Sterilisatie Vrouw
donderdag 1 november 2012 om 12:25
Dames,
Ik word dit jaar 40 en heb nooit een kinderwens gehad. En die komt ook nooit meer. Ik zit er dus aan te denken om mezelf gewoon te laten sterilliseren. Heeft een van jullie daar ervaring mee? En houdt de menstruatie dan ook helemaal op? Dat laatste lijkt me namelijk een heel fijne bijkomstigheid.
Ik word dit jaar 40 en heb nooit een kinderwens gehad. En die komt ook nooit meer. Ik zit er dus aan te denken om mezelf gewoon te laten sterilliseren. Heeft een van jullie daar ervaring mee? En houdt de menstruatie dan ook helemaal op? Dat laatste lijkt me namelijk een heel fijne bijkomstigheid.
donderdag 1 november 2012 om 12:28
Menstruatie houdt op wanneer de hele boel wordt verwijderd. Bij sterilisatie (net als de man) wordt je gewoon ongesteld. ALs je de boel laat verwijderen (wat volgens mij alleen op medische indicatie gebeurt) kom je in de overgang, en dat hoeft geen prettige bijkomstigheid te zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 1 november 2012 om 12:45
Als je kiest voor de Mirena heb je wel kans dat je menstruatie stopt (of veel lichter wordt).
Tussen je 40ste en 50ste heb je bovendien vet kans dat je menstruaties veel heviger worden (ook als je gesteriliseerd bent, dus) en zal de huisarts je waarschijnlijk de Mirena adviseren als behandeling daarvoor.
Tussen je 40ste en 50ste heb je bovendien vet kans dat je menstruaties veel heviger worden (ook als je gesteriliseerd bent, dus) en zal de huisarts je waarschijnlijk de Mirena adviseren als behandeling daarvoor.

donderdag 1 november 2012 om 13:26
Een steralisatie zorgt ervoor dat de eileiders dicht gemaakt worden, zodat er geen bevruchting meer plaatsvind. Je menstruatie gaat gewoon door. ben er maar blij mee, want ik hoor genoeg vrouwen met gehele baarmoederverwijdering, die meteen in de overgang komen en dat is ook geen pretje.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
donderdag 1 november 2012 om 13:29
Mijn moeder is nu 64 en is pas sinds eind 50 in de overgang, dat zou nog 20 jaar betekenen. En dat vind ik dus weer heel lang. Pil (en deze doorslikken). Dat heb ik een jaar of drie geleden nog geprobeerd met drie verschillende soorten maar alle soorten hadden tot gevolg dat ik tot kotsens toe misselijk was (dat had ik vroeger ook al)
donderdag 1 november 2012 om 13:31
quote:camomille schreef op 01 november 2012 @ 13:28:
Ik gebruik nu geen AC omdat vriend gesterilliseerd is. Ik wil gewoon van mijn menstruaties af (en geen hormonen meer gebruiken of spiraal) en had gehoopt dat sterillisatie daarbij een hulpmiddel zou kunnen zijn. Helaas dus.
Nee, dat gaat niet helpen.
Wat je wel kunt proberen is een Nova-sure behandeling.
Maar ik vind dat als je geen enorme last hebt van je menstruaties geen behandeling daarvoor moet laten doen.
In ieder geval niet vergoed.
Ik gebruik nu geen AC omdat vriend gesterilliseerd is. Ik wil gewoon van mijn menstruaties af (en geen hormonen meer gebruiken of spiraal) en had gehoopt dat sterillisatie daarbij een hulpmiddel zou kunnen zijn. Helaas dus.
Nee, dat gaat niet helpen.
Wat je wel kunt proberen is een Nova-sure behandeling.
Maar ik vind dat als je geen enorme last hebt van je menstruaties geen behandeling daarvoor moet laten doen.
In ieder geval niet vergoed.

donderdag 1 november 2012 om 14:15
quote:camomille schreef op 01 november 2012 @ 13:28:
Nee, dan moet je echt een algehele baarmoederverwijdering doen, maar dit doen ze niet zomaar, bijv: bij baarmoederkanker, of verzakking wel, maar mensturatieklachten? Weet ik niet.
Wel heb je dan weer kans overgangklachten te krijgen, of dat zo prettig is, Ik zou zeggen laat je daar eens over informeren?
Nee, dan moet je echt een algehele baarmoederverwijdering doen, maar dit doen ze niet zomaar, bijv: bij baarmoederkanker, of verzakking wel, maar mensturatieklachten? Weet ik niet.
Wel heb je dan weer kans overgangklachten te krijgen, of dat zo prettig is, Ik zou zeggen laat je daar eens over informeren?

donderdag 1 november 2012 om 15:30
quote:wished- schreef op 01 november 2012 @ 13:26:
Een steralisatie zorgt ervoor dat de eileiders dicht gemaakt worden, zodat er geen bevruchting meer plaatsvind. Je menstruatie gaat gewoon door. ben er maar blij mee, want ik hoor genoeg vrouwen met gehele baarmoederverwijdering, die meteen in de overgang komen en dat is ook geen pretje.
Door verwijdering van je baarmoeder kom je niet in de overgang.
Door verwijdering van de eierstokken wél.
Door verwijdering van je baarmoeder kom je niet in de overgang.
Door verwijdering van de eierstokken wél.
donderdag 1 november 2012 om 15:35
quote:wished- schreef op 01 november 2012 @ 14:15:
[...]
Doen ze niet zo snel, zeker niet als je geen abnormale klachten hebt zoals TO.
Ik ben al jaren aan het lobby-en en dossier-opbouwen om het kreng er uit te krijgen en ik heb wél klachten.
[...]
Doen ze niet zo snel, zeker niet als je geen abnormale klachten hebt zoals TO.
Ik ben al jaren aan het lobby-en en dossier-opbouwen om het kreng er uit te krijgen en ik heb wél klachten.
donderdag 1 november 2012 om 16:36
@ Bammetje bamie
Nee dat dacht ik al inderdaad, wat vervelend zeg voor je! Ik heb weleens een collega'tje gehad die ook al jaren bij de dokter liep voor klachten maar geen baarmoederverwijdering kreeg, zij is na de dokter, blijven en blijven en blijven gaan!! Keer op keer, klachten '' overdrijven '' uiteindelijk kreeg ze het voor elkaar.. misschien een idee?
In elk geval sterkte met alles!!
Nee dat dacht ik al inderdaad, wat vervelend zeg voor je! Ik heb weleens een collega'tje gehad die ook al jaren bij de dokter liep voor klachten maar geen baarmoederverwijdering kreeg, zij is na de dokter, blijven en blijven en blijven gaan!! Keer op keer, klachten '' overdrijven '' uiteindelijk kreeg ze het voor elkaar.. misschien een idee?
In elk geval sterkte met alles!!