Gezondheid alle pijlers

vocht uit tepel

26-04-2010 13:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
gisteren tijdens mijn zelfonderzoek naar bulten enzo in

mijn borsten ondekte ik dat ik vocht uit mijn linker tepel

kon knijpen, niet veel maar toch. Het lijkt helder te zijn maar toen ik het een paar uur later weer deed leek het heel licht witachtig te zijn. Even niks mee gedaan (ondertussen wel bedacht wat het kon zijn..malen en piekeren dus..)

Vandaag probeerde ik het weer en weer kwam er een druppeltje helder/lichtwitachtig vocht uit.. elke keer als ik knijp, komt er wel wat uit. Uit mijn andere tepel kan ik niks krijgen, vreemd toch??

Mijn vraag: heeft iemand dit ook wel eens gehad??? Huisarts bezoek misschien wel verstandig??

o ja nog ter info, ik slik antibiotica tegen de acne maar dit staat er niet als bijwerking bij, verder heb ik der Mirena spiraal maar die heb ik al een half jaar, wordt ook niet meer ongesteld...3 weken geleden nog een zwangerschapstest gedaan, niet zwanger...ik heb dit nog nooit gehad! Ben echt heel benieuwd of iemand dit ook wel eens heeft gehad!
Ik zou even contact opnemen met je huisarts
Idd even bellen met de HA, maar volgens mij is het niet heel ongewoon hoor, en komt het voor bij oa. vrouwen met een verstoorde hormoonhuishouding.

Waardoor die is verstoord, kan een arts je beter vertellen.
Kan heel normaal zijn maar als je het niet vertrouwd HA bellen.
Ik heb het al jaren en is in mijn geval ongevaarlijk. Een soort 'oefenen' van mn melkgangen blijkbaar. Dat kan het bij jou natuurlijk prima ook zijn. Dus niet meteen reden tot ongerustheid.

Maar ga toch wel even naar je huisarts, die kan je (laten) testen op prolactine (heet dat geloof ik, een hormoon dat ja aanmaakt voor de melkproductie, dat kan verstoord zijn) en evt een mammografie laten maken. (t mooie van dat laatste is dat je meteen zeker weet dat er geen knobbeltjes inzitten:))

Ik heb iig begrepen dat het een heel normaal verschijnsel is!

Sterkte!
super bedankt voor de snelle reactie, had ik net even nodig:)

het stelt me in ieder geval al wat meer gerust dat jullie ervaringen niet ernstig zijn..ik kijk het nog even aan en als ik me er niet prettig bij blijf voelen ga ik toch even een bezoekje brengen aan de HA!

In ieder geval bedankt!!
is volgens mij heel normaal.

heeft toch te maken met je melkklieren of zoiets?
Hallo,

Ik zou ook even de huisarts bellen.

Misschien vies praatje maar toen ik een jaar of 18 was kwam er ook vocht uit mijn tepel,maar dit was groenig. Is helemaal nagekeken toen maar er kwam niets uit. Het zou om een ontsteking gaan. Heb gewoon borstvoeding kunnen geven(wel 10 jaar later)en het is nu ook weg. Het hoeft dus niets te betekenen.

Groetjes Suusje
hey, ik heb hier ook jaren last van gehad.

Toen bleek mijn prolactine flink verhoogd te zijn, en dat werd veroorzaakt door een goed aardige tumor bij mn hypofyse. klinkt eng valt op zich wel mee.

Ik slik wel de rest van mn leven medicijnen.

dus absoluut naar je huisarts gaan!!
Inderdaad wat Mimsel zegt: het heeft met je prolactine-niveau te maken. Dat kan door de Mirena verhoogd zijn, en daardoor heb je nu melkafscheiding (normaal wordt dit niveau hoger tegen het einde van een zwangerschap, zodat je borstvoeding kunt gaan geven). Het kan geen kwaad, maar het betekent wel dat er een hormonale onbalans is. Inderdaad voor de zekerheid maar even naar laten kijken door de huisarts.

(trouwens: acne is ook een bijwerking van de Mirena, maar ik neem aan dat je dat weet.)
Ook ik had dat in 1992 en ik had er geen goed gevoel bij. Er bleek bij mij dus een goedaardige tumor te zitten. Dus gewoon even laten controleren als je het niet vertrouwt!
Ik had het 2 jaar geleden, bij mij was het een bijwerking van de pil (die ik al jaren slikte). Gestopt met de pil en toen ging het lekken ook over. Ik ben wel bij de huisarts geweest trouwens voor de zekerheid.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
heb t voor borstverkleining gehad. (nu kan t niet meer ;o) )

Kwam door medicijnen die ik slikte....
Ik heb het ook hoor, recht wel, links niet. ben ermee naar de huisarts gegaan en die nam het zekere voor het onzekere. Hij heeft een kweekje genomen en opgestuurd naar het lab om te kijken of er kankercellen of ontstekingscellen in zaten. Ook deed hij een borstonderzoek om op knobbels of ontstekingen te controleren. Daarbij had ik andere klachten, dus ook voor de zekerheid een zwangerschapstest via het bloed.

Gelukkig voor mij, was alles ok, het blijkt gewoon melk te zijn. En dat kan idd gewoon door wat hormoonschommelingen komen. Door het knijpen hou je het overigens in staand. Ik moet ook zeggen: als ik nu een week of twee er niet aan zit en weer even knijp, komt het gewoon weer. Maar ik weet nu dat het niets ernstigs is, toch wel prettig om zeker te weten! Dus zodra het om je borsten gaat zou ik echt even zekerheid willen hebben en langs de huisarts gaan. Het kan heel goed niets bijzonders zijn, maar dat kun je beter zeker weten! Succes!
...
velen malen dank dank dank dank voor de reacties, het helpt serieus! Waar een forum al niet goed voor is:)

@veggie74: de acne is al van ver voor de spiraal...7 jaar om precies te zijn:(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven