Gezondheid alle pijlers

Van het eene op het andere moment erg moe

22-01-2015 13:01 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

ik zit momenteel in een behoorlijk stressvolle periode. Er gebeurt van alles in mn leven (leuke en minder leuke dingen). Wellicht dat dit in verband te brengen is met m'n klachten..

Ik ben namelijk tegenwoordig moe. Ik word geen een keer meer wakker 's ochtends dat ik 'uitgeslapen' ben. Ga 's avonds rond 11 uur slapen en sta 's ochtends tussen half 8 en 8 uur op. Sinds vorige week val ik 's avonds ook steevast op de bank in slaap en heb ik het gevoel alsof ik al 5 marathons heb gelopen..

Nu zit ik op m'n stage, ben vanochtend vrij energiek op gestaan en nu heb ik de lunch net gehad en ik val gewoon in slaap. Mn armen zijn zwaar, ik zit met m'n ogen te knipperen en moet mezelf wakker houden.

Beetje vage klachten, iemand tips??
Laat in elk geval even bloed prikken, zo kan je al heel veel dingen uitsluiten.

luister vooral ook goed naar je lichaam. Neem je rust en ga op tijd naar bed.

Probeer ook eens Nee te zeggen tegen mensen.

Hoop dat je snel weer opknapt. x
Dankje @poeziewoezie

Afspraak bij de HA staat inderdaad op de planning. Ook voor wat andere klachten. Wellicht staat ze in relatie met elkaar.
Dat in slaap vallen na de lunch heb ik ook wel eens last van. Probeer dan meestal even een stukje te lopen buiten, beetje frisse lucht.. Dat helpt wel een groot deel. Maar beter is het om aan te pakken waar het vandaan komt. Even langs de huisarts dus, bloedprikken etc.

Heb je ook wel een paar dagen waarop je eens echt uit kan slapen? Dus tot je lichaam aangeeft dat het geen slaap meer nodig heeft?
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
quote:Crazycatlady schreef op 22 januari 2015 @ 13:16:

Dat in slaap vallen na de lunch heb ik ook wel eens last van. Probeer dan meestal even een stukje te lopen buiten, beetje frisse lucht.. Dat helpt wel een groot deel. Maar beter is het om aan te pakken waar het vandaan komt. Even langs de huisarts dus, bloedprikken etc.

Heb je ook wel een paar dagen waarop je eens echt uit kan slapen? Dus tot je lichaam aangeeft dat het geen slaap meer nodig heeft?Ja, heb ik wel eens. Alleen het gekke is dat als ik dan heb uitgeslapen tot ik niet meer kan (dan slaap ik vaak al tot half 11/11 uur) ik dan 's middags weer kan slapen of 's avonds weer op de bank in slaap val. Ik kan me ook 's ochtends gewoon wellis bedenken dat ik 's middags echt weer een uurtje moet slapen.. Doe ik vaak niet omdat ik het toch te druk heb gelukkig.
Hoe oud ben je? Na het eten erg slaperig worden kan wijzen op diabetes. Algemene vermoeidsklachten kunnen door veel aandoeningen worden veroorzaakt, bv hartproblemen, een auto-immuunaandoening, Pfeiffer, Lyme, ME, een darmaandoening, een stofwisselingsziekte, depressie etc etc. Je hebt helemaal geen vage klachten, die komen juist vaker voor, je moet je gewoon laten onderzoeken door een arts. Kan echt van alles zijn.

Loop er niet mee door want dit is absoluut niet normaal. Een gezond mens heeft nooit dutjes overdag nodig en dat heb jij wel. Ik vind het vreemd dat mensen doorlopen met dit soort klachten, je weet toch wel dat je niet continue moe hoort te zijn? Hoe lang heb je deze klachten al? En waarom vind je die niet alarmerend?

Hup, naar de dokter! Geloof me, ik haat dokters maar als ik echt iets heb, ga ik braaf want het leven is al kort genoeg.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Over een andere boeg... Zou je zwanger kunnen zijn? Dat kan ook gepaard gaan met vage klachten en extreme moeheid. Een test is niet duur en je weet meteen het antwoord (tenzij de kans nihil is natuurlijk, dan moet je echt verder gaan kijken).
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 22 januari 2015 @ 13:50:

Over een andere boeg... Zou je zwanger kunnen zijn? Dat kan ook gepaard gaan met vage klachten en extreme moeheid. Een test is niet duur en je weet meteen het antwoord (tenzij de kans nihil is natuurlijk, dan moet je echt verder gaan kijken).

Laten we hopen van niet... Zal wel even een testje doen.

Al denk ik dat de klachten al te lang sluimeren voor een zwangerschap
Hoe lang heb je dit al? Je kan ook een virus hebben waarvan je veel gaat slapen. Maar goed, de huisarts is enige die je echt verder kan helpen natuurlijk.
Ik herken het wel van een veel te laag vitamine D gehalte. Maar ook dat is bij de huisarts zo uitgezocht uiteraard.
Volgende week afspraak bij de HA. we gaan het zien!
Heb de term: schimmelinfectie (waar ik steevast last van heb) en vermoeidheid is ingetikt op Google.. Komen toch ook wat matches uit.. Iemand hier ervaring mee?

Zeker nu dus een afspraak volgende week!
Schimmels kunnen wijzen op een lage weerstand. Soms krijg je ze na een antibiotica kuur. Dus er kan een verband zijn met je vermoeidheid maar dan weet je nog de oorzaak niet. Het kan een symptoom of bijverschijnsel zijn van een onderliggende aandoening. Ik neem aan dat je arts ook je bloed wil onderzoeken, je kunt er ook zelf naar vragen.
quote:gladoortje74 schreef op 22 januari 2015 @ 15:17:

Schimmels kunnen wijzen op een lage weerstand. Soms krijg je ze na een antibiotica kuur. Dus er kan een verband zijn met je vermoeidheid maar dan weet je nog de oorzaak niet. Het kan een symptoom of bijverschijnsel zijn van een onderliggende aandoening. Ik neem aan dat je arts ook je bloed wil onderzoeken, je kunt er ook zelf naar vragen.

Ik ga hier zeker op aandringen. Wil gewoon dattie alles even bekijkt.

Ik ben trouwens 24. Ik heb me er, tot op heden, nooit echt enorm zorge over gemaakt omdat ik en mijn broer en zus altijd makkelijke slapers zijn geweest. Het word inmiddels alleen zo dat het echt een beïnvloeding wordt en dat is het nooit geweest.
Het kan ook wel te maken hebben met het weer hoor! Heel veel mensen hebben last van vermoeidheid in de winter. Ik voel mij ook veel energieker in de zomer dan in de winter.
Pubers hebben meer slaap nodig dan volwassenen, zo'n tien uur per nacht. Ik las dat er een middelbare school is die daar rekening mee wil houden en in de ochtend wat later wil beginnen. Vind ik een goed idee want uitgeslapen leer je beter.

Maar jij bent daar te oud voor. En je hebt echt veel slaap nodig, veel meer dan normaal iig. Ik denk dat daar een reden voor moet zijn. Het zou pfeiffer kunnen zijn maar daar ben je eigenlijk ook wat oud voor, maar dat komt wel meer voor bij jonge mensen. Er zijn op dit forum meer jonge mensen met chronische vermoeidheidsklachten en die hadden niet 1, 2, 3 een diagnose. Maar je gaat het wel merken, wie weet is het iets onschuldigs en ben je er zo vanaf. En anders kun je hier topics vinden van mensen met dezelfde klachten, misschien kun je daar nog wat uit halen.
Tel anders eens op, of schrijf het op, hoeveel uur je per dag slaapt. En of je dan nog moe bent. Het kan handig zijn voor je arts om een diagnose te stellen, als je bijhoudt wanneer en hoe lang je slaapt. Je zegt dat je moe wordt na het eten, dat zou ik ook vermelden.
Thanks galdoortje74 voor de tips. Ben erg benieuwd wat er uitkomt. Vroeger ook al gevoelig voor ijzertekort, dus wellicht en hopelijk is het iets onschuldigs!
Hoe lang heb je hier al last van...?
quote:ikeaverslaafde schreef op 22 januari 2015 @ 16:05:

Hoe lang heb je hier al last van...?

geen idee... paar weken? paar maanden..

Slapen heb ik altijd al makkelijk gedaan.
Uiteindelijk heb ik pas een afspraak voor volgende week bij de Huisarts.. Op vakantie, minder gaan werken, e.d.

Aangezien ik ook voor klachten ga waar ik al langer voor kom (schimmelinfecties, verkeerde pap uitslagen, blaasontstekingen) wilde ik ook persee bij mijn eigen huisarts.

Ik ga dan dus ook aandringen op een bloedonderzoek vanwege de vermoeidheid.
quote:gladoortje74 schreef op 22 januari 2015 @ 15:40:

Maar jij bent daar te oud voor. En je hebt echt veel slaap nodig, veel meer dan normaal iig. Ik denk dat daar een reden voor moet zijn. Het zou pfeiffer kunnen zijn maar daar ben je eigenlijk ook wat oud voor, maar dat komt wel meer voor bij jonge mensen. Even inhaken: Pfeiffer komt weliswaar vaker voor onder jongeren maar daar valt 24 jaar dan ook zeker nog wel onder hoor. Voor pfeiffer ben je niet 'te oud'. Kan iedereen overkomen.
quote:btientjuhzzz schreef op 26 januari 2015 @ 10:57:

[...]

Even inhaken: Pfeiffer komt weliswaar vaker voor onder jongeren maar daar valt 24 jaar dan ook zeker nog wel onder hoor. Voor pfeiffer ben je niet 'te oud'. Kan iedereen overkomen.Haha, ik vind ook dat ik nog onder 'jongeren' val. 't is wel zo dat ik totaal geen andere symptomen van pfeiffer herken..
Slaapapneu zou ook nog kunnen. Vooral als je overgewicht hebt.

En een snurkende partner is ook niet bevorderlijk voor de nachtrust.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:kopjekoffie70 schreef op 26 januari 2015 @ 11:07:

Slaapapneu zou ook nog kunnen. Vooral als je overgewicht hebt.

En een snurkende partner is ook niet bevorderlijk voor de nachtrust.

BMI van 21, dus geen overgewicht. Ook geen snurkende partner, wel een hele lieve die me naar bed stuurt/helpt als ik weer eens in slaap ben gevallen op de bank. Het is zelfs zo erg dat hij me tegenwoordig om half 10 al naar boven helpt omdat ik dan gewoon echt lig te slapen. Niet eens meer weg gedommeld, maar echt slapen.

Ik snurk zelf ook niet, zegt hij. Ja af en toe als ik verkouden ben of verkeerd lig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven