Draagjas voor een boba drager

03-09-2019 15:31 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke boba drager tweedehands gekocht en wil nu ook eigenlijk een draagjas er bij kopen. ik ben een beetje aan het rondkijken en ik denk dat het een softshell draagjas gaat worden. De tweedehands drager kostte mij € 20,- :-) maar ik zie dat die draagjassen echt heel erg duur zijn. Ik ga zeker niet bijna 300 euro betalen voor zo'n jas.

Wie heeft er tips of wie kan mij aan een mooie tweedehandse softshell draagjas helpen?

Update het is deze https://www.allesmama.nl/shop/draagjas/ ... ell-grijs/ geworden. Bedankt voor de tips👍🏻 ervaring deel ik nog
anoniem_389600 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 21:09
Reden: Update
16.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus nog geen tientje voor een draagjas dat is natuurlijk geen geld.

@ biebeltje heb je ook nog een foto van de fleece jas?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man droeg niet zo heel veel, dus die Jas heeft hij maar af en toe aangehad.

Volgens mij ligt die Jas bij mijn ouders. Als ik er al een foto van heb dan misschien op mijn oude telefoon. Ik zag eens zoeken...
Alle reacties Link kopieren
bedankt alvast :-D :-D
Ik heb ooit ook een draagjas van een oude jas van mijn moeder gemaakt (de jas is het liefst een maatje te groot). Het was ongeveer een middagje werk. Was net zoiets als de jas van Biebeltje.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
13-09-2019 19:04
Ik heb ooit ook een draagjas van een oude jas van mijn moeder gemaakt (de jas is het liefst een maatje te groot). Het was ongeveer een middagje werk. Was net zoiets als de jas van Biebeltje.
Als je nog foto's hebt hou ik me aanbevolen :-) :-)
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
13-09-2019 13:24
Mijn man droeg niet zo heel veel, dus die Jas heeft hij maar af en toe aangehad.

Volgens mij ligt die Jas bij mijn ouders. Als ik er al een foto van heb dan misschien op mijn oude telefoon. Ik zag eens zoeken...
Heb die van mij ook gevraagd of hij eventueel wil dragen....... vindt hij dus helemaal niks. Jammer want ik vind een dragende kerel gewoon stoer om te zien :lol:
HoogSammie schreef:
13-09-2019 20:06
Als je nog foto's hebt hou ik me aanbevolen :-) :-)
Ik heb al even gekeken, maar ik kan niets meer vinden helaas. De jas heb ik met onze verhuizing weggegeven.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
14-09-2019 11:44
Ik heb al even gekeken, maar ik kan niets meer vinden helaas. De jas heb ik met onze verhuizing weggegeven.
Jammer jammer ik had hem zo graag gezien :-)
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik hem wel gezien hahahahaha, op rommelmarkt tijdje geleden ook een zelf gefabriceerde draagjas gezien. Op zich zal het dan toch niet al te moeilijk zijn, maar deze zag er niet uit. Drager zelf was met een andere kleur stof er op genaaid en dat is dan echt niet mooi... tenslotte wil het oog ook wat
Alle reacties Link kopieren
HoogSammie schreef:
11-09-2019 09:39
Ben wel benieuwd hoeveel je er dan uiteindelijk aan uit hebt gegeven :-) ??
Het waren 2 vesten van 15 euro, 1 is er verknipt en versteld tot draaginsert. Het 2de vest is nog gewoon bruikbaar als vest en hier wordt de draaginsert ingeritst.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen goede foto's van de draagjas die ik voor mijn man heb gemaakt, maar ik was er zelf wel heel tevreden mee.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat zo te lezen, maar ik heb een draagjas gekocht van Bonprix. Was rond de 80 euro geloof ik, maar zonder draaggedeelte erin ook best leuk als gewone winterjas. Helaas ging de rits al na één jaar kapot, en omdat dan de rits van zowel de jas als de draaginzet vervangen zou moeten worden zou dat meer kosten dan de jas destijds deed, maar ik heb er twee winters plezier van gehad.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Biebeltje post_id=30391481 time=1568630361 user_id=42622]
Ik heb geen goede foto's van de draagjas die ik voor mijn man heb gemaakt, maar ik was er zelf wel heel tevreden mee.

Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
16-09-2019 13:01
Beetje laat zo te lezen, maar ik heb een draagjas gekocht van Bonprix. Was rond de 80 euro geloof ik, maar zonder draaggedeelte erin ook best leuk als gewone winterjas. Helaas ging de rits al na één jaar kapot, en omdat dan de rits van zowel de jas als de draaginzet vervangen zou moeten worden zou dat meer kosten dan de jas destijds deed, maar ik heb er twee winters plezier van gehad.
Rits na een jaar al kapot... heb je dat nog aangegeven bij Bonprix? Zal wel niets uit maken, maar wie niet waagt. Dat is ook voor mij wel reden om bij een kleine webwinkel te kopen, daar is het toch wat persoonlijker en is men sneller geneigd je te compenseren denk ik
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel... maar Bonprix is toch een ander verhaal. Daar is het echt de massa en gaan ze echt geen mensen na een jaar nog compenseren en dat is denk ik ook terecht
Alle reacties Link kopieren
HoogSammie schreef:
16-09-2019 15:09
Misschien wel... maar Bonprix is toch een ander verhaal. Daar is het echt de massa en gaan ze echt geen mensen na een jaar nog compenseren en dat is denk ik ook terecht
Gewoon proberen, waarom niet
Alle reacties Link kopieren
[quote=Biebeltje post_id=30391481 time=1568630361 user_id=42622]
Ik heb geen goede foto's van de draagjas die ik voor mijn man heb gemaakt, maar ik was er zelf wel heel tevreden mee.

Hoe heb je doe knopen er in gekregen? Heb je dat laten doen?
anoniem_389600 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 20:15
Reden: Tekst niet overgekomen
14.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een beetje zoekwerk en je weet hoecje dat moet doen
Alle reacties Link kopieren
In mijn eigen draagjas (die roze)?

Gewoon knopen aan naaien. En aan de andere kant had ik lusjes gemaakt en vastgenaaid van een brillenkoord (of iets dergelijk).

Bij de Jas van mijn man heb ik volgens mij gewoon drukkertjes er in genaaid of gemept (weet niet meer welke ik gebruikt heb).
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
17-09-2019 00:38
In mijn eigen draagjas (die roze)?

Gewoon knopen aan naaien. En aan de andere kant had ik lusjes gemaakt en vastgenaaid van een brillenkoord (of iets dergelijk).

Bij de Jas van mijn man heb ik volgens mij gewoon drukkertjes er in genaaid of gemept (weet niet meer welke ik gebruikt heb).
Eerste snap ik ja... maar die drukkertjes heb ik het over. Kun je die er zo in drukken of moet je dat stanzen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Drukkertjes kun je vaak gewoon er op naaien, net als een knoop.
Maar je hebt ook drukkertjes die je er in moet meppen. In Principe staat alles op het pakje als je een setje koopt. Er zit meestal een malletje bij waar je de delen in legt. Ieder deel gaat aan een kant van de stof. Dan vouw je de mal dicht en mept er een paar keer flink op met een hamer.
Alle reacties Link kopieren
Zal eens even googlen op zo’n setje.... zit er toch sterk over te denken om een fleece draagjas zelf proberen te maken en ben helemaal enthousiast over de tips
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ook patroon van het draaggedeelte zelf? 😁
Alle reacties Link kopieren
Staat ook wel op internet hoor🤨
Alle reacties Link kopieren
Weer heel veel keus, zal vast zoiets moeten zijn of niet?

https://www.gamma.nl/assortiment/drukkn ... /p/B463248

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven