Gezondheid alle pijlers

suikervrij?

23-02-2011 21:01 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm gezondheidsredenen mag ik geen (zeer weinig) suiker meer.

Dat valt me niet echt zwaar bij gewone voedingsproducten, maar ik ben dol op snoep! Nu heb ik de suikervrije dropjes ontdekt, en even gegoogled en er is toch best veel suikervrij snoep te koop.

Ik neem aan dat er allerlei vervangende stoffen in zitten om het toch nog eetbaar te maken. Zijn deze slecht voor je?

Kan ik mijn dagelijkse snoepjes gewoon vervangen voor suikervrije?
Oeps. Nergens voor nodig om 3 keer een topic te openen.
Ik zou het niet doen. Je gaat er ontzettend van aan de diarree, bovendien is aspartaam dodelijk.

Maar af en toe een enkel dropje zou natuurlijk wel kunnen....
je kan kiezen voor laurierdrop, ik weet het niet zeker, maar volgens mij zit daar geen suiker in, van nature.Er is natuurlijk ook zoethout, moet je even naar zoeken, maar is er nog wel.

Je kan natuurlijk ook aan de tropische vruchten en noten, genoeg keuze nog.
Zit sowieso overal aspartaam in, in de suikervrije producten?
Vaak wel. Als er suikervrij op staat is het gezoet met zoetstof en zoetstof is vaak aspartaam of acesulfaam. Slecht dus. Kijk eens in de natuurwinkel of ze daar iets hebben!
Even off topic : ik zie het nu pas. Bij een abonnement op de Viva mag je door een sleutelgat kijken, hhhmm.
Mag je geen suiker, of moet je letten op koolhydraten ivm diabetes? Suikervrij snoepgoed is zeker niet koolhydraatvrij, al bevat het iets minder dan snoepgoed met suiker!!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
...
uit een recente metastudie blijkt dat mensen die suikervervangers eten (incl aspartaam) minder kans hebben op kanker dan mensen die dat niet doen.

Dat zegt niet veel over de suikervervangers, maar wel veel over suiker.

gezond snoep is er niet.
...
Mag je wel fruitsuikers? Ik 'snoep' gedroogde abrikoosjes (), dadels, veigen, pruimen, appels, jummm!
Er is zoiets als stevia producten.

Is wel natuurlijk, weet niet of je dat mag?

http://www.allesoverstevia.nl/

http://www.desteviadrogist.nl/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@ tilalia2 : Dit is de pubmed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17043096

Stevia is discutabel. Fruitsuikers zijn voor 50& fructose en daar wordt je dik van als je er teveel van eet. Aarbeien, bessen etc zijn natuurlijk zeer gezond.
Stevia is geen fruitsuiker, het komt uit een blad van een plant.
Dat klopt Tickel. De tweede zin staat los van de eerste.

Stevia wordt gezien als gezond en als bestrijder van diabetes-2. Maar er zijn ook schaduwpuntnen bij. Stevia is in de EG niet toegestaan als zoetstof.
aspartaam moet je gewoon even op google zoeken, kan je zien hoe het door corruptie is toegestaan en dat iedereen de onderzoeken weigerd, zo'n onschuldig goedje is het dus niet.

Wat je niet echt aangeeft is of het voor een soort van suikerziekte is of om af te vallen, voor het laatste heeft het dan ook helemaal geen zin.

Als het voor suikerziekte is mag je best wel wat suiker maar moet je er goed mee omgaan, overleg dat met de arts.
quote:drfrank schreef op 24 februari 2011 @ 00:19:

Dat klopt Tickel. De tweede zin staat los van de eerste.

Stevia wordt gezien als gezond en als bestrijder van diabetes-2. Maar er zijn ook schaduwpuntnen bij. Stevia is in de EG niet toegestaan als zoetstof.

Dat is niet helemaal waar hoor.

Op 14 april 2010 heeft de EFSA, de European Food Safety Authority een positief advies gegeven wat betreft het gebruik van stevia voor consumptie. In het rapport heeft EFSA geconcludeerd dat stevia veilig is voor consumptie. Dit rapport is ingediend bij de Europese Commissie, het wachten is dus op het aannemen van de wet voordat stevia zich aan de rest van Europa kenbaar maakt. In Frankrijk en Zwitserland is stevia inmiddels al goedgekeurd voor consumptie.

Bron: http://www.desteviadrogist.nl/
Er is ook nog xylitol!
En pure chocola va 75%, vind je dat lekker? Daar zit ook veel minder suiker in. Ik mag ook geen suiker en pure chocola helpt eigenlijk ook mijn behoefte aan suiker te verminderen. Als ik echt zin heb neem ik wat cocossnippers of ander gedroogd fruit. Het heeft even geduurd, maar als je met je zelf afspreekt dat je even geen dropjes eet, heb je er later ook minder behoefte aan.
...
...
Stevia is in Amerika al toegestaan en ook in Frankrijk.

In Japan en Zuid Amerika eten ze het al jaren.

Stevia is 300 x zoeter dan gewone suiker, dus je hebt maar een heel klein beetje nodig.

Deze info komt van het dr. Frank forum.

Ik ben nu op zoek waar je hier in Nederland stevia kan kopen (in een winkel, niet online).
...
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 23 februari 2011 @ 21:01:

Ivm gezondheidsredenen mag ik geen (zeer weinig) suiker meer.

Dat valt me niet echt zwaar bij gewone voedingsproducten, maar ik ben dol op snoep!

Kan ik mijn dagelijkse snoepjes gewoon vervangen voor suikervrije?

.

Je bent gewoon ontzettend dol op zoet. De zoetstoffen die in bepaalde producten zitten geven (in de meeste gevallen) een "viezige" nasmaak. Ik schat in dat jij die niet lekker gaat vinden.

Beter zou zijn als je, langzaam maar zeker, af gaat van die zoetige smaak.

Als ik het zou moeten doen? Probeer wat minder snoepachtige dingen te eten. Probeer wat alternatieven te vinden die wel kunstmatig gezoet zijn. Hoewel minder lekker: je bent jezelf als het ware aan het afkicken van zoet. Dus probeer af te bouwen.

Het zal, denk ik, erg moeilijk zijn maar je moet doorzetten. Je hebt een "stok achter de deur". Immers je gezondheid staat op het spel.

Volhouden hoor ! ! !

Succes gewenst, Dave

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven