Dochter -bijna 16- wil later vooral huisvrouw worden

26-01-2023 12:05 403 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil dit onderwerp nog niet met bekenden bespreken, het viva forum voelt veiliger.
Mijn dochter zit momenteel op het vwo en heeft altijd grote ambities gehad.
Sinds een klein jaartje roept ze dat ze eigenlijk later gewoon thuis wil zitten en voor haar gezin wil zorgen.
Eerst dacht ik dat ze dat soms als grapje vertelde, maar de laatste tijd begint dit onderwerp wel een serieuze toon te krijgen. Ze wil na het vwo wel verder studeren om een diploma te hebben, maar daarna wil ze samenwonen/trouwen, jong moeder worden en gewoon thuis blijven.
Ik heb haar de nadelen opgesomd, haar in laten zien dat het voor mij als gescheiden moeder ook wel belangrijk was dat ik een inkomen heb blijven houden, dat een relatie geen garanties biedt voor de toekomst en dat niet alle mannen daar ook zo in staan.

Maar ze wil echt niet, ze wil alleen afstuderen vanwege het diploma, maar verder ziet ze zichzelf dus echt gewoon als huismoeder. Ik vind dit zo zonde van haar talent en ik geloof echt dat ze heel veel capaciteiten heeft voor een leuke carrière. Maar daar lijkt ze weinig voor te voelen.
Ze zit een beetje in een vriendinnen groepje die dromen van een soort "he will take care of me if he loves me"-mindset en ik ben bang dat ze daardoor op "verkeerde types" zal vallen.

Hoe pak ik dit het beste met haar aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja wat doe je eraan? Het is een puber dus tja
Alle reacties Link kopieren Quote
Velvetlady schreef:
28-01-2023 13:50
Ja dat ben je wel. Fulltime time werkende moeders willen het niet horen maar zij zijn niet diegene die hun kinderen opvoed. Dat zijn de pedagogisch medewerkers van het KDv en de BSO.
Sorry maar wat weet jij van mijn situatie? Wat een kutopmerking zeg.

Mijn zoon is heel lang maar 1 dag per week naar de opvang geweest. Hij heeft namelijk ook nog een vader die 4 dagen per week voor hem zorgt.
Zoon heeft zelfs nog drie jaar lang veelal live (!) borstvoeding gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het seksisme druipt er ook weer vanaf. Want waarom benoem je anders specifiek moeders?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven