Mannen die een blauwtje hebben gelopen

03-08-2021 23:39 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je leert mensen kennen, waaronder mannen. Leuke en gezellige gesprekken, interessante discussies, een paar hints die je voor de zekerheid negeert omdat je niet helemaal zeker bent of het wel echt zo bedoeld is. Maar blijkt wel zo te zijn, en man spreekt zich uit maar je geeft aan dat het op die manier niet wederzijds is, en dán, dan wordt het contact steeds afstandelijker, stroever tot op een gegeven moment bij sommigen zelfs bot :whip: Terwijl ik denk: ik probeer er zo luchtig mogelijk over te doen en gewoon er overheen stappen.

Oké, ik heb er echt begrip voor, en het lijkt me echt niet leuk om aan de andere kant te staan. Maar wat een kleine ego's als ze door zo'n relatief lichte afwijzing al helemaal beledigd zijn en sommige je zelfs willen terugpakken door gemeen te doen, wat ze daarvoor absoluut niet waren @(

Dít gebeurt zó váák, mijn hele leven al. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Niet direct herkenning, maar je hoort het wel vaak, tot femicide aan toe. In mijn ogen de gemene deler: te veel mannen zijn niet mee-geëmancipeerd. Te vaak hebben of krijgen ze het idee dat ze meer waard zijn dan vrouwen en speelt misplaatste trots en eer een rol in rotgedrag van mannen t.o.v. vrouwen.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Macarinata schreef:
03-08-2021 23:44
Niet direct herkenning, maar je hoort het wel vaak, tot femicide aan toe. In mijn ogen de gemene deler: te veel mannen zijn niet mee-geëmancipeerd. Te vaak hebben of krijgen ze het idee dat ze meer waard zijn dan vrouwen en speelt misplaatste trots en eer een rol in rotgedrag van mannen t.o.v. vrouwen.

Nu je het zegt, ik heb er niet bij stil gestaan dat dit dus echt met de mannen zelf te maken heeft. Ben namelijk hetero, maar de paar keer dat een vrouw toenadering zocht en dat niet beantwoord werd, bleef het even gezellig en vriendschappelijk.

Ik koppelde het aan de partij dat afgewezen wordt, en niet aan het geslacht.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
03-08-2021 23:53
Nu je het zegt, ik heb er niet bij stil gestaan dat dit dus echt met de mannen zelf te maken heeft. Ben namelijk hetero, maar de paar keer dat een vrouw toenadering zocht en dat niet beantwoord werd, bleef het even gezellig en vriendschappelijk.

Ik koppelde het aan de partij dat afgewezen wordt, en niet aan het geslacht.
Dat zou ik ook maar niet doen. Twee vrouwen die ik afwees werden stalkers. Nog geen kerel die echt issues maakte.

Beetje afstand na een blauwtje is niet zo gek toch. Kan ook met wonden likken te maken hebben.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren
Cauvechront schreef:
03-08-2021 23:56
Dat zou ik ook maar niet doen. Twee vrouwen die ik afwees werden stalkers. Nog geen kerel die echt issues maakte.

Beetje afstand na een blauwtje is niet zo gek toch. Kan ook met wonden likken te maken hebben.

Toen ik het typte dacht ik: natuurlijk zal iemand het wel eens meegemaakt hebben vanuit de kant van de vrouw.

Ben nooit gestalkt gelukkig. Ik baal er van dat het contact gelijk omslaat.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja herkenbaar. Te triest voor woorden. En schadelijk ook! Echt rot situaties meegemaakt :cry: Ik blijf tegenwoordig altijd serieus en afstandelijk tegen mannen. Gewoon om gezeik te voorkomen. ZO géén zin meer in. Vriendschappen zit er niet in. Bij vrouwen kan ik gelukkig wel mezelf zijn, daarmee nooit gedoe gehad op dit gebied.
Alle reacties Link kopieren
Wat Cauvechront zegt. Je zegt dat je er begrip voor hebt, echter lees ik vrij weinig inlevingsvermogen vanuit jouw kant. Jij wijst iemand af en vindt het raar dat diegene afstand neemt. Dat vind jij vervelend, want je snapt niet waarom de ander zo lichtgeraakt is.
Dat zit niet goed.

En ik heb het niet over gemene reacties uiteraard.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
LaLoupe schreef:
04-08-2021 00:11
Oh ja herkenbaar. Te triest voor woorden. En schadelijk ook! Echt rot situaties meegemaakt :cry: Ik blijf tegenwoordig altijd serieus en afstandelijk tegen mannen. Gewoon om gezeik te voorkomen. ZO géén zin meer in. Vriendschappen zit er niet in. Bij vrouwen kan ik gelukkig wel mezelf zijn, daarmee nooit gedoe gehad op dit gebied.


Kun je er meer over vertellen?

Ik heb ook een tijdje geprobeerd om serieus en afstandelijk te doen, maar zodra het veilig voelt en ik denk dat de ander mij niet op die manier ziet, dan laat ik het los en dan gebeurt het alsnog.

Ben er maar mee gestopt want het kost te veel energie. Ik geloof nog wel in vriendschap tussen man en vrouw, al spreekr mijn ervaring dit tegen.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
04-08-2021 00:17
Wat Cauvechront zegt. Je zegt dat je er begrip voor hebt, echter lees ik vrij weinig inlevingsvermogen vanuit jouw kant. Jij wijst iemand af en vindt het raar dat diegene afstand neemt. Dat vind jij vervelend, want je snapt niet waarom de ander zo lichtgeraakt is.
Dat zit niet goed.

En ik heb het niet over gemene reacties uiteraard.

Dit is zo'n reactie waarbij het geen kwestie is van óf het er komt maar wannéér.
Alle reacties Link kopieren
Net als een liefdesrelatie kun je ook vriendschap niet afdwingen. Maar blijkbaar verwacht jij dat mannen die jij net hebt afgewezen wel nog je vriend willen zijn?

O en ik ben vrouw trouwens. Met mannelijke vriendschappen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
04-08-2021 00:25
Dit is zo'n reactie waarbij het geen kwestie is van óf het er komt maar wannéér.
Het leven is ZO oneerlijk.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
04-08-2021 00:01
Toen ik het typte dacht ik: natuurlijk zal iemand het wel eens meegemaakt hebben vanuit de kant van de vrouw.
Ben ik wel benieuwd waarom je het toch aftypte en liet staan. :)
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren
Cauvechront schreef:
04-08-2021 00:34
Ben ik wel benieuwd waarom je het toch aftypte en liet staan. :)

Omdat dat mijn ervaring is en natuurlijk miljoenen mensen zullen zijn die het tegenovergestelde hebben meegemaakt zoals jij bijvoorbeeld. Daarom ben ik benieuwd naar herkenning.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook weleens iemand afgewezen, nooit de verwachting gehad dat diegene daarna bleef hangen voor een vriendschap, ik kan het heel goed begrijpen als diegene daarna afhaakt. Sommigen gingen verder, anderen bleven (voor een vriendschap).

You see the difference? Dat wat je verwacht (begrip en acceptatie), moet je ook kunnen teruggeven.

Nogmaals - ik heb het niet over mensen die na een afwijzing je de grond in boren of je grenzen niet accepteren.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar. Échte vriendschap met het andere geslacht is me ook nooit echt gelukt, wat dat betreft. Uiteindelijk wordt het toch altijd een flirt, gaat iemand verder proberen te gaan.

Ik vind het afwijzen van een mannen nog steeds heel moeilijk omdat ze zo ontzettend boos kunnen reageren. Of verdrietig en/of manipulerend. Een blauwtje lopen lijkt me heel naar en daar wil ik best empathie voor hebben, maar voor kinderachtige woede na een afwijzing heb ik echt geen begrip. Wat een sukkel ben je dan.

Zeggen dat je al een relatie/vriend hebt hielp mij altijd het beste om te zeggen bij een afwijzing, of ik die nou had of niet, want dan voelen ze zich niet persoonlijk afgewezen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger heb ik het wel vaak meegemaakt. Dat waren trouwens mannen die al in mijn kring zaten en ineens onverwachts een poging waagden, even voor degene die zich afvroeg waarom die mannen dan vrienden moeten blijven. Nouja, als je ze vrijwel dagelijks tegenkomt is het wel zo handig als ze zich normaal gedragen. En niet bijvoorbeeld allerlei gemene roddels over je gaan verspreiden. Ik vond het destijds enorm vervelend, al die fragiele mannelijke ego's.
alongwiththesunshine schreef:
04-08-2021 00:17
Wat Cauvechront zegt. Je zegt dat je er begrip voor hebt, echter lees ik vrij weinig inlevingsvermogen vanuit jouw kant. Jij wijst iemand af en vindt het raar dat diegene afstand neemt. Dat vind jij vervelend, want je snapt niet waarom de ander zo lichtgeraakt is.
Dat zit niet goed.

En ik heb het niet over gemene reacties uiteraard.
+1
Quincy2 schreef:
04-08-2021 07:19
Vroeger heb ik het wel vaak meegemaakt. Dat waren trouwens mannen die al in mijn kring zaten en ineens onverwachts een poging waagden, even voor degene die zich afvroeg waarom die mannen dan vrienden moeten blijven. Nouja, als je ze vrijwel dagelijks tegenkomt is het wel zo handig als ze zich normaal gedragen. En niet bijvoorbeeld allerlei gemene roddels over je gaan verspreiden. Ik vond het destijds enorm vervelend, al die fragiele mannelijke ego's.
Je hoort het onder pubers al. Proberen ze een meisje te versieren (vraag niet hoe) en reageert ze niet zoals gewenst dan is het gelijk hoer, slet, etc. Wtf.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
04-08-2021 06:46
Ja herkenbaar. Échte vriendschap met het andere geslacht is me ook nooit echt gelukt, wat dat betreft. Uiteindelijk wordt het toch altijd een flirt, gaat iemand verder proberen te gaan.

Ik vind het afwijzen van een mannen nog steeds heel moeilijk omdat ze zo ontzettend boos kunnen reageren. Of verdrietig en/of manipulerend. Een blauwtje lopen lijkt me heel naar en daar wil ik best empathie voor hebben, maar voor kinderachtige woede na een afwijzing heb ik echt geen begrip. Wat een sukkel ben je dan.

Zeggen dat je al een relatie/vriend hebt hielp mij altijd het beste om te zeggen bij een afwijzing, of ik die nou had of niet, want dan voelen ze zich niet persoonlijk afgewezen.
Zeggen dat je een relatie hebt werkt toch alleen bij beginnend contact?
En dan snap ik ook gewoon waarom iemand daarna minder/geen contact meer opneemt. Dan is het hele doel van het contact gewoon niet vriendschap geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel mannelijke vrienden, net zoals ik daarnaast 'booty calls' had die dit gedrag niet vertoonden. Maar daar was ik inderdaad zeer zuinig op want dat was bijzonder.
Net zoals ik niet-claimende vriendinnen bijzonder vind en loyale collega's. Ik vind mensen in het algemeen nogal onplezierig.
Daarom blijf ik wie ik ben en als mensen dan daar niet in mee kunnen gaan helaas.
Gelukkig had ik altijd wel wat mensen om me heen die me niet het gevoel gaven een veeleisende diva of hippie te zijn dus dan koester je die.
Maar het is inderdaad teleurstellend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens 1x meegemaakt dat een man compleet irrationeel uit zijn plaat ging. Minder contact of stroever contact vind ik wel logisch. Over de tijd heen kan je daar wel weer overheen groeien trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
04-08-2021 07:27
Zeggen dat je een relatie hebt werkt toch alleen bij beginnend contact?
En dan snap ik ook gewoon waarom iemand daarna minder/geen contact meer opneemt. Dan is het hele doel van het contact gewoon niet vriendschap geweest.
Ja in principe wel, al heb ik ook wel een paar keer moeten aangeven dat ik trouw ben aan vriend (omdat ze ons kennen) En daar ben ik vast ook niet de enige in.
Over het algemeen proberen de mannen om me heen het niet meer want die zijn al afgewezen. Ik heb geen moeite met minder/geen contact opnemen als gevolg van een afwijzing, ik heb vooral moeite met het gemiep en gehuil van het afgewezen ego.
Alle reacties Link kopieren
Zonnestraal89 schreef:
04-08-2021 07:26
Je hoort het onder pubers al. Proberen ze een meisje te versieren (vraag niet hoe) en reageert ze niet zoals gewenst dan is het gelijk hoer, slet, etc. Wtf.
Ja toevallig heb ik deze recentelijk nog meegemaakt. Er zat in de geparkeerde auto naast mij een neanderthaler kus mondjes en bef uitdrukkingen toe te seinen, en ik negeerde hem. Toen ik uiteindelijk uit stapte riep hij “hoertje!”Zijn moeder moest toch eens weten :"-(
Maloochem schreef:
03-08-2021 23:39
Leuke en gezellige gesprekken, interessante discussies,
[/quote

Dubbele agenda dus of eigenlijk maar 1. Want hoe leuk en gezellig en interessant vonden ze het nou echt als het direct ophoudt wanneer blijkt dat er niet meer in zit.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch opzich niet raar als iemand afstand neemt?

Kennelijk is die man op zoek naar meer dan vriendschap, en jij gaat hem dat niet bieden. Nu hem dat duidelijk is geworden, gaat hij zijn energie ergens anders in steken.

Uiteraard mag hij nooit raar gaan doen, schelden o.i.d., maar simpelweg afstand nemen (wat jij als ''bot'' lijkt te ervaren) lijkt me niet zo gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven