Babydraagzak ervaringen gevraagd

14-05-2009 20:41 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben van plan om een babydraagzak a la Baby Bjorn te kopen. I

Ik vraag me alleen af hoe lang je zoiets kunt gebruiken voordat de baby er te groot voor wordt. En of je um wel vaak gebruikt... voordat ik (weer) een miskoop heb (haha). Koop nl. wel vaker (achteraf gezien) nutteloze dingen

Hoor graag jullie ervaringen!
Zodra ik weer geld heb kom ik hier voor advies want ik zie door de bomen het bos niet door al die leuke namen van die doeken.
At your service Tiaraatje!
Thanx Wen!
Hé, misschien moet ik de fles van Yamman eens proberen, wie weet drinkt Mila daar wel uit

Tiara ook al lid van de doekenmaffia, gaat de goede kant op hier.
Ha Ibbeltje! Van Qwertu hoorde ik dat jij een Scandinavische doek hebt die vrij dun is. Welke is dat? Ben enorm aan het zoeken naar een dunne geweven doek, maar vind het maar moeilijk. Sta op het punt een doek van Girasol te bestellen, maar wie weet, wie weet, wordt het toch nog een andere.
Ik heb een vraag overFWCC.

Als je de beentjes binnenboord houdt klopt het dat het middelste gedeelte het enige is wat je baby echt tegenhoudt? Kan ze er niet onderdoor schieten?

En wat als je de beentjes erbuiten doet? Hoe voorkom je dan dat ze eronderdoor gaat glippen?
De FWCC is toch met een kruis? Dus een kruis tussen de beentjes? Ik zie niet hoe je baby eronderdoor kan glippen.

http://www.wrapyourbaby.com/frontwrapcrosscarry.htm
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ah ok, ik dacht al dat je dan die zijbanden kruislings onder de beentjes door moet doen. Ok dan kan er idd niks glippen.

Bij die andere waarbij de beentjes erin zitten durf ik haar niet los te laten en hou ik de hele tijd mn handen over haar heen.
Welke andere bedoel je? Misschien knoop je nog te los.
Daar was ik eerst ook bang voor Tiaraatje, met het knopen van een doek. Maar met een FWCC gaat er inderdaad een kruis tussen de beentjes door. Beentjes mogen sowieso buitenboord overigens, al vanaf de geboorte.

't Gaat als volgt: Als je je kind met de billen in het buideltje laten zakken, beentjes piepen eronderuit (met de stof kun je een 'zitje' maken door het onder het kontje richting buikje te vouwen, stof van knieholte tot knieholte). Dan span je aan met de lappen stof die aan de voorkant hangen. Tot slot maak je een kruis onder de billen met die lappen, en brengt de lappen onder de beentjes door weer naar achteren.

Door dat kruis kan je kind er nooit uitglippen.

Maar er zijn ook knoopmethodes waarbij er geen kruis onder de billen doorgaan, daarbij is het zaak om de onderste zoom ('rail') goed aan te spannen, zodat het zitje goed stevig is.
Ik knoop sneller dan ik hier antwoord
quote:Supersmollie1 schreef op 03 juni 2009 @ 21:22:

Welke andere bedoel je? Misschien knoop je nog te los.Ik bedoel de FWCC met beentjes binnenboort. Die vind ik wat eng.
LiekeLieke, hier helemaal happy met de Hoppediz Das Leichte!

Wen, nogmaals dank voor het goede advies destijds, het is echt een superdoek. Moest 'm gisteren wassen wegens een grote bruine vlek (gelukkig thuis ontstaan) en daarna meteen in de droger, heerlijk. Als ik er nog een keer een aanschaf wil ik dat-ie in de droger mag!
Ok Wen, duidelijk. Ga ik die morgen nogmaals proberen.
Die de kikkerhouding wordt genoemd in het tricot slen boekje? Hoe oud is je kindje? En nogmaals: misschien knoop je nog niet strak genoeg. Als je strak genoeg knoopt, met genoeg stof over je kindje heen dan kan die er echt niet uit vallen. Maar dan moet het echt wel strak en dus logischerwijs ook hoog genoeg zitten.
Ja die kikker idd.

Ze is morgen 7 week.

Het voelt ook wel strak hoor maar omdat er niks tussen die beentjes zit durf ik toch niet los te laten en heb ik alsnog mn handen vol.
Maar waar ben je dan precies bang voor, want hoe kan ze eruit vallen? Bedoel je dat je bang bent dat ze eronderdoor valt of dat ze er achterover uitkukelt?
http://www.cottonbabies.com/images/medi ... bywrap.jpg
De Vatanai is ook een hele fijne dunne geweven doek, Hoppediz Das Leichte ook inderdaad.
quote:Supersmollie1 schreef op 03 juni 2009 @ 21:46:

Maar waar ben je dan precies bang voor, want hoe kan ze eruit vallen? Bedoel je dat je bang bent dat ze eronderdoor valt of dat ze er achterover uitkukelt?Dat ze er onderdoor valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven