Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk op zondagochtend wel eens op rtl5 zo'n Amerikaanse kerkdienst. Geloof dat het is de Chrystal Chirch?
Er is één priester/ dominee die ik zó onwijs goed vind. Zó goed verbanden kan leggen tussen het hier en nu en de bijbel en God.
Zal eens opzoeken hoe hij ook alweer heet
Ik ben zéér gelovig opgevoed maar doe er niet heel veel meer aan.
Maar als deze man hier in de buurt zou zitten ging ik elke week heen!
lientje69 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 23:03
1.20% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Robert Schuller heet hij. In Hour of Power op zondagmorgen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik luister vaak naar Joël Osteen,van de Lakewood Church.
Via laptop of podstream, ik mag hem graag horen hoe hij de bijbe, uitleggen naar deze tijd.
Net als jij,Lientje, ben ik gelovig opgevoed, maar als deze predikant in NL kwam,ging ik heen.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
17-11-2019 23:02
Ik luister vaak naar Joël Osteen,van de Lakewood Church.
Via laptop of podstream, ik mag hem graag horen hoe hij de bijbe, uitleggen naar deze tijd.
Net als jij,Lientje, ben ik gelovig opgevoed, maar als deze predikant in NL kwam,ging ik heen.
Dat vind ik dus ook het mooie van Bobby Schuller, de link die gelegd wordt naar de hedendaagse tijd.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Suzy, dat is toch juist mooi. Dat je er verschillend instaat, maar elkaar dan toch weet te vinden?
Dat is denk ook het " ware geloof "
Niet islam, katholiek, protestant enz Maar gewoon dat je elkaar , ondanks verschillen weet te vinden. Elkaar kunt bereiken. Verbindingen leggen. Respect voor alles wat leeft. Enz.

Genoeg gefilosofeerd. Ik ga mijn bed in. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie veel geschreven! Hier gaat het qua rug nog niet heel lekker helaas. Gisteren wel weer gesport. Morgenvroeg ga ik eigenlijk hardlopen maar het regent super hard nu en de voorspelling is morgen ook de hele dag regen dus even afwachten.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Severus? Ben je al aan het lopen? Het is hier nu droog op dit moment nl.

Yfke, dat klinkt idd gewoon als hbo. Is er nog wat bereikt met die petitie of moet er nog over vergaderd worden?
Ik weet dat er idd momenteel veel gedonder is om de nieuwe BIG 2.
Had hier toch ook mee te maken? Dat ervaren verpleegkundigen die werken op hbo niveau teruggezet gaan worden qua salaris naar mbo?

Ik had hier net zorgkind al aan de deur. Autopech. Gelukkig hadden we op dit moment nog een auto staan die niet nodig is vandaag dus die heeft hij niet mee.
Zó handig, dat uitgeklede ov op het platteland...NOT. :nope:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die moeite hebben met koken of tijdelijk na operatie, ik bestel via uitgekookt. Is een soort tafeltje dekje. Het bevalt mij erg goed. Lekkere maar gezonde maaltijden.

Koken is voor mij nog steeds te veel. Ik ga liever iets kleins ondernemen buiten. Beide lukt mij nog niet.

Zeker omdat ik aan het einde dag moe ben, overdag koken werkt ook niet. Heb al van alles geprobeerd.

Nu dus net als ouderen het laten bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels hier regen ook, dus tenzij Severus al in het donker is gaan hardlopen , lukt droog hardlopen nu niet meer.

Gele Suikerspin, wij hebben hier na mijn infarct héél véél kant en klaar maaltijden gegeten.
En makkelijke dingen, zoals een pot bruine bonen warm maken, soep met stokbrood, saté, chinees dat man dan ophaalde uit zijn werk enz enz.
Was het al bijna weer vergeten, tot jij het nu schrijft.
Tegenwoordig heb je wel meer ( gezonde keuzes) bij kant en klaar, toentertijd was het vooral heel zout en weinig keuze. De struik maaltijden uit zo'n soort langwerpig kattenvoerblik staan me nog levendig bij. Vooral de hutspot en chili con carne. Bestaat nu niet meer geloof Ik, heb het nooit meer gezien.
lientje69 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 08:42
0.21% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goedemorgen,

Het laatste deel van de nacht was ruk, maar dat lag aan mijn schouder. De TOS speelde weer eens op.
Straks komt mijn oma weer op bezoek, vanmiddag een tante dus ik heb wat afleiding vandaag.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
17-11-2019 12:59
Had ik kww moeten zeggen? :geek:
Achteraf niet, maar ik zat zo met Lb in m'n hoofd, dat ik geen enkele afkorting gesnapt had :proud:

*leest even snel verder*
Later is nu
hemke schreef:
17-11-2019 21:56

Lise, het was niet als een schop bedoeld ,maar wel als een waarschuwing.
Ik heb geboft, mijn man stuurde mij weer naar mijn bed of stoel, toen ik met mijn been in het gips zat, ook tijdens het revalideren heeft hij mij vaak terug gefloten.
Ik heb het er gisteravond even over gehad met man. Hij zegt dat hij zich juist laat leiden door mij hierin en denkt dat het wel kan als ik iets doe.
Ik heb hem gevraagd om me terug te fluiten en me te helpen de grenzen wat beter te bewaken. Ik heb dat nodig.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
17-11-2019 17:47
Doe mij maar roetveeg en in de media een verbod zoals op viva. Dan kan het weer over belangrijke dingen gaan. :$

Heel erg eens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat is TOS Lise?
Via Google kom ik op taalontwikkelstoornis uit maar het zal iets met je schouder te maken hebben, daar zal de S voor staan neem ik aan.

Ik heb ook nog vaak last van mijn schouder als ik erop lig of bepaalde bewegingen maak.
Toch is het nu al ruim 4 ? 5? jaar terug dat ik hem gebroken heb. Blijft een pijnplekje blijkbaar.

Tweede kerstliedje op de radio dat ik hoor nu. Ze zijn op tijd dit jaar.
Kerstboom komt er pas in als Sint weg is maar oh man, i love Kerstmis!
Moet me even beheersen nu. :proud:
Anders ging de muziek op tien en de boom van zolder. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Er was gewoon niet eens plek om me te zien. Ik heb op gegeven moment een paniek aanval gekregen en de telefoon naar Regenboog gegooid en die heeft er met moeite een afspraak bij een andere arts uitgekregen voor morgen.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 08:58
2.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En goedemorgen :sun:

Dat 'even lezen' lukte niet, maar ik ben erdoor. :rolling:

Ik heb momenteel niet zozeer last van pijn maar m'n huid. Grr..
Ik word gewoon wéér ongesteld (was het 2 weken terug ook) dus heb pukkels (en pijn in borsten en bekken) waar geen pukkels zitten, zit eczeem, vanaf m'n neus tot nét onder de borsten, zo ongeveer. Op m'n hoofd zit een plakkaat korst, als ik eraan krab (wat ik geheel tegen m'n gewoonte al 2 dagen niet heb gedaan, door létterlijk op m'n handen te zitten, maar het jeukt echt enorm) dan komt er een gelig vocht uit. Dit zit ook in m'n haar, vast heel charmant. Gelukkig is dat net wat langer geworden, ik geloof niet dat het echt opvalt.
Maar jeuk dus, op hoofd, in gezicht, nek, borsten, rug en schaamstreek. Ach, het leidt af van de pijn :nut:

Zo, en na dit zeer egocentrische bericht, ga ik maar weer verder werken

Ik ben niet gelovig, trouwens, en word meestal agressief van preken. Sorry ;-))
Later is nu
lientje69 schreef:
18-11-2019 08:49
Wat is TOS Lise?
Via Google kom ik op taalontwikkelstoornis uit maar het zal iets met je schouder te maken hebben, daar zal de S voor staan neem ik aan.

Ik heb ook nog vaak last van mijn schouder als ik erop lig of bepaalde bewegingen maak.
Toch is het nu al ruim 4 ? 5? jaar terug dat ik hem gebroken heb. Blijft een pijnplekje blijkbaar.

Tweede kerstliedje op de radio dat ik hoor nu. Ze zijn op tijd dit jaar.
Kerstboom komt er pas in als Sint weg is maar oh man, i love Kerstmis!
Moet me even beheersen nu. :proud:
Anders ging de muziek op tien en de boom van zolder. :rofl:
Thoracic Outlet Syndrome.
Oftewel een beklemde ader waardoor mijn hand gevoelloos wordt als ik op die schouder lig, o.a. Daar word ik dan wakker van.
En verder doet mijn schouder vaak pijn in sommige houdingen.
Alle reacties Link kopieren
Yellow, naam alert!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
en sterkte!
Later is nu
Gestopt met paracetamol en meteen een kilo afgevallen. Dat was ook al zo met de meloxicam. Zou er een verband zijn?

*Geen medisch advies*
Dreamer schreef:
18-11-2019 08:54
Yellow, naam alert!
Dankje! :$

Lig nu te wachten tot mijn maatschappelijk werkster terug belt.

Want ze willen het nu dus eerst opnieuw zien omdat de wond veranderd is. En ze wilde eigenlijk dat ik daarvoor naar een andere plek ging op donderdag. Dus ik viel verbaasd stil. Want dat is twee keer zo ver reizen, met het OV misschien wel 3x zo lang. Dat “dorp” heeft nog geen treinstation... Of niemand me kon brengen. Nee dan deed ik dat wel. Ja nee ze had geen andere plek. Dus toen viel ik stil van verbazing. En toen er ook geen andere oplossing meer kwam behalve dan maar mijn telefonische afspraak laten staan ben ik dus in paniek geraakt en heb ik mijn telefoon naar Regenboog gegooid. :|
Wat een gedoe weer yellow :hug:
lise1985 schreef:
18-11-2019 09:07
Wat een gedoe weer yellow :hug:
Ik moet wel zeggen, ik ken mezelf zo niet aan de telefoon. Meestal ben ik dan best wel assertief, draait mijn paniek zich eerder de verkeerde kant op om (sorry voor alle telefoon dames van de GGZ). Ik was/ben nu echt gewoon met stomheid geslagen.
YellowLemon schreef:
18-11-2019 09:12
Ik moet wel zeggen, ik ken mezelf zo niet aan de telefoon. Meestal ben ik dan best wel assertief, draait mijn paniek zich eerder de verkeerde kant op om (sorry voor alle telefoon dames van de GGZ). Ik was/ben nu echt gewoon met stomheid geslagen.
Dat snap ik eigenlijk wel. Soms hebben ziekenhuizen ook ogenschijnlijk hele bijzondere werkwijzen.
Alle reacties Link kopieren
Krijg je geen taxi vergoed, Yellow? Of hebben we het daar al eens over gehad? Voor mijn oudste kregen we wel reisvergoeding, toen hij naar revalidatie ging. Toen hij naar het midden van het land ging, werd de taxi vergoed.

Misschien eens navragen? Kan helaas wel even overheen gaan, voordat zoiets geregeld is. :hug:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven