eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hé hoi!

Ben al even niet geweest hier, heb een drukke week gehad en er staat er weer één voor de deur! Maar wel lekker hoor, ik geniet er van om wat te doen te hebben op een dag. Vanmiddag een uurtje in de auto naar mijn gastro-enteroloog, ben benieuwd wat hij te melden heeft. Kleine meid gaat natuurlijk mee. Ik voel me goed, hoop maar dat hij geen colonscopie gaat voorstellen (brrr... t is al weer vijf jaar geleden, dus wie weet...)

Bri: sterkte meid morgen, zal aan je denken! Hoe laat moet je? En wat moet ik je toewensen voor vanavond, sterkte of veel plezier? Ik kan me goed voorstellen dat het maar raar is om het op commando te doen. Lijkt me inderdaad dat de romantiek er gauw af is zo! En sterk van je hoor, dat onderzoek van vorige week. Klinkt inderdaad niet als een pretje... brrr...

Juus: Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Gaaf hoor! Wanneer zal het klaar zijn, denk je? Ik hoor vaak wel verhalen dat er nogal wat tijd tussen kan zitten tussen het tekenen van de akte en de oplevering. Kan het zijn dat jullie er straks met een kleintje intrekken? Veel plezier met het tennis!

Lily: getsie, die misselijkheid is niks! Als je nou weet dat het een goed doel dient dan is het nog te doen... maar met je bloeding van vorige week (toch?) lijkt dat lastig... Ben erg benieuwd of het inderdaad met de Clomid te maken heeft. Heb je al gegoogled op de bijwerkingen van het middel? En mocht het toch raak zijn: niet iedereen is (erg) misselijk in het beginvan de zwangerschap, wie weet heb jij nu al wel genoeg misselijkheid gehad en voel je je straks heerlijk (vast al wel vanwege het vooruitzicht dan...). Inderdaad wel mooi dat je toch wat kilo´s kwijt wil (als je dat toch al wilde). Bij mij is dat ook de beste oplossing: een paar dagen flink ziek zijn en aan de diarree, dan vliegen de kilo´s eraf!

Ow Bri, jij vroeg nog wie er niet ziek was: hier helemaal geen ziekte te bekennen! Niet bij de kleine meid en ook niet bij ons. Misschien dat het virus nog niet zo in het noorden is aanbeland??? Over een week of twee gaat onze kleine meid voor het eerst naar het KDV, waarschijnlijk zijn de ziektekiemen vanaf dan ook bij ons in huis te vinden. Wel raar trouwens, ik slik weerstandverlagende medicijnen, maar heb nog niks opgepikt... Ben benieuwd hoe dat straks gaat, wie weet ben ik toch wel vaker ziek.

Blond: ja, hoe was het feestje? En hoe vond je vriend de party?

Klaver: spannend, geboortekaartje! Ben heel erg benieuwd... maar gezien jullie gezellig vrolijke kinderkamer wordt het kaartje vast ook mooi en vrolijk... Voel je je nog een beetje goed?

Parel: getsie, jij ook al ziek! Beterschap meid, wel zonde als je nu nog ziek bent ook! Heb je eindelijk lekker verlof... Misschien dat het daar ook wel mee heeft te maken, dat je nu echt uitrust en het virus zijn kans grijpt...??

Es: gaaf man, dat jullie huis is verkocht! Echt snel! Maar dat heeft vast ook met de regio te maken, of niet? De vraag zal er wel groot zijn... Waar gaan jullie ook al weer naartoe straks (sorry, ben het even kwijt...)

Yasmine: gelukkig dat het al beter gaat met de voorkeurshouding van jullie kleine man. Als er maar iets helpt, maar liever geen helm, nee! Onze meid had er in het begin ook last van en vooral vriend zag de helm als een vreselijk vooruitzicht. HIer gaat het alleen nu stukken beter, ze draait inmiddels ´s nachts zelf naar haar "verkeerde" kant, dus ze pakt het zelf al op. Fijn hoor, als ze geen helm hoeven, het ziet er inderdaad zo zielig uit!!

Plieno: sterkte met werken, denk aan je vandaag! Ik hoop dat het je meevalt of is gevallen. Ik heb me voorgenomen om de eerste twee weken maar niks inhoudelijks te verwachten, je zal toch even tijd nodig hebben om weer in opdrachten te rollen. Don´t push it! En inderdaad een lekker plan om met drie dagen te beginnen. Vier lijkt mij ook erg veel meteen, dus ik doe hetzelfde!!

Ik vroeg me trouwens nog af of je naar de osteopaat moet met een verwijzing, of dat je zelf een afspraak kunt maken (zoals bij de fysio)? Ik hoor er zoveel goede verhalen over! Nou heeft onze kleine meid volgens mij nergens last van, maar het is altijd handig om in je achterhoofd te hebben...

En tot slot nog voor Tipsy: leuk dat je je nog even komt melden! Wat mij betreft ook geen probleem hoor, als je nog eens mee wilt babbelen!! Fijn te horen dat alles goed is met jou en je zoontje!!

Voor de meiden die ik ben vergeten: ook een dikke voor jullie!

PS: zat me nog wel af te vragen of er nou al een datum is geprikt voor de volgende meeting....?
Herah, je hebt geen verwijzing nodig voor de osteopaat!
hey meiden,

ff snel een krabbel voordat we weer op pad gaan op baby bezoek bij iemand van de yoga.

weet iemand waar KQ is gebleven? is ze op vakante? ( sorry weet t ff niet...) t viel me op dat ze zolang al niet heeft geschreven en ze er altijd veel was.. hoop dat alles goed gaat en je het gewoon lekker druk hebt met leuke dingen! liefs!

Lily, wilde even aansluiten bij de anderen; jij klinkt ook altijd echt stoer en moedig hoor en als het even niet zo is is dat echt niet erg. het is gewoon ook kl*te als het zo tegen zit en je nu ook nog steeds boven de pot moet hangen zonder goed doel.. sterkte meid.

Juus, en klaver, wat grappig dat jullie elkaar hebben gespot , of tenminste klaver jij jusa hebt gezien.:) mooi dat jullie beiden hebben genoten van het weekend daar!

Bri, succes morgen bij de gyn voor de test, spannend! denk aan je!

Herah , hoop dat alles goed is bij je onderzoek bij de gastro enterloog. weet niet wat het onderzoek inhoud dat je vreeste maar hoop voor je dat je het niet hoeft te hebben want echt fijn lijkt het me niet ..

hey ik ga er vandoor, tot later weer,

jules top dat je mannetje op de cd reageert, leuk!

yasmine, wat fijn dat de manueel therapeut heeft geholpen en dat het nog beter kan gaan voodat de helm er defenitief aan lijkt te komen.

luum, met jou en meisje ook alles goed? al aan het werk ook?

dagdag.x
Mimmie, ik denk dat KQ het heel erg druk heeft met haar werk, maar ik ben het met je eens: waar is ze?

Gaat het goed met je KQ? Heeft P'sesje haar draai weer een beetje gevonden 's nachts? We missen je! Ik hoop dat alles goed met je gaat KQ!
Britje, heel veel sterkte en succes morgen! Liefs en een knuffel!
Hoi iedereen!

Eerste werkdag zit er op. Was leuk, maar nu ben ik moe.

Dus ik ga nog even wat aandacht aan mijn man geven en dan vroeg naar bed. Man doet de late en (eventueel) nachtvoeding, wat een lieverd.

(mag ook wel nadat ik het 3 maanden achter elkaar heb gedaan, haha!!!, hij leest nu mee en is het er niet mee eens dat ik dit schrijf...)

Ik heb alles gelezen en leef mee met jullie, maar helaas even geen puf om te reageren.

Tot snel...
hey lieve bri, hoe laat moet je er vandaag zijn voor het onderzoek? heel veel sterkte en succes meid, ik duim voor een goeie uitslag. Dikke knuffel voor jou!

leuk dat je werkdag goed bevallen is plien!

even een vraagje aan de mama's: mijn meisje is erg verkouden op het moment, Nu heb ik overal al wel van die neus-leeg apparaatjes zien liggen in de winkel maar werkt dat ook een beetje om het snot weg te kunnen halen? heeft iemand daar ervaring mee?

dank je wel.

bij jullie ook zo mistig? hoop dat snel de zon weer komt, dat bevalt wel goed

dagdag
Hey meiden,

Thanx voor jullie beterschapswensen. Voel me sinds zaterdag weer echt een beetje de oude. Nu alleen nog dat ‘ouwe mensen’ kuchie weg en ik ben weer helemaal blij!

Soep; ik ben vrijdag met moeder en (mijn jonge) oma naar de 9-maanden beurs geweest. Vond het erg leuk (maar was echt bekaf)! Heb die leuke limegroene wrapper van Lodger gekocht voor de helft van de prijs! Jij nog wat leuke/handige spulletjes kunnen scoren? Ben je lekker met Soepje geweest?

Dokkie; Hoe is ’t met jou en je meiden? Kom je nog een beetje aan jezelf toe?

KQ; Inderdaad al een tijdje niets van je gelezen. Druk? Alles goed met je mooie meisje?

Lily; Toch wel vreemd dat je zo ontzettend misselijk bent…. Hoelang duurde de bloeding? Ben je al bij de arts geweest om het voor te leggen? En het nog niet eens officieel je NOD…… Mmmmmmm, lillepil ik blijf stiekem voor je hopen ookal ben je zelf zo resoluut dat ’t niet raak is!

Bri; Onderzoek bij gyn klinkt niet echt als een pretje. Je bent echt een bikkel! Ben trots op je!

Spannend! Nu de uitslagen afwachten! Hoop dat je vandaag meer duidelijkheid krijgt

Klaver; Groeit je buikje lekker? Wij hebben ons kaartje van www.elkaartje.nl Ik vond er erg leuke kaartjes op staan. Ook www.hippegeboortjekaartjes.nl is leuk. Succes met je speurtocht!

Es; Wow, je huis binnen 3 dagen verkocht! Helemaal te maf! Schrijf anders ff op gmail wat je gaat doen voor werk nu. Ik heb ’t waarschijnlijk gemist, maar ben erg benieuwd! Je zult wel mega-druk zijn met de op handen zijnde verhuizing, nieuwe baan etc…

Plien; Je eerste werkdag weer achter de rug! Voelde het vertrouwd? Zal nog wel ff duren voordat je weer het gevoel hebt grip op ’t werk te krijgen.

Yasmine; Zo fijn dat je kereltje zich weer vrijer kan bewegen! Ik duim voor je dat de kleine schat geen helmpje op hoeft!!! Het is natuurlijk voor zijn bestwil, maar ’t zou mooi zijn als het niet nodig hoeft te zijn.

Mim; Hier ook mistig! Hoop met je mee dat de zon vanmiddag doorbreekt! Ach gossie, je kleine meid verkouden! Zo zielig als die ukkies zo liggen te happen naar lucht!!! Boehoehoe!

Hoop dat zo’n apparaatje helpt.

Blond; Was ‘t 1e feestweekend een succes? Heerlijk dat je niet bent opgeroepen zeg. Is je ongi inmiddels al op gang gekomen? Een 2e baby als verjaardagscadeau voor je man is op zich best leuk toch?! Hahahaha!

Jules; Klinkt gezellig dat weekend en weekvooruitzicht van jou hoor! Ik ga waarschijnlijk ook de mama-fiets aanschaffen (ben nu toch aan ’t mutsen, dus dan gelijk goed toch? ). Via werk van man, kunnen we in principe voor niets de fiets aanschaffen.

Jusa; Bijna weer naar de gyn. Spannend! Wat gaan jullie nu bespreken? Volgende poging?

Wolfje; Al helemaal gewend aan het moederschap? Gefeliciteerd met je neefje!!! Kom je binnenkort nog naar Nederland met de kleine spruit? Of komt de familie naar jullie toe?

Luum; Jij bent inmiddels alweer begonnen met werken (gisteren toch?). Hoe is ’t gegaan? Gaat ’t ook goed met de afbouw van de borstvoeding?

Herah; Colonscopie watte?! Hoe wast ’t bij de gastro-entroloog? Heeft je meisje de autorit goed kunnen volhouden?

Jessel; Hoe is’t met jou en Luuk?

Tipsy; gefeliciteerd!!!! En kom idd gerust nog eens beppen hoor!

Herah riep iets over de meeting. Kan natuurlijk nog steeds bij mij hoor! Maar als ’t later wordt is het idd leuk om op kraamvisite bij Klaver te gaan! Vind het wel erg leuk om op korte termijn een datum af te spreken. Kunnen we er weer gezellig naar toe leven!

Hier alles oke! Vind het een vreemd idee dat ik over maximaal 5 weken mama ben...

Ben nu in totaal 6 kg gegroeid. M’n buik wordt nu wel kolossaal hoor! Het hoofdje voel ik af en toe echt tussen m’n benen bungelen (yakkie). Door ’t vele lopen op de 9-mnd beurs heb ik ’t idee dat m’n schaambeen beurs is...;-). Ik zal deze week even wat foto’s van de babykamer en m’n buik op gmail zetten. Het kamertje is een beetje stoer maar toch lief. Wat dat betreft was ’t wel makkelijk geweest als we zouden weten wat ’t geslacht is. Oh soep, ik ben alweer 25 en een paar maanden ;-D. Helemaal vergeten door te geven en ik durf zelf niet te klooien met ’t schema.....

Volgens mij ben ik niemand vergeten, zo wel alvast excuus, het is geen opzet!Tot snel weer!

Liefs,

Parel
Hoi allemaal,

Jaja, ook Luum is weer aan het werk. Gisteren is meisje Luum voor het eerst naar een oppasmoeder gegaan en vandaag en vrijdag gaat ze naar het kdv. Het is me heel erg meegevallen, ik had ook wel weer zin om te werken. Maar toen ik gisteren weer bij de bushalte stond (werk in Den Haag), voelde ik mij wel een ontaarde moeder.. 1. dat ik haar in de steek laat en 2. ik daar niet verdrietig om was... Gisteren is het fantastisch gegaan, ze is heel makkelijk en heeft goed geslapen en gedronken.

Vandaag dus voor het eerst kdv. Daar zag ik meer tegenop.. Het is een verticale groep met vandaag 10 andere kindjes. Toen ik haar bracht, was ze de derde pas. Het was dus nog rustig en daardoor verliep het ook allemaal heel gladjes.

En Plien.. ik was gisteren ook zooooooooooo moe! Ongelooflijk! Gelukkig hierna 2 dagen vrij, even bijkomen. Ik lag zo vast te slapen dat mijn man vannacht ook de nachtdienst deed. De komende drie dagen doe ik het maar weer, want hij heeft het nu al een paar dagen gedaan, de schat.

Het afbouwen van de bv gaat ook goed. Ik kolf 's morgens (om 6.00 uur en 's avonds. De rest is door de firma Nutrilon ter beschikking gesteld

Ja KQ, where are you?

Nou, even een illegaal berichtje vanaf werk, vanavond reageer ik op iedereen!

liefs Luum
Bri, ben heel benieuwd hoe het was vandaag....

Blond, lekker dat je even een keer niet opgeroepen werd. Ik denk dat ik gek zou worden van die diensten! Heeft je vriend een fijne verjaardag gehad? Mijn lief wordt ook 30 dit jaar, gaan we lekker bij ons thuis vieren!

En Klaver, al iets gevonden? Ken je niet iemand die mooi kan tekenen ofzo? Dat die je helpt om een mooi kaartje te maken!

Wolfje, bedankt voor je mooie kaartje met lieve Wolvinnetje! En gefeliciteerd met je neefje!

Plieno, hoe is het bevallen, je eerste dag? Gek he, om weer terug te zijn? Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg veel moeite heb om er in te komen. Vandaag had ik voor het eerst het gevoel dat ik zinnige dingen kan melden, maar mijn hoofd is nog een ontzettende brij. En ik ben ook liever bij mijn ukje, op dit moment. Ben benieuwd hoe dat met jou (en de anderen) gaat. FIjn dat het goed gaat met je kereltje. Draaien doet Kleine Soep nog niet, we oefenen wel met haar, maar zelf doet ze nog niets. Speelgoed pakken doet ze wel, en er dan naar hartelust op sabbelen en kauwen.

Je vroeg trouwens naar de laatste voedingen, een tijdje terug, daar wilde ik nog op antwoorden. Wij hebben wisseldiensten, net hoe het uit komt en wie er fit is. Vanavond heb ik nagym en dan ben ik later thuis, dus doe ik de late voeding. De ochtendvoeding doe ik ook, vriend moet vroeg beginnen met werken. Het gaat voor ons gevoel heel eerlijk. En in het weekend proberen we dan bij te slapen, een mag uitslapen, de ander doet de vroege voeding. En als je vroeg naar bed mag, moet je ook echt vroeg gaan, dat helpt.

Yasmine: gatverdegatver, wat een naar idee, zo'n helm. Dat was een van mijn angsten toen Kleine soep een voorkeur had. Fijn dat die MT dan beter nieuws voor je had. En lekker dat je kereltje nu beter slaapt en ik hoop voor je dat zijn schedeltje lekker groeit.

De rijstebloem bevalt goed, ze is nu soms nog wel vroeg wakker, maar ligt dan wat te babbelen en te kraaien, de gierende honger om half 6 is over, ze is veel ontspannener. Er gaat maar een heel klein pietsie in en bij ons werk het dus.

Lily: wat fijn dat je bent afgevallen, goed gedaan. Hoe is het nu met je, je bent volgens mij echt helemaal in de war. Ik hoop nog steeds dat je gewoon lekker zwanger bent, zou wel mooi zijn en zo gewenst!!!!

Bri: het gaat beter met de tandjes, maar ik zit erg aan een beugel te denken. Het doet nog een beetje zeer, maar ik kan al weer dingen een beetje afbijten. Mijn knie is gesierd met een grote korst en daar zal wel een lelijk litteken komen. Leuk, met de zomer in aantocht....

Jusa: hoe is het met de zadelpijn? Gefeli met je huis, gaaaaaf hoor! Hoe is het bij het tennis. Ik ken een van de Nederlands tennissers via een studiegenoot, heb hem alleen nog nooit zien spelen.

Haai tipsy, lief dat je je even komt melden. Is inderdaad lang geleden, fijn dat het goed met jullie gaat.

Jules: wij gaan wel een nieuwe, stevige fiets aanschaffen als ukje kan zitten, maar dan geen moederfiets. Vind ik zonde geld en ook eerlijk gezegd geen pan als lief er mee moet fietsen. Als je slim bent kijk je ook even op marktplaats. Is je kereltje nog verkouden?

Herah, wat een moeilijke woorden allemaal, wat gaan ze allemaal met je doen

Er is nog geen datum geprikt, ik heb wel een voorstel gedaan, kijk maar even op gmail.

Mim, ik heb al voor je geantwoord op gmail over dat snotding. Jij geniet echt nog lekker van je verlof, wat heeeerlijk!

KQtje, waar ben je? Alles goed? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook meer meelees dan schrijf, ben vaak gewoon te gaar. En knuffel ook liever met die uk en lief dan dat ik hele avonden achter de pc zit.

Parel: ik vond sommige zwangeren daar al zo dapper, ik had ook zere voeten en dat zonder extrababygewicht. Leuk dat je het ook leuk vond. Wij hebben een shirtje, een tuttel, lekkere natusan en een nijntjewagenspanner gekocht, valt best mee dus. Er zaten heel goede aanbiedingen tussen! Soepje, Soepman en ik zijn met z'n drieen gegaan. Soepman maakte helemaal de blits met het kleintje op z'n buik (zie hyves!). Raar idee dat jij nog moet bevallen terwijl veel al weer aan het werk zijn. Wat ga je toch spannende tijden tegemoet. En ik vind dat je meldplicht ook wel aangebroken is nu, hihi! En ja, leuk, foto's!

Luum: ook voor jou de tabel aangepast. Lekker illegaal op het forum. Ik weet mijn wachtwoord niet, dus kan op mijn werk alleen snel meelezen. Zal wel meer gebeuren als er weer gebaard moet worden. Hoe bevalt het werken jou? Fijn he, die nutrilon! Geef je standaardvoeding? Wij wilden overstappen van hypoallergeen naar gewone, maar doen het maar niet, die 2 maanden die we nu nog moeten overleven we ook wel. Dan kunnen we wat goedkoper gaan inkopen en met korting enzo. Nu houden we het gewoon gelijk. Lekker dat afbouwen goed gaat, jammer of okee? Ik vond het eerst ook niet erg om Kleine Soep af te leveren, maar nu is er geen hol meer aan. Wil dat we de loterij winnen...

Es, ben je ook weer aan het werk? En jules? Ik weet het even niet meer.

jessel, ben je al weer bijgekomen van alles? Hoe gaat het werken voor jou nu?

Dokkie: jammer dat je niet in de buurt woont, had je mogen helpen met het kortwieken van de nagels van ons konijn. Hij spartelt zo hard, ik ga met hem naar de dierenarts(-assistente). Mogen ze helpen, arm beest. Hoest met de meiden?

Nou, ik ga even dit posten, dan nog wat egotypen en dan nog de tabel aanpassen!
Deze week werk ik weer meer uurtjes, zit nu bijna weer op de 8 uur per dag. En wat ben ik moe zeg. Gelukkig vanavond gymmen, dan kan die ergste moeheid er even uit. Ik kijk erg uit naar volgende week, lekker met lief in een hotel en naar de sauna!

Het werken valt niet tegen, gaat steeds beter, maar ik wilde dat we genoeg geld hadden om minder te werken. Natuurlijk, je kunt zelf kiezen voor meer of minder, maar leuk om rond te komen wordt het dan niet. Het is echt wennen allemaal.

En dan heb ik ook weer een beetje de balen van dat ontzwangeren. Ik wilde graag drie kindjes, maar als dat ontzwangeren iedere keer zo gaat, dan weet ik niet of dat wel gezond is voor mij en mijn omgeving. Ik erger me snel aan dingen, ben moe en dat is echt niet fijn.

Zo, even genoeg gezeurd. Met die kleine meid gaat het erg goed, ze is volgens mij prima gegroeid, ik ga vrijdag weer laten meten. Ze babbelt er op los, probeert nieuwe geluidjes uit en is blij om ons te zien. Ze kan echt lachen, en dat is zo te gek. Op haar buik liggen vindt ze soms irritant, als ze haar hoofd niet meer omhoog kan houden, dan krijst ze echt van frustratie. Het is zo leuk om haar te zien ontwikkelen. En ik ben nog regelmatig verbaasd als ik me realiseer dat ze van ons is.

Gisteren hebben we een spaarrekening voor haar geopend, dan is dat maar gedaan en hebben we een begin gemaakt met een potje voor haar studie, of voor wat ze dan wil. Het staat op haar en mijn naam, dus er kmt niet meteen een bedrag in haar handen, dat vond ik een fijn idee.

Lieverds, tot de volgende keer weer!
hey soep, thanks voor je antwoord over het snotding. en eh ik ben al weer een week aan het werk, geen verlof meer dus maar ik werk onregelmatig he, dus vandaar dat ik overdag kan posten. ik werk nu 22 uur p/w en vanaf half april weer 32.

rot dat je ontzwangeren zo zwaar vind. goed voor jezelf zorgen he! en lekker gaan genieten van het vooruitzicht op volgende week, sauna en hotel, lekker joh!

Bri, hoe was het vandaag?

ik ga even met een theetje bij lief zitten. x
oeps, sorry. Nog een beetje zevig..... zal de tabel ook binnenkort even voor je aanpassen. Komt omdat je overdag nog zo lekker op pad kunt en inderdaad kunt posten. Neem me maar niet kwalijk.
Sooo Soep je bent weer lekker van de schrijf hier zeg! Gymse vanavond. Lekker he, zo'n uurtje voor jezelf.

Wolfje, meci beaucoup voor jullie schattige en hippe en vrolijke kaartje, wat attent en lief! Hoe is het met de kersverse moeder? Vind je het niet raar om nu iemand's moeder te zijn? Of voelt het allemaal natuurlijk? Het is in elk geval echt een popje!

Tipsy, ik kan me jou ook nog wel herinneren, leuk dat je je even komt melden. En gefeliciteerd met je ukkie.

Parel, het wachten is begonnen ) Kan me herinneren dat ik dat ook vaak dacht. Zo van, in november ben ik zeker moeder, raar ideehee! En dan zul je later terugkijken op je zwangerschap als 'toen was ik zwanger van ...', terwijl je je kindje nu nog helemaal niet kent. Dat vind ik achteraf erg maf, dat hij wel al die tijd bij me was maar ik hem nu pas ken. Geniet lekker van jullie saampjes-zijn want ik mis het best nog wel eens, zo'n hummeltje in je buik bij je dragen...

Aahhh dus we hebben weer twee nieuwe werkenden in ons midden. Welkom bij de working mom's meiden! Ik heb het er zelf best moeilijk mee. Het schijnt te wennen maar dat doet het nog niet. Ik mis hem gewoon zo.

Gisteren tijdens mijn mammadagje heerlijk bij mijn ouders doorgebracht. Ik vond het zo luxe dat half Nederland aan het werk was en ikke vrolijk in de auto in het zonnetje het land door tufte. En morgen mammadag nummer twee van deze week.

Knuffel voor jullie allemaal !
Mensenlief, je kunt echt niet een paar dagen wegblijven momenteel! Dan heb je weer vanalles gemist. Onze oudste had een virusje van de creche meegenomen en was flink aan het overgeven. Ik was even bij mijn ouders. Heb zelf helaas ook het virusje opgepikt en stond op de vluchtstrook van de A1 te kotsen... Fijn! Daarna lekker 2 dagen door mijn ouders vertroeteld die de zorg van de oudste op zich namen zodat ik alleen Maartje hoefde te voeden en zelf rust kon nemen. Ik was wel een beetje uitgedroogd door het braken, had 's nachts ook maar weinig melk. Gelukkig na 2 dagen wel weer beter.

Dochter heeft vandaag nog amper gegeten en is erg dwars. Tsja, peuterpeuber die toch een beetje jaloers begint te worden.

Wolfje idd bedankt voor je kaartje. Die van ons zijn eindelijk ook klaar, kind is al 3 weken oud . We hebben er wel vrij veel, dus als ik overhoud zal ik ze jullie sturen.

Soep, jij trouwens ook nog heel erg bedankt voor je mooie kaart! Heb je die via internet gemaakt?

Nou, ik ga maar gauw eens naar bed. Heb nog niet eens alles bijgelezen.
bri; Ik lees op gmail dat de uitslagen goed zijn! Super! Ik hoop dat het 't komende halfjaar dik raak is (een van m'n beste vriendinnen raakte ook na 1,5 jaar zwanger, net voordat de MM serieus begon te wenken). Dat gaat voor jou ook lukken! Dat MOET gewoon!!!

Liefs,

Parel
Wolf, bedankt voor je mooie kaartje! Loop al de hele tijd met een bepaald nummer in mijn hoofd

Mim, die van ons is ook echt heel erg verkouden, maar dan met hard snot… En hij hoest heel veel. Ben jij met je kleine naar de dokter geweest?

Parel, gelukkig gaat het weer beter met je! Die laatste paar dagen lekker vrij, zonder een babietje; daar moet je echt nog even goed van genieten!

Ik heb trouwens een mama-fiets aangeschaft. Ook via het fietsplan, dus praktisch gratis (de verzekering kost me uiteindelijk meer…).

Echt een raar idee hè! Als je je bedenkt dat je over max 5 weken mama bent. Dat vond ik ook zo’n rare gewaarwording. En als ik je zo lees, dan lijkt het wel of de baby al bezig is met komen. Heb je al iets van weeen gevoeld? En je bent nu dus 37 weken, toch? En het mag nu dus komen!

Ben benieuwd naar je foto’s!

Luum en Plien, beide weer aan het werk! Soms heb ik er echt zin in, soms kan ik ook wel janken dat ik weer moet werken. Er is geen peil op te trekken. En luum, voel je geen ontaarde moeder hoor als je niet verdrietig bent om je kindje achter te laten. Dat is alleen maar heel erg fijn! Lijkt me echt vreselijk als je heel verdrietig wordt van het wegbrengen. Ik hoop dat ik zo ben als jij!

Soep, fijn dat de rijstebloem zo aanslaat! Hoeveel doe je nu door het laatste flesje?

Kleine is nog verkouden (hoesten en snotkorsten… heerlijk). Als het morgen niet over is, dan ga ik toch even langs de dokter! Ik heb trouwens een mama-fiets gekocht. Was in de aanbieding en via het fietsplan zo goed als gratis! Wel goede tip van marktplaats. Als je niet mee kunt doen aan het fietsplan, dan staan er daar genoeg op die er goed uit zien! Ik had daar al eens gekeken, maar met een fiets zonder bon kun je niet meedoen met het fietsplan.

Ik start trouwens over 1,5 week weer met werken!

Is het trouwens echt helemaal niet mogelijk om minder te gaan werken? Ik kan me voorstellend dat je daar naar kunt verlangen. Ik ben ook zo blij met mijn 20 uur en vriendlief gaat kijken voor een baan van 32 uur. Het is dan geen vetpot meer, maar wij hebben ook niet zo veel nodig.

Ontzwangeren… soms denk ik wel eens: ik kan maar beter doorgaan met zwanger zijn, want dat ontzwangeren is zwaar kl#te! Als je dan inderdaad meer kinderen wilt….

Dok, beterschap hè! Kotsten op de A1 lijkt me niet echt heel relaxt!

En als het met het sturen van het kaartje niet lukt, kun je hem dan op gmail zetten? Ben echt heel erg benieuwd!

Ego:

Hier gaat ie wel lekker. Vriendlief en ik zijn al wakker, terwijl de kleine nog slaapt! Wie had dat ooit gedacht. Hij heeft tegenwoordig zo’n 9 à 10 uur tussen zijn laatste en eerste voeding zitten. We zitten er dus over te denken om hem gewoon weer om 7 uur wakker te laten worden en de laatste voeding dus iets te vervroegen. Maar het is wel een verademing. Om 11 uur laatse fles en om 8 à 9 uur weer de eerste. Gisteren heeft hij om half elf de laatste gehad en hij begint nu echt te pruttelen! Dat is gewoon bijna 10,5 uur! Binnenkort intake bij het KDV en meteen ook wat wendagen afspreken. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden.

En ik heb een mamafiets aangeschaft. Een gazelle bloom. Deze was in de aanbieding, scheelde meer dan 200 euro! Nou krijg ik van mijn werk nog 15% vergoed (ook over verzekering en accesoires) en over het resterende bedrag krijg ik de bruto/netto regeling. Ik schat in dat ik zo’n 600 euro moet betalen voor:

Mamafiets, fieststoel, scherm, stuurtje, buggiedrager, verzekering van 5 jaar tegen diefstal en beschadeging. En dan wordt ik dit jaar 30, dus meteen een goed idee voor mijn ouders: sponsoring bij de aanschaf van mijn mama-fiets!

Zo,ik ga eens even naar de markt. Eén van mijn laatste keren, want over twee weken ben ik op dit tijdstip weer aan het werk! En zoals ik hierboven al schreef: de ene keer kan ik niet wachten totdat het zover is, de andere keer kan ik wel janken dat ik weer moet gaan werken… Ik hoop dat ik er zo door heen ben. Kennen jullie het “na de vakantie weer werken”-gevoel? Dat je er een beetje (veel) tegenop ziet om weer te gaan werken en als je er dan eenmaal bent, dan is het weer super? Zoiets voel ik me nu soms.

Liefs Jules
Oh en nog een vraagje of jullie dit herkennen:

In mijn vriendengroep ben ik eigenlijk de enige die al een kindje heeft. Soms mis ik wel eens het "partner in crime" gevoel. Dat ik niet overal meer zomaar mee naar toe kan gaan, dat vind ik niet erg, maar dat bijzondere gevoel (en soms ook kl#t@ gevoel) kunnen delen met vriendinnen, dat mis ik wel.

Heeft iemand van jullie dat ook?
Hoi allemaal!

Twee dagen gewerkt en nu weer een dagje thuis. Het wegbrengen (naar de oma's) vind ik niet zo'n probleem. Als mijn moeder oppast is het helemaal handig want die komt hem hier ophalen. Dus gisteren sliep hij nog lekker toen oma er al was en man en ik al aan het werk waren (wel hadden we hem om 6 uur nog een fles gegeven). Dus geen breng-stress als mijn moeder oppast!

Wat ik wel moeilijk vind is dat je op een werkdag zo super weinig van je kind ziet. Ik kwam gisteren om half 7 thuis (na 1,5 uur reistijd) en mannetje ging al voor 7 uur naar bed (hij had een vroege fles gehad). Dat is dus bijna niet de moeite om nog echt te kunnen knuffelen/zijn ontwikkelingen te zien.

Vandaag dus maar even inhalen!

Overigens ging het volgens de oppas oma's wel erg goed, dus dat is mooi om te horen.

Jules, wij hebben in de vriendengroep nog 1 kindje van vrienden. En van de vrienden buiten deze groep zijn er wel wat meer met kinderen. Maar we zijn dus wel een van de eersten. Gelukkig kan ik op dit forum en bij die paar vriendinnen met kinderen wel mijn kind-ei kwijt. Hoewel ik afgelopen vrijdag met een vrijgezelle kind-loze vriendin uit eten was (zij heeft ook op termijn volgens mij geen kinderwens) en dat vond ik ook heerlijk. Weer even de "oude Plieno" en praten over haar liefdesleven en alle andere mogelijke beslommeringen die niets met kids te maken hebben.

Ik vind het eerlijk gezegd moeilijker dat ik ook een vriendin heb die al jaren een kinderwens heeft, maar sinds 1,5 jaar geen vriend meer. En al haar andere vriendinnen lijken op dit moment ook wel zwanger. Erg sneu voor haar.

Er moet hier nog even wat gebeuren.... dus ik kom later wel uitgebreider terug. Ik vind het al heel wat dat ik weer helemaal bijgelezen ben.
Jules, even snel tussendoor, werk lekker thuis vandaag.

Ik herken het een beetje, maar soms ook andersom. Dat als we met vriendinnen zijn die wel kinderen hebben, het alleen over de kinderen gaat. Nu ligt dat ook een beetje aan mij, hoor. 2 Vriendinnen, van een clubje van vier, zijn zwanger, ik ben vorig jaar bevallen en de vierde heeft al 2 kindjes. Over 2 weken gaan we weer wat leuks doen met z'n allen en ik ga proberen het dan ook over andere dingen te hebben. Op het werk gaat het ook zo, tijdens lunch vaak over de kindertjes, vind niet iedereen even leuk. Ook daar probeer ik het dus ook te minderen.

Ik heb een vriendin die geen kinderen mag krijgen vanwege haar gezondheid (is levensgevaarlijk), zij vindt het niet altijd leuk om over Kleine Soep te praten en ik vind het heeeerlijk als we het over werk, mannen, vriendinnen en actuele dingen uit de maatschappij hebben. Samen hebben we best een goede balans gevonden.

Een van mijn allerbeste vriendinnen heeft er 1 in januari een kindje gekregen en ik was daar zo blij mee. Heb ik eindelijk die partner in crime heel dichtbij. Dus ik snap wel wat je mist. Deel alles met ons en je mag me ook bellen, hoor als je wilt! Ik moet zeggen dat ik het meeste toch hier kwijt raak, ik zit nog steeds in de modus dat ik live tegen mensen niet te hard wil zeuren, zeker tegen mensen die geen kinderen hebben. Tegen jullie kan dat, ook tegen Jusa en Lily en Bri, die hebben zo'n heel fijn luisterend oog. En hier raak ik dan ook het meeste kwijt, met gelijkgestemden.

Heb je geen meiden van de gym, of via het CB een babygroep? Ik merk dat ik daar ook veel aan heb. Je kent ze niet goed, maar ze snappen je wel. En misschien doe je contacten op via de creche?

Plieno: herkenbaar! Ik ben blij dat ik dichtbij werk, ik hoop altijd wel dat ze niet ligt te slapen als ik thuis kom. Ik grijp haar dan ook meteen om te knuffelen! Ik moet echt wennen aan dat ritme van haar minder zien, maar dat komt vast goed. En zo niet, dan kan ik altijd nog kijken of ik minder kan werken, dan maar minder geld. Maar zo dwars zit het me nog niet, denk ook dat het een kwestie van wennen is. En die eerste lach hebben we echt al te pakken! Mijn nichtje paste ooit op een kindje van bekenden en dat kindje ging voor het eerst bij haar staan, uit zichzelf. Toen de moeder kwam heeft ze hem snel omgeduwd, en die moeder heeft altijd gedacht dat het kindje bij haar voor het eerst ging staan. Nu, ik denk 8 jaar later, heeft mijn nichtje het pas verteld. Ik denk dat ik dat ook niet erg zou vinden, als iemand dat zou doen, vond het wel een grappig verhaal.

En nu weer aan de slag!
Plieno, wat heerlijk dat jij geen brengstress hebt! Fijn dat jouw moeder naar jou komt. Neemt ze hem als hij wakker is mee naar haar en haal jij hem daar dan ’s avonds op?

Vandaag maar weer lekker de gemiste tijd inhalen! Ik denk dat ook dat wel zal gaan wennen, maar kan het me goed voorstellen. Ik ben heel blij dat ik eerst een hele dag werk, dan een halve en dan weer een hele. Zo is het nooit achter elkaar twee dagen dat ik hem weinig tot niet zie!

Plieno en Soep, bedankt voor jullie reactie! Ik vind het zo fijn dat ik in ieder geval altijd alles hier kwijt kan. En het heeft inderdaad ook wel zo z’n voordelen, want ik praat echt heel weinig over die kleine. Het gaat vaak ook over werk, huizen kopen/verkopen, make-up, winkelen, dagelijkse beslommeringen en maatschappelijke gebeurtenissen en eigenlijk weinig over die kleine.

Maar iemand in mijn omgeving heeft dus heel veel vriendinnen met kinderen en daar gaat zij dan lekker bij op de koffie, kindjes spelen met elkaar, dat klinkt hartstikke leuk.

Maar het zal ook wel gaan loslopen. Misschien dat er meer vriendinnen toch graag kindjes willen en je leert inderdaad wel mensen kennen via gym, KDV e.d. Dat merk ik nu al wel een beetje (niet KDV natuurlijk). Heb een leuk meisje bij de gym ontmoet en die zie ik zo af en toe wel eens. En tja, iemand moet toch de eerste zijn in een vriendengroep!

Soep, werk ze nog hè en bedankt voor je aanbod om te bellen. MIsschien ga ik daar nog wel eens op in! Eerlijk zeggen hè, als je het toch vervelend vindt!
Soep: sjonge, jij schrijft er lekker op los! Zoals Dok al zegt, je moet wel aardig bijlezen steeds, want het gata soms zooo hard met de postings!!

Kan me aardig indenken dat je het werken best zwaar vindt en wennen, ik zie daar ook best een betje tegemop. Ik ben erg benieuwd hoeveel tijd je nodig hebt om echt een beetje in je ouder ritme te komen. Paar weken, of toch wel een maand of wat?

Bri: wat heerlijk dat er op zich niks ergs is te vinden en het onderzoek is meegevallen. Fijn ook dat dr hoe heet hij ook weer niet jullie behandelend arts is... Zoals Juus ook al eens zei, de eerste keren blijft toch vreselijk wennen wat ze allemaal doen. Meid, ik wens je toe dat je het een positieve plek kunt geven dat ze niks erg hebben kunnen vinden waardoor het nog niet is gelukt en je de ontspanning kunt vinden het even te laten voor wat het is. Gewoon lekker sexen en dan moet het toch gaan lukken in 2008! Zet´m op en wie weet is het deze maand al raak... Dat zou toch mooi zijn!

Jusa: ik zie volgens mij een lege regel in het schema bij jouw naam, wanneer kunnen we voor jou weer duimen?

En Lily, is vriendlief al bijna weer terug? Want jij zit al bijna aan je testdatum, toch?

Jules: ik herken het ook wel hoor, wij zijn in onze vriendenkring echt de eerste met een kleine. Maar ik merk eigenlijk dat ik er ook wel weer veel aan heb om gewoon eens zonder meisje af te spreken en lekker even wat "voor mezelf" te doen. Gelukkig vinden mijn vriendinnetjes (nog) niet dat ik teveel over onze kleine meid aan het beppen ben. Aan de andere kant hebben we het altijd over wat ons bezighoudt, en in ons geval is dat onze kleine meid. Ik vraag dan ook in zulke gesprekken vaak heel bewust naar wat hen bezighoudt, om het gesprek ook in evenwicht te houden. Misschien moet je wat vrienden ook aansteken...

Trouwens, volgens mij ben jij heeeeel blij met je fiets, of niet? Je noemt het wel drie keer in je posting... Groot gelijk meid, straks lekker genieten van veel tijd met je mannetje en het mooie weer in het voorjaar en de zomer!!!

Parel: hoe is het met je? Voel je je alweer beter? En ik ben het helemaal eens met wie-het-ook-zei, vanaf nu melden hier! Je weet maar nooit wanneer jullie ukkie besluit om zich te laten zien... En wij leven natuurlijk graag met je mee!

Wolfje: bedankt voor je leuke kaartje!! Van dezelfde firma waar wij ´m ook hebben laten drukken :-) Trouwens, ik moest erg heel hard lachentoen ik je kaartje zag, ik heb ook overwogen om dat liedje op het kaartje te zetten! ZO toepasselijk en mooi!! Hoe gaat het trouwens met jullie kleine meid? Is ze al goed gegroeid en doet ze het goed verder? Zijn jullie lekker aan het genieten van jullie leven als papa en mama?

Plieno: ik kan me erg goed voorstellen dat je het jammer vindt zo weinig tijd met je kind te hebben. Daar zie ik ook wel wat tegenop moet ik zeggen... Volop genieten dus van je mamadagen en de weekenden!!

Mimmie: hoe is het met de verkoudheid van je kleine meid? Gaat het al de goede kant op, of blijft het sappelen?

Yasmine: jij mist je kleine man dus ook... Hou je het wel uit tijdens je werk, of ben je ook steeds met je gedachten bij hem?

Dok: dus een jaloerse peuterdochter... Wennen zeg! Lijkt me best wel heavy zo in huis... Of is ze niet de hele dag door dwars?

FF ego: maandag bij de gastro-enteroloog viel heel erg mee. Mijn bloedwaardes waren super, volgens mij zelfs in jaren niet zo goed. Ik heb nergens last van verder en hij stelde voor om met het infuus dat ik voor en de eerste zes maanden tijdens mijn zwangerschap kreeg te stoppen. Het gaat immers zo goed! En geen woord over het onderzoek, dat was wel een opluchting. Voor de meiden die niet weten wat een colonoscopie is: dat is dat vreselijke onderzoek met een endoscoop waarmee ze via je anus je darmen doorgaan om te kijken hoe het er van binnen uit ziet. Vantevoren een dag laxeren (dus op de wc zitten, allééén maar op de wc zitten...) en dan het onderzoek zelf. Heb het nu twee keer gehad (mag dus nog niet eens klagen) maar ik vind het echt vreselijk... Maar ja, het hoort erbij... Nog maar even niet dus gelukkig!

Vanmiddag gaan we voor een intakegesprek naar het KDV hier om de hoek. Over twee weken hebben we al een plekje, maar dan heb ik nog een week verlof. Ga de wendagen in die week proberen te plannen. Verder benieuwd hoe en wat!

En tot slot nog even tips van jullie kant gevraagd, want morgen krijgt ons meisje haar eerste prikken. Hoorde al van een nat, koud washandje na de prik op de plek en lekker in bed leggen. En natuurlijk de zetpilletjes paracetamol bij de hand (een halfje toch?). Geef je die alleen als ze echt koorts heeft, of kan dat ook uit voorzorg?

Heb me voorgenomen om ook nog wat tips morgen aan de verpleegkundige te vragen, maar jullie hebben er vast ook nog wel wat...

Fijne dag!
Herah: over de prikjes: mijn schoonmoeder zei: bewegen met die benen, dan gaat de vloeistof snel door het lijfje en krijgt ze minder zere benen. Geen idee of het werkt, we hebben het gedaan en ze heeft nergens last van gehad. ik zou pas paracetamol geven als het nodig is. Die van ons heeft het prima getrokken zonder paracetamol, gelukkig. Succes er mee, mij is het allemaal meegevallen, wij gaan binnenkort al voor de derde prikjes!
He dames,

Wat wordt er weer veel geschreven, ik dacht dat jullie allemaal weer aan het werk waren maar de stukken zijn er niet korter op geworden.

Herah, succes met de prikjes

Bri, gefeliciteerd met zo'n mooie uitslag!

Zoals ik al schreef ben ik gisteren met mijn zusje naar het ABN tennistoernooi geweest. Zusje en ik hadden in Utrecht afgesproken om vanaf daar de trein te pakken naar Rotterdam. We hadden ons net geinstalleerd in de trein met thee en stroopwafels toen mijn zusje een opmerking maakte. Goh, is de huishoudbeurs nog niet afgelopen, dat is toch meestal in Amsterdam. Ze had gelijk, de hele trein zat vol met (sorry voor de moeder van iemand) groepjes (grijze) vrouwen. Jullie raden het al, ze waren ook allemaal op weg naar Rotterdam. We hebben eerst onze plaatsen opgezocht, jassen gedumpt en zijn toen een rondje wezen lopen voordat de eerste wedstrijd begon. Overal standjes met allerlei tennis en niet-tennis verkoop. Voor sommige stands waren wij echt duidelijk niet de doelgroep.... (2e huis in spanje, sigaren...) De wedstrijden waren goed te volgen ookal zaten we op de 2e ring van Ahoy. Wat kunnen die mannen hard knallen zeg. Na 4 wedstrijden waren we het zat en hebben we de trein weer terug genomen. Pizzaatje in Utrecht en snel weer naar huis.

Vandaag heb ik dus vrij en zit ik opgescheept met een fikse verkoudheid dankzij de airco van Ahoy. Ben nogal vatbaar in ruimtes waar airco's net te hard aan staan, heb ik op vakantie ook altijd last van. Ga zo nog wat kleine booddschapjes doen en een monsterwas opvouwen en strijken. Bleeeghhh

Verder 'lege regel' update: Gisterenochtend toch nog even naar het zkh geweest voor een echo. Stond niet gepland maar vanwege de afscheiding van maandag en dinsdag en het kramperige/zeurderige gevoel in mijn buik toch even langs. De echo liet aan de rechterkant een ei/cyste zien. Het is nu dus onduidelijk of het de cyste is die gekrompen is of een follikel is die zich ontwikkeld. Aangezien het baarmoederslijmvlies er ook nog niet helemaal goed uitzag blijft de twijfel nog tot morgen. Morgen krijg ik weer eerst een echo, gaan we dan naar de gyn voor bespreken verder beleid.

Nog even wat anders.... hou mij op de hoogte als julllie een leuke fiets vinden. Volgende maand ben ik jarig en ik heb besloten om mijzelf te verwennen met een nieuwe fiets. In opzet geen mammafiets (ben ook nog geen mamma) maar een gewone die in de toekomst prima een kinderzitje kan hebben.

Werkse nog vandaag of geniet van de kleine!

Liefs Jusa
Herah, gewoon lekker afwachten met de prikjes! Ons kleintje heeft eigenlijk niet noemenswaardig ergens last van gehad. Hij was een heel klein beetje aan het mopperen, een paar uur na de prikjes. Beide keren hebben wij geen paracetamol gegeven. Bij de eerste prikjes moesten we het plekje masseren, bij de tweede prikjes niet. Ik weet dus niet wat beter is, want bij beide reageerde hij ongeveer hetzelfde.

Jij dus ook zo ongeveer de enige met een kindje in je vriendenkring. We moeten maar snel vriendinnen gaan aansteken , dat vond ik wel een goeie! Ben alleen bang dat het hier niet zo zal gaan lukken... Komt wel!

En ik ben inderdaad zo blij met die fiets. Ik heb in heel mijn leven nog nooit een fiets gekocht (een nieuwe dan) en ik vind het best een behoorlijke uitgave! Maar hij is het waard! (hoop ik dan maar )

Jusa, mijn moeder is ook naar dat toernooi (en grijs)!

Ben benieuwd welke kant het op gaat met jouw ei/cyste! Ik hoop een mooie follikel die prachtig bevrucht zal worden door een meesterlijk zaadje!

Ik ben voor de gazelle bloom gegaan. Is een echte mama-fiets. Het schijnt dat personal bikes ook goed te doen zijn met een kinderzitje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven