Contacten van dochter

23-04-2018 22:42 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het echt niet.

Mijn dochter van 15 zit in de tweede klas kader/mavo maar dreigt naar basis af te zakken. Dit terwijl ze al een keer van mavo/havo weg is gestuurd.

Ik weet dat mijn dochter concentratieproblemen heeft en veel aan het bellen en cammen is. Op Instagram heeft ze 1900 volgers. Omdat een tijd terug op het nieuws was dat kinderen volgers kunnen kopen, dacht ik dat ze dat heeft gedaan. Ze doet ook aan Snapchat weet ik. Dan maakt ze filmpjes van zichzelf met gouden vlinders om zich heen.

Ik begin nu steeds meer te twijfelen. Mijn dochter belt steeds en ik hoor rare teksten uit haar kamer die, als ik ernaar vraag, lyrics van Nederlandse rap zouden zijn.

De telefoon van mijn zoon heeft geen code en was hij vandaag vergeten mee te nemen naar school. Hij volgt mijn dochter, zijn zus. Ik heb de volgers op Instagram daarmee bekeken en ik ben geschokt. Bijna alle volgers zijn jongens die vaak een netcode als 072 Heerhugowaard in hun naam hebben, terwijl wij aan de andere kant van het land wonen. Er zitten ook netcodes bij als 010 Rotterdam maar daar wonen wij niet.

Ik vermoed dat mijn dochter heel de dag met deze jongens aan het bellen en cammen is.

Wat is wijsheid? Dochter wordt binnenkort 16 en zou oud en wijs genoeg moeten zijn, maar het is niet prettig dat zelfs buiten onze regio mijn dochter overal bekend lijkt te zijn. En ik geloof ook niet dat teksten die zij noemt lyrics zijn...
Alle reacties Link kopieren
Wat zei ze toen je er naar vroeg? Dit is niet opeens ontstaan toch?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
23-04-2018 22:46
Wat zei ze toen je er naar vroeg? Dit is niet opeens ontstaan toch?
Ik heb het nog niet gevraagd wie alle volgers op Instagram zijn. Wel met wie zij belt. En dan zegt ze vrienden van school.
Wat zegt ze zelf over haar schoolresultaten?

Iedereen zijn telefoon in de living laten? Dus niet meer op de slaapkamers.
Uiteraard vooral bedoeld voor haar, maar ook de andere kinderen zodat ze niet kan afkomen met "jullie viseren mij".
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je geregeld met je dochter gesproken hebt toch? Als je leerling vanuit mavo/havo naar kader/t naar basis afstroom lijkt me dat je geregeld gesprekken hebt over hoe het op school/huiswerk/thuis/met vrienden gaat?
Heel de dag bellen/cammen, hoeft ze niet naar school? Huiswerk? Je zult als ouders toch ergens afspraken moeten maken over het reilen en zijlen van een 15 jarige..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
23-04-2018 22:59
Ik neem aan dat je geregeld met je dochter gesproken hebt toch? Als je leerling vanuit mavo/havo naar kader/t naar basis afstroom lijkt me dat je geregeld gesprekken hebt over hoe het op school/huiswerk/thuis/met vrienden gaat?
Heel de dag bellen/cammen, hoeft ze niet naar school? Huiswerk? Je zult als ouders toch ergens afspraken moeten maken over het reilen en zijlen van een 15 jarige..
Ze gaat gewoon overdag naar school, maar zit thuis alleen maar te bellen en te cammen. En ik roep ook vaak dat ze nou eens huiswerk moet gaan maken, maar dat doet ze niet.
Hoe komt het dat ze pas in de tweede zit met vijftien jaar? Alle drie mijn kinderen werden vijftien in de derde en zestien in de vierde.
Alle reacties Link kopieren
Ze besteed haar tijd aan bellen en cammen ipv school.
Tijd om in te grijpen dus. Alle apparatuur naar beneden en eerst huiswerk incl. overhoren en dan mag ze op de comp. in de huiskamer. Kinderacntig, ja, maar zij gedraagt zich ook niet verantwoordelijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-04-2018 23:04
Hoe komt het dat ze pas in de tweede zit met vijftien jaar? Alle drie mijn kinderen werden vijftien in de derde en zestien in de vierde.
Ze zat in het bijzonder onderwijs waar ze in de regel kinderen pas met 13 jaar naar het VO sturen. Dit omdat de meeste kinderen met leerachterstanden binnenkomen.
Ik hoop dat ze de pil slikt?

Als ze kan cammen met half Nederland ... zou ik echt niet schrikken als ze ook andere dingen doet.
Alle reacties Link kopieren
Welke teksten hoor je dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bedoel je misschien speciaal onderwijs?

Daar zit je niet zo maar, dus misschien kan ze de gevolgen van haar gedrag nog niet zo goed overzien. Jij stelt wel dat ze 'oud en wijs' genoeg is omdat ze bijna zestien is maar dat is maar een getal. Is ze werkelijk oud en wijs genoeg?
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 23:10
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MacDonaldsZimra schreef:
23-04-2018 23:04
Ze gaat gewoon overdag naar school, maar zit thuis alleen maar te bellen en te cammen. En ik roep ook vaak dat ze nou eens huiswerk moet gaan maken, maar dat doet ze niet.
En als dat roepen niet werkt, dan doe je niks?

Niet gemeen bedoelt, maar je bent haar moeder niet haar vriendin. Ze hoeft je niet altijd leuk te vinden. Kom in actie nu het nog kan. Straks is ze 18 en is ze gevlogen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
23-04-2018 23:09
Welke teksten hoor je dan?
teksten als ga doen met die billen zakken
Alle reacties Link kopieren
MacDonaldsZimra schreef:
23-04-2018 23:12
teksten als ga doen met die billen zakken
Op muziek?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-04-2018 23:09
Bedoel je misschien speciaal onderwijs?

Daar zit je niet zo maar, dus misschien kan ze de gevolgen van haar gedrag nog niet zo goed overzien. Jij stelt wel dat ze 'oud en wijs' genoeg is omdat ze bijna zestien is maar dat is maar een getal. Is ze werkelijk oud en wijs genoeg?
Ze zit er al twee jaar niet meer, en bleef juist een jaar extra omdat de docenten verwachten dat ze dan met gemak naar de mavo kon. Ze zat vorig jaar op een mavo/havo maar zit nu op een ander vmbo. Gewoon regulier.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
23-04-2018 23:14
Op muziek?
Bij het cammen wordt weleens Nederlandse muziek gedraaid.
Alle reacties Link kopieren
MacDonaldsZimra schreef:
23-04-2018 23:12
teksten als ga doen met die billen zakken
Dus....
https://m.youtube.com/watch?v=kzZ1SWtfA24
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Heb je eigenlijk nog wel echt contact met je dochter? Praten jullie? Luistert ze naar je? Doet ze ook weleens iets voor jou? Houden jullie in huis rekening met elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Breng je zelf wel eens qualitytime door met je dochter. Alleen maar roepen dat Ze haar huiswerk moet maken is wel erg vrijblijvend.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
23-04-2018 23:33
Breng je zelf wel eens qualitytime door met je dochter. Alleen maar roepen dat Ze haar huiswerk moet maken is wel erg vrijblijvend.
We zijn van het weekend nog samen wezen shoppen in Roermond.
MacDonaldsZimra schreef:
23-04-2018 23:12
teksten als ga doen met die billen zakken
Dat zijn wel veelvoorkomende woorden in de nederlandse rap, dus dat geloof ik wel. Ik vind het een beetje lastig om er iets van de vinden, zeker omdat je dochter van een speciale school afkomt. Ik zou sowieso in gesprek gaan over de personen die haar volgen en die zij volgt. En wat iemand hier ook al zei, je bent haar moeder, ze hoeft je niet altijd leuk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Thuis bedoel ik. En doet ze aan sport of muziek oid? Kan ze zichzelf bezighouden met andere dingen dan een telefoon. Doet ze taken in jullie huishouden, houdt ze haar eigen kamer bij ed.is er structuur, doen jullie dingen met haar, samen koken, kopje thee, schooldag doornemen etc.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
MacDonaldsZimra schreef:
23-04-2018 23:35
We zijn van het weekend nog samen wezen shoppen in Roermond.
En dan praten jullie over wat haar bezig houdt?
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar beetje laat nu om nog met opvoeden te beginnen. Ik zou hier toch even met een professional over gaan praten hoe je dit aan moet pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven