Irritatie angst kinderen voor dieren

27-03-2023 15:16 327 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien krijg ik het hele forum over mij heen nu, maar ik merk dat ik mijzelf irriteer aan kinderen die bang zijn voor dieren.

Ik ben uiteraard lief en begripvol naar die kinderen toe die hier komen spelen en bang zijn voor katten. Maar onderliggend irriteer ik mijzelf hier aan.

Hoe komt een kind (in deze gevallen zonder nare ervaringen met dieren), aan zo’n grote angst voor een dier. En dan heb ik het over gillen/schreeuwen/wegrennen als 1 van onze katten de richting van het bange kind op kijkt.

En ik vind het vermoeiend dat gegil de hele tijd en dat gepaniek. Ik wil eigenlijk niet dat mijn kinderen dat gedrag zien en ik ben er de hele middag zoet mee.

Mocht je zelf zo’n angst hebben gehad als kind zijnde, of als ouder zijnde een kind hebben met deze angst, hoe ga je daarmee om? Waar komt het vandaan? Misschien kan ik dan wat begrip kweken…

(Even een disclaimer, een angststoornis is uiteraard een ander verhaal en dan komt er ook geen irritatie bij kijken)
Alle reacties Link kopieren Quote
Buzziebee,
Gekocht tijdens covid. Dat is 2020. Hond is nu ondertussen gewoon niet meer een puppy of een puber hond, maar een volwassen hond die werkelijk heeft gebeten vanuit het niets!

Een 70 jarige gaat deze hond nooit tegen kunnen houden of onder de duim houden.

Ik zou opteren voor herplaatsing bij een geschiktere baas.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfft Buzzie… wat een naar incident! Hopelijk herstel je voorspoedig.

Ik snap dat t moeilijk is om te verzoeken om de hond te laten inslapem. Maar juist in dit geval, waarim een hond kennelijk zonder provocatie in een speelse bui zo doorbijt, zie ik eigenlijk geen andere optie. Want wat als er de volgende keer een kind “in de weg staat”? Brrr… moet er niet aan denken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven