Ben ik fout bezig?

02-12-2019 14:01 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik ben moeder van 2 kinderen. Ik wil niet meer met mijn kinderen langsgaan bij mijn schoonfamilie. Het zit zo;

Vader is een aantal jaar geleden overleden. Nog nooit hebben zijn ouders, zussen en broers naar ons omgekeken. Na de begrafenis hebben zij niks van zich laten horen. In het begin ging ik langs met kerst en oudjaarsavond bij mijn schoonmoeder. De hele familie was daar, maar wij waren niet uitgenodigd. Ik ging langs omdat ik dacht dat schoonmoeder haar zoon wel zou missen en zij alleen was.
De jaar daarop was er weer een herhaling hiervan. Ik heb letterlijk afgelopen 3 jaar 1 keer een telefoontje gehad van hun.

De kinderen van een broer van mijn man logeren daar elke week wel een avond, omdat hij gescheiden is. De broer heeft zelf geen contact met zijn kinderen.
Maar schoonfamilie mist zijn kinderen erg. Daarom gaan zij vaak die kinderen halen. Dit weet ik omdat de exvrouw de zus van een vriendin is.

Ik voel me gekwetst. Ik heb geprobeerd om erover te praten maar dan krijg ik als antwoord van: we bespreken het in de familie en dan hoor je van ons. Dat al 3 keer en tot heden niks gehoord.

Ben ik fout bezig wanneer ik ook niet meer met de feestdagen langsga? Of zie ik het misschien verkeerd en ligt het aan mij of mijn verwachtingen?
lemoos2 schreef:
02-12-2019 15:58
Fout bezig? Ik was na jaar één al afgehaakt. Graag of niet. Kan mij er niets bij voorstellen dat je je neefjes/nichtjes niet wil zien, laat staan je (bloed)eigen kleinkinderen.

Jij hebt meer dan je best gedaan om dat contact voor de kinderen te behouden.
Precies dit, ik had ze allang in de blubber laten zakken en mijn kinderen geleerd dat familie de gene is waar je een warme band mee hebt.
Alle reacties Link kopieren
-
schar wijzigde dit bericht op 05-01-2020 21:58
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling: voel je niet rot als jij dadelijk degene bent die volgens de familie geen contact meer onderhoudt en dus de boeman bent. jij weet hoe het zit!
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven