1 persoonsbed peuter welke matras/dekbed?

27-02-2021 14:39 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva's

Mijn dochtertje wil ik binnenkort overleggen naar een 1 persoonsbed.
Is nu 21 maanden oud.

-Maar nu vroeg ik mij af welke matras hebben jullie hiervoor gekocht?

Koudschuim blijkt het beste te zijn maar hebben jullie een andere keuze gemaakt?

-Welk dekbed hebben jullie gewoon direct een 1 persoonsdekbed en welk materiaal?

Er is zo ontzettend veel aanbod en ik was wel nieuwsgierig waarvoor jullie gekozen hebben.
En omdat ik het zelf niet zo goed meer weet.

Dankjewel .
05-2019 wijzigde dit bericht op 27-02-2021 14:58
8.99% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ool peuters/kleuters zijn over het algemeen niet zo zwaar dat ze een speciaal matras nodig hebben. Wij hebben dus een vrij eenvoudige, waar kleuter heerlijk op slaapt. Dekbedje gewoon van Hema/Ikea en hij slaapt top.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
27-02-2021 14:43
Ool peuters/kleuters zijn over het algemeen niet zo zwaar dat ze een speciaal matras nodig hebben. Wij hebben dus een vrij eenvoudige, waar kleuter heerlijk op slaapt. Dekbedje gewoon van Hema/Ikea en hij slaapt top.
Speciaal matras hoeft ook niet dat begrijp ik.
Ben meer benieuwd of je voor koudschuim of pocketvering hebt gekozen of toch een ander soort.
En welk merk bijvoorbeeld.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hier de malfors van Ikea.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/malfors-fo ... -20272311/

Fijn matras, ik lig er zelf ook wel eens op en slaapt prima. Dekbed ook gewoon een eenpersoons van Ikea, synthetisch 4-seizoenen dekbed. Maar voor 21 maanden zou ik nog gaan voor een laken en deken. Dekbed wordt pas vanaf 2 jaar aangeraden ivm kans op verstikking.
Alle reacties Link kopieren
Hmm dat weet ik zo niet. Wel dat het een kindermatras is van de Ikea. Niet de allergoedkoopste, maar ook niet de duurste.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon van allebei één van de goedkoopste van IKEA. Zo'n kinderlijfje weegt nauwelijks iets, daar heb je geen speciale ondersteunende matrassen voor nodig. Dekbed een synthetische die makkelijk te wassen is en ik had er twee per kind, heel fijn bij nachtelijke ongelukjes. Tegen de tijd dat ze een jaar of 8 zijn, wat zwaarder worden en over het algemeen niet meer in bed piesen of kotsen, krijgen ze hier een ander matras en dekbed.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
27-02-2021 15:12
Hier de malfors van Ikea.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/malfors-fo ... -20272311/

Fijn matras, ik lig er zelf ook wel eens op en slaapt prima. Dekbed ook gewoon een eenpersoons van Ikea, synthetisch 4-seizoenen dekbed. Maar voor 21 maanden zou ik nog gaan voor een laken en deken. Dekbed wordt pas vanaf 2 jaar aangeraden ivm kans op verstikking.
Ze gaat niet direct over maar wil haar kamer vast klaar maken en alles aanschaffen.
Ze ligt nu nog bij mij op de kamer maar ze heeft af en toe de neiging te gaan klimmen. Dan heb ik alles al thuis tegen die tijd.

@snowy2 : daar had ik nog niet over nagedacht inderdaad slim om een reserve dekbed te hebben.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
27-02-2021 15:18
Ze gaat niet direct over maar wil haar kamer vast klaar maken en alles aanschaffen.
Ze ligt nu nog bij mij op de kamer maar ze heeft af en toe de neiging te gaan klimmen. Dan heb ik alles al thuis tegen die tijd.

@snowy2 : daar had ik nog niet over nagedacht inderdaad slim om een reserve dekbed te hebben.
Wij doen als tussenstap de zijkant uit het ledikant. Peuter (net 2) kan er nu zelf in en uit en hoeft dus niet te klimmen.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
27-02-2021 15:37
Wij doen als tussenstap de zijkant uit het ledikant. Peuter (net 2) kan er nu zelf in en uit en hoeft dus niet te klimmen.
Dat is voor mij nu geen optie. Ze ligt bij mij op de kamer en wil met haar eigen ledikant niet naar een andere kamer. Dus ik dacht kamer meteen aanpakken en misschien dat het dan aantrekkelijk is om wel op haar eigen kamer te gaan slapen. Op mijn kamer met zijwand eruit durf ik niet veel te veel dingen op de kamer waar ze bij zou kunnen en te gevaarlijk is.
Blijf in jezelf geloven !
Koudschuim van medische kwaliteit (let op keurmerken) ivm gif in de matrassen en synthetisch tijk dat we niet wilden. Juist Ikea wil daar niet op laten testen.
Ik zou in ieder geval een eenpersoonsdekbed kiezen en eentje die goed wasbaar is ivm zindelijkheidsperiode/ ongelukjes. Wij hebben een vier seizoenen, dan hebben we altijd een deel reserve indien nodig (beide delen gebruiken is eigenlijk nooit nodig nl).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn dochter een variant van Ikea gekocht ik geloof tot 70 of 80 kg. Zij ligt er prima op maar wanneer wij bij haar liggen voor het een of het ander bemerken we dat het toch vrij dun is. Zij is nu bijna 7.
Voor onze jongste( net 2) hebben we er een vd lidl gekocht een van 99€ geloof ik.(Had erg goede reviews)
Een erg goed matras en ook wij liggen er prima op 😉
De keuze voor een iets wat beter matras is vooral voor de war lange termijn voor nu maakt het niet veel uit (qua lichaamsgewicht dan)
https://www.lidl-shop.nl/MERADISO-7-zon ... dTEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
27-02-2021 15:52
Koudschuim van medische kwaliteit (let op keurmerken) ivm gif in de matrassen en synthetisch tijk dat we niet wilden. Juist Ikea wil daar niet op laten testen.
Dit inderdaad. Ravensberger heeft goede matrassen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook een van ravensberger, niet zo duur en met oko tex certificaat (gif ven schadelijke stoffen vrij matras was onze hoofd eis)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel fijn matras bij de Lidl gekocht, dat kwam als beste uit de test van de Consumentenbond en is niet duur.

Volgens mij heb ik deze:

https://www.lidl-shop.nl/MERADISO-7-zon ... p100273491

Dekbed weet ik niet meer waar ik die gekocht heb.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Een goedkoop matras van de ikea. Ik heb pas een duur matras gekocht toen ze zwaarder werden en in de nacht goed Zindelijk.
fashionvictim schreef:
27-02-2021 17:39
Ik heb een heel fijn matras bij de Lidl gekocht, dat kwam als beste uit de test van de Consumentenbond en is niet duur.

Volgens mij heb ik deze:

https://www.lidl-shop.nl/MERADISO-7-zon ... p100273491

Dekbed weet ik niet meer waar ik die gekocht heb.

Dat is geen koudschuim maar grotendeels polyether: https://www.matras.info/matras-reviews- ... as-review/
Deze zijn ook prima, 100% koudschuim, kindveilig qua schadelijke stoffen, niet duur en in allerlei webwinkels te koop:

https://www.abzzz.be/nl/
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
27-02-2021 20:18
Deze zijn ook prima, 100% koudschuim, kindveilig qua schadelijke stoffen, niet duur en in allerlei webwinkels te koop:

https://www.abzzz.be/nl/
Misschien kijk ik verkeerd hoor maar in de maat 90 x 200 zijn ze 330 euro en duurder vind dat niet bepaald goedkoop.

Even via google gekeken en ze zijn er inderdaad vanaf 109 euro.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
27-02-2021 20:26
Misschien kijk ik verkeerd hoor maar in de maat 90 x 200 zijn ze 330 euro en duurder vind dat niet bepaald goedkoop.

Even via google gekeken en ze zijn er inderdaad vanaf 109 euro.

Ik vind dat niet duur voor een gifvrij, volledig koudschuim matras 40hr. Kunnen ze tot en met de tienertijd mee doen.

Als je een matras voor minder wil dan kan je inderdaad naar de Ikea gaan.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
27-02-2021 20:16
Dat is geen koudschuim maar grotendeels polyether: https://www.matras.info/matras-reviews- ... as-review/
Er ligt een kind van 14 kilo op, who cares?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
28-02-2021 12:40
Ik vind dat niet duur voor een gifvrij, volledig koudschuim matras 40hr. Kunnen ze tot en met de tienertijd mee doen.

Als je een matras voor minder wil dan kan je inderdaad naar de Ikea gaan.
Zo'n matras gaat natuurlijk niet mee tot aan de tienertijd vanaf +/- 24 maanden. Daar komen nog heel veel ongelukjes voorbij . Denk dat je rond 5 jaar allang een andere hebt gekocht.

Ik heb het er gerust voor over maar goedkoop vergeleken bij ikea is het natuurlijk niet.
Daarentegen vind ik het veel belangrijker dat ze een gifvrije matras heeft.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
28-02-2021 13:10
Zo'n matras gaat natuurlijk niet mee tot aan de tienertijd vanaf +/- 24 maanden. Daar komen nog heel veel ongelukjes voorbij . Denk dat je rond 5 jaar allang een andere hebt gekocht.

:wtf:
Dat ligt toch echt heel erg aan het kind. Dochter heeft hier nog nooit in haar bed geplast, was vanaf 2,5 van de ene op de andere dag zowel dag als nacht zindelijk. En ze heeft 1 keer in bed gespuugd, op de beschermhoes die er tussen zit. Matras gaat inmiddels al 6 jaar mee en ze is nu 9 dus ongelukjes verwacht ik nu al helemaal niet meer. Kan rustig nog 10 jaar mee.

Gifvrij heb ik me nog nooit zorgen over gemaakt. Ik kan iets vinden van radar hierover over BASF wat ergens in augustus 2017 ooit iets geleverd heeft met mogelijk gifstoffen erin. Lijkt me niet dat je je daar nu nog druk om moet maken en er was toen ook al weinig aan de hand ermee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik er een heel verkeerd beeld bij/verwachtingen dat kan.
Maar ik ga er toch vanuit dat de "eerste" matras groot bed een paar jaar mee gaat en dan een nieuwe.
Voor het zelfde geld gaat het ontzettend goed maar dat zie ik dan wel weer.

Hebben jullie dan alleen een molton of ook een waterdichte matras beschermer eroverheen behalve de matrasovertrek?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze volgens mij
https://www.ikea.com/nl/nl/p/luddros-ma ... -30461641/

Bij overgeven was ik er snel bij, babyfoon staat hier nog steeds op haar kamer dus als ze eens ziek is dan hoor ik het meteen. Heb toen die hoes er snel af gehaald, dus was niet doorgelekt op het matras verder. Geen idee hoe het is als je het er langere tijd op laat liggen nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven