Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik iets vragen trouwens, wat niet te maken heeft met pijn? Heeft iemand van jullie ervaring met het opzeggen van een huurwoning van de woningbouw? Ik wil natuurlijk graag dat ze een nieuwe huurder hebben, zodat deze hopelijk wat dingen over kan nemen die ik achterlaat in mijn huis. Nu weet ik dat ik uiterlijk een maand voordat ik ga moet opzeggen en meestal is er dan een week reactietijd voor nieuwe huurders. Op de site zeggen ze echter 'hoe eerder u de huur opzegt, hoe groter de kans dat we een nieuwe huurder hebben voor uw woning'. Wat is nu wijsheid, gewoon een maand van te voren opzeggen en ervan uitgaan dat de woningnood zo hoog is dat er gewoon een nieuwe huurder is. Of 6 weken van te voren opzeggen...dan zou ik nog maar 2 weken bij mijn vriend wonen als ik al op wil zeggen qua opleverdatum. Wat is jullie ervaring met het vinden van nieuwe huurders.
"After all this time?" "Always."
Severus, ik heb 2x een sociale huurwoning opgezegd. De eerste keer na een jaar wonen. Degene die het overnam wilde zo belachelijk weinig betalen dat we de vloer hebben meegenomen en in de kleine kamertjes van de nieuwe woning gelegd hebben.

En in de tweede woning hebben we geen kans gekregen om met de nieuwe bewoner te communiceren want als ze het dan niet wilde moest het er vervolgens binnen 1 dag uit. Ja daaag.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 22-01-2020 18:18
0.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hmm dat klinkt niet echt veelbelovend. Hoe lang van te voren had je de huur opgezegd Yellow? Op zich betaal ik zo weinig huur dat het een heel aantrekkelijke woning is voor een jong iemand alleen. Maar ja, diegene moet er wel maar net zijn natuurlijk.
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
22-01-2020 18:12
Hmm dat klinkt niet echt veelbelovend. Hoe lang van te voren had je de huur opgezegd Yellow? Op zich betaal ik zo weinig huur dat het een heel aantrekkelijke woning is voor een jong iemand alleen. Maar ja, diegene moet er wel maar net zijn natuurlijk.
Oeff dat durf ik echt niet met zekerheid te zeggen. Is alweer 7 jaar geleden. Ik word oud. Maar volgens mij is er sowieso bij beide woningen een maand opzegtermijn geweest. En mogelijk dat daar door timing dan dus extra tijd bij gezeten heeft maar I dunnow.

Ik denk niet dat ze je huis in deze tijd leeg zullen laten staan trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Niks gevonden in Limburg :cry:
Arme ouders...

Had dochter hier ook in tranen .
Ze zag een filmpje voorbij komen over lijmdezorg, de petitie die GS hier geplaatst had.
Daar is een soort reclame voor van geloof groen links, dat over de ggz gaat.
En daarin komt haar vriendin voorbij met haar verhaal...( die dus anderhalve maand terug overleden is)
Brullen...
Ze schrok zich rot, was geïnteresseerd omdat ze bij de ggz stage loopt maar had niet verwacht haar vriendin zo weer terug zien, schrok ze behoorlijk van en kwam het verdriet weer ten volle naar boven..
Zo sneu
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ach jeetje Lientje.. Dat is verdrietig :(
Severus: ik heb, ruim vier jaar geleden, het appartement van mijn overleden moeder moeten ontruimen. Dat gebeurde onverwacht maar de woningbouwvereniging had direct een nieuwe huurder. Ik kon, met de nieuwe huurder, overleggen over overname. Mijn ervaring is dat je niet veel krijgt voor je spullen maar ik moest ze kwijt.

Lientje: wat erg voor je dochter! Ik hoop dat ze de familie van het overleden meisje op de hoogte gesteld hebben van het filmpje.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
22-01-2020 19:10
Severus: ik heb, ruim vier jaar geleden, het appartement van mijn overleden moeder moeten ontruimen. Dat gebeurde onverwacht maar de woningbouwvereniging had direct een nieuwe huurder. Ik kon, met de nieuwe huurder, overleggen over overname. Mijn ervaring is dat je niet veel krijgt voor je spullen maar ik moest ze kwijt.

Lientje: wat erg voor je dochter! Ik hoop dat ze de familie van het overleden meisje op de hoogte gesteld hebben van het filmpje.
Cesium, familie ( oom) heeft er aan meegewerkt.
Juist omdat er meer bekend moet worden over de problemen in de ggz
Dochter is het nu ( na overleg met familie) ook aan het delen op social media
Zodat zoveel mogelijk mensen de petitie gaan tekenen
lientje69 wijzigde dit bericht op 22-01-2020 19:55
0.13% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: ik ga ook tekenen!
Ik snap dochter wel, Lientje

Zo zag ik een keer onverwacht een portret van mijn overleden buurjongetje voorbij komen in een reclame. Dat komt aan.

Het doel is goed. Dus wel fijn dat de familie wil meewerken!
Ik had jullie niet echt specifiek vertelt dat ik contact heb met mijn ouders de laatste tijd.. best vaak. en gezellig. Het is nog nooit zo’n lange tijd goed gegaan. *rent naar een boom om het af te kloppen*.

Misschien dat het sommige wel je opgevallen maar ik spreek ze de laatste tijd meerdere keren per week nadat ze in het ziekenhuis geweest zijn bij R. Ik vraag wanneer het voor mij uitkomt hoe het met mijn opa gaat en daar houden ze ook rekening mee. Ze pushen niet dat ik langs moet gaan.

Dus ik vond het heel spannend, want dat meisje wat daar voor de 2e kamer zit is net zo oud als ik. PTSS. Maar ik heb ze de petitie gestuurd en ze hebben hem meteen ondertekend. En mijn moeder zei dat ze vond dat er echt iets moest gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Yellow!

Dochter heeft het op social media gegooid met verzoek het te delen en de petitie te tekenen.
Met een heel mooi verhaal erbij geschreven over de zorg( erg knap)
En het laatste stukje dus over N.
Dat ze haar mist enzo.
Met foto.
Hoop dat heel veel mensen gaan tekenen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Jemig, heftig Lientje :hug: Dikke knuffel Fem, het is zo oneerlijk he. :hug:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
lientje69 schreef:
22-01-2020 19:58
Wat goed Yellow!

Dochter heeft het op social media gegooid met verzoek het te delen en de petitie te tekenen.
Met een heel mooi verhaal erbij geschreven over de zorg( erg knap)
En het laatste stukje dus over N.
Dat ze haar mist enzo.
Met foto.
Hoop dat heel veel mensen gaan tekenen.
Ook echt heel knap van haar! Ik had het maandag op mijn moestuin pagina gezet. Zo van hoi jongens. Dit zien jullie nooit van mij maar eigenlijk zit ik al 5 jaar thuis door..

Vond het wel eng maar heb alleen maar positieve reacties gekregen. Ik heb het ook voor het eerst aan een voormalig studie genootje van de kunstacademie verteld omdat ze een reünie willen houden. En dat is echt oprecht de leukste tijd uit mijn studententijd geweest. Waar we zo’n hechte groep hadden en van alles met elkaar deden, ik meteen geaccepteerd werd. Ik ben toch altijd overal een soort van buitenbeentje ofzo... Dus ik vind het heel moeilijk, ik wil er heeeeel graag heen maar ik heb ook heel veel last van schaamte. Ik was best een sterkte persoonlijkheid. Degene waar ik het aan vertelde had het ook absoluut niet verwacht maar ze reageerde wel super lief.
Wat zijn jullie toch dapper, Yellow, Fem en Kohaku! :heart:

Het stigma verdwijnt niet als iedereen zijn mond houdt. Maar er open over zijn is nog niet te doen gebruikelijk helaas.

Yellow, fijn dat het goed gaat nu tussen je ouders en jou. Hopelijk blijft het nu zo
Alle reacties Link kopieren
Gedeeld op FB.

Ik weet trouwens waarom 1 oud-groepsgenoot zo kut deed, hij wilde eigenlijk zelf naar een andere groep. Like, waarom moet je tegen mij dan kut doen? Echt hoor, die vent is 40, doe een beetje gewoon.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Doro75 schreef:
22-01-2020 20:07
Wat zijn jullie toch dapper, Yellow, Fem en Kohaku! :heart:

Het stigma verdwijnt niet als iedereen zijn mond houdt. Maar er open over zijn is nog niet te doen gebruikelijk helaas.

Yellow, fijn dat het goed gaat nu tussen je ouders en jou. Hopelijk blijft het nu zo
Ik hoop het ook en ik denk dat ik ook meer skills heb geleerd om anders te reageren mocht ik een keer reacties krijgen waarvan ik denk “serieus?!?”.

Zo heb ik ze bijvoorbeeld samen in een groepsapp zitten zodat ze zich niet achter de ander kunnen verstoppen om wat er met de ander in een gesprek gezegd is. Ik heb een tijd de meldingen van mijn telefoon ook uit gehad voor iedereen waardoor ik meer ruimte voel om te reageren wanneer ik daar zelf de ruimte voor voel. En misschien wel het belangrijkste, het zijn misschien wel mijn ouders maar ik ben mezelf serieuzer gaan nemen waardoor ik me ook minder makkelijk op laat naaien en me niet meer de mindere voel, ook al denk ik ergens anders over.
Kohaku schreef:
22-01-2020 20:15
Gedeeld op FB.

Ik weet trouwens waarom 1 oud-groepsgenoot zo kut deed, hij wilde eigenlijk zelf naar een andere groep. Like, waarom moet je tegen mij dan kut doen? Echt hoor, die vent is 40, doe een beetje gewoon.
Zo zie je maar weer dat leeftijd niks zegt. :$
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
22-01-2020 20:15
Gedeeld op FB.

Ik weet trouwens waarom 1 oud-groepsgenoot zo kut deed, hij wilde eigenlijk zelf naar een andere groep. Like, waarom moet je tegen mij dan kut doen? Echt hoor, die vent is 40, doe een beetje gewoon.
Jalousie denk ik dan. En even moeten af reageren op iemand.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Yellow! :cheer2:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hai allen :hello:

Yellow, wat goed dat het nu beter gaat tussen jou en je ouders. Het viel me wel op dat je moeder je inderdaad naar het ziekenhuis bracht (toch?)

Kohaku, :hug: Alles is wel zo'n beetje gezegd. Het is een proces, natuurlijk.

Ik heb weinig nieuws gevolgd. Fietsen naar volgend dorp (eigenlijk nog stad) ging best makkelijk. Ik fietste alleen het station straal voorbij :nut: Gaat best makkelijk, met de fiets in de sprinter. Is gewoon een speciale ingang + plek voor fiets. Geen trapje op ofzo.
Gezellig met m'n moeder uit eten geweest. Blijkt dat ze dat vaker met m'n vader deed en nu dus met mij. Ik mocht niet betalen. Nouja.
Later is nu
Dankje Lientje!

Ja klopt Dreamer, mijn moeder heeft ons een aantal keer uit de brand geholpen toen de thuiszorg/bussen niet meewerkte. En ze heeft R. ook opgehaald voor me na zijn opname. Ik ga voor mijn ouders ook wat plantjes opkweken want ze hebben een hele grote tuin! Momenteel zijn ze op vakantie, mijn moeder maakt specifiek foto’s van bloemen en cactussen enzo. Echt super lief. En met mijn vader praat ik weer over onze grote passie muziek. En hij heeft me laatst geholpen met tips hoe ik mijn afstandsbediening kon redden nadat de thuiszorg er een fles alcohol ingegoten had. Is iets heel kleins maar ik ben het gewend dat mijn vader zou zeggen “breng maar hier heen”. Nu kreeg ik gewoon de uitleg van je doet even zus en zo, dan kom je bij de printplaat. Föhn erop. :love: Stiekem zou ik heel graag zo’n band willen met mijn vader. Dat we af en toe gewoon samen wat kunnen klussen of repareren.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel fijn, Yellow :heart:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pff wat een avond mensen..
Met vpk heel gesprek gehad over die ene groepsgenoot, die nu misschien op de 3e groep hier komt. Hij was heel popiejopie aan het doen tegen je ineens, ik had zoiets van, nou nu hij miss naar de andere afdeling gaat kan hij Kohaku wel weer normaal behandelen. Kut persoon. Ik schoot helemaal in de paniek toen ie hier binnen kwam in de woonkamer.

Maar, ik heb het een en ander besproken met vpk, en ze denkt oprecht dat de kans aanwezig is dat ik wel eens ptss zou kunnen hebben. Daar schrok ik ongelooflijk erg van..

Doe maar even niet quoten aub
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Severus, bij mijn zoon had die vrouw het een maand van tevoren opgezegd en toen kreeg hij meteen de aanbieding en heeft ie met haar een afspraak gemaakt om te kijken wat ie over kon nemen.

Zelf altijd een maand tevoren opgezegd, behalve bij mijn laatste woning, toen wist ik namelijk al langer van tevoren dat we eruit gingen ivm koop. Bij die woning mochten we überhaupt niets laten overnemen. Daarna ging ie in de verkoop. Stom, want ik kom er nog regelmatig langs en de mensen die er nu wonen hebben exact dezelfde vloer...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven