* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Fijn. Mezelf kennende doe ik dat waarschijnlijk toch wel hoor. (Het is prettig dat je met zoveel tegelijk zwanger bent, dan vind je altijd wel wat herkenning bij elkaar.) Maar uit zelfbescherming dus nog geen schema.

Geloof jij al dat je zwanger bent? Ik betrap mezelf er soms op dat ik het 'vergeet.' Dan denk ik ineens: 'o ja, ik ben zwanger!' Vanmiddag dacht ik nog: 'hmmm, lekker een wijntje drinken vanavond... O nee, dat mag helemaal niet!' Het besef komt gelukkig steeds meer binnen druppelen.
Ik vergeet het ook heel vaak.

Overdag sowieso, als ik aan het werk ben. Als ik dan naar de wc ga, denk ik er opeens weer aan.

Of toen ik tussen de middag in de kantine broodbeleg zocht en een heerlijk bakje verse filet americain zag staan. Ik had 't bijna gepakt, hahaha.

Qua wijn: ik trakteer mezelf heel af en toe op een slokje uit het glas van mijn vriend. Daar kan ik dan intens van genieten.

Ach, het komt vast vanzelf weer. Waarschijnlijk als ik de eerste keer naar de gynaecoloog ga. Dan wordt het wat echter, hoop ik.

Heb jij/hebben jullie al een afspraak gemaakt voor de eerste controle?
Hey Ring,

Jij ook hier! Gefeliciteerd. We hebben even samen op het december-topic geschreven, maar daar moest ook ik afhaken ivm een miskraam.... Hopelijk brengt juli 2009 ons meer geluk..

@ Iedereen.. Ik vergeet ook af en toe dat ik zwanger ben. Kwaaltjes zijn echt minimaal. Niet goed voor mijn neurotische inslag. Was ik maar kotsmisselijk ofzo. Dan heb je tenminste bevestiging. Geduld... Heb trouwens de verloskundige gebeld en mag as donderdag al voor een eerste echo. Ik ben dan precies 6 weken, dus das erg snel.. Misschien een beetje te snel. Denk erover die afspraak over het weekend heen te tillen, dus naar de maandag/dinsdag. Dat is er namelijk een grotere kans dat er al een hartje te zien is.. Spanning alom dus. Redden jullie het nog een beetje? Of zijn jullie al heerlijk op die roze wolk gekropen?

FIjn weekend!
Ja ik weet het nog Panos! Gefeliciteerd!

Je zou jezelf inderdaad misselijk willen wensen he? Ook al lijkt me dat heel vervelend als je het echt krijgt, het zou toch wat zekerheid geven. Denk ik. Nu ben ik elke keer alleen maar aan het geeuwen. Moeier dan normaal. En mijn borsten doen pijn. Dat zijn dingen die ik beide vorige keren ook had en dus niks zeggen.

Het enige wat we nu kunnen doen is wachten. Of het goed gaat of fout, kan je toch niks aan veranderen. De tijd zal het leren!

Wat mag jij al snel voor een echo zeg! Kunnen ze dan al wat zien? Ik ga om en nabij de 7 weken voor de eerste keer, en dan om de 2 weken weer. Dat was het voorstel van de gynaecoloog. Spannend. De vorige keer is het misgegaan bij 8 weken en 5 dagen en daar kwam ik achter tijdens de 10 weken echo... (Die van 8 weken was nog wel goed.) Psychologische grens dus.
Erg he zo'n psychologische grens?!.. Bij mij is het al bij 4/4,5 week gestopt met groeien, dus die grens is snel gehaald. Geluk bij een ongeluk :-). (Sorry word beetje cynisch van het afwachten en de onzekerheid). Kan me voorstellen dat die 10 weken een flinke barriere is. Wel fijn dat je om de week echo's krijgt! Klote he dat we nooit meer onbezorgd die eerste weken van de zwangerschap kunnen afwachten?

Echo bij mij is idd errug vroeg. Verloskundige gaf ook aan dat iets meer geduld wel handig is. Daarom probeer ik (als ik het trek) afspraak naar maandag de 11e te verschuiven. Ik zou dan 6,4 weken zijn.

Hoe ervaren de anderen het afwachten? Hebben jullie al afspraken voor de eeste echo?
Je zit dus nu al over je grens. Fijn! Maar toch blijft het onzeker he?

Tien weken, dat is al over iets meer dan 5 weken... Ik zit al bijna op de helft! (Zei ze positief..!)
Gefeliciteerd Ring! (de rest had ik geloof ik al gefeliciteerd, maar anders.... bij deze!). Maria ken ik al van een andere topic 'Na een jaar niet zwanger, en dan...' Gezellig Maria! Tja, ook ik vind het best een beetje eng om hier te schrijven. Het zou zo vreselijk jammer zijn als je straks niet verder kan kletsen. Dus inderdaad.... het wachten duurt lang. Heb de 8e week pas mijn eerste echo. Uit voorzorgsmaatregelen, omdat ik echt-echt-echt een kloppend hartje wil horen/zien. En geen onzekerheid wil.
Blogbabe, volgens mij heb ik ook wel eens dingen van jou gelezen hier. Wat fijn dat je nu zwanger bent!

We moeten elkaar er maar doorheen gaan slepen...
Ja Ring, jij komt me ook bekend voor. Ik weet alleen niet meer waarvan. En elkaar er doorheen slepen, vind ik een goed plan! Ik heb echt steun aan dit forum, joh! Toen het allemaal niet wilde lukken, kon ik hier altijd echt even mijn hart luchten en weer doorgaan. Fijn!
Dat geeft niks. Het forum is groot! En er zijn ook zoveel forummers hier!

Ik ga slapen, welterusten iedereen.
Hoi meiden,

Nou alle spanning werd me de afgelopen dagen een beetje te veel dus ik heb de VK gebeld en de situatie uitgelegd. gelukkig was ze super begripvol en mag ik nu aankomende dinsdag al langskomen voor een echo. Ik ben dan pas 5 weken en 2 dagen, dus er zal nog niet heel veel te zien zijn, maar ik denk dat het voor mij al een hele geruststelling is als ik daadwerkelijk ons wondertje kan zien.

Inmiddels heb ik het toch al wel aan een aantal mensen verteld. Mijn ouders zijn super blij dat ze weer opa en oma worden. verder ook mijn digidinnetjes, 2 buurvrouwen en wat mensen op mijn werk omdat ik 'ineens' een enorme huilbui kreeg en zij zich allerlei vreselijke dingen in hun hoofd haalden.

Gaat er nog iemand naar de Jonge gezinnenbeurs? Ik ga zondag!

Panos: Welkom en gefeliciteerd! Ook jij hebt dus een 'geschiedenis' zullen we maar zeggen. Ik hoop ook dat we in juni/juli allemaal lachend terug kunnen denken...'weet je nog hoeveel zorgen we ons hebben gemaakt in het begin...'!

Fijn dat je ook al zo snel bij de vk terecht kunt. Bij Yara had ik bij 6 weken 4 dagen een mooie duidelijke echo met kloppend hartje dus als je het trekt zou ik idd wachten tot na het weekend dan heb je kans om een hartje te zien.

Zelf ben ik blij dat ik met 5 weken 2 dagen mag komen.

Ennuh die roze wolk...ik zie 'm ik probeer erop te springen en soms heb ik 'm aan een randje beet maar dan overvalt de angst me weer en kletter ik naar beneden.

Ja heel jammer dat die onbezorgdheid weg is, maar aan de andere kant vind ik ook wel dat je soms juist door alles wat je meemaakt extra beseft hoe bijzonder het is als je een kindje mag krijgen.

Jane: ik heb ook heel weinig last van gevoelige borsten, wel af en toe. Maar toen ik zwanger was van yara had ik het constant, dat maakt idd onzeker.

missy: Welkom en gefeliciteerd! Ja ze zeggen dat iedere zwangerschap anders is. maar je gaat toch kwaaltjes vergelijken. (ik tenminste wel).

Bolg: Och mijn arme vriend, ik heb soms echt van die uitbarstingen om kleine dingen.

Mario: Jij ook welkom en gefeliciteerd. Wat mooi en bijzonder dat je in je 'pauze' zwanger geworden bent.

Ring: Toch gefeliciteerd hoor. En kom gezellig meekletsen als het voor jouw goed voelt! verder sluit ik me bij Jane's woorden aan.

Ik vind het ook nog wat onwerkelijk dat ik nu echt ook zwanger ben. Ik had hetzelfde met een broodje smeerleverworst.

Gaap, wat is het al laat...ik kruip snel mijn bed in.

Gr. mvYara
ZWANGER!

Ik meldde me vorige week al even maar moest nog een weekje geduld hebben. Dat geduld is vanmorgen vroeg beloond met twee mooie streepjes om m'n zwangerschapstest! Negen juli uitgerekend.

Later dit weekend kom ik hier even terug om wat meer over mezelf te vertellen aan jullie.

Fijn weekend iedereen.

Groetjes Jo
Hey Jo, gefeliciteerd !I

Ik las gisteren nog even terug en zag je berichtje van vorige week. Ik vroeg me al af hoe het met je zou aflopen.

Fijn dat het gelukt is !!!

Je kon vast vanmorgen vroeg niet meer slapen en vroeg getest?

Hahaha.

V.w.b. vroege echo's: het schijnt dat een hartje gaat kloppen rond 6,5 week. Mijn gyn. raadde me mijn vorige zwangerschap aan om niet vroeger een echo te doen, omdat je daar nog geen zekerheid krijgt (mss. juist alleen maar meer onzekerheid), behalve dat je weet dat er 'iets' zit. Ik heb toen mijn 1e echo met 8+1 wkn gehad.

Panos, ik zou het zeker verzetten een paar dagen. Voor je eigen bestwil, zeg maar. Die paar extra wachten kunnen er ook nog wel bij.

Ikzelf heb nog niet gebeld naar de VK. Daar wil ik mee wachten totdat ik 6 weken-grens ben gepasseerd. Dat is mijn psychologische grens v.w.b. vorige miskramen.

Ik hoop heel erg dat ik een echo mag als ik 8 à 9 wkn ben. Als dat niet mag, ga ik dan zelf een pretecho laten maken. Dat geld interesseert me niet.
Meiden, ik zit in de rats. Vanochtend had ik bruin bloedverlies toen ik naar het toilet ging. Ik denk echt dat het een heel slecht teken is. Ook al zeggen ze dat bruin geen kwaad kan, toch voelt het klote. De eerste keer zwanger verliep net zo, namelijk. En dat bleek een lege vruchtzak te zijn.

Dus... Ik heb er een hard hoofd in dat het nog goed gaat komen.

Bah, wat is zwanger zijn toch klote af en toe.
Jo, gefeliciteerd!
Jo, gefeliciteerd!

Ring: mij is verteld dat een klein beetje bloedverlies niet erg is. Het kan vanalles zijn! Zolang je er geen hevige buikkrampen bij hebt, zit het geloof ik wel goed. Heb het echt veel vaker gehoord en het zijn allemaal gezonde baby's geworden. Maar ik begrijp je angst wel, hoor! Het is vreselijk spannend, angstig en onzeker. Ik ga nu heel hard voor je duimen en aan je denken! Probeer rustig te blijven, ga even rustig liggen ofzo. Meer kan je niet doen.... Ik denk aan je.
Hè bah Ring.

Das klote. Heb je het nog steeds? Of alleen bij de grote boodschap?

Tja, het kan 2 kanten opgaan, vrees ik...

Sterkte !!!!
Ring en Jojon: ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ring, ik begrijp dat het bloedverlies heel vervelend is maar probeer je niet al te druk te maken. Maar das erg makkelijk gezegd natuurlijk.

Ik heb ook nog geen afspraak gemaakt met gynaecoloog om dezelfde reden als Jane aangeeft. Eerst maar 'ns zien hoever ik kom. Maar komende week ga ik wel bellen en dan wil ik liefste echo rond 8 weken. Ik heb het behalve aan mijn digidinnetjes nog niemand verteld. Vind het echt reuze spannend.

Ik heb wel de nodige kwaaltjes: pijnlijke borsten, eind van middag misselijk, moe. Daarnaast ook sinds gisteren hoofdpijn, maar ik weet niet of dat ermee te maken heeft. Misschien is het de spanning. Ik merk ook wel dat ik onzeker word als ik die kwaaltjes niet meer 'voel'.
Jo, gefeliciteerd en welkom!

Ring, jeetje wat klote. Kan me je angst en onzekerheid erg goed voorstellen na je miskramen. Hopelijk houdt het bloedverlies snel op en zet de zwangerschap door. Sterkte!

Wij hebben het aan nog bijna niemand verteld. Eerst maar eens een eerste goede echo afwachten... Tot die tijd overheerst angst en onzekerheid. Moet nog maar zien dat mijn lichaam in staat is een baby te produceren...
Hey allemaal,

Mag ik me aansluiten? Ik ben zwanger van de 2e en 4 juli uitgerekend. Heb een zoontje van augustus 07. Tijdens die zwangerschap heb ik zwangerschapsdiabetes gehad en toen afgesproken dat ik direct bij een volgende zwangerschap weer zou gaan prikken om te zien wanneer mijn waardes weer stegen en helaas blijk ik dus gewoon al diabetes te hebben. Kan gevaarlijk zijn voor de baby in deze eerste weken dus donderdag al in het ziekenhuis geweest voor bloedprikken en wordt maandag gebeld door de internist en moet waarschijnlijk met 8 weken naar de gyn.

Tijdens zwangerschap van mijn zoontje hadden ze op de 20 weken echo ook wat dingen gezien en had ik hoge bloeddruk waar ik voor heb plat gelegen dus ik hoop dat het deze keer allemaal beter gaat.

Iedereen gefeliciteerd, maar lees wel dat er veel van jullie een historie hebben. Ik duim voor iedereen!

Gr. Padababa
Ik kom ook mee schrijven en lezen als het mag.:-)

Ik ben 32 en getrouwd.

Ik ben ongeveer 1 Juli uitgerekend, Donderdag al een echo gehad en het zag er tot nu toe goed uit.(zegt nog niks natuurlijk)

Woensdag de volgende echo en dat hopen we het hartje te zien kloppen.

Daarna krijg ik elke week een echo voorlopig.

Wij zijn al bijna 5 jaar bezig voor ons eerste kindje en ik heb 3 missed abortions gehad en 1 gewone miskraam.

De laatste is al weer meer als 1,5 jaar geleden.

Op het moment ben ik alleen maar erg moe en misselijk s'avonds. overdag merk ik niet zo veel, ja behalve dat ik vaak honger heb.:-)
Hallo mede-zwangeren!

Hier eventjes een wat uitgebreider berichtje van mij. Natuurlijk eerst voor iedereen hier de felicitaties met jullie zwangerschap (was vanmorgen toen ik hier schreef íets teveel met mezelf bezig om dat ook nog te doen )

Hier begint het besef dat ik echt zwanger ben langzaam te landen. Vandaag een erg drukke dag gehad en ik merkte dat ik er af en toe gewoon even van schrok: hé ik ben zwanger! Had het broodje filet americain dan ook al in mijn hand vanmiddag...

Ik zal me even netjes voorstellen aan jullie: ben 25 en heb een dochtertje van bijna 1 jaar oud. Er zit al alles goed gaat dus 20 mnd tussen de twee kindjes hier. Voor ik zwanger werd van mijn dochter heb ik een vervelende miskraam achter de rug met uiteindelijk na tien weken zwangerschap een currettage. Dat heeft m'n zelfvertrouwen wel een deuk gegeven en ik merk ook nu nog dat ik enigszins gereserveerd ben, eerst op de echo zien dat alles goed is en het hartje klopt en daarna ga ik denk ik / hoop ik pas echt genieten van deze zwangerschap.

Mijn vorige zwangerschap is ondanks wat tegenslagen best goed verlopen. Ik heb het voor elkaar gekregen om in één zwangerschap een te lage bloeddruk en een te hoge bloeddruk te hebben (dwz in het begin veel flauwvallen, aan het eind een ziekenhuisopname etc ivm een dreigende zw.vergiftiging). Verder de tweede helft van de zwangerschap flinke bekkeninstabiliteit gehad waardoor ik met name de twee laatste maanden praktisch geheel op bed of bank heb moeten doorbrengen. Gek, maar ondanks dat kijk ik toch met een redelijk positief gevoel terug naar de zwangerschap, dat blijkt wel want anders was ik niet zo snel opnieuw zwanger geraakt. Misschien ook wel omdat de bevalling een hoop goedmaakte. Werd met 39 weken ingeleid door de combi bloeddruk en bekken. Voor mijn gevoel in een mum van tijd was de kleine meid er al. Goed, dit was even een lekker ego-berichtje, moest het even kwijt denk ik!

Berichtje voor Ring: wat zul je geschrokken zijn. Ik kan je helaas wel en niet geruststellen: mijn miskraam begon ook met bruin bloed helaas, maar tijdens zwangerschap vorig jaar heb ik ook enkele keren bloedverlies gehad, paar keer bruin maar ook een keer een flinke bloeding met rood bloed, maar toch is die zwangerschap wel goed gegaan. Niks over te zeggen dus. Alleen dat ik voor je zal duimen dat het goed af zal lopen.

Ga komende week wel alvast de verlosk. bellen. De vorige keer mocht ik bij ruim zes weken al komen voor de eerste echo ivm de eerdere miskraam, ik hoop dat dat nu weer mag.

Wel ga ik het deze keer denk ik sneller vertellen aan iedereen. Vorige keer hebben we het de ouders en broertjes/zusjes verteld na de eerste echo en aan de rest na de tweede echo bij tien weken. Toen ik die miskraam had wist niemand ervan en achteraf had ik best wel wat steun best kunnen gebruiken toen. Heb het tot nu toe alleen aan twee collega's verteld vandaag, maar komende week als dochter jarig is lijkt me een mooie dag om de ouders extra blij te maken.

Pfff het is een heel verhaal geworden vanavond. Vrees dat ik een beetje lang van stof ben, sorry!

Fijn weekend allemaal.

Groetjes Jo
quote:padababa schreef op 01 november 2008 @ 20:39:

en helaas blijk ik dus gewoon al diabetes te hebben. Kan gevaarlijk zijn voor de baby in deze eerste weken dus donderdag al in het ziekenhuis geweest voor bloedprikken en wordt maandag gebeld door de internist en moet waarschijnlijk met 8 weken naar de gyn.

Gr. PadababaWat balen joh! Dus bij jou nu ook al onzekerheid enzo? Wel fijn dat je dit gewoon nu al weet. Kunnen ze er wel gelijk rekening mee houden. En natuurlijk.... van harte welkom hier!
Hoi Sadie! Welkom hier. Jeetje alweer iemand met een hele geschiedenis! En wat voor één! Wat moet dit ongelooflijk spannend voor je zijn. Het is toch wat met juli 2009. Is dat de maand van de langverwachte wondertjes ofzo?

Jojon: nou, nou, hopelijk heb je alle kwaaltjes al tijdens zwangerschap nummer 1 gehad en hoef je nu alleen nog maar te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven