Werk & Studie alle pijlers

Doe ik het wel goed!

21-10-2020 09:52 30 berichten
Gisteren weer een dagje school. Ik doe de opleiding helpende plus bbl. Ben bijna klaar. Moet 5 januari alles inleveren. Waar ik tegen aanloop en wat me erg onzeker en gestresst maakt is het volgende. We hebben vanaf maart geen les meer gehad. Ook niks online. Toen eind juni een bijeenkomst op school om te horen hoe we verder gaan in de opleiding en ervaringen uitwisselen. Ik ben in de tijd dat we geen school hadden op de werkvloer rustig aan verder gegaan met handelingen oefenen en medicatie. Oa wat medicatie opdrachten laten aftekenen. Nooit dingen zonder toestemming van werkbegeleidster, toetser en collega’s gedaan . Altijd alles in overleg. En vele malen gehoord dat ze zeer tevreden zijn over mijn kunnen, dit heeft ook geresulteerd dat ik op deze afdeling na het behalen van mijn opleiding een baangarantie heb. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik deze opdrachten absoluut niet had mogen laten aftekenen. Ik had eerst de theorie op school gehad moeten hebben, dan oefenen en dan pas laten aftekenen. Er waren een aantal klasgenoten meer die ook dingen hadden laten aftekenen en zelfs alle opdrachten al. Ik schrok ervan en had toen zoiets van oké ik wacht nu wel even tot het wel mag. Nu per 1 sept op een andere afdeling om meer ervaring op te doen. Hier ben ik tot eind november om daarna weer terug te gaan naar mijn vorige afdeling. Nou kregen we in sept op onze eerste schooldag alle theorieopdrachten mee naar huis. Nu moet alles met stoom en kokend water gemaakt worden. Ja we moeten eind dit jaar alles af hebben. Ben dus gestaag weer verder gegaan en heb inmiddels alle theorieopdrachten af en ingeleverd bij mijn werkbegeleidster om door haar beoordeeld te worden. Misschien moet er nog wel wat aan verandert worden, maar dat zie ik dan wel. Vorige week 3 praktijkopdrachten ook schriftelijk ingeleverd bij de toetser, wij hebben deze handelingen niet op onze afdeling, dus ik mocht het schriftelijk toelichten bij haar. Dit is uiteindelijk goed bevonden en afgetekend. Gisteren op school blijken verschillende klasgenoten ertegen aan te lopen dat ze vanuit hun werkplek tegengewerkt worden door werkbegeleidster/toetser omdat deze vinden dat je vooral de medicatieopdrachten niet in zo’n korte tijd onder de knie kunt krijgen. Daardoor willen ze ook niks aftekenen schijnbaar. Klasgenoten in paniek van wat nu. Bij mij mij op de werkvloer zegt men juist wij weten ook niet alles en bepaalde handelingen doen wij ook niet dagelijks. En als je een handeling lange tijd niet meer gedaan hebt vraag je een collega om even mee te kijken of het nog een keertje voor te laten doen. Merk dat ik hier ook gestresst door raak. Ik zit zelf goed op schema, men doet niet moeilijk op de werkplek. Weet dat ze op de werkplek tevreden zijn over mijn kennen en kunnen. Maar iets in mijn hoofd zegt doe ik het wel goed, wel op de goede manier. Volg ik wel het juiste pad? Of ben ik juist fout bezig. Lang verhaal, maar wie herkent dit.
Klinkt alsof je juist heel goed bezig bent en een fijne en goede stageplek hebt.
Verder is het een gekke tijd en kunnen de gekste dingen nu gebeuren, ook vanuit de overheid en andere regels.
Ik zou doorgaan zoals je nu doet, alles voor je het inlevert scannen of kopiëren als dat aan de orde is en je niet te druk maken over zaken buiten je invloedssfeer.
Je doet wat je kunt en ik vind het heel goed dat je zo goed functioneert en je plek hebt gevonden.
Het-groepje schreef:
21-10-2020 10:00
Klinkt alsof je juist heel goed bezig bent en een fijne en goede stageplek hebt.
Verder is het een gekke tijd en kunnen de gekste dingen nu gebeuren, ook vanuit de overheid en andere regels.
Ik zou doorgaan zoals je nu doet, alles voor je het inlevert scannen of kopiëren als dat aan de orde is en je niet te druk maken over zaken buiten je invloedssfeer.
Je doet wat je kunt en ik vind het heel goed dat je zo goed functioneert en je plek hebt gevonden.
Ik merk dat ik geregeld kijk hoe klasgenoten dingen aanpakken en me daar druk om ga maken. Eigenlijk heel stom. Moet me focussen op mezelf en mijn leerproces. Maar vindt ik erg moeilijk.
Mop volgens mij ben je super bezig. Het is een hele rare tijd. Knap dat je zo kan schakelen tussen pauze nemen en weer vol gas gaan.

Zet m op!
Wat belachelijk eigenlijk dat je geen online lessen hebt gehad, hebben ze aangegeven waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Tip: laat de problemen daar waar ze horen. Waarom zou jij je plaatsvervangend zorgen moeten maken voor je klasgenoten? Zij schieten daar niks mee op, en jij hebt er last van.

Focus je nu op je doel, oogkleppen op.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
gizzmo-returns schreef:
21-10-2020 10:35
Wat belachelijk eigenlijk dat je geen online lessen hebt gehad, hebben ze aangegeven waarom niet?
Inderdaad dat vond ik ook. Maar er werd aangegeven dat wij harder op de werkplek nodig waren en dat het ook niet georganiseerd kon worden, waar ik echt mijn twijfels over had en nog heb. Heb toen ook aangegeven dat ik stilstand achteruitgang vond en daardoor gestaag verder was gegaan met de praktijkopdrachten. Maar goed dat mocht dus niet.
Katatoniaaa schreef:
21-10-2020 10:41
Tip: laat de problemen daar waar ze horen. Waarom zou jij je plaatsvervangend zorgen moeten maken voor je klasgenoten? Zij schieten daar niks mee op, en jij hebt er last van.

Focus je nu op je doel, oogkleppen op.
Heb je helemaal gelijk in. Maar soms voelt dat bij mij niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de BBL VIG en loop hier ook tegenaan.
Dat je het eerst op school gehad moet hebben eer het in de praktijk mag.
De werkbegeleiders houden zich strikt aan die opgelegde regel vanuit het hoofdkantoor, maar dit is niet haalbaar nu we al sinds maart online les krijgen. Een keer in de 4 weken hebben we op school 2 uur praktijkles, alles leren is niet te doen in zo'n korte tijd.
Er gaat nu van school een mail naar de organisaties om coulanter met de regels om te gaan in deze tijden omdat dit heel veel stagnatie veroorzaakt. En stress bij de leerlingen.

Ik loop dus nu ook ontzettend achter. En denk dagelijks doe ik het wel goed zo? De begeleiding op het werk laat ook te wensen over, ik heb nog niks afgetekend gekregen, iedereen wijst naar elkaar en dan weer naar school en terug en ondertussen loop ik als leerling als verantwoordelijke op de afdeling zonder begeleiding.
Ik vraag dan maar collega's van een andere afdeling om hulp of advies maar ik heb wel steeds het gevoel alsof ik het diepe gegooid ben met nog maar net 5 zwemlesjes.

Als ik het zo lees doe jij het prima en zou ik me er verder niet te druk om maken. Als ze bij jou op je werk tevreden zijn over jouw kunnen, dat is het belangrijkste. De rest komt vanzelf goed. Zeker als er meer dat probleem hebben , wordt er uiteindelijk wel een oplossing gezocht.
Maar ik snap je stress en spanning ervan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
21-10-2020 10:54
Ik doe de BBL VIG en loop hier ook tegenaan.
Dat je het eerst op school gehad moet hebben eer het in de praktijk mag.
De werkbegeleiders houden zich strikt aan die opgelegde regel vanuit het hoofdkantoor, maar dit is niet haalbaar nu we al sinds maart online les krijgen. Een keer in de 4 weken hebben we op school 2 uur praktijkles, alles leren is niet te doen in zo'n korte tijd.
Er gaat nu van school een mail naar de organisaties om coulanter met de regels om te gaan in deze tijden omdat dit heel veel stagnatie veroorzaakt. En stress bij de leerlingen.

Ik loop dus nu ook ontzettend achter. En denk dagelijks doe ik het wel goed zo? De begeleiding op het werk laat ook te wensen over, ik heb nog niks afgetekend gekregen, iedereen wijst naar elkaar en dan weer naar school en terug en ondertussen loop ik als leerling als verantwoordelijke op de afdeling zonder begeleiding.
Ik vraag dan maar collega's van een andere afdeling om hulp of advies maar ik heb wel steeds het gevoel alsof ik het diepe gegooid ben met nog maar net 5 zwemlesjes.

Als ik het zo lees doe jij het prima en zou ik me er verder niet te druk om maken. Als ze bij jou op je werk tevreden zijn over jouw kunnen, dat is het belangrijkste. De rest komt vanzelf goed. Zeker als er meer dat probleem hebben , wordt er uiteindelijk wel een oplossing gezocht.
Maar ik snap je stress en spanning ervan.
Wat ben ik blij dat ik dit niet alleen zo ervaar. Heb jij wel online les gehad dan vanaf maart? Nu twee uurtjes fysiek les schiet natuurlijk ook echt niks op. Wat leer je dan? Niet fijn en kost stress. Kun jij het er over hebben met je werkbegeleidsters over de dingen waar je tegenaan loopt? Of met je SLB-er vanuit school? Hoe staan bij jou medeklasgenoten erin? Ervaren hun dit ook zo? Een half jaar geen school(in mijn geval) in pak ‘m beet 3 maanden inlopen is niet te doen. Hoe lang moet jij nog in je opleiding? Gisteren ook naar school, Nederlands online (lerares is thuis), daarna wel fysiek les, en dan na de middag weer online les ( deze lerares gaf ook les vanuit huis). Vind dit zo niet wat. En net wat jij aangeeft dat werkbegeleidsters zich strikt aan de regel houden.Soms iets te naar mijn mening. Ik zit in een klas met klasgenoten die allemaal bij dezelfde organisatie werken, maar bij verschillende verzorgingshuizen. Overal gaat het er weer anders aan toe. En ook de verschillen tussen de werkbegeleidsters en toetsers is erg groot. De één is heel erg makkelijk en de ander wil alles volgens de regels doen en nog meer rare eisen. Bij mij tekenen ze ook niet zomaar iets af hoor, maar zijn ze ook niet extreem moeilijk. Qua werkbegeleidster en toetsers en hulp van collega’s heb ik persoonlijk nooit geen problemen gehad. Iedereen is en was altijd bereid om mij te helpen met wat dan ook. Ze gaven mij altijd het vertrouwen, ook als ik zelf twijfels had of Ik iets wel zou kunnen dat ik het wel kon. Heb ook nog nooit echt negatief commentaar gehad om mijn kunnen en kennen, altijd positieve feedback. Waar ik heel blij mee was en echt iets mee kon. Waar ik bang voor ben is dat doordat klasgenoten vastlopen op hun werkplek door toedoen en twijfels omtrent opleiding, school en opdrachten van werkbegeleidsters en toetsers ik ook uit ga lopen in het behalen van mijn diploma. Hoorde al van een klasgenoot dat haar werkbegeleidster in gesprek wilde met iemand van het leerhuis binnen onze organisatie, om over bepaalde zaken binnen onze opleiding te praten. Zij was schijnbaar het niet ineens met bepaalde dingen en daardoor wil ze ook opdrachten van mijn klasgenoot niet aftekenen. Zij had schijnbaar twijfels of wij wel als helpende plus aan het werk kunnen na het behalen van het diploma. Überhaupt of het plus stukje wel toegevoegde waarde had en dat wij straks gewoon als helpende aan het werk zullen gaan. Raar ik neem aan dat onze organisatie heus geen mensen laat opleiden als helpende plus en ze uiteindelijk in gaat zetten als helpende. Dankwoorden er ook niet gestart in sept met een nieuwe groep en in februari weer en de helpenden die nu al langere tijd werkzaam zijn en alleen het plus gedeelte nog gaan volgen. Ik weet van mij zelf dat als ik naar de andere afdeling weer terug zal gaan, ik eerst als helpende zal werken en geleidelijk aan ingewerkt zal worden als helpende plus. Rare gang van zaken allemaal. Ik hoop dat dit mij en andere klasgenoten ook geen parten gaat spelen uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn de online lessen razendsnel opgestart. Ik denk al na een maand.
Qua praktijkles: ze doen de handeling voor, leggen uit, je oefent het een keer en dan is de les om. Dan heb je het totáál nog niet onder de knie natuurlijk.

Hier ook dezelfde organisatie maar klasgenoten werken in verschillende huizen.
Hetzelfde als bij jou, er zijn grote verschillen qua beoordeling. Bij mij zijn ze superstreng . Het is niet snel goed.
Werkbegeleider moet ik nodig weer mee in gesprek. Ze is er weinig gelijk met mij. Ik ga nu maar vragen of anderen mijn skillsboekje mogen aftekenen want zo krijg ik het nooit voor elkaar.
lientje69 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 11:45
0.40% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn eerste jaar overigens, in februari moet ik naar een ander huis.
Dan start mijn tweede jaar.
Ik doe de verkorte opleiding VIG.( 2 jaar)
Dat is sowieso al pittig maar nu in deze tijden helemaal.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
21-10-2020 11:45
Ik zit in mijn eerste jaar overigens, in februari moet ik naar een ander huis.
Dan start mijn tweede jaar.
Ik doe de verkorte opleiding VIG.( 2 jaar)
Dat is sowieso al pittig maar nu in deze tijden helemaal.
Oké, snap dat dit heel erg pittig is en dit je stress bezorgd. Je moet echt voor jezelf opkomen vooral nu. Volgens mij is ook veel wat je doen moet in korte tijd, of niet? Daarom ga ik eerst na mijn opleiding even een paar maandjes werken en dan misschien in september door met de vig. Ik heb erge mazzel dat ik bijna altijd met mijn werkbegeleidster werk. Heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is idd veel wat je moet doen en leren in korte tijd. Nu heb ik het geluk dat ik makkelijk leer. Maar zo zonder fysieke lessen is het toch nog pittig, je mist de interactie. Andere klasgenoten lopen hier net zo hard tegenaan overigens. Er zijn er al een aantal gestopt met de opleiding daardoor, te zwaar in combinatie met werken en gezin.

Fijn dat jij dus altijd met je werkbegeleider werkt. Ik sta dus zoals ik al schreef , alleen op een afdeling. Op de andere afdeling werkt heel soms mijn werkbegeleider tegelijk met mij, maar meestal is het te druk om daadwerkelijke begeleiding van haar te krijgen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Beste TO , ik lees je vaak en vind het jammer dat je zo onzeker overkomt ?
ben je onzeker ?
werk daar dan aan
wat ik lees en denk is dat je het goed doet en straks ook prima door kunt naar niveau 3
succes !
clivia52 schreef:
21-10-2020 12:43
Beste TO , ik lees je vaak en vind het jammer dat je zo onzeker overkomt ?
ben je onzeker ?
werk daar dan aan
wat ik lees en denk is dat je het goed doet en straks ook prima door kunt naar niveau 3
succes !
Onzeker zit wel wat in mijn aard helaas. Probeer hier ook aan te werken, gaat al wat beter. Komt heel erg door een vorige baan waar ik op het laatst niks goed kon doen en ze overal commentaar op hadden. Daar heel onzeker geworden en gemaakt. Verschillende collega’s waaronder ook de werkbegeleidsters die ik heb en heb gehad zeggen het ook hoor dat ik prima niveau 3 aan kan. Ga eerst een paar maandjes lekker werken hierna en evt in september door naar niveau 3.
lientje69 schreef:
21-10-2020 12:28
Het is idd veel wat je moet doen en leren in korte tijd. Nu heb ik het geluk dat ik makkelijk leer. Maar zo zonder fysieke lessen is het toch nog pittig, je mist de interactie. Andere klasgenoten lopen hier net zo hard tegenaan overigens. Er zijn er al een aantal gestopt met de opleiding daardoor, te zwaar in combinatie met werken en gezin.

Fijn dat jij dus altijd met je werkbegeleider werkt. Ik sta dus zoals ik al schreef , alleen op een afdeling. Op de andere afdeling werkt heel soms mijn werkbegeleider tegelijk met mij, maar meestal is het te druk om daadwerkelijke begeleiding van haar te krijgen.
Fijn dat je makkelijk leert. Ik vindt fysiek les ook fijner hoor. Je ziet meteen iemands gezichtsuitdrukking. En je zegt ook makkelijker wat. Online is het vaak toch, ik houdt mijn mond maar. Vindt ik ook met vergaderen online. Dus jij staat al alleen op een afdeling. Mag dat wel aangezien je nog leerling bent? Dat is iets wat wij pertinent nog niet mogen. Een klasgenoot vertelde een paar maand geleden dat zij ook een dienst alleen stond op haar afdeling. Mocht er iets zijn dan kon ze hulp inschakelen van de huiskamer naast haar. Nou vanuit school en iemand van de organisatie die er bij zat kreeg ze toch commentaar. Van dat dat echt niet mocht, als er iets zou gebeuren dan was zij verantwoordelijk ect ect. Weet uiteindelijk niet of ze het nou wel of niet heeft gedaan. Ik sta soms niet meer boventallig, maar dan wel met een niveau 3 naast me. En dat gaat me prima af moet ik zeggen. Ik zou toch echt proberen om een keertje af te spreken met je werkbegeleidster om dingen door te nemen en te vertellen waar je tegen aan loopt en waar je het aan vind ontbreken binnen je opleiding. Ik moet zeggen dat ik veel met mijn werkbegeleidster, maar ook met toetser en collega’s bespreek. Dat is erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons mag dat idd gewoon. Je staat als leerling VIG-er drie maanden boventallig en daarna moet je het dus alleen doen. We werken nu ook met huiskamers idd en als ik hulp nodig heb kan ik daar terecht. Maar ik blijf het pittig vinden om alleen verantwoordelijk te zijn. Vooral ook omdat we naar een nieuwe plek gingen en ik opeens allemaal andere bewoners met een zwaardere zorgvraag op mijn afdeling kreeg. Dan sta je even met je handen in je haar van : jeetje, hoe ga ik dit doen??
Dat van die onzekerheid wat jij schrijft herken ik ook heel erg, ik heb exact hetzelfde gehad in mijn vorige baan. Dat maakt dat ik dus perfectie van mezelf eis en de lat ( te ) hoog leg.
Tenslotte ben ik " nog maar" een leerling en kan ik nog niet alles. Mijn hoofd weet dat, mijn gevoel zegt anders.
Zeker als je dan alleen staat, is dat best een dingetje.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
21-10-2020 13:45
Bij ons mag dat idd gewoon. Je staat als leerling VIG-er drie maanden boventallig en daarna moet je het dus alleen doen. We werken nu ook met huiskamers idd en als ik hulp nodig heb kan ik daar terecht. Maar ik blijf het pittig vinden om alleen verantwoordelijk te zijn. Vooral ook omdat we naar een nieuwe plek gingen en ik opeens allemaal andere bewoners met een zwaardere zorgvraag op mijn afdeling kreeg. Dan sta je even met je handen in je haar van : jeetje, hoe ga ik dit doen??
Dat van die onzekerheid wat jij schrijft herken ik ook heel erg, ik heb exact hetzelfde gehad in mijn vorige baan. Dat maakt dat ik dus perfectie van mezelf eis en de lat ( te ) hoog leg.
Tenslotte ben ik " nog maar" een leerling en kan ik nog niet alles. Mijn hoofd weet dat, mijn gevoel zegt anders.
Zeker als je dan alleen staat, is dat best een dingetje.
Jeetje wat pittig zeg lijkt me dat pfffff. Je hebt ook geen helpende of zo naast je. Ik vindt dat nog al wat. Ik leg de lat voor mezelf ook te hoog. En ik merk meerdere klasgenoten. Van de week op school zei een lerares nog voldoende is ook goed. We hebben een prove map waar allerlei praktijkopdrachten in staan die door iemand van je werkplek wordt afgetekend. Dat gaat in onvoldoende, voldoende en goed. Ik merk dat ik nu ik alleen nog maar goed heb, dit ook zo wil houden. Maar voldoende is ook goed en dat vergeet ik nog wel eens😊. Vanavond op mijn werk het er ook over gehad met mijn werkbegeleidster. En zij gaf mij precies de positieve feedback die ik even wilde horen. Ze zei dat ik het prima deed en ze erg tevreden waren. Dat ze heel snel wel zag of iemand goed zijn/ haar werk deed of niet en het dan ook wel had gezegd. Dus dat gaf mij een zeer goed gevoel. Deze steek ik in mijn zak😀
Alle reacties Link kopieren
Even druk gehad. Covid in huis helaas, gelukkig nog niet op mijn afdeling maar met een open huis is de onrust groot.

Wat fijn dat alles goed is afgetekend cinderella.
Ik haal voor theorie hoge cijfers, voor praktijk soms voldoende en soms goed.
Momenteel ben ik bezig met medicatie delen onder begeleiding. Nog even en ik mag dat zelf. Verder krijg ik met de chaos op het werk nu niks afgetekend en loop ik nog meer op achter. Ik heb et maar een mail naar school over gestuurd, ik doe mijn best maar zonder ( goede) begeleiding valt het niet mee.
Ik hoorde gisteren dat ik van echt álles wat ik doe feedbackformulieren moet hebben. :O
Fijn dat me dat in mijn 9e !!! maand nóg eens verteld wordt . Weet ik het tenminste...
Van een collega. Niet van school of een werkbegeleider....
Zucht.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
24-10-2020 19:51
Even druk gehad. Covid in huis helaas, gelukkig nog niet op mijn afdeling maar met een open huis is de onrust groot.

Wat fijn dat alles goed is afgetekend cinderella.
Ik haal voor theorie hoge cijfers, voor praktijk soms voldoende en soms goed.
Momenteel ben ik bezig met medicatie delen onder begeleiding. Nog even en ik mag dat zelf. Verder krijg ik met de chaos op het werk nu niks afgetekend en loop ik nog meer op achter. Ik heb et maar een mail naar school over gestuurd, ik doe mijn best maar zonder ( goede) begeleiding valt het niet mee.
Ik hoorde gisteren dat ik van echt álles wat ik doe feedbackformulieren moet hebben. :O
Fijn dat me dat in mijn 9e !!! maand nóg eens verteld wordt . Weet ik het tenminste...
Van een collega. Niet van school of een werkbegeleider....
Zucht.
Oh jeetje Lientje dat is niet zo mooi😕. Schrikken ook. Hopelijk alles nu weer een beetje rustig thuis. Zo te lezen doe jij het ook hartstikke goed. Maar goede begeleiding is inderdaad erg belangrijk. Ik zelf moet zeggen dat ik daar nu en ook op mijn vorige werkplek erg mee getroffen heb. Hoor het nu ook van klasgenoten dat dat nog wel eens heel anders kan. Een klasgenoot vertelde dat haar begeleidster op haar nieuwe werkplek ook nogal moeilijk deed. Vooral over de medicatieopdrachten. Dat de tijd die ons nu nog resteert van september tot pak ‘m beet eind december te kort was om de medicatie onder de knie te kunnen krijgen. Ze wilde volgens mijn klasgenoot ook in gesprek met iemand van het leerhuis van de organisatie. Mijn klasgenoot gestresst of ze haar opdrachten wel afgetekend zou krijgen ect ect. Terwijl eentje uit de klas alles al afgetekend heeft en ook ingeleverd . Hoe dan vraag ik me dan af? Tja je hebt er wat tussen zitten die makkelijk zijn, maar ook begeleiders die heel moeilijk doen met alles. Ik hoop zo dat we met iedereen uit de klas ons diploma in februari in ontvangst kunnen nemen en dat niemand om wat voor reden ook vertraging op loopt. En lekker dan dat je overalfeedbackformulieren moet hebben. En dat school dat niet even met jullie communiceert. Heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Met covid in huis bedoel ik op het werk Cinderella :cry: en dat wordt voorlopig niet rustig.
Ik hoor ook heel veel verschillende ervaringen qua werkbegeleider. De een makkelijk, de ander weer niet.
En ik maak me ook zorgen over alles afgetekend krijgen en het goed onder de knie krijgen van de verpleegtechnische vaardigheden. Maar voor dit moment kan ik er verder niks mee.
Morgen heb ik 3 examens, 2 op school en daarna nog een thuis. Daar maak ik me nu drukker om, ik heb door alle consternatie niet zoveel geleerd als anders.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik merk overigens dat er veel naar elkaar wordt gewezen. School zegt : dat moet je via het werk regelen/ horen. En het werk zegt: dat had school moeten doen/ zeggen.
Erg handig dus. NOT :nope:
lientje69 wijzigde dit bericht op 25-10-2020 15:09
1.04% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
25-10-2020 10:56
Met covid in huis bedoel ik op het werk Cinderella :cry: en dat wordt voorlopig niet rustig.
Ik hoor ook heel veel verschillende ervaringen qua werkbegeleider. De een makkelijk, de ander weer niet.
En ik maak me ook zorgen over alles afgetekend krijgen en het goed onder de knie krijgen van de verpleegtechnische vaardigheden. Maar voor dit moment kan ik er verder niks mee.
Morgen heb ik 3 examens, 2 op school en daarna nog een thuis. Daar maak ik me nu drukker om, ik heb door alle consternatie niet zoveel geleerd als anders.
Oh sorry ik snap je nu. Verschrikkelijk. Bij ons op de afdeling nog niet, maar op een andere afdeling wel. Ik wens je heel veel succes met je examens. Komt vast goed, maar ik snap dat je gespannen bent. Qua handelingen heb ik ook het probleem dat we een aantal niet hebben op de afdeling. Deze licht ik schriftelijk toe in overleg met de toetser. Het is niet anders. Zij zei tegen mij, wij doen ook niet alles dagelijks omdat sommige handelingen niet vaak voorkomen. Dan vraag je op zo’n moment een collega erbij die het voordoet of even meekijkt of jij het goed doet. Succes morgen. Je kunt het vast.
lientje69 schreef:
25-10-2020 11:02
Ik merk overigens dat er veel Nasr elkaar wordt gewezen. School zegt : dat moet je via het werk regelen/ horen. En het werk zegt: dat had school moeten doen/ zeggen.
Erg handig dus. NOT :nope:
Dat is bij ons ook zo. Op school zegt men dit en op de werkvloer dat. En mijn klasgenoten en ik werken allemaal voor dezelfde organisatie maar overal is het weer anders, met bijbehorende werkbegeleidster met ieder zijn eigen eisen en regels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven