Buggy voor zware peuter

10-12-2018 13:57 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare buggy (max €100) die meer dan 15 kilo kan dragen. Mijn zoontje van 2 is namelijk al 15 kilo.
Ik heb wel een paar buggy’s met meer draagvermogen gevonden maar die zijn allemaal zo duur.

Heeft iemand mss tips?
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
10-12-2018 14:47
Bestaan er ook buggy's tot 90 kg?
Ja. WMO.
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
10-12-2018 14:57
Alleen maar friet en frikadellen op het menu hier.
😂
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
10-12-2018 15:07
Nu zijn mijn peuters nog lange geen 15 kilo ( inieminie kindjes heb ik), maar vanaf 2 jaar lopen ze alles toch gewoon? Zou geen geld meer uitgeven aan een buggy.
Ik ben er ook wel geïnteresseerd in hoe je een peuter in een buggy krijgt. Die van mij is net 2 en vertikt het gewoon, en ik zie er ook de noodzaak niet van in om eerlijk te zijn.
Ik had destijds voor mijn oudste zo’n simpele paraplubuggy waar ze tot bijna 4 wel eens in gezeten heeft. Toen was ze zeker 18-20 kilo, maar ze is er nooit door gezakt.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
10-12-2018 15:26
Ik ben er ook wel geïnteresseerd in hoe je een peuter in een buggy krijgt. Die van mij is net 2 en vertikt het gewoon, en ik zie er ook de noodzaak niet van in om eerlijk te zijn.
Niet elk kind is hetzelfde. Die van mij wil niet altijd lopen dus voor lange stukken is een buggy dan handig.
Alle reacties Link kopieren
AngieG schreef:
10-12-2018 16:57
Niet elk kind is hetzelfde. Die van mij wil niet altijd lopen dus voor lange stukken is een buggy dan handig.
Dat weet ik, ik was oprecht nieuwsgierig. Sorry als het bijdehand overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
10-12-2018 15:26
Ik ben er ook wel geïnteresseerd in hoe je een peuter in een buggy krijgt. Die van mij is net 2 en vertikt het gewoon, en ik zie er ook de noodzaak niet van in om eerlijk te zijn.
Als je overgewicht hebt dan wordt lopen gewoon een stuk zwaarder.
Dus zo'n peuter is ook sneller moe.
Alle reacties Link kopieren
:eh:
sugarmiss schreef:
10-12-2018 18:06
Als je overgewicht hebt dan wordt lopen gewoon een stuk zwaarder.
Dus zo'n peuter is ook sneller moe.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
10-12-2018 18:06
Als je overgewicht hebt dan wordt lopen gewoon een stuk zwaarder.
Dus zo'n peuter is ook sneller moe.
🤦🏻‍♀️
Waar lees je dat mijn zoon overgewicht heeft?
Maartje2016 schreef:
10-12-2018 16:59
Dat weet ik, ik was oprecht nieuwsgierig. Sorry als het bijdehand overkomt.
Hier ook een luie peuter. De vraag is meer hoe ik hem eruit krijg ;-)

En mijn peuter is 2.5 en 17 kg. Het is gewoon een groot kind. We hebben een Koelstra buggy, half jaar terug nieuw gekocht ivm geboorte van baby die vaak in de draagzak zat en dan kon ik met draagzak en buggy op pad. We reizen ook veel met het OV en dan is een buggy naast een gewone kinderwagen voor baby wel erg handig voor langere afstanden en veel spullen mee.
Whatsinaname1988 schreef:
10-12-2018 15:07
Nu zijn mijn peuters nog lange geen 15 kilo ( inieminie kindjes heb ik), maar vanaf 2 jaar lopen ze alles toch gewoon? Zou geen geld meer uitgeven aan een buggy.
Huh? Echt??? Nou als ik een dag naar de dierentuin ga of een flinke boswandeling maak trekt mijn tweejarige dat echt nog niet hoor. Of een middag naar de stad. Die slaapt nog 2 uur 's middags. Zelfs boodschappen doen (te voet) vind ik prettiger met de kinderwagen want een paar grote en zware tassen boodschappen én een peuter die alle kanten uit wil en halverwege moe is en geen stap meer wil verzetten vind ik verre van relaxt. Hij loopt genoeg zelf hoor, maar om nou met 2 jaar de buggy, kinderwagen en/of drager al helemaal de deur uit te doen vind ik wel erg vroeg. Of ik heb gewoon luie kinderen, dat kan natuurlijk ook.

On topic: volgens mij kunnen ze boven de 15 kg nog prima in de gewone buggy's hoor. Het is echt niet zo dat die met 14,9 kg prima functioneren en met 15,1 kg subiet instorten. Op termijn slijten ze sneller als je ze zwaar belast, that's it. Ik zou nu geen nieuwe buggy meer gaan aanschaffen.

Of een fijne drager nemen, dat is ook fijn en heb je nog lang lol van. Met dagjes weg of een lange wandeling pak ik mijn zoon altijd op de rug. Oudste heb ik tot bijna 4 jr gedragen tijdens lange bergwandelingen in de vakantie; in een goede ergonomische drager is dat prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tengere peuter van bijna drie is krap 12 kilo en wil bij voorkeur niet in de buggy maar wordt wel graag gedragen. En omdat ik met een schouderblessure zit, kies ik dan toch voor de buggy. Maar vaak loopt hij met wat aanmoediging en afleiding toch wel hele stukken zelf en dan is de buggy handig als boodschappenkarretje :P
Alle reacties Link kopieren
AngieG schreef:
10-12-2018 19:44
🤦🏻‍♀️
Waar lees je dat mijn zoon overgewicht heeft?
2 jaar en 20 kg.
Mijn luie peuter van 15kg zit ook graag in de buggy. In een drager vindt hij vreselijk. Wist niet eens dat de buggy maar tot 15kg kan/mag eigenlijk. We hebben zo’n standaard prenatal-ding. Gaat al jaren mee, want de luie kleuter zat er ook lang in.
sugarmiss schreef:
10-12-2018 22:19
2 jaar en 20 kg.
Lezen is ook een kunst. Er staat toch echt 15 kilo in de op.
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 13:56
98.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
appeltjesgroen schreef:
10-12-2018 20:34
Huh? Echt??? Nou als ik een dag naar de dierentuin ga of een flinke boswandeling maak trekt mijn tweejarige dat echt nog niet hoor. Of een middag naar de stad. Die slaapt nog 2 uur 's middags. Zelfs boodschappen doen (te voet) vind ik prettiger met de kinderwagen want een paar grote en zware tassen boodschappen én een peuter die alle kanten uit wil en halverwege moe is en geen stap meer wil verzetten vind ik verre van relaxt. Hij loopt genoeg zelf hoor, maar om nou met 2 jaar de buggy, kinderwagen en/of drager al helemaal de deur uit te doen vind ik wel erg vroeg. Of ik heb gewoon luie kinderen, dat kan natuurlijk ook.

On topic: volgens mij kunnen ze boven de 15 kg nog prima in de gewone buggy's hoor. Het is echt niet zo dat die met 14,9 kg prima functioneren en met 15,1 kg subiet instorten. Op termijn slijten ze sneller als je ze zwaar belast, that's it. Ik zou nu geen nieuwe buggy meer gaan aanschaffen.

Of een fijne drager nemen, dat is ook fijn en heb je nog lang lol van. Met dagjes weg of een lange wandeling pak ik mijn zoon altijd op de rug. Oudste heb ik tot bijna 4 jr gedragen tijdens lange bergwandelingen in de vakantie; in een goede ergonomische drager is dat prima te doen.
Ja echt ja ze lopen alles zelf. Die van 1,5 inmiddels ook en ja alles duurt altijd eeuwen maar dat neem ik graag voor lief. En lange wandelingen ( dus echt hele dagen in het bos) neem ik loopfietsjes/ loop motor mee. Alleen als we gaan winkelen neem ik de buggy mee maar dat is meer omdat ik dan handen tekort kom in de drukte. Alle tassen gaan dan in de buggy, oudste loopt “ los” en middelste en jongste moeten de buggy vasthouden ( al moet ik eerlijk zeggen dat ik bijna zit te twijfelen om middelste aan een riempje mee te nemen).
Whatsinaname1988 schreef:
11-12-2018 10:24
Ja echt ja ze lopen alles zelf. Die van 1,5 inmiddels ook en ja alles duurt altijd eeuwen maar dat neem ik graag voor lief. En lange wandelingen ( dus echt hele dagen in het bos) neem ik loopfietsjes/ loop motor mee. Alleen als we gaan winkelen neem ik de buggy mee maar dat is meer omdat ik dan handen tekort kom in de drukte. Alle tassen gaan dan in de buggy, oudste loopt “ los” en middelste en jongste moeten de buggy vasthouden ( al moet ik eerlijk zeggen dat ik bijna zit te twijfelen om middelste aan een riempje mee te nemen).
Onze buggy functioneert ook vooral als bagagerek.
Alle reacties Link kopieren
Juist bij overgewicht is het verstandig om peuters veel te laten lopen of fietsen. Loopfietsen zijn goed voor de motoriek en ze kunnen makkelijk mee.

Afstanden lopen is echt een kwestie van oefenen en gewenning.

Een buggy zou ik alleen nog 2e hands halen via mp. En echt voor erbij.

Een 4 jarige op de rug is vragen om blessures en luie kinderen. Hoe ergonomisch ook. Het gewicht blijft hetzelfde. Op die leeftijd kunnen ze prima een volle dag lopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak moet er nou nog worden herhaald dat de peuter van TO geen overgewicht heeft?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
evelien2010 schreef:
11-12-2018 17:04
Op die leeftijd kunnen ze prima een volle dag lopen.
Een volle dag nog wel met een 2-jarige... tuurlijk, ik zie niet anders. En met 3 de dam tot dam loop, heen en weer uiteraard. Is goed tegen overgewicht.
JuliaChild schreef:
10-12-2018 14:25
Maclaren heeft buggys die tot 25 kilo gaan. Die van mij kocht ik voor 25 euro op marktplaats, en na het wassen van de bekleding was deze weer als nieuw
Ik had ook een Maclaren, voor 25 euro van mp en tot 25 kilo
Whatsinaname1988 schreef:
11-12-2018 10:24
Ja echt ja ze lopen alles zelf. Die van 1,5 inmiddels ook en ja alles duurt altijd eeuwen maar dat neem ik graag voor lief. En lange wandelingen ( dus echt hele dagen in het bos) neem ik loopfietsjes/ loop motor mee. Alleen als we gaan winkelen neem ik de buggy mee maar dat is meer omdat ik dan handen tekort kom in de drukte. Alle tassen gaan dan in de buggy, oudste loopt “ los” en middelste en jongste moeten de buggy vasthouden ( al moet ik eerlijk zeggen dat ik bijna zit te twijfelen om middelste aan een riempje mee te nemen).
Wauw, knap hoor! Nee dat lukt hier nog niet. Even naar de bakker, of op zondagmiddag een ommetje van 3 km wandelen, dat loopt mijn tweejarige ook zelf, evt met loopfiets. Maar een hele dag dierentuin of gewoon een wandeling van 20 km dat gaat echt niet, ook niet met een loopfietsje (bovendien hou ik niet van wandelen op loopfiets-begaanbare routes). Ik hou voorlopig de rugdrager nog in ere ;) .

En op vakantie vind ik het heerlijk om een wandeling op kindertempo te lopen en dan heb je aan t eind van de dag 7 km gelopen en onderweg 6x gepicknickd, maar wil ik ook wel eens een dag meters maken of een meer rotsige route lopen.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
11-12-2018 17:04
Juist bij overgewicht is het verstandig om peuters veel te laten lopen of fietsen. Loopfietsen zijn goed voor de motoriek en ze kunnen makkelijk mee.

Afstanden lopen is echt een kwestie van oefenen en gewenning.

Een buggy zou ik alleen nog 2e hands halen via mp. En echt voor erbij.

Een 4 jarige op de rug is vragen om blessures en luie kinderen. Hoe ergonomisch ook. Het gewicht blijft hetzelfde. Op die leeftijd kunnen ze prima een volle dag lopen.
Niet alles wat kan hoef je te doen hè.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Even een groeicurve gegoogled: gemiddeld gewicht met 2 jaar is 13 kilo. Kind hoeft dus maar iets langer te zijn dan gemiddeld en dan zit je zo aan 15 kilo.
Rare reacties over overgewicht.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven