Hoeveel kleding

05-05-2021 15:32 43 berichten
Hallo allen,

Hoeveel kleding schaffen jullie aan van de zomer?
Mijn dochter is nu 5 maanden en zit bijna helemaal in 68.

Ik wil niet te veel, vindt ik zonde. Ze groeit namelijk zo snel, maar dat stabiliseert natuurlijk wel een keertje.

Groetjes
ClaireSophie schreef:
05-05-2021 20:02
Haha, nou als mijn kind van het kinderdagverblijf afkomt met een toentertijd een ondergespuugd truitje en tegenwoordig met het en der een veeg pindakaas/appelstroop en billetjes die nog ruiken naar een vleug poep dan gaan de kinderen linea directa in bad MET badschuim en de kleren in de was MET geparfumeerd wasmiddel. Getsiedekkie, zo'n guppie maak je dan toch schoon met wat schuim ipv alleen water en dan was je toch lekker die haartjes? Niets lekkerder dan frisse en schone kinderen in bed :flirting:
Haha helemaal eens!!!!
En verder idd onze kleding is sinds ze zelf eten en/of kruipen lopen echt niet meer door te geven hoor. Helemaal opperdepop. Ik heb wel altijd wat tweedehands dingen die dan naar kdv aan mogen en voor thuis nieuwere dingen. Ik wil iig 7 dagen vooruit kunnen zodat ik niet doordeweeks hoef te wassen. Maar nu met thuiswerken was ik ook wel tussendoor. Als ik ooit weer (meer) naar kantoor mag zal dat veranderen. Waar ik vooral altijd te kort aan lijk te hebben is onderbroeken en hemden en sokken. Die verdwijnen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 1x per week. Dus daarvoor genoeg setjes. En dan nog wat extra als 'reserve'.
In de zomer heb ik sowieso van zowel lange als korte broeken voldoende, het kan zo wisselend zijn qua weer.

Ik maak me overigens totaal niet druk over vies of kapot. Ook niet bij dure dingen.
Voor vies heb ik een wasmachine. En als het kapot is repareer ik het. En anders jammer dan en gaat het weg.
Mijn moeder was vroeger wel zo en dat vond ik super irritant.
Sága schreef:
05-05-2021 19:46
Ja hoor, met kniestukjes extra in de kruipperiode.

Ieuw? Ik hou van de geur van mijn kind, ik vind geparfumeerd wasmiddel juist stinken.
Ik hou van de geur van mijn gewassen kind, heerlijk in schone kleren. Beetje luchten gaat m niet worden na een dagje kdv, parfum leidster, etensresten, sudocreme, poep een beetje etc. Nee hoor lekker in bad en schone gewassen kleding :love:
Ik ben een vooruitkoper, en toevallig heb ik net alle zomerkleding uitgewassen en in de kast gehangen, en ik word daar dus helemaal blij van :flirting:

Ik heb zo ongeveer voor mijn dochter van bijna 2 die richting maatje 92 gaat:
- 2 jumpsuits korte broek
- 2 lange jurken
- 7 jurkjes
- 5 korte broekjes
- 10 t-shirts
- 2 rokjes
- 2 leren jasjes
- fluwelen jasje
- 5 vestjes
- 2 bikini's, 1 badpak, 2 uv-setjes
- stapel leggings en kniekousen
- canvas gympen
- leren sandalen
- rubberen sandalen
- slippers met bandje achterom
- surfschoentjes

Voor mijn zoon van 4 in maatje 104:
- stuk of 20 t-shirts en polo's
- stuk of 15 korte broeken
- 4 vestjes
- linnen overhemd
- leren jasje
- spijkerjasje
- katoenen blazer
- 6 zwembroeken, 1 uv setje
- leren sandalen
- rubberen sandalen
- slippers met bandje
- surfschoentjes

Het moge duidelijk zijn dat ik graag shop voor ze :$
CHL schreef:
05-05-2021 21:14
Ik ben een vooruitkoper, en toevallig heb ik net alle zomerkleding uitgewassen en in de kast gehangen, en ik word daar dus helemaal blij van :flirting:

- 2 lange jurken
- 7 jurkjes
- 5 korte broekjes
- 10 t-shirts
- 2 rokjes
- 2 leren jasjes
- fluwelen jasje
- 5 vestjes
- canvas gympen
- leren sandalen
- rubberen sandalen
- surfschoentjes

- 4 vestjes
- linnen overhemd
- leren jasje
- spijkerjasje
- katoenen blazer
- leren sandalen
- rubberen sandalen
- slippers met bandje
- surfschoentjes

Ohhhhhh joh, dan val ik reuze mee!
(zo gelijk even de H&M site openen :proud:)
ClaireSophie schreef:
05-05-2021 21:21
Ohhhhhh joh, dan val ik reuze mee!
(zo gelijk even de H&M site openen :proud:)
Uiteindelijk hebben de kinderen hier altijd zelf favorieten, dus ik was de kinderkleding expres niet vaker dan 1 keer per week ;-D
Jeetje, wat een hoop kleertjes hebben sommigen! o_o

Nadat ons zoontje een paar keer uit kleertjes was gegroeid zonder deze ooit aangehad te hebben, kopen we echt minimaal. Hij heeft nu maat 74/80, en heeft vijf rompers, een stuk of zeven shirtjes (lang en kort samen) vier truien/vesten (wel dun en katoen) en misschien drie broeken? We wassen één keer per week denk ik, en ik kom meer dan prima uit.
Maar hij gaat niet naar het kdv en wordt (vooralsnog) niet echt vies nog. We zien wel of we hier mee uit blijven komen als hij actief gaat rond scharrelen, dan is er zó bijgekocht :)
Ik heb wel al kleertjes voor de rest van het jaar in de kast. Ik zie wel wanneer hij er in past. Heb twee korte (opvolgende maat) broekjes voor de zomer bijv. Verder tshirtjes en broeken. Hij gaat er vanzelf inpassen :)

Het enige wat ik niet vooruit koop zijn schoentjes, daar hij met 8 maanden al niet meer in de schoentjes paste die ik speciaal voor z'n eerste stapjes (maat 19, 12 tot 15 mnd) had gekocht :cry:
Hier zijn het wel echt viespeuken en als ze onder het ijs/yoghurt of iets anders vochtigs zitten willen ze ook schone kleren aan.
CHL schreef:

- 2 lange jurken
- 7 jurkjes
- 5 korte broekjes
- 10 t-shirts
- 2 rokjes
- 2 leren jasjes
- fluwelen jasje
- 5 vestjes
- canvas gympen
- leren sandalen
- rubberen sandalen
- surfschoentjes

- 4 vestjes
- linnen overhemd
- leren jasje
- spijkerjasje
- katoenen blazer
- leren sandalen
- rubberen sandalen
- slippers met bandje
- surfschoentjes

Met 7 jurkjes kan ik mijn dochter 4 a 5 dagen kleden. Ik vind dit ook wel iets aan de ruime kant. Maar dat graag leuke dingen kopen voor je kind herken ik maar al te goed. Hahah
CHL schreef:

Haha yes, ik durfde al bijna niet te reageren! Ik heb zo ongeveer de H&M leeggekocht in maat 92 (dochter van 2,5). Inderdaad veel jurkjes, vestjes, leggings, korte broekjes, zwemkleding. Maar...ik koop nu wel makkelijker veel kleding omdat ze daar sowieso de hele zomer/nazomer mee kan doen en het meeste kun je in de herfst ook nog wel combineren :).

Met maat 68 is het lastiger voorspellen hoe lang het blijft passen, dus ik zou niet te veel kopen. Bij de H&M heb je fijne multipacks (vind ik). Meerdere leggings, shirts, rompers, korte broeken of jurkjes in een set. De moeite waard om even online te kijken.

En een (sorry, niet zo'n duurzame) tip: bij de Primark hebben ze t-shirts voor nog geen 2 euro, superleuke prints. Daar koop ik altijd een hele stapel van.
Celaena1 schreef:
05-05-2021 22:22
Haha yes, ik durfde al bijna niet te reageren! Ik heb zo ongeveer de H&M leeggekocht in maat 92 (dochter van 2,5). Inderdaad veel jurkjes, vestjes, leggings, korte broekjes, zwemkleding. Maar...ik koop nu wel makkelijker veel kleding omdat ze daar sowieso de hele zomer/nazomer mee kan doen en het meeste kun je in de herfst ook nog wel combineren :).

Met maat 68 is het lastiger voorspellen hoe lang het blijft passen, dus ik zou niet te veel kopen. Bij de H&M heb je fijne multipacks (vind ik). Meerdere leggings, shirts, rompers, korte broeken of jurkjes in een set. De moeite waard om even online te kijken.

En een (sorry, niet zo'n duurzame) tip: bij de Primark hebben ze t-shirts voor nog geen 2 euro, superleuke prints. Daar koop ik altijd een hele stapel van.
Ik ben degene van wie al die duurzame mensen hun kleding krijgen, moet toch ook ergens vandaan komen :A:
Minto schreef:
05-05-2021 15:34
Dochter, 15 maanden, heeft nu maat 68, zij heeft vast nog wel een groeispurt voor de zomer. Ik heb nu liggen voor haar voor de zomer, ik koop voor haar 74-80, denk ik, nog even een maandje wachten:

- 5 korte broeken
- 3 rokjes
- 8 jurken
- 8 shirtjes
- 2 jumpsuits
- 2 lange linnen broeken
- 2 spijkerbroeken voor frissere dagen
- 20 rompers met korte mouw (ik heb een explosieve poeper...)
- 5 truien/vestjes
- een heleboel sokken maar die draagt ze niet
- zomerjas
- regenjas

- waterschoentjes
- sandalen
- laarzen
- bikinibroekje
- hoedje
balou1992 schreef:
05-05-2021 22:11
Met 7 jurkjes kan ik mijn dochter 4 a 5 dagen kleden. Ik vind dit ook wel iets aan de ruime kant. Maar dat graag leuke dingen kopen voor je kind herken ik maar al te goed. Hahah
Zo'n kleintje wordt natuurlijk ook helemaal niet zo gauw vies nog. Alles tot en met maatje 68 heeft mijn dochtertje maar 1 keer kunnen dragen, had veel te veel en ze groeide er ook zo weer uit. En nu zie ik mijn pasgeboren nichtje weer in die kleertjes :love:
En nu ben ik zwanger van de 3e, en zegt mijn zus, nou dat komt mooi uit als het een meisje is, ben je meteen klaar met babykleertjes. En toen dacht ik dus serieus, hè fuck als het een meisje wordt kan ik dus echt niet meer met goed fatsoen babyshoppen. :$
JessMariano_1986 schreef:
05-05-2021 17:05
Ik was maar één keer in de week. De hoeveelheid die ik kan gebruiken incl reserve outfits heb ik nodig. Dat is dus voor +/- 8 dagen ivm droogtijd was en dan nog een dag of 2 reserve erbij.
Dit geldt voor mij in theorie ook. Hier begin ik dus het seizoen mee. In praktijk kom ik altijd nog leuke dingen tegen die ik echt niet kan laten liggen of krijg ik kleding van anderen en heb ik daarna alsnog veel te veel.

Ik zou dus niet te veel kopen. Als je er achter komt dat je toch iets mist dan heb je dat zo bij gekocht.
Forte schreef:
06-05-2021 09:46
Dit geldt voor mij in theorie ook. Hier begin ik dus het seizoen mee. In praktijk kom ik altijd nog leuke dingen tegen die ik echt niet kan laten liggen of krijg ik kleding van anderen en heb ik daarna alsnog veel te veel.

Ik zou dus niet te veel kopen. Als je er achter komt dat je toch iets mist dan heb je dat zo bij gekocht.
Dit.

Heb ik net voor mijn kind nieuwe kleding gekocht omdat er bijna niks meer paste, komt er een vriendin met een tas met meer kleren dan mijn kind in totaal in zijn kast heeft liggen, die haar kind te klein zijn geworden.

Of oma komt iets tegen wat ze niet kan laten liggen :facepalm: .
Mijn oudste heeft maat 68 precies één week gedragen...
Beide kinderen hebben wat langere tijd in maat 80 gezeten en daarna weer groeispurten, wat langer in maat 110, en daarna werdt het wat meer een gestage lijn.
Nou ja, hoe dan ook, ik zou zelf nooit veel kleding vooruit kopen en echt maar één maat groter, zo moeilijk in te schatten welke maat wanneer nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven