Ervaringen elektrische bakfiets gevraagd

06-02-2010 19:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg een elektrische bakfiets aan te schaffen. Wie van jullie heeft er één, en zo ja:

- Welke?

- Bevalt 'ie?

- Zou je 'm aanraden?

- Hoe snel ga je ermee?

- Hoelang doe je met de accu, en hoe laad je op?
Eh waarom een bakfiets als ik vragen mag?
Nou, ehm, omdat me dat handig lijkt
Kan je hem stallen? Ik bedoel ik vind ze hardstikke leuk en ook handig, maar ik kan hem nooit en te nimmer achterom de tuin in krijgen omdat de steeg te smal is...... Daarom heb ik destijds gekozen voor een inklapbare fietskar.
Leuk man, zo'n bakbrommert.

Wat dacht je van zo'n modelletje?
Handig? Moet je voor de gein eens een keer op een m]ooie vrijdagmiddag door amsterdam wandelen. Het zijn verdorie kamikaze wijven op die bakfietsen,

Koop een klein autootje, das pas handig
De discussie over het wel of niet handig zijn is niet wat ik bedoelde..

Ik moet er mee door de polder, dus niet door centrum amsterdam (dat lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee)

En een klein autootje heb ik al

Stalling heb ik ook, dus dat is geen probleem
In dat geval zeg ik: nie doen, het ziet er niet uit

Nee flauw, ik heb er niets mee dus ik zal je topic niet langer vervuilen
Chica,

ik scheur 20 km per dag door de polder op mijn bakfiets.

Het is geen bakbrommer, dus goed voor de conditie.

Het is de gazelle cabby. 7 versnellingen, bak gemaakt van zeil,

plaats voor 2 kinderen + maxi cosi in de bak (met regentent)

en er kan nog een zitje achterop.

Hij fietst veel lichter dan mijn moederfiets met twee zitjes. Ik fiets alles, heb geen auto. Naar mijn werk, naar school (5 km verderop) weekendboodschappen doen...

Hij is smal, de bak is opklapbaar...

Ik kan alleen maar voordelen noemen en zou niet weten wat ik met trapondersteuning, een motortje oid, zou moeten...

Succes!
Ik woon ook in de polder en heb een gewone bakfiets. Een babboe. En hij trapt lichter dan mijn opoefiets, ook al zit hij vol met kinderen.

Heb je wel eens een 'gewone' bakfiets geprobeerd?
Een babboe die licht trapt?

Met de babboe ging ik echt drie keer zo langzaam dan met de gazelle. (5 km in 15 min versus 45 min)

Ik vond de babboe heerlijk qua ruimte, maar als die van jou licht trapt, dan heb je echt een ander model dan ik destijds had... ;)
Ik heb een elektrische fiets (geen bakfiets) van batavus ivm slechte knieen en slechte longen - ik vind de trapondersteuning ideaal. Je fietst voor je gevoel altijd met de wind in de rug.

Echt harder dan op een gewone fiets ga ik niet, ben niet zo'n fanatieke fietser en heb een hekel aan zweten en inspanning. Gemiddeld fiets ik zo'n 17 km per uur op dat ding. Actieradius is plusminus 60 km maar zover van huis ga ik niet.
quote:sosofie schreef op 06 februari 2010 @ 22:03:

Een babboe die licht trapt?

Met de babboe ging ik echt drie keer zo langzaam dan met de gazelle. (5 km in 15 min versus 45 min)

Ik vond de babboe heerlijk qua ruimte, maar als die van jou licht trapt, dan heb je echt een ander model dan ik destijds had... ;)

Hahaha of ik heb een ontzettend, zwaar trappende opoefiets .

Maar serieus, ik heb hem eigenlijk altijd in zijn 5e versnelling staan, en die paar heuveltjes (dijkjes enz) fiets ik zo over. Ook een beetje tegenwind maakt me weinig uit.

Maar als ik TO was zou ik gewoon al die fietsen een keer proberen.
Waarom moeilijk doen als je lekker licht kunt fietsen. Reken maar dat een bakfiets een hele trap is wat er ook in zit, kinderen, boodschappen dus als er een electrische bakfiets bestaat zou ik zeggen: doen!

Heb zelf een gewone electrische fiets, heerlijk, voor mij nooit meer een gewone fiets. Probeer het anders eens dan wil je nooit meer een gewone fiets. Maak een testritje. ( en nee ik ben niet bejaard of gehandicapt )
Ik ben ook niet gehandicapt hoor, vooral lui en gemakzuchtig. Maar met astma langs een snelweg fietsen in de spits is niet lekker als je een flinke klim moet maken. Dan is die trapondersteuning heerlijk, want gewoon ademhalen is dan al moeilijk genoeg.
Hoi

Ik wist niet dat dat bestond, met een motortje. Het is in principe niet noodzakelijk, want een bakfiets (die van mij is van bakfiets.nl) fietst best lekker en helemaal niet zwaar. Maar anderzijds is het natuurlijk wel een stuk relaxter, fietsen zonder te hoeven trappen, want met wind tegen fietst een bakfiets natuurlijk ook zwaar. Maar mijn keuze zou het niet zijn, voor mijn gevoel gaat een hippe bakfiets niet erg samen met een motortje

Maar... ik zou eerst de gewone bakfiets uitproberen. Wat is eigenlijk je overweging om er 1 met motortje te kopen? Wil je er meer mee doen dan recreatief fietsen? Dus meer een vervanging van een tweede auto?
Elektrisch is niet met motor Duft, maar met trapondersteuning. Je moet wel zelf trappen, maar het gaat iets lichter. Vooral op open stukken in de polder is dat heerlijk, want daar voelt het altijd alsof je de wind pal tegen hebt...
Het is inderdaad ipv een tweede auto. En die trapondersteuning is bedoeld voor wind tegen, wat je in de polder vaak hebt. Hoe "hard" zou je gaan als je niet mee zou trappen? (net zo hard als op een elektrische fiets?) En hoe hard ga je als je zelf flink meefietst?
Wij hebben sinds november de elektrische bakfiets van babboe.nl

echt helemaal super, ben er zo blij mee. Je hebt altijd windje mee, zelfs met 4 peuters/kleuters of een bak vol met boodschappen, het is allemaal nog steeds niet zwaar fietsen.

Nooit meer gezeul met regenpakken etc, hup allemaal in de bakfiets en zo'n tentje erover,.

Ik heb er geen stalling voor, hij staat hier altijd met een zeil buiten (de zogenaamde bakfietspyama)

voor meer vragen, zoek de hyves eens op van babboe, staan ook veel tips etc
Ja, ik bedoel ook trapondersteuning. Trouwens ik gebruik hem gewoon in de stad echt niet alleen in de polder. Maar in een polder zou het ideaal zijn. Gewoon doen. Heerlijk.

Als je niet trapt dan kom je geen meter vooruit, je moet trappen maar het gaat heel licht en met zo'n fiets kun je behoorlijk hard, op die van mij tegen de 30 km. Harder kan hij ook niet. Bij mij zitten er 3 standen op dus als je geen wind hebt kun je hem op 1 zetten en is de ondersteuning het laagste maar mijn schoonzus zet hem constant op 3 waar ze ook fietst. Als je hem niet gebruikt staat hij aan de lading.
Verwar het niet met een Spartametachtige (bak)fiets die heeft echt een motortje.
Wat zijn dan fietsen met een echt motortje? Ik zie ze van babboe, van johnny loco (die zijn duur! ) en van gazelle (al lijkt dat meer een soort aanhanger, maar dan ervoor)

Vind het wel lekker als je een beetje tempo kunt maken, het zijn lange rechte stukken door boerenweggetjes die ik moet fietsen, kan behoorlijk saai zijn... (de boen tellen is na 480 keer ook niet boeiend meer )
Bij de batavus die ik heb doet de trapondersteuning niks meer boven de 25 km per uur. Veiligheidsbegrenzing als het ware. Maar ze zijn vast wel op te voeren !

Op rechte stukken is 25 km p/uur goed te doen overigens.
Yeah, een opgevoerde bakfiets, lekker veilig

Maar goed, maar 1 iemand die er al eentje heeft? Das ook weinig...
Hoe hard wil je fietsen Chiek? Ik vind 25 km/uur al best een aardig tempo. Voor hogere snelheden pak ik de motor wel als ik me op 2 wielen wil verplaatsen

Denk dat niet veel mensen er 1 hebben omdat ze behoorlijk duur zijn. Bakfietsen sowieso, maar met trapondersteuning helemaal. Voor dat geld heb je ook een goedkoop tweedehands autootje. Maar ja, dat kost heel wat meer aan brandstof, wegenbelasting en verzekering. Fietsverzekering zou ik er wel bij afsluiten overigens. Ik heb 'm bij En*ra verzekerd, 4 jaar voor 60 euro als ik het me goed herinner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven