Oordoppen op maat

16-03-2022 11:43 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik hoorde dat je makkelijk de hoeveelheid demping kan vervangen in oordoppen op maat? Weet iemand hoeveel dat kost? En of je dat meteen kan kopen of eerst gemaakt kan worden. En wat de meeste demping is en welke daar onder komt?
Alle reacties Link kopieren
Bij een audicien kun je die laten maken.
Wij hadden voor zwemles oordoppen nodig. We waren volgens mij 60 euro kwijt, maar misschien was het wel minder, want alweer een aantal jaar geleden.

Ze vullen je oor met een pasta die zich naar je oor vormt. Dan halen ze het er weer uit. En die vorm moet hard worden en dus kun je het een beetje later ophalen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Het is afhankelijk van waar je de doppen voor wilt gebruiken welke filter beter is. Muziekfilters vangen andere trillingen op dan die voor industriegeluid. Het beste ga je even naar de audicien voor advies.
Doreia* schreef:
16-03-2022 11:45
Bij een audicien kun je die laten maken.
Wij hadden voor zwemles oordoppen nodig. We waren volgens mij 60 euro kwijt, maar misschien was het wel minder, want alweer een aantal jaar geleden.

Ze vullen je oor met een pasta die zich naar je oor vormt. Dan halen ze het er weer uit. En die vorm moet hard worden en dus kun je het een beetje later ophalen.
Jij bedoelt denk ik van die blauwe zwemdingen. Er zijn ook plugjes die gemaakt worden aan de hand van die ‘pastavormen’, die passen helemaal in je gehoorgang en daar kunnen verschillende filters in, maar volgens mij kan je die niet verwisselen. Tenminste, als ik naar mijn motordoppen kijk lijkt het van niet.
Alle reacties Link kopieren
bedoel je otoplastieken?
Alle reacties Link kopieren
Lottett_x schreef:
16-03-2022 11:43
Hoi ik hoorde dat je makkelijk de hoeveelheid demping kan vervangen in oordoppen op maat? Weet iemand hoeveel dat kost? En of je dat meteen kan kopen of eerst gemaakt kan worden. En wat de meeste demping is en welke daar onder komt?
Ik heb als motorrijder vormgegoten oordopjes. Van het merk Ear Safety. Er kunnen naar behoefte andere filters ingezet worden.
Ze moeten idd wel op maat gegoten worden. Dus het kost een paar weken voor je ze hebt. Was niet goedkoop, maar ik woon niet in een goedkoop land. https://oordoppenopmaat.com/professioneel/

Hat grote voordeel is dat de doppen perfect zitten, blijven zitten (dus niet zoals schuimproppen waar je ze 3x moet nadrukken) en veel beter blijven zitten dan bijv. universele proppen van bijv. Alpine. Ze gaan ook veel langer mee. Ik heb ze nu een jaar of 5 en ze zitten nog steeds perfect, comfortabel en werken goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven