eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh Bri! Hele dikke knuffel. Echt balen.....

Jessel; heerlijk verwenmomentje voor jezelf! Heb je er lekker van genoten?

Luum; Succes bij het CB vandaag!

Lily; Ik duim voor een heel mooi en ontvankelijk ei voor je!

Hup, aan de klus jij!!!

Soep; Jullie ook al zo'n heerlijk weekendje weggeweest!

Blond; Nu weer allemaal beter? Wel heerlijk af en toe een weekje helemaal vrij tussendoor hoor!

Jusa; Hoe is 't met jou? Voel je je goed? Spannend zaterdag! Ik hoop 't zo!

Dokkie; De ideale baby! En 2 kids de aandacht geven die ze verdienen lijkt me ook erg pittig!

Jules en Yasmine; gelukkig al veel herkenbaarheid van de andere meiden op het gebied van haaruitval. Vriendin van mij had 't ook, en die heeft een mooi haarstukje gekocht (zo'n mooie waarvan je bijna niet ziet dat 't nep is). Ik ben altijd heel kritisch met dat soort dingen (vind 't vaak onzin), maar dit zag er echt goed uit!

Hier nog geen tekenen van een aankomende bevalling. Alleen de nesteldrang is redelijk toegeslagen! Hahahaha! Heb nog wat leuke koffieleut-afspraakjes staan. Zelf denk ik dat 't over een weekje zover is. Tenminste, dat hoop ik maar. Alles is klaar voor de komst van ons ukkie en ik ben nu gewoon zoooooo nieuwsgierig!!!

Zo, nu even ontbijten en dan naar de vk!

Liefs,

Parel
Even checken of Parel al bevallen is....... niet dus!

Bri, wat een teleurstelling weer. Ik had zo gehoopt (en verwacht) dat het raak was. Dikke knuf en nog meer paaseitejes!

Hier nog geen verschijnselen, wacht gewoon rustig zaterdag af. Twijfel een beetje of ik vrijdag al een test zal doen omdat we vrijdagavond uit eten gaan en daarna stappen. Maar een negatieve test geeft ook dan geen vrijbrief om aan de wijn te gaan....... jullie horen het nog!

Bye!
Bri, wat verdrietig voor je! Na die goede testen kan ik me voorstellen dat het extra rot is dat het toch niet direct is gelukt.

Toch hoop ik dat je juist door die positieve testen de positiviteit kan vasthouden om er komende maand weer vertrouwen in te hebben! Ik gun het je zo.

Net zo als ik het Jusa gun. Wat een spannende week weer. Ik kan we wel voorstellen dat je zo snel mogelijk wilt testen, maar ik merk ook aan je dat je beseft dat die dan vals negatief kan zijn. Echte zekerheid heb je toch pas zaterdag (of misschien nog later). Ik ga heel hard voor je duimen!

Parel, alles dus nog rustig, behalve nesteldrang... Het gaat echt niet lang meer duren, dat blijft een bijzonder idee. Soms denk ik nog aan die dagen.... nu heb ik alle antwoorden gevonden op de vragen die ik toen had. Vragen als: zal de baby gezond zijn? wordt het een jongen of een meisje? hoe zal het zijn om te bevallen? hoe zal ik zijn als moeder?

Je leven staat straks op zijn kop, maar je hebt dan wel de antwoorden op alle vragen die je nu hebt!

Dok, bij jou dus een (eenmalig) langslapertje! Vergelijk je haar nu steeds met Liza toen zij even oud was?

Dank voor je info over kwijlen/tandjes, nu weet ik dat het niet zo hoeft te zijn dat ze al komen. Sommige mensen zijn daar zo stellig in, die zeggen tegen me dat hij zeker al tandjes krijg. Totdat ik ze zie/voel, ga ik er nog maar even niet van uit.

Lily, fijn dat je het zo druk heb dat je voldoende andere (leuke) dingen aan je hoofd hebt. Het leuke van dit forum is dat je altijd weer welkom bent, ook al ben je niet dagelijks hier. Als jij straks zwangerschapsverlof hebt (soon!!!!) dan ben je hier vast niet weg te slaan.

Blond, wat rot die buikgriep en zo besmettelijk blijkbaar. Allemaal weer fit nu?

Heb je weer genoeg plezier in je werk of blijf je uitkijken naar een nieuwe uitdaging?

Jesseltje, wat een perfecte nachten, klokje rond!

Jules, jij bent toch nu weer aan het werk? Welke dagen? En hoe bevalt het tot nu toe?

Lekker dat hij zonder inbakeren zo goed gaat, hier was het afbouwen ook geen enkel probleem. Dan zijn ze er dus gewoon aan toe. En er zijn zulke leuke slaapzakjes te koop!

Soep, bij jou dus ook klokje rond slapen met 4 voedingen. Lekker hoor! En je klinkt alsof je lekker relaxed bent na je weekendje.

Es, hoe bevalt je baan? Gaat het vanzelf, of moet je er veel voor doen qua voorbereiding? Het is toch even wat anders lijkt me. En je kolft dus helemaal niet op je werk?

Alle andere meiden groetjes vanuit A!

PS: is meeting date nu definitief? Komt er op gmail nog info ove plaats, tijdstip, wie er komen. En hoe we gaan voorkomen dat er weer veel te veel taarten zijn (beter te veel dan te weinig natuurlijk...)?

Als mannetje het toelaat ga ik zo nog even ego schrijven, anders volgende keer.
Even ego (eigenlijk meer over mannetje dan over mijn ego)

Punt 1

Slaapprobleem dat hij al langere tijd had overdag (te kort slapen en dan moe wakker worden en alleen op schoot verder willen slapen) lijkt opgelost. Sinds een paar dagen. Zo SIMPEL.

Behalve zijn speen en een aai over zijn bol, krijgt hij nu een knuffel tegen zijn gezichtje/onder zijn arm. En met die knuffel er bij lukt het hem wel in slaap te vallen tot het weer voedingstijd is. Idioot simpel, maar ik ben er erg blij mee, want een mopperig of op schoot slapend kind is niet fijn.

Punt 2

De nachten lijken nu structureel doorslaap nachten te zijn geworden. Ik denk ook door de rijstebloem. Hij slaapt nu tot 7 uur. Gisteren met een late fles om 22:30, die ik langzaam wil gaan vervroegen. Hij drink ook niet super bij zijn late fles en die van 19:00 gaat wel leeg, dus misschien gaan wij ook richting de 4 voedingen.

Punt 3

Vandaag de oppas subsidie voor de oma's definitief geregeld. Dat gaat op 1 april in. Het oppassen gaat tot nu toe goed, de oma's vinden het helemaal leuk.

Punt 4

Ik bleef vanaf het aan de pil gaan 3 weken geleden dagelijks vloeien. Gisteren even naar de huisarts geweest. Waarschijnlijk is mijn pil (die ik overigens in het verleden ook had) te licht. Ik heb nu een ander merk (net zo licht) en als ik het volgende maand nog heb dan krijg ik eerst 10 dagen hormonen om de "zooi op te ruimen" en als het daarna niet over is dus toch een zwaardere pil. Of stoppen met de pil en spiraal of condooms, maar van biede alternatieven wordt ik niet echt vrolijk. Anti conceptie sucks. En dagelijks vloeien sucks. Een killer voor je sex leven by the way, terwijl ik juist dacht dat het stoppen met condooms een BOOST zou gaan geven...

Punt 5

Volgende week weer naar CB (3e prikjes). Ik denk dat mannetje goed gegroeid is. Ik trok een shirtje 68 aan wat veel te klein was en nog nooit gedragen, oeps. De andere 68 shirtjes die ik tot nu toe heb gepast zijn wel nog royaal. Stom.

Punt 6

Ik vind het werken wel weer heel leuk. Als ik daar ben, ga ik er aardig in op. Ik heb het ook meteen best wel weer druk en moet mezelf ook echt inhouden om op mijn thuis dagen niet tussendoor iets voor mijn werk te gaan doen. Ik wil daar eigenlijk niet aan beginnen, want dan wordt het voor je het weet een gewoonte. Mijn man is nu twee dagen thuis geweest en vind zijn papa dag ook leuk. Hij moet er volgens mij nog wel aan wennen. Hij belt/sms't me op die dagen wel vaak, zien jullie het al voor je dat ik dat ga doen op zijn werkdagen?

Vragen die hij dan stelt: hij is hysterisch, wat moet ik doen? Hij slaapt en het is voedingstijd, moet ik hem wakker maken?

Mannetje had de laatste keer bij papa de hele dag (vanaf badje in de ochtend) zijn spalkjes af, terwijl ze 23 uur per dag om moeten. Ik heb ze 's avonds weer aan gedaan.

Ach, het blijft een echte man, maar wel de leukste van de hele wereld. En hij is lief voor mannetje en doet best veel in huis.

Punt 7

EINDPUNT
Zo Plien, jij hebt je PUNT weer gemaakt

Jusa, dat zou wel eens een heel mooi dag kunnen worden zaterdag. D-day voor Parel en voor jou!! Fixeer je niet te veel op verschijnselen de komende dagen. Behalve een positieve test heb ik de eerste wéken echt helemaal niets gemerkt ervan.

Ego, vandaag naar het cb geweest. Meisje woog 5415 en 60,5 cm. Keurig volgens de boekjes. Ze neigt ook wel naar eczeem, maar moet nog proberen met vaseline haar droge huidje in te smeren, dus nog niet aan de hydrocortison. En matig met sop in het badwater. Van de prikjes heeft ze geen last gehad. Vanmiddag nog even gewinkeld en ze heeft werkelijk waar nog nooit zoveel 'sjans' op 1 middag gehad: van oude omaatjes en opaatjes, van opgeschoten tieners bij de Jamin, van kassadames, van Turkse vrouwen bij de Hema. Geinig hoor.

Welterusten!
Grappig he, Luum dat iedereen even wil kijken naar je guppie?

Plieno; goede en slechte berichten dus.. Heel fijn dat het slapen goed gaat! Wel minder van die pil-perikelen. En anticonceptie is wel irritant, maar elk jaar een baby heeft ook nadelen....

Ik denk dat ik volgende week maar eens een Mirena laat plaatsen, hoef ik voorlopig nergens mee aan te denken.

Ik vergelijk Maartje idd wel vaak met Lisa, maar je vergeet wel veel dingetjes. Gelukkig hebben we veel foto's en heb ik ook wel veel opgeschreven.

Ik had wel weer een dik biggetje verwacht, maar Maartje is nu ruim een kilo lichter dan Lisa toen was! (4215 tegen 5280 gram!!)

Ik plaats hier wel even een paar fotootjes, kunnen jullie zelf vergelijken.

Maartje 5 weken

Lisa 5 weken

2 babies in de box
Pfff Yasmine, wilde nog even teruglezen wat je schreef over die voorkeurshouding van Daniel, was 6 pagina's geleden! Maar ik heb het gevonden. Je schreef dat hij een tijdlang juist alleen op de andere kant moest liggen. Hoe gaat het nu eigenlijk? En hoelang moest dat? Maartje ligt wat meer op rechts (is niet echt voorkeur, maar komt toevallig zo uit vanwege hoe het bedje staat en hoe ze in de draagzak ligt). Ook op schoot vaak hetzelfde omdat we rechtshandig zijn. Begon nu ook zichtbaar te worden aan haar schedel, dus nu leg ik haar steeds op links, maar na een tijdje moet je natuurlijk weer gaan afwisselen.
hey dok, wat een mooie dochters zeg! en wat lijken ze ontzettend op elkaar zo qua baby foto's.. de een alleen wat minder vol dan de ander

qua gewicht etc moest ik ook wel even slikken toen ik de gegevens van kleine luum zag.. scheelt 1 dag met ons meisje maar eh, die van ons woog vandaag 6780 met 63 cm.. groot en stevig dus.. haha..

de prikken weer gehad en met 1 paracentamol omdat de pijn eerst te heftig bleef ( na een uur huilen..) was alle leed geleden en verlipe de rest van de dag prima.

Luum, jou meis dus flink aan de sjans,, leuk hoor!

hoe is het met je sollicitatie? is dat intern of ga je echt iets anders zoeken?

bri, heeeeeeeeeel dikke knuffel voor jou! bah! neem maar lekker je tijd hoor, je hoeft je hier echt niet te melden als dat niet goed voelt. x

parel, al nieuws???????????????????????????????/// beniewd benieuwd benieuwd.,.

juus, ik duim voor je hoor, zaterdag. sluit me aan bij luum, laat je niet gek maken door dingen te willen voelen aan je lijf.. zet m op, x

lily, hoe s t bij jou? druk met andere dingen schreef je? hoop met leuke dingen. niet met al die zaken waar je een paar maanden geleden midden in zat.

klaver, hoe gaat het met jou? vakantie toch? hoop dat jullie genieten!

soep, fijn dat de fysio klaar is, hoe gaat het 8 uur werken? want daar ben je nu toch weer mee begonnen?

jules, hoe bevalt het jou weer? vorige week begonnen of deze week?

Kq; hoe gaat het met jou? mis je wel hoor hier! liefs

leuk dat er een nieuwe meeting staat!! heb er nu al zin in!

herah, geniet je nog een beetje van het laatste stukje verlof? wel doen hoor

wolf; hoe gaat het met je mooie meisje? en met je zus? ik las het op de g mail. toch wel heftig hoor, iedereen wens je een perfect gezond kindje toe al skan het altijd erger, het is dan toch wel schrikken denk. sterkte en geniet van je meisje.

yasmine, hoe gaat het met jou? wat fijn dat het gunstig lijkt te gaan met je mannetje en het helm-gebeuren. moet je nu ook vee oefenen met hem dan of gaat het nu de pijn uit de wervels is vanzelf veel beter?

Es; hoe is je eerste week bevallen in het onderwijs daar in A? leuke collegas etc? hoop dat je helemaal blij bent en dat het op het kdv met je mannetje ook goed loopt.

plien, moest erg lachen om je eindpunt wat fijn dat het slapen zonder inbakenen goed gaat! Lekker ook dat je weer in je werk kunt opgaan en er van kunt genieten en daarnaast lekker mama bent. mooi dat de combi werkt. Zou je nog op zoek willen naar een andere baan ( dat noemde jij toch ooit s?)

blond, naar virus wat jullie in huis hadden joh. hopelijk gaat het allemaal weer beter en kunnen jullie weer lekker genieten van elkaar ipv in bed liggen en van het uitzicht op het toilet genieten.

jessel; hoe is je vrije week? heerlijk aan het genieten van leuke gezellige dingen?

hoeveel uur werk jij eigenlijk nu weer en hoeveel diensten is dat per week dan?

hey meiden , hoop dat ik niemand vergeten ben en als dat wel zo is, zo is het niet bedoeld.

ik ga nu thee zetten en me zelf op de bank klaar maken voor de ontknopimg van de mol...

wie zal het zijn denken de kijkers onder jullie?

ik ga voor regina.. of toch dennis.. oh ik weet t niet..

tot later allemaal, liefs mimx
Dokkie, het gaat erg goed met zijn voorkeurshouding en afplatting. Het was best ernstig. Hij had een variant van het Kiss-syndroom. We hebben hem na behandeling bij de manueel therapeut in de babysleeper gelegd op zijn zij. Eerder kon hij dat niet omdat hij dan gewoon pijn had. Daarna is het in een sneltreinvaart verbeterd. Maar het was hard werken hoor, nog steeds, zijn linkerkant is qua spieren nog zwak maar een helmpje hoeft waarschijnlijk niet meer. Anyway, zodra ze een lekker plat plekje op het hoofdje hebben, wordt dat een lekker kuiltje om in te liggen. En een gewoonte is snel geleerd maar moeilijk af te leren (zelfs al is het niet medisch). Wij hebben de eerste maand overigens niets gemerkt aan hem dat het medisch was omdat hij niet huilde. Hij vermeed heel slim zijn zere plek. Hou het goed in de gaten en laat het cb er vroegtijdig naar kijken als je twijfelt, da's het enige dat ik er over kan zeggen. Omdat we er heel vroeg bij waren komt het waarschijnlijk wel goed. Hij ligt nu dus bijna altijd op links, maar gekgenoeg is het dus niet zo (daar was ik bang voor) dat links nu indeukt (dan wordt het een soort dobbelsteen dat schijnt toch niet helemaal zo te werken. Leuke fotootjes trouwens!
Ff spieken of Parel al bevallen was. Helaas nog geen nieuws. Druk hier met nieuwe baan. Superleuk maar superdruk. Hopelijk van het weekend meer tijd om ff te reageren.

Liefs Es
Hallo allemaal!

Parel: Hoe is het? Meldplicht!!

Bri: Meid, nogmaals een Klote dat het toch heeft doorgezet.

Dok: Leuke foto's! En ja, ze schelen idd nogal met 5 weken!

Jusa: Hoe is het? Hoop dat je dit weekend geen wijn mag drinken!!!

Plieno: Super, mannetje slaapt dus lekker door nu! Heerlijk!

Wat gek dat de pil die je eerder slikte nu te licht is. Ik slik hem nog steeds niet, want ben nog steeds niet ongesteld geworden...

Je vroeg of ik nog op zoek ben naar een andere baan, euhm ja, maar niet actief. Kijk af en toe naar vacatures in de krant of op internet maar heb nog niet echt iets gevonden. Lastig, aan deze baan kleven een hoop nadelen, maar ermee stoppen ook. Weet niets wat leuker is, en net zoveel verdient.... Maar wie weet wat er op mn pad komt.

Luum: Jouw meisje misschien ook al eczeem. Hoop dat het goed te behandelen in met vaseline. Zeker ook Lanette? Gebruik dat nog steeds op haar droge plekken maar voor de eczeemplekken moest er echt iets anders aan te pas komen. Nu gaat het super trouwens, alles is helemaal weggetrokken. Maar ze blijft een heel droge huid houden, badderen gaat alleen met speciale olie, en zeep (zelfs zeepvrije wasgel) is uit den boze, dan zit ze meteen onder de droge plekken en schilfers.

Mimmie: Jee, dan is Kalissa echt een mini meisje vergeleken bij die van jouw! Ze is anderhalve maand ouder en is maar ietsje langer en zwaarder (63,7 cm en bijna 7 kilo). Volgens het cb idd iets aan de kleine kant, maar nog niet te klein, dus nog wel binnen de gemiddelde lijnen. Heeft ze niet van mij

Yasmine: Fijn dat het goed gaat met de voorkeurshouding en dat een helmpje niet nodig is! Hele opluchting!

Lily: Lekker druk dus! Succes met de eieren!!!
Dokkie: wat een scheetjes, je meisjes! En ja, ik vind ze als babies ook wel erg veel op elkaar lijken, grappig zeg!

Parel: spannund! Is er al actie daar?

Juus: oeioei, ben benieuwd! Ik duim hier alvast voor je! Nog geen voortekenen te bekennen?

Bri: getver meid, wat ontzettend _#@_&%! dat het niet raak was deze maand. Ook voor jou duimen voor een nieuwe kans deze maand!

Plieno: wat fijn dat het werken je zo goed bevalt, daar hou ik me maar aan vast! En wat rot van die pil zeg, je moet dus echt zoeken naar een nieuw evenwicht...

Yasmine: gelukkig gaat het beter met zijn hoofdje! Das vast een hele opluchting!

Mim: zo, das een forse meid! Kan je nog s een fotootje op de gmail plaatsen? Ben wel benieuwd of ze al een michelinmannetje (ehm, vrouwtje )aan het worden is!!!

Luum: joh, dus solliciteren! Ben al weer helemaal vergeten wat je ook weer doet...

FF ego: mijn aller, aller, allerlaatste verlofdag is dan aangebroken! Ik geniet er nog even erg lekker van, ga dit weekend nog wat leuke dingen doen (2x op visite in de randstad, goed voor mijn kilometers in de auto!!) en dan maandag weer aan de slag. Spannend hoor!

Moest afgelopen maandag naar de HA en heb gelijk even gevraagd naar het nog niet ongesteld zijn. 12 weken vond hij helemaal niet zo raar, hij zei kijk het zeker nog een maandje aan, doe dan nog eens een test en dan kunnen we altijd verder kijken. Dus Blond: ik hoop dat jij hier ook wat aan hebt! By the way, niet lachen maar maandagmiddag werd ik dus tóch ongesteld... wat een timing!

Meisje was trouwens gisteren ziek. Echt snipverkouden en koortsig, gisterenavond was het 38,4. Vanmorgen ging het alweer beter, nou ja, niet met de verkoudheid maar wel met de koorts want die was weg. Had gelukkig paar weken terug neusspray voor babies in huis gehaald, die kwam de afgelopen dagen wel van pas zeg! Dat scheelt, als ze wel gewoon kan ademen door haar neus! Hebben jullie nog tips voor middeltjes of producten die je altijd in huis hebt, voor het geval dat?

Hier laat ik het nu even bij, ga kleine meid zo uit haar bedje halen en even de stad in om cadeaus te kopen voor de verjaardagen van dit weekend. Ik hoop dat het vandaag droog blijft (heb de regenkap van de bugaboo nog nooit uitgeprobeerd, geen idee hoe dat werkt!!) Dikke voor alle anderen die ik vergeten ben!
hey herah, ik zal even kijken voor een foto van ons meisje voor op de g mail, ze s niet echt heel erg michelinmannetje achtig maar gewoon een beetje groot

ik ben trouwens ook nog niet ongesteld geweest maar ook pas 5 weken definitief van de bv af dus daar kan het wel wat langer door duren geloof ik, ach we wachte rustig af

parel, hoe is het daar?????

juus, morgen spannende dag, ik ga nu vast beginnen met duimen.

ego: ik heb een lekker vrij dagje vandaag met alleen een lunch met mijn werkgever; mijn functioneringsgesprek. dat doet zij altijd met een etentje of een lunch.. nou ja, wel lekker en het loopt gelukkig toch allemaal goed naar mijn idee dus dat wordt wel gezellig. Vanvavond lekker met mijn lief uit eten, even weer met z'n 2tjes, heel veel zin in. merk wel dat dat echt nodig is nu ik ook weer werk en dus veel avonden en delen van het weekend weg ben daarvoor, dan blijven er weinig momenten over dat we samen in huis zijn en echt even tijd hebben om te kletsen en zo.

helemaal zin in vandaag dus.

herah geniet van je laatste verlofdagje!!

meiden, veel liefs voor jullie allemaal! x
Hoihoi!

Hier nog geen baby in aantocht hoor! Heb al wel een flesje wonderolie gekocht.... Vanavond twee eetlepels door m'n toetje, kunnen die darmen van me weer eens goed aan de slag! Trouwens, wat een hel is dat nu zeg! Hoe is 't mogelijk dat je stenen poept?! Au, au, au! Iemand van jullie daar ook last van?

Ik ga nu snel nog even wat nestelzaken regelen in huis! Vanavond reageer ik weer ff wat uitgebreider!

Liefs,

Parel

Ps; Dok, wat een mooie meiden heb jij zeg! Echt die ogen zijn betoverend!
He pareltje, doe je voorzichtig met de wonderolie? Spannend, moest laatst denken aan die laatste week voor de bevalling (wat ik toen natuurlijk nog niet wist).

Mimmie........ Is ons kind dan misschien toch ondervoed? Wij laten Kleine Soep dinsdag weer wegen en meten, dan krijgt ze meteen ook haar prikken. Ik weet wel dat ze langer is geworden, maatje 62 wordt echt te klein, ga binnenkort weer spullen wegleggen. Ik heb mijn beoordelingsgesprek binnenkort, maar bij mij liep het ook prima. Ben alleen benieuwd hoeveel salaris ik erbij krijg.

Hoe bewaren jullie trouwens jullie spulletjes?

Herah, balen dat je kleintje ziek was, geniet nog van je dagje!!! Wij hebben neusspray en paracetamol in huis, dat is het. Heb ook nog niet meer nodig gehad. En je kunt ook altijd een ui naast haar bedje zetten!

Blond: arme jullie, zo te horen is het allemaal weer goed, maar wat is het zielig om je kleine meid zo ziek te zien.

Yasmine: wat fijn dat het helmpje gevaar een beetje is geweken, maar nog fijner dat Daniel zich lekkerder voelt.

Dokkie: je kunt dat verschil ik kilo's wel zien bij jouw meiden. Inderdaad, die ogen, vooral van Lisa! Ik was trouwens zelf al bezig om mijn posts in word te zetten, maar dat is echt een helse klus.

Haha plieno, jouw punten zijn gemaakt! Herkenbaar, die kleertjes. Vooral de kleertjes van villa hap vallen heel klein. Ik gebruik, bij een goed humeur, Kleine Soep als paspop, om te kijken hoe dingen vallen en ik leg vaak even shirtjes op elkaar. En wat zit er veeeeel verschil in de maten.

Zo, ik heb lekker een weekje vrij, om te studeren, maar ook om te relaxen. Die eerste week 8 uur is me niet in de koude kleren gaan zitten, maar wel fijn dat het weer kan.

We zijn trouwens weer terug naar 5 voedingen. We hebben het 2 weken geprobeerd, maar Kleine Soep werd wel 5 keer per nacht wakker, dat heeft ons erg opgebroken. Gisteravond hebben we gewoon weer om half 5 een voeding gegeven, ze dronk hem helemaal leeg. Zonder pap, dat is nu niet nodig. Het lijkt wel of ze tevredener is, blijkbaar was ze stiekem toch niet aan 4 voedingen toe. Het ging aardig, maar vannacht heeft ze al beter geslapen, ze werd maar 1 keer wakker. Dinsdag weer naar het cb, wegen en prikken. Ik ga dan meteen melden dat we eind maart met fruit willen beginnen, dan is ze 5 maanden. Nog wat tips waar we op moeten letten en hoe zo'n schema er dan uit ziet, waar doe je bijvoorbeeld een papfles? De een zegt in de ochtend, de ander overdag en weer een ander 's avonds. Wil wat argumenten horen waarom wanneer.

Verder hebben we gisteren weer een huis bekeken, was een erg leuk huis, maar ik was zo moe, dat ik nog niet weet wat ik er van vind. Maandag eerst maar eens met de hypotheekman praten. Misschien blijven we nog wel een tijdje zitten omdat we dan een groter huis kunnen kopen. Vriendlief heeft weer een sollicitatie, spannend dus.

Jules, hoe staat het eigenlijk met jouw kerel?

KQ, ik mis je ook.

Luum, ook keurige maten, geinig he,al die mensen die lekker naar je kind gluren. Daarom lijkt me de wandelwagen ook wel leuk, dan zitten ze meer in het 'zicht'

Jessel: voor mij is een buggy inderdaad zo'n parapluding, die je ook aan je fiets kan hangen. Dat gaat met de mutsy wandelwagen niet lukken...

Kusje voor de anderen!!!
Parel, alles dus nog rustig. Ik kan me vaag herinneren dat Jessel ooit waarschuwde voor wonderolie (of ging dat ergens anders over). Volgens mij kan dat ook minder fijne effecten hebben? Heeft iemand hier het geprobeerd? Ik vond ananas en bitter lemon wel vies genoeg en of het heeft geholpen weet ik natuurlijk niet, maar de bevalling begon wel twee weken voor de uitgerekende datum. Als ik heel eerlijk ben denk ik achteraf dat het geen snars heeft uitgemaakt...

Stenen poepen is pijnlijk, goed blijven drinken/vezels eten en verder weet ik de oplossing helaas niet. Als je echt verstopt ben zou ik zeker even naar de huisarts gaan, want dat kan je er nu niet bij hebben, toch?

Mimmie, klinkt als een heerlijke dag!

Herah, lekker genieten! Welke dagen ga je ook al weer werken volgende week?

Blond, niet actief op zoek dus. Dat is een goed teken, want als je echt niet happy bent met je baan dan blijf je daar niet zo relaxed onder. En wie weet wat er op je pad komt!

Lumiere, leuk al die sjans en herkenbaar.

Dok, mooie plaatjes hoor. Ze lijken op elkaar maar door het verschil in kilo's toch niet als twee druppels water. Leuk die twee baby's in de box.

Jusa, ik duim voor je!!! Hoe voel je je?

Even ego.

Hebben jullie dat ook, dat je zo snel verwend bent? Als alles een dagje perfect gaat en het gaat even wat minder (bijvoorbeeld meer huilen), dat je daar meteen van kan balen.

Het doorslapen gaat goed, maar ik moest er wel een paar keer uit voor zijn speentje, in plaats van dat ik blij ben dat hij geen nachtvoeding meer heeft, baal ik stiekem toch dat ik niet door kan slapen...

Gisteren bloedcontrole gehad voor mijn ziekte. Was altijd heel stabiel, maar helaas nu niet goed. Mijn afweer is niet voldoende. Het is natuurlijk maar een momentopname en daarom moet ik over drie weken weer naar het ziekenhuis.

Als het dan goed is, is er niets aan de hand. Als het dan weer een te laag aantal witte bloedcellen is dan moet ik waarschijnlijk meer medicatie. In elk geval nu even hopen dat ik niet ziek wordt. Maar ik heb veel vertrouwen in mijn lijf, hoor.
He PArel.. inderdaad.. UITKIJKEN MET WONDEROLIE!

Het is heel moeilijk (bijna onmogelijk) een goede dosis te nemen.. je neemt al snel te veel.

Ik heb donderdag voor mijn bevalling (ik beviel uiteindelijk zaterdag) een hele ananas met hart opgegeten.. ook niet echt bevorderlijk want die harde stukken gaan tussen je tanden zitten.. haha.. uiteindelijk werd ik door mijn lief verleid met jasmijnparelthee (effect echt niet wetenschappelijk bewezen hoor, zelfs nog nooit van gehoord!) en een paar uurtjes later kreeg ik buikpijn wat uiteindelijk doorzette naar weeen..

Gewoon afwachten parel, het is niet anders.. of anders een heel stuk wandelen en daarna even de liefde bedrijven met je lief..en vooral jezelf goed aan bod laten komen want een orgasme gecombineerd met zijn "spul" schijnt wonderen te doen..

We zetten de tribune vast op meiden!

Verder geniet ik hier nog lekker van mijn vrije tijd!

Luukje ligt lekker op bed en zo komt een vriendin op de T, altijd gezellig!

xxx jessel
Zo, heel stout ben ik nu vanuit mijn werk aan het forummen. Gelukkig kan dat op vrijdagmiddag heel erg goed. Zit nu alleen op kantoor, dus eigenlijk ook wel zo leuk om even te forummen.

Ben heel erg benieuwd hoe het met iedereen is!

Hier is het werkende leven weer begonnen en het is best wel ff aanpoten. Ben tot nu toe nog elke ochtend te laat geweest! Echt heel erg… vooral als je bedenkt dat ik in mijn totale werkcarrière misschien 5 keer te laat ben geweest!!!

Maar het is wel erg leuk om weer terug te zijn. Iedereen was ook echt enthousiast en blij met mijn komst. Dat maakt een begin ook altijd weer erg fijn. En het gaat ook zo snel; heb nu al het idee dat ik nooit ben weg geweest. Wel gaat het werken nog echt langzaam. Moet er echt nog even inkomen. Maar dat hadden meer meiden, hè!

Verder gaat de kleine naar het KDV. Niet alle dagen, want dat kon nog niet. Hij doet het echt heel erg goed en het is ook wel relaxt dat die man van mij nog thuis is. Kan hij hem eventueel opvangen, mocht dat nodig zijn. Eerst zaten we er aan te denken om hem nog niet te brengen, maar dat is ook zo raar. De leidsters verwachten hem en om nou KDV af te zeggen… dan kan mannetje nooit zomaar een baan aan nemen!

Zo, dat was hoe het hier is. Nu even op jullie reageren:

Lily, er is toch niet iets ernstigs gebeurd? Ik hoop dat je het allemaal goed hebt aangevoeld en dat het groeipijntjes zijn, daarna bevruchtingspijntjes en dan bandenpijntjes!

Laat de paashaas maar met eitjes strooien!!!!!!!!

Bri, een hele grote knuffel voor jou…. KLOTEZOOI!!!!!!!!!!!!!!

Dok, wat heerlijk toch dat Maartje het zo goed doet. En lachen dat ze met 5 weken oud haar eerste echte dierenoperatie heeft bijgewoond (weliswaar vanuit de wachtkamer )

Parel hoe gaat het met jou? Hoe was het bij de VK? Ennuh, de bevalling komt meestal vlak na de nesteldrang (hihi).

Jusa, wat is het gigantisch spannend morgen! Ik hoop het zo onwijs voor je!

Plieno, wat voor slaapzakjes gebruik jij? Gevoerde? Lange of korte mouwen?

Grappig, die punten van je! Fijn dat het doorslapen met rijstebloem werkt! Wij moeten volgende week ook naar het CB voor het 3e prikje! Echt grappig hoe gelijk we met een paar meiden oplopen. Ik denk dat Soep ook weer moet!

En die mannen ja! Haha! Grappig dat het zo herkenbaar is. Je zou hem eigenlijk een keertje moeten bellen op jouw thuisdagen!

Luum, hoe is het met je sjansballetje! Lachen zeg dat ze zo in trek is! En hoe is het met haar exceem? Wordt het niet erger?

Dok, wat lijken die twee meiden op elkaar! Wat een lief stel is het zo!

Mim, grappig hè hoe gewicht en lengte kunnen schelen! Soms is de ene baby kleiner en zwaarder, maar oogt hij/zij toch niet dikker! En wie was de mol? Ik heb niet gekeken.

Yasmine, fijn dat het nu zo goed gaat. Moest wel erg lachen om jouw dobbelsteen hoofd angst! Haha!

Es, relaxt dat je baan zo leuk is! Altijd spannend, zo’n nieuwe baan!

Herah, geniet van je laatste echte vrije verlofdag! Hopelijk heb je het straks weer helemaal naar je zin op het werk! Heb je het trouwens droog gehouden met het kopen van de kadootjes?

Meiden, even over de ongesteldheid. Ik heb er al weer 3 sessies opzitten! En heftig, echt niet meer normaal. ’s Nachts gebruik ik nog steeds kraamverband… Vanaf volgende keer ga ik wel weer gewoon tampons gebruiken. Dat deed ik voor mijn zwangerschap ook altijd, maar nu wilde ik het even gewoon laten “lopen” (klinkt een beetje goor). Gebruiken jullie al weer tampons?

Mim, hoe is je functioneringsgesprek gegaan?

Parel, niet te veel wonderolie hè! Heeft Jessel het daar niet eens over gehad?

Zo, ik ga weer even snel aan de slag. Het is inmiddels bijna 45 minuten geleden dat ik met dit verhaaltje begon…

Tot snel allemaal en voor de NOD en BEVALLERS onder ons van morgen: GOOD LUCK!!!!!!!!!!!

Liefs Jules
ok. ik loop een beetje achter de feiten aan met mijn wonderolie verhaal...
Soep, wat studeer je? Klinkt overigens wel lekker, een weekje vrij (hoor mij, ben net een week aan het werken…).

En die vragen die jij hebt over fruithapjes, papflessen enzo. Dat ga ik ook allemaal vragen volgende week. Misschien kunnen we de antwoorden vergelijken!

En dus toch maar weer naar 5 voedingen. Heel goed. Ze geeft het zelf wel aan. Wij hebben het hiervoor ook twee keer geprobeerd, dat het niet werkte. Nu geeft hij zelf echt aan niet vaker te willen. Alleen denk ik dat hij soms wat anders erbij zou willen hebben, bv fruit. Hij heeft soms nog echt honger na een fles van 200cc!

Mijn mannetje gaat trouwens volgende week echt aan de slag met het zoeken naar een nieuwe baan. Heeft eerst nog wat zaken in huis gedaan (scheelde ook weer geld hè!)

Ik mis KQ ook!!!!!!!!!!!

Plieno, herkenbaar van die goeie dagen. Ook al is het maar één keer dat het weer even slecht gaat, toch baal je dan weer. Gelukkig ben ik niet meer zo bang dat het dan blijft. Ik vertrouw erop dat het dan iets tijdelijks is.

Ik hoop voor je dat de waardes in je bloed de volgende keer goed zijn. En niet ziek worden hoor!
Hoi allemaal,

Zo zie je maar hoe het cb aan een gemiddelde komt. Als we alle lengtes en gewichten van onze koters optellen en delen, dan vormen wij waarschijnlijk precies de middelste lijn!

Dus Soep, die van jou is echt niet ondervoed! En meisje Mim is echt niet te zwaar!

Wat een hoop geschreven vandaag!

Wat een leuke meisjes Dok. Ze lijken inderdaad veel op elkaar als baby, maar dat zal vast nog wel veranderen.

Soep: toch naar 5 voedingen. Geen probleem toch! Onrustige nachten is helemaal niks, zeker niet in combinatie met werk. Ik had geluk deze week. De nachten dat het 'mijn beurt' was, sliep ze door en toen ik de volgende dag vrij was, kwam ze wel.

Luumpje heeft overduidelijk ook nog 5 voedingen nodig. Oh ja, had ik ook nog niet verteld maar ben sinds een ruime week helemaal van de bv af. Met veel plezier heb ik het kolfapparaat opgeborgen gisteren!

Eh ik wijk af, terug naar Soep: zo'n gesprek met de hypotheekman is altijd weer verhelderend. Je kunt vaak meer lenen dan je zelf denkt. Maar laat het niet tè rooskleurig voorspiegelen hoor. Je wilt tenslotte ook nog gewoon leuk kunnen leven! En suc6 met studeren deze week!

Mim: grappig hoor, 2 meisjes, 1 dag verschil, dezelfde voedingen en toch een andere ontwikkeling in maat en gewicht. Ben benieuwd als ze 1 zijn wat het dan nog scheelt.

Parel: moeilijk poepen is niet leuk. Ik ken het (gelukkig) niet, maar ik zou uitkijken met allerlei wondermiddeltjes. Toch maar even de dokter vragen hoor. En tja, die bakerpraatjes van ananas enzo. Ik heb niks van dat alles gegeten en meisje luum kwam wel 11 dagen later. Dus tja... ik zal nooit weten of ze eerder had gekomen...

Blond: inderdaad moet ik Lanette gaan gebruiken. Wordt nu gemaakt bij de apotheek, dus vanmiddag maar even ophalen.

Herah (en anderen die het vroegen): ik ga solliciteren op een andere baan, buiten mijn bedrijf. Ik schrijf het nog wel op de gmail. Brief en cv zijn vandaag de deur uit (brrrrr).

Plien: ik herken dat wel hoor, 2 goede nachten en inderdaad geen voedingen en als ze dan wel komt heb je er toch wel de balen van (tot die glimlach dan hè, dat maakt echt alles goed).

Vervelend voor je dat je weerstand gezakt is. Hopelijk is het een (slecht) moment opname. Kun je er zelf nog wat extra aan doen?

Es: ben benieuwd naar de ervaring van je eerste week!

Wolf: hoe is het met jullie? Ook alweer een maand moeder. Heb je de gebruiksaanwijzing van wolvinnetje inmiddels te pakken?

Yasmine: wat goed dat Daniels hoofdje al een stuk verbeterd is. Dat moet inderdaad een hele opluchting zijn.

Klaver: bijna op de kop af nog 2 maanden werken. Gelukkig ook met extra vrije dagen als pasen, koninginnedag e.d. ertussen, dus dat scheelt weer. Pas je goed op jezelf?

Jusa: ik denk aan jullie en duim! Hopelijk goed nieuws in of vlak na het weekend!

Bri: gaat het weer een beetje. Wat een bittere teleurstelling heb je weer voor je kiezen gekregen. Ik snap dat het steeds moeilijker wordt om positief te blijven, maar zolang het tegendeel niet is bewezen, wordt ook jij vast snel moeder. Op naar het paasei!

Lily: let je een beetje op jezelf met die drukte! Suc6, hopelijk ook voor jou een paasei!

KQ: waar beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen je! Je wordt echt gemist hoor!

Jules: hé een paar dagen niet gezien! Hoe bevalt het werken?

Fijn weekend allemaal!

x
Ha Jules,

We zijn beide stout, want ik zit ook op mijn werk. En heb er nogal lang overgedaan om het berichtje te sturen en toen was je er al!
Stoute Luum , typ jij het bericht ook eerst in word?
nee, ik typ het gelijk op het forum.
Ik ben dan altijd bang dat ik het kwijt raak. Maar doe dat ook alleen als ik een lange lap ga typen.

Vandaag dus brief de deur uit! Spannend. Is het een zelfde functie? Meer/minder uren? Bij jou in de buurt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven