Hondje Parvo overleefd?

21-07-2021 21:30 73 berichten
Zijn er forumsters met een hond(je) dat Parvo heeft overleefd?

Ik heb zelf (nog) geen hond. Maar zijdelings ben ik betrokken bij een pup dat momenteel Parvo heeft. De vooruitzichten zijn niet al te best, maar sommigen overleven het desondanks.

Ik ben erg betrokken bij dit teefje en leef heel erg mee. Volgens de dierenkliniek waar ze nu verblijft heeft ze morgen rond 12.00 of een opleving of is ze overleden. We wachten gespannen af. En ondertussen hoop ik wat positieve verhalen hier te lezen. Al weet ik dat die er maar weinig zijn.
anoniem_279245 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 08:24
2.70% gewijzigd
Ja, overleefd. Daarna 13 jaar geworden.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee. Maar dat is wel een van de redenen waarom ik tegen honden uit het buitenland halen ben.

Zo halen we allerlei ziektes binnen.

Ik hoop voor je dat de hond het haalt.
Alle reacties Link kopieren
Een hond van mijn man heeft het overleefd (lang geleden, hij was nog een kind).
Het zag er voor de pup (een Mechelse herder) toen ook heel slecht uit. Net toen ze de hoop op hadden gegeven waren zijn opa en oma er en toen hield zijn opa de hond een lange vinger voor. Die begon ze te eten en vanaf toen begon ze er bovenop te krabbelen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Onze hond heeft als pup parvo overleefd. Lang geleden, hond is al een tijd geleden aan ouderdom overleden.
Het zegt natuurlijk niks over hoe het met de hond uit jouw verhaal gaat aflopen.
Veel sterkte :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
21-07-2021 21:35
Geen ervaring mee. Maar dat is wel een van de redenen waarom ik tegen honden uit het buitenland halen ben.

Zo halen we allerlei ziektes binnen.

Ik hoop voor je dat de hond het haalt.
Hou op hoor… Parvo komt net zo goed in Nederland voor en al helemaal bij die massale puppy fabrieken waar veel mensen hun puppy’s vandaan halen omdat ze geen geduld hebben om op een pup van een verantwoorde fokker te wachten.

Dit heeft niks te maken met of ze wel of niet uit het buitenland komen, geen mening geven als je de feiten niet op een rijtje hebt…
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
21-07-2021 21:39
Hou op hoor… Parvo komt net zo goed in Nederland voor en al helemaal bij die massale puppy fabrieken waar veel mensen hun puppy’s vandaan halen omdat ze geen geduld hebben om op een pup van een verantwoorde fokker te wachten.

Dit heeft niks te maken met of ze wel of niet uit het buitenland komen, geen mening geven als je de feiten niet op een rijtje hebt…
Ook bij erkende fokkers, zoals mijn hond.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
21-07-2021 21:42
Ook bij erkende fokkers, zoals mijn hond.
Ja komt het ook voor inderdaad.
Soms kun je gewoon botte pech hebben ook al doe je als fokker nog zo je best.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Djessy schreef:
21-07-2021 21:38
Onze hond heeft als pup parvo overleefd. Lang geleden, hond is al een tijd geleden aan ouderdom overleden.
Het zegt natuurlijk niks over hoe het met de hond uit jouw verhaal gaat aflopen.
Veel sterkte :hug:

Dank je wel. Als ze het overleeft, dan willen we haar in ons gezin opnemen. Ze is nu in de dierenkliniek, maar bleef daarvoor bij een gastgezin, een vriendin van mij met haar gezin.
anoniem_279245 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 08:25
4.83% gewijzigd
Hendrikje106 schreef:
21-07-2021 21:36
Een hond van mijn man heeft het overleefd (lang geleden, hij was nog een kind).
Het zag er voor de pup (een Mechelse herder) toen ook heel slecht uit. Net toen ze de hoop op hadden gegeven waren zijn opa en oma er en toen hield zijn opa de hond een lange vinger voor. Die begon ze te eten en vanaf toen begon ze er bovenop te krabbelen.

Wat ontroerend. Helaas zit dit hondje alleen in afzondering in de dierenkliniek.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
21-07-2021 21:52
Wat ontroerend. Helaas zit dit hondje alleen in afzondering in de dierenkliniek.
Ik zal duimen dat ze het overleefd en dat ze naar jullie mag komen. :hug:
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de hond van mijn collega (speciaal voor de suikerzoete miss: die had ze zelf ter plekke van de straat geplukt in Spanje, niet via een stichting). Hondje heeft wel twee weken bij een dierenkliniek gezeten maar is er helemaal bovenop gekomen. Het is nu een vrolijke hond van vier jaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja. Een vuilnisbakken rasje die ik vroeger had is doodziek ervan geweest als pup. Ik herinner me nog dat hij van de dierenarts levende yoghurt moest eten (ivm bacterieen). Hebben we hem moeten toe dwingen, maar hielp wel. Daarna stokoud nog geworden.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vroeger een hond die op zijn achtste Parvo kreeg( hij kreeg wel jaarlijkse prikken), helaas redde hij het door zijn leeftijd niet. De dierenarts zei toen dat honden tussen de 2 en 5 de grootste kans hadden om het te doorstaan, maar hij had ook wel pups meegemaakt die het overleefden. Ik hoop dat dit hondje het gaat redden🌷
Alle reacties Link kopieren
Ja, als puppy parvo overleeft

Veel sterkte, het is verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
21-07-2021 21:35
Geen ervaring mee. Maar dat is wel een van de redenen waarom ik tegen honden uit het buitenland halen ben.

Zo halen we allerlei ziektes binnen.

Ik hoop voor je dat de hond het haalt.
Parvo is geen buitenlandse ziekte hè
Misschien eerst eens verdiepen voor je iets roept

Mijn vorige hond heeft parvo overleefd
Manneke is 17 jaar geworden.

Mijn twee Roememen die hier nu het huis onveilig maken hadden beide waren zo over ent met alles die hebben nooit meer een vaccinatie nodig
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik als paraveterinair werkte heb ik regelmatig pups met parvo verzorgd.
Meestal idd bij broodfokkers vandaan en niet ingeënt, of bij onwetende of bewust niet inentende baasjes. Sommigen redden het, anderen niet, valt niet zo heel veel over te voorspellen.
Het is een afschuwelijk virus. De geur vergeet ik nooit meer en die hondjes zo vreselijk ziek, echt heel akelig om te zien.

Maar ik vraag me toch af, als je zo’n beestje via een stichting naar Nederland haalt, moeten ze toch volledig gevaccineerd zijn en eerst in quarantaine voordat je ze thuis krijgt?
LaFleurNoire schreef:
21-07-2021 22:47
Toen ik als paraveterinair werkte heb ik regelmatig pups met parvo verzorgd.
Meestal idd bij broodfokkers vandaan en niet ingeënt, of bij onwetende of bewust niet inentende baasjes. Sommigen redden het, anderen niet, valt niet zo heel veel over te voorspellen.
Het is een afschuwelijk virus. De geur vergeet ik nooit meer en die hondjes zo vreselijk ziek, echt heel akelig om te zien.

Maar ik vraag me toch af, als je zo’n beestje via een stichting naar Nederland haalt, moeten ze toch volledig gevaccineerd zijn en eerst in quarantaine voordat je ze thuis krijgt?
Tegenwoordig wel denk ik. Die van ons is (9 jaar geleden) zo van uit de buitenlandbus met ons mee gegaan. Waren toevallig in het asiel en zij is daar niet eens binnen geweest. Geen parvo gelukkig maar ik zal nooit meer een hond zo meenemen
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
21-07-2021 22:47
Toen ik als paraveterinair werkte heb ik regelmatig pups met parvo verzorgd.
Meestal idd bij broodfokkers vandaan en niet ingeënt, of bij onwetende of bewust niet inentende baasjes. Sommigen redden het, anderen niet, valt niet zo heel veel over te voorspellen.
Het is een afschuwelijk virus. De geur vergeet ik nooit meer en die hondjes zo vreselijk ziek, echt heel akelig om te zien.

Maar ik vraag me toch af, als je zo’n beestje via een stichting naar Nederland haalt, moeten ze toch volledig gevaccineerd zijn en eerst in quarantaine voordat je ze thuis krijgt?
Als je met een stichting te maken hebt die volgens de regels werkt moeten de honden inderdaad volledig gevaccineerd zijn. Ze moeten ook gechipt zijn.
Als ze ouder zijn dan 6 maanden worden ze bovendien ook geneutraliseerd. Zijn de pups jonger ben je verplicht als nieuwe eigenaar om je hond met 6 maanden te laten neutraliseren.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
LaFleurNoire schreef:
21-07-2021 22:47
Toen ik als paraveterinair werkte heb ik regelmatig pups met parvo verzorgd.
Meestal idd bij broodfokkers vandaan en niet ingeënt, of bij onwetende of bewust niet inentende baasjes. Sommigen redden het, anderen niet, valt niet zo heel veel over te voorspellen.
Het is een afschuwelijk virus. De geur vergeet ik nooit meer en die hondjes zo vreselijk ziek, echt heel akelig om te zien.

Ik weet wat je bedoelt. Ik ging mee met brengen naar de kliniek. Ze rook heel sterk. Ik vergeet die geur niet meer.
anoniem_279245 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 08:27
26.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
21-07-2021 21:42
Ook bij erkende fokkers, zoals mijn hond.
Ben ik benieuwd wat jij verstaat onder erkende fokkers....
Alle reacties Link kopieren
ja, heb ik weleens gezien bij Dokter Pol. Het dier wordt dan opgenomen, in quarantaine geplaatst in een hokje, en krijgt een infuus. De kans lijkt iets groter dan de helft dat hij overleeft; daarna is hij weer een blij puppie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Parvo kwam eigenlijk op na Carré als meestvoorkomende dodelijke infectie bij puppies en verdrong het van de eerste plaats; Ik denk door groepsimmuniteit.

Carré, "de hondenziekte", heb ik meegemaakt. Dat was ook moeilijk om aan te zien. Het stinkende snotneusje, de tics en verlammingen.

Mensen doen heel wat voor geld, of beter, ze laten veel na wat ze hadden moeten doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je zo niet zeggen, die overlevingskans. De kans dat hij het overleeft hangt van een aantal factoren af. Leeftijd is daar één van, maar uiteraard ook algehele weerstand en de uitingsvorm, het kan ook op de hartspier slaan en daar blijvende schade aanrichten. Het is niet alleen het maagdarmkanaal wat aangetast wordt, maar ook de longen en lymfeklieren.
Er is geen medicijn tegen het virus, behalve het trachten te voorkomen door inenten, daarbij is het nog hartstikke resistent ook. Het enige wat een dierenarts kan doen is zorgen dat het vochtgehalte op peil blijft blijft, antibiotica tegen secondaire infecties, medicatie tegen misselijkheid en evt. plasma toedienen of een bloedtransfusie want ze bloeden van binnenuit leeg.
Het virus blijft ontzettend lang leven, makkelijk een jaar en het gaat bijna nergens dood van, behalve van chloor.
Als je een hond die minder dan een jaar geleden parvo heeft gehad met andere honden in contact brengt moet je je ervan verzekeren dat de andere honden gevaccineerd zijn.
Sterkte, de duimen draaien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven