Lijf & Lijn alle pijlers

Tastea: werkt het echt?

13-05-2018 09:05 33 berichten
Op Facebook komt steeds vaker voorbij dat bekende deze thee liken. Bekende waarvan ik zou denken dat die niet zomaar overal in geloven. Dus mijn vraag aan gebruikers: werkt het of niet?
Volgens hun website helpt het tegen hongergevoel en drijft het vocht af. He gek, net als veel water drinken dus. Afvallen doe je alleen door meer bewegen/verbranden dan je naar binnen propt. En een hongergevoek zit tussen je oren. Twee dagen kiezen daar niet naar te luisteren en ook dat is weg als je gezonde drie keer per dag eet en hooguit een stuk fruit tussendoor.
Dure marketing die jij betaalt .
Gewoon een zaak zoeken waar ze losse thee verkopen, stukken voordeliger.
En wat orangetree zegt , je gaat meer drinken en drijft dus meer vocht af.
Werkt ook met normale groene thee of water.
Alle reacties Link kopieren
Als het bekenden van je zijn, dan kun je het ze toch vragen?

En verder: als het zou werken, zou iedereen het gebruiken en zouden er geen dikke mensen meer zijn. Dikke onzin dus.
Thee is gezond, en helpt vast en zeker bij een gezonde leefstijl. Maar uiteindelijk zul je toch minder calorieën moeten eten dan je verbruikt of af te vallen. En ik geloof niet dat deze thee specialer is dan menig andere thee uit de natuurwinkel.
Ik heb dus ook dat gevoel bij deze thee: het doet wat iedere thee zou doen. Maar het enthousiasme van deze mensen hierover vond ik nogal opmerkelijk.
jazekerenof schreef:
13-05-2018 09:40
Ik heb dus ook dat gevoel bij deze thee: het doet wat iedere thee zou doen. Maar het enthousiasme van deze mensen hierover vond ik nogal opmerkelijk.
Goede marketing doet echt veel. Wie wilt er nou niet in wonder thee geloven. En misschien dat het voor sommige mensen zelfs wel werkt, omdat het net het extra beetje zelfvertrouwen geeft tijdens het afvallen.
Dir soort producten levert vaak een placebo effect op. Daar is niets mis mee, het kan ondersteunend werken. Zo lang het niet schadelijk is.
Ik vind het verbazingwekkend dat er mensen zijn die hier in trappen.

We zijn toch allemaal gezegend met een bepaalde mate van logisch denkvermogen? Hoe kan je dan in godsnaam denken dat ook maar een beetje werkt?
Omdat mensen nog steeds de makkelijke weg willen ipv er iets voor te doen. Mensen willen niet elke dag een half uur stevig bewegen en gezonde dingen eten. Het moet vanzelf gaan. Door thee te drinken ofzo.
Lucylucille schreef:
13-05-2018 13:07
Ik vind het verbazingwekkend dat er mensen zijn die hier in trappen.

We zijn toch allemaal gezegend met een bepaalde mate van logisch denkvermogen? Hoe kan je dan in godsnaam denken dat ook maar een beetje werkt?

Nou nee. Er zijn ook mensen die denken dat ze kunnen picknicken met luipaarden. :confused:
GenieInABottle schreef:
13-05-2018 10:18
Dir soort producten levert vaak een placebo effect op. Daar is niets mis mee, het kan ondersteunend werken. Zo lang het niet schadelijk is.

Inderdaad. Placebo-effect is ook effect.
Als het je het geld waard is..
ik ben ook nogal kritisch over alles na het proberen van zoveel verschillende diëten, pillen etc. maar ik gebruikt nu een bepaalde dieetpil die ik niet ga benoemen hier (en ook niet via PM ) en ben in 4-5 dagen tijd 2 kilo afgevallen. ik let wel op wat ik eet, maar alleen dat hielp in het verleden niet vooral omdat ik veel trek kreeg en dat heb ik nu niet meer gelukkig. ik heb nu bijvoorbeeld nog niet geluncht en heb helemaal geen honger. dat is bij mij ongehoord, echt. gisteren had ik ontbeten en at pas om 16u een salade en een pruim, geen avondeten. ik had gewoon geen trek en wilde niet forceren.
de komende dagen ga ik wel proberen om meer groente of salade te eten zodat ik tenminste wat eet maar de trek is er niet en het zit zeker niet tussen me oren.
Ibelize schreef:
13-05-2018 13:53
ik ben ook nogal kritisch over alles na het proberen van zoveel verschillende diëten, pillen etc. maar ik gebruikt nu een bepaalde dieetpil die ik niet ga benoemen hier (en ook niet via PM ) en ben in 4-5 dagen tijd 2 kilo afgevallen. ik let wel op wat ik eet, maar alleen dat hielp in het verleden niet vooral omdat ik veel trek kreeg en dat heb ik nu niet meer gelukkig. ik heb nu bijvoorbeeld nog niet geluncht en heb helemaal geen honger. dat is bij mij ongehoord, echt. gisteren had ik ontbeten en at pas om 16u een salade en een pruim, geen avondeten. ik had gewoon geen trek en wilde niet forceren.
de komende dagen ga ik wel proberen om meer groente of salade te eten zodat ik tenminste wat eet maar de trek is er niet en het zit zeker niet tussen me oren.

En waar denk jij dat die 2 kg die je nu kwijt bent uit bestaat?
anoniem080520181648 schreef:
13-05-2018 14:01
En waar denk jij dat die 2 kg die je nu kwijt bent uit bestaat?
zoals bij elk dieet is het gewichtsverlies in de eerste 2 weken vooral vocht, daarna niet. maar wat is punt?
Hamsterweken schreef:
13-05-2018 14:04
Da's gewoon spier-en leverglycogeen, vocht en darminhoud wat je kwijt bent.
Gewoon crashen, niks bijzonders aan en geen enkele voorspeller voor langetermijnsucces.
of het een succes zal zijn op lange termijn weet ik (nog) niet. vooralsnog kan ik hierdoor me honger in bedwang houden waardoor ik makkelijker minder calorieën per dag (bijv. 1200 ipv 2000) kan nuttigen = gewichtsverlies.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Life is short. Eat dessert first.
Hamsterweken schreef:
13-05-2018 14:08
Dat die pillen vast niet zo bijzonder zijn. Er zijn zoveel middelen die het hongergevoel onderdrukken: cocaïne, ritalin, speed...
ik zeg niet dat ze bijzonder zijn. in mijn geval zijn ze behulpzaam voor het doel wat ik wil bereiken, dus minder eten zonder continu aan eten te denken en het gevoel hebben dat ik mezelf aan het uithongeren ben.

ik ben 1.60 cm en weeg ca 70kg trouwens. ik ben niet obese maar er kan wel een kilo of 6-10 af.
Hamsterweken schreef:
13-05-2018 14:08
Dat die pillen vast niet zo bijzonder zijn. Er zijn zoveel middelen die het hongergevoel onderdrukken: cocaïne, ritalin, speed...

Exact. En zodra je ermee stopt: vreten as usual en hup gewicht er weer bij.
Dus succes met je portemonnee als je dit je hele leven wilt blijven gebruiken. :there:
Ibelize schreef:
13-05-2018 14:12
ik zeg niet dat ze bijzonder zijn. in mijn geval zijn ze behulpzaam voor het doel wat ik wil bereiken, dus minder eten zonder continu aan eten te denken en het gevoel hebben dat ik mezelf aan het uithongeren ben.

ik ben 1.60 cm en weeg ca 70kg trouwens. ik ben niet obese maar er kan wel een kilo of 6-10 af.
Korte-termijn denken. :roll:
anoniem080520181648 schreef:
13-05-2018 14:14
Korte-termijn denken. :roll:
who cares. het gaat om het resultaat.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2018 15:07
Reden: spam
98.91% gewijzigd
NEE

Mensen willen het niet horen, want die willen een onmiddenlijke, makkelijke oplossing. Maar:

1: Je lichaam kan zichzelf detoxen, mocht het dit niet doen dan moet je naar de dokter. Die thee gaat niet helpen.

2: Water doet hetzelfde.

3: Gezond eten (dus niet leven op water en salades.) en bewegen is het enige wat op de lange termijn werkt als je consistent bent.
Mijn eerste gedachte is ook: zoiets werkt niet! Maar ik begon wat te twijfelen door al die positieve reacties. Maar het kan goed een placebo-effect zijn en dat werkt natuurlijk ook.
jazekerenof schreef:
13-05-2018 16:07
Mijn eerste gedachte is ook: zoiets werkt niet! Maar ik begon wat te twijfelen door al die positieve reacties. Maar het kan goed een placebo-effect zijn en dat werkt natuurlijk ook.


Een like is toch niet persé een positieve reactie of ervaring?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven