Babydraagzak ervaringen gevraagd
donderdag 14 mei 2009 om 20:41
Hoi
Ik ben van plan om een babydraagzak a la Baby Bjorn te kopen. I
Ik vraag me alleen af hoe lang je zoiets kunt gebruiken voordat de baby er te groot voor wordt. En of je um wel vaak gebruikt... voordat ik (weer) een miskoop heb (haha). Koop nl. wel vaker (achteraf gezien) nutteloze dingen
Hoor graag jullie ervaringen!
Ik ben van plan om een babydraagzak a la Baby Bjorn te kopen. I
Ik vraag me alleen af hoe lang je zoiets kunt gebruiken voordat de baby er te groot voor wordt. En of je um wel vaak gebruikt... voordat ik (weer) een miskoop heb (haha). Koop nl. wel vaker (achteraf gezien) nutteloze dingen
Hoor graag jullie ervaringen!

woensdag 3 juni 2009 om 20:40
woensdag 3 juni 2009 om 20:55
woensdag 3 juni 2009 om 21:00
De FWCC is toch met een kruis? Dus een kruis tussen de beentjes? Ik zie niet hoe je baby eronderdoor kan glippen.
http://www.wrapyourbaby.com/frontwrapcrosscarry.htm
http://www.wrapyourbaby.com/frontwrapcrosscarry.htm
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
woensdag 3 juni 2009 om 21:17
woensdag 3 juni 2009 om 21:28
Daar was ik eerst ook bang voor Tiaraatje, met het knopen van een doek. Maar met een FWCC gaat er inderdaad een kruis tussen de beentjes door. Beentjes mogen sowieso buitenboord overigens, al vanaf de geboorte.
't Gaat als volgt: Als je je kind met de billen in het buideltje laten zakken, beentjes piepen eronderuit (met de stof kun je een 'zitje' maken door het onder het kontje richting buikje te vouwen, stof van knieholte tot knieholte). Dan span je aan met de lappen stof die aan de voorkant hangen. Tot slot maak je een kruis onder de billen met die lappen, en brengt de lappen onder de beentjes door weer naar achteren.
Door dat kruis kan je kind er nooit uitglippen.
Maar er zijn ook knoopmethodes waarbij er geen kruis onder de billen doorgaan, daarbij is het zaak om de onderste zoom ('rail') goed aan te spannen, zodat het zitje goed stevig is.
't Gaat als volgt: Als je je kind met de billen in het buideltje laten zakken, beentjes piepen eronderuit (met de stof kun je een 'zitje' maken door het onder het kontje richting buikje te vouwen, stof van knieholte tot knieholte). Dan span je aan met de lappen stof die aan de voorkant hangen. Tot slot maak je een kruis onder de billen met die lappen, en brengt de lappen onder de beentjes door weer naar achteren.
Door dat kruis kan je kind er nooit uitglippen.
Maar er zijn ook knoopmethodes waarbij er geen kruis onder de billen doorgaan, daarbij is het zaak om de onderste zoom ('rail') goed aan te spannen, zodat het zitje goed stevig is.
woensdag 3 juni 2009 om 21:39
LiekeLieke, hier helemaal happy met de Hoppediz Das Leichte!
Wen, nogmaals dank voor het goede advies destijds, het is echt een superdoek. Moest 'm gisteren wassen wegens een grote bruine vlek (gelukkig thuis ontstaan) en daarna meteen in de droger, heerlijk. Als ik er nog een keer een aanschaf wil ik dat-ie in de droger mag!
Wen, nogmaals dank voor het goede advies destijds, het is echt een superdoek. Moest 'm gisteren wassen wegens een grote bruine vlek (gelukkig thuis ontstaan) en daarna meteen in de droger, heerlijk. Als ik er nog een keer een aanschaf wil ik dat-ie in de droger mag!
woensdag 3 juni 2009 om 21:40
Die de kikkerhouding wordt genoemd in het tricot slen boekje? Hoe oud is je kindje? En nogmaals: misschien knoop je nog niet strak genoeg. Als je strak genoeg knoopt, met genoeg stof over je kindje heen dan kan die er echt niet uit vallen. Maar dan moet het echt wel strak en dus logischerwijs ook hoog genoeg zitten.
woensdag 3 juni 2009 om 21:54
http://www.cottonbabies.com/images/medi ... bywrap.jpg