Zorgverzekering beugel <18
dinsdag 23 december 2025 om 08:08
Het is weer overstaptijd voor de zorgverzekering, maar ik kom er dit jaar niet goed uit. Situatie: kind 1 is bijna klaar met haar beugel, kind 2 zal aan een beugel beginnen in 2026 of 2027. Mijn tanden zijn slecht en ik maak gebruik van de s-ggz.
Ik kan geen goede match vinden die een aantrekkelijke beugelvergoeding heeft, de tandarts voor ten minste 80% vergoed tot 750 euro, due mijn therapie in de vrije sector vergoed en enigzins aantrekkelijk geprijsd is.
Voor de ouders van beugelbekkies: waar ben je verzekerd, en hoeveel vergoeding krijgt je voor de beugel? Is er wachttijd? Welk aanvullend pakket heb je gekozen?
Ik kan geen goede match vinden die een aantrekkelijke beugelvergoeding heeft, de tandarts voor ten minste 80% vergoed tot 750 euro, due mijn therapie in de vrije sector vergoed en enigzins aantrekkelijk geprijsd is.
Voor de ouders van beugelbekkies: waar ben je verzekerd, en hoeveel vergoeding krijgt je voor de beugel? Is er wachttijd? Welk aanvullend pakket heb je gekozen?
dinsdag 23 december 2025 om 14:39
Dat is het hele probleem met tandartsverzekeringen geworden. Iedereen sluit er één af om er financieel beter van te worden en zeggen op zodra de kosten gemaakt zijn. Gevolg zijn stijgende premies en/of minder dekking tegen dezelfde premie. Ik betaal liever meer premie als daarmee de tandarts, voor "normale behandelingen", terug komt in het basispakket.Appletje schreef: ↑23-12-2025 14:21Wij hadden via het werk een aanvullende verzekering die 100% van de beugelmosten dekte, en iedereen stopte met die verzekering toen hun kinderen heen beugel meer nodig had. Dan gaat het verzekeringsprincipe niet meer op.
Nu zijn verzekeringen eigenlijk bedacht om risico af te dekken die een normaal mens niet kan betalen. Maar een beugel is tegenwoordig eerder een gegeven dan een risico.
dinsdag 23 december 2025 om 15:21
Het is al tig jaar zo dat veel mensen ophogen zodra een kind of kinderen gaan beugelen. Wel logisch want het is duur maar als je dan als ouder ook nog allerlei dure dingen moet laten doen dan is het ook logisch dat zo'n verzekering je afwijst omdat je gewoon veel te veel gaat kosten. Ik zou zelf ook wel een betere tandarts verzekering willen hebben dan dat ik nu heb maar ik weet ook dat ik gewoon niet door de selectie ga komen.margreetder schreef: ↑23-12-2025 14:39Dat is het hele probleem met tandartsverzekeringen geworden. Iedereen sluit er één af om er financieel beter van te worden en zeggen op zodra de kosten gemaakt zijn. Gevolg zijn stijgende premies en/of minder dekking tegen dezelfde premie. Ik betaal liever meer premie als daarmee de tandarts, voor "normale behandelingen", terug komt in het basispakket.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in