Kinderen
alle pijlers
Geen kraamcadeaus???
donderdag 13 maart 2008 om 10:04
Mijn vriend en ik verwachten binnenkort onze tweede dochter. Zijn dus al voorzien van veel kleertjes en speelgoed. Denken er over om op het geboortekaartje een tekst te zetten dat we het leuk vinden om visite te krijgen, maar dat cadeaus niet nodig zijn. Wie heeft hier ervaring mee of weet een leuke tekst voor op het kaartje?
Groetjes, Olivia
Groetjes, Olivia
vrijdag 14 maart 2008 om 13:08
vrijdag 14 maart 2008 om 13:25
Nee, heb geen van deze slakken. Vind het ook echt een leuk ding, maar om daadwerkelijk mee spelen was het niet zo'n succes. Dochter heeft er iig nooit mee gespeeld, terwijl het ding altijd voor het grijpen staat.
En ik vind ook echt dat beide kinderen spullen voor zichzelf moeten hebben, maar 2 dezelfde hobbelbeesten waarvan de 1e nog steeds vrijwel onaangeroerd staat vind ik gewoon zonde.
En ik vind ook echt dat beide kinderen spullen voor zichzelf moeten hebben, maar 2 dezelfde hobbelbeesten waarvan de 1e nog steeds vrijwel onaangeroerd staat vind ik gewoon zonde.
vrijdag 14 maart 2008 om 13:27
vrijdag 14 maart 2008 om 13:32
Als ik een kaartje zou krijgen met de mededeling dat ze geen kraamkado willen maar een gift aan een goed doel dan krijgen ze dus niks. Ik koop met liefde een kraamkado, het liefst een mooi boek met een persoonlijke tekst erin. Of als ze een andere wens hebben qua kadootje dan hou ik daar ook graag rekening mee. Maar ik maak zelf uit naar welke goede doelen mijn geld gaat. Ik geef ook geen geld aan collectes aan de deur. Uiteraard doe ik wel donaties aan goede doelen, maar IK bepaal wanneer, hoeveel, en aan welk doel.
vrijdag 14 maart 2008 om 13:34
Ik heb die niet van de Otto maar van Bambino toys
http://www.bambinotoys.nl...MnI0dvKjJICFQ1OMAod1F8M-w
vrijdag 14 maart 2008 om 13:55
Er wordt nu net gedaan alsof kindlief naast kraam kado's noooooit meer wat krijgt. Alsof er geen verjaardagen en Sinterklazen zijn. Natuurlijk krijgt een kind spulletjes voor zichzelf. (alsof je eigen spullen bepalen wie je bent!) Ik kan me voorstellen dat ouders denken: 40 verschillende speelgoedjes, wat moet zo'n kind daar nou weer mee. Ik zou het zonde vinden. Ook als je je kinderen een beetje bewust wilt opvoeden wat betreft overconsumptie en dergelijke vind ik er helemaal niks mis mee om aan te geven dat je vind dat je al teveel spullen hebt. Ik vind het wel een verademing in deze "I shop therefore I am" maatschappij
Maar goed, misschien strijkt dat sommigen tegen de haren in. Zoals Wen al opmerkte, alsof het meer om de gever dan de ontvanger zou gaan.
Maar goed, misschien strijkt dat sommigen tegen de haren in. Zoals Wen al opmerkte, alsof het meer om de gever dan de ontvanger zou gaan.
vrijdag 14 maart 2008 om 14:08
ik heb niet de hele draad gelezen, maar heeft er al iemand gesugereerd om een kado voor een anders te vragen, via oxfam novib?
Wij hebben dat gedaan (bij ons eerste kindje) omdat wij vinden dat we zlef geld genoeg hebben om alles te kopen wat ons kindje nodig heeft, en anderen niet eens genoeg geld hebben voor de basisbehoeften. Wij hebben zo 3 ezels 5 geiten een hele boel kippen, 2 vroedvrouwopleidingen een irrigatiesysteem, schoolboeken en nog veel meer gekregen voor kindjes die het harder nodig hebben.
(ihkv jij het feest, zij de kadootjes)
Je krijgt zelf van iedereen die zoiets aanschaft een mooie kaart + persoonlijke wens in de bus, zodat je toch nog iets tastbaars hebt
Wij waren er erg blij en ontroerd door, en hebben er niks dan leuke reacties op gekregen.
http://www.oxfamnovibpakt...0000061/kraamcadeaus.aspx
Wij hebben dat gedaan (bij ons eerste kindje) omdat wij vinden dat we zlef geld genoeg hebben om alles te kopen wat ons kindje nodig heeft, en anderen niet eens genoeg geld hebben voor de basisbehoeften. Wij hebben zo 3 ezels 5 geiten een hele boel kippen, 2 vroedvrouwopleidingen een irrigatiesysteem, schoolboeken en nog veel meer gekregen voor kindjes die het harder nodig hebben.
(ihkv jij het feest, zij de kadootjes)
Je krijgt zelf van iedereen die zoiets aanschaft een mooie kaart + persoonlijke wens in de bus, zodat je toch nog iets tastbaars hebt
Wij waren er erg blij en ontroerd door, en hebben er niks dan leuke reacties op gekregen.
http://www.oxfamnovibpakt...0000061/kraamcadeaus.aspx
vrijdag 14 maart 2008 om 14:13
Het was een grapje, maar ik verbaas me er wel over dat er zo makkelijk wordt gedaan over een tweede kind en we hebben alles toch al?
Elk kind is toch uniek en heeft dan toch ook 'recht' op eigen kraamkadootjes, eigen kleertjes?
Is toch niet leuk als je later op je ik-ben-net-geboren foto's met precies dezelfde kleertjes staat als je oudere zus?
vrijdag 14 maart 2008 om 14:13
oh ja, ik zie dat die suggestie er al stond.
Wil nog even toevoegen dat niet iedereen er aan mee deed, sommige mensen vonden het natuurlijk leuker om een kadootje te kopen, en das natuurlijk prima.
maar ik ben heel blij dat ik geen 20 knuffelberen en 30 rammelaars heb gekregen, maar iets wat in mijn ogen veel ziniger is.
Wil nog even toevoegen dat niet iedereen er aan mee deed, sommige mensen vonden het natuurlijk leuker om een kadootje te kopen, en das natuurlijk prima.
maar ik ben heel blij dat ik geen 20 knuffelberen en 30 rammelaars heb gekregen, maar iets wat in mijn ogen veel ziniger is.
vrijdag 14 maart 2008 om 14:19
Ik heb geloof ik ook veel kleren van mijn oudere zus aan gehad toen ik klein was. Ook van nichtjes. Heb er nooit mee gezeten. Had het nauwelijks door ook. Maar goed, misschien ben ik raar. Ik vind dat 'recht hebben op eigen dingen' ook maf. Alsof zo'n baby weet wattie aan heeft. Moet je dan ook je nieuwe kinderwagen en nieuwe dekentjes kopen? En een nieuwe commode? En een nieuwe wieg? Omdat ie recht heeft op dingen voor zichzelf?
Ik ben er wel blij om dat mijn ouders niet teveel hebben verspild. Trouwens, volgens mij krijgt die baby heus wel dingetjes voor zichzelf. Nou ja, ik vind het in ieder geval niet zielig hoor. Ik ben mezelf nu aan het herhalen geloof ik
vrijdag 14 maart 2008 om 14:22
vrijdag 14 maart 2008 om 14:22
hoezo niet leuk? daar zit ik nou echt niet mee, heb 2 dochters binnen 1 1/2 jaar gekregen en ga toch echt niet alles nieuw kopen, Ze heeft een paar nieuwe kleertjes gekregen, maar verder veel dingen aan die haar zus ook heeft gedragen. Als ze daar later een probleem mee gaat krijgen is er meer aan de hand vrees ik.