Goede buggy

01-08-2025 16:53 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderwagen is zo enorm groot. Daarom wil ik een buggy kopen waar mijn kind in kan als deze 7 maanden is.
Liefst zou ik de buggy klein willen kunnen opvouwen in de auto. Joolz aer ziet er mooi uit maar is erg duur, iets betaalbaarder mag wel want heb ook al veel uitgegeven aan een gewone kinderwagen.
De buggy zou vooral voor op vakantie zijn. Beetje stabiel is dus wel fijn, net zoals plat kunnen liggen. Wat zijn jullie aanraders?
Hoe vaak ga je op vakantie? In mijn beleving zijn buggy’s qua comfort echt totaal niet te vergelijken met kinderwagens. Wij nemen zelfs met kampeervakantie nog de kinderwagen liever mee dan de buggy als het maar enigszins past (kind wordt bijna 2). Persoonlijk zou ik een kind van 7 maanden zo min mogelijk in een buggy vervoeren, veel liever in een kinderwagen. Maar de duurdere buggy’s zijn wel comfortabeler.

Maar we hebben wél een buggy en die gaat mee als we gaan vliegen, want dan is het juist wel mega handig. Onze buggy hebben we uitgezocht op dat hij in het vliegtuig mee mag als handbagage met exact deze reden (we hebben familie in het buitenland en inmiddels met drie kinderen de buggy best vaak gebruikt op trips daarheen).
Ja de joolz aer. En dan een model voor de nieuwste (er is nu een 2 uit). De aer+ is nu flink afgeprijsd. Laatst bij babyplanet voor €319.
Bugaboo butterfly ook een hele fijne, maar ook zo duur. Alleen hij is je geld wel echt waard hoor, het loopt net zo comfortabel als de kinderwagen en kwaliteit is top. En je kind kan er nog wel een lange tijd in hè? Eventueel tweedehands?
Maclaren hadden wij voor op vakantie. Makkelijk in de auto en makkelijk af te geven aan de gate bij vliegreizen.
Star⁴ schreef:
01-08-2025 17:35
Maclaren hadden wij voor op vakantie. Makkelijk in de auto en makkelijk af te geven aan de gate bij vliegreizen.
Mijn ervaring is dat dit op veel luchthavens bij vertrek inderdaad prima werkt, maar bij aankomst krijg je hem pas terug op de bagageband. En dan loop je te zeulen met je kind tot je daar bent, wat op kleinere luchthavens wel meevalt, maar bijvoorbeeld op Schiphol duurt dat echt heel lang.

Als je regelmatig vliegt zou ik daarom zelf echt een ander soort buggy meenemen (niet paraplu inklapbaar en klein genoeg als handbagage). Maar ik vlieg vrijwel altijd alleen met meerdere kinderen, en wil dan écht die buggy hebben om de handbagage en de jongste mee te kunnen vervoeren, anders kom ik echt handen tekort.

Maar dit lijkt voor TO niet mega relevant aangezien ze praat over met de auto.
7 maanden is jong voor een buggy. Ook bij plat liggen is de ondersteuning lang niet zo goed als bij een kinderwagen voor een kindje van 7 maanden.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Wij hebben Hamilton by Joop en zijn erg tevreden mee. Maar gebruiken hem voor onze peuter. Een buggy is lang niet zo comfortabel voor zo'n kleintje als een kinderwagen. Kinderwagen hebben wij ,zoals hierboven gezegd, ook heel lang gebruikt.
Ik heb de Babyzen yoyo en dat bevalt goed. Mag ik mee als handbagage bij in elk geval Transavia.
Ik ben echt fan van de bugaboo butterfly. Hij rijdt echt super, makkelijk te besturen met 1 hand, klein in te klappen, licht, grote zonnekap. Bijkomend voordeel is dat je de inlegger (waar je kindje op zit) los kan halen en in de wasmachine kan doen. Hij kan in 2 standen. Platste stand is plat genoeg voor slaapjes, maar niet helemaal horizontaal.
Sowieso pas overgaan wanneer de kleine zelfstandig tot zit kan komen. Qua comfort gebruiken wij nu ook nog onze joolz geo 3 en ons kindje is inmiddels anderhalf.

Verder zagen wij gisteren in de dierentuin verschillende waaronder een maxicosi die enorm gebruiksvriendelijk leek. De joolz air 2 staat hier wel op het verlanglijstje overigens. Gaan in Oktober op vakantie en daar wil ik een comfortabele buggy voor aanschaffen.
Tip kies buggy die met 1 hand te besturen ia dus een duwstang ipv 2 losse handvaten. Wil je de buggy ook mee kunnen nemen met de fiets?
Zebra tussen de paarden
We hebben een bugaboo butterfly omdat kind hier met 6 maanden het beste inzat / lag (ergonomisch). In de joolz en anderen zat / lag ze als een zoutzak. En die van 4 jaar past ook onder de kap. Dus lang te gebruiken (met pretpark e.d. handig).
rilena wijzigde dit bericht op 02-08-2025 07:57
4.99% gewijzigd
Ik had heel lang geleden de Bugaboo Bee. Top ding was dat. En kon volledig plat, zitting was te vergroten (omdersteuning beentjes). De opvolger heet Dragonfly? Misschien kun je in een outlet nog een Bee krijgen voor een leuke prijs. Met 7 maanden heb je toch geen reiswieg gedeelte meer nodig en bij Bugaboo moet je alles apart aanschaffen (tenminste, toen mijn puber nog een mini was)
Bij ons stond de buggy op vakantie vooral te staan, echt niet gebruikt. De draagzak was veel makkelijker. Geen log ding om mee te zeulen, geen probleem met keiweggetjes, hoge stoepen of bergpaadjes, echt zoveel fijner!
Minik schreef:
01-08-2025 17:40
Mijn ervaring is dat dit op veel luchthavens bij vertrek inderdaad prima werkt, maar bij aankomst krijg je hem pas terug op de bagageband. En dan loop je te zeulen met je kind tot je daar bent, wat op kleinere luchthavens wel meevalt, maar bijvoorbeeld op Schiphol duurt dat echt heel lang.
Hier juist diverse keren de ervaring dat de buggy’s in de slurf lagen bij aankomst. Gingen als laatste het vliegtuig in, moest je afgeven bij de deur. Dan bracht een medewerker ze via een trap vanaf de slurf naar de laadruimte van het vliegtuig. En bij aankomst omgekeerd. Als eerste die buggy’s er uit en werden in de slurf gelegd bij de deur van het vliegtuig. Ik heb hem nog nooit bij de hand hoeven ophalen.

Ik zou nu niet meer voor zo’n paraplu buggy gaan, maar voor 1 die klein opklapt. De bolente Beetle compact bijvoorbeeld. Die is wat minder duur dan de grote merken, maar krijgt goede reviews en krijg je meteen ook een tas bij.
De stokke yoyo ziet er ook top uit, maar is meteen een stuk duurder. Ik ben wel fan van stokke producten.
En wat de rest al zegt, wacht tot je kind zelfstandig kan zitten. Dat is wel belangrijk bij het zitten in een buggy.
Wombat schreef:
02-08-2025 08:23
Bij ons stond de buggy op vakantie vooral te staan, echt niet gebruikt. De draagzak was veel makkelijker. Geen log ding om mee te zeulen, geen probleem met keiweggetjes, hoge stoepen of bergpaadjes, echt zoveel fijner!
Ons kind wilde absoluut niet in een draagzak. Ging meteen huilen en probeerde zicht continu los te duwen. En ja, ik had een goede draagzak en heb het diverse keren geprobeerd. Was geen succes. Dus dan toch maar de buggy mee, want er was geen betere optie :)
Bedankt voor al jullie tips! Heel fijn en volgens mij is het toch handig om voor kwaliteit te gaan. Toch wat blijft het lastig.. in geen enkele winkel staat de aer+ nog. Zou het liefst even testen maar dat gaat lastig worden, de aer2 vind ik te duur. De butterfly (1) of yoyo zouden ook nog een optie kunnen zijn.
Misschien de nieuwste versies dan maar testen en op basis daarvan wat bestellen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven