* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Annetje jammer dat het niet gelukt is deze maand.

Veel succes de komende maand, ik hoop voor je dat je in het aug 09 topic mee kan gaan schrijven.

Temperaturen is m.i. een goede manier om inzicht te krijgen in je cyclus als je het goed doet, alleen op die manier ga je jezelf wel heel erg focussen op het zwanger-worden. Mijn ervaring is dat dat niet zo'n positief effect heeft op je humeur en ook niet op je relatie.
Annetje, jammer dat het niet raak is deze maand. Maar nog niet getreurd, want zes maanden proberen, lijkt heel lang maar hoeft echt nog niks te betekenen. Ik zou eerlijk gezegd nog niet met teveel gedoe starten, zoals temperaturen. Probeer nog even relaxed verder te gaan, zoals Jojon eigenlijk hierboven al aangeeft. Als het over een halfjaar nog niet raak is (wat slechts voor geloof ik zo'n 10% van de vrouwen geldt), kun je altijd nog gaan temperaturen.

Succes!
quote:annetje80 schreef op 16 november 2008 @ 15:55:

Hebben jullie nog tips voor een voorspoedige bevruchting?

Heb je al eens ovulatietesten gebruikt? Misschien is dat een idee? Maar nogmaals, maak je geen zorgen! Als je na een jaar nog niet zwanger bent, dan zou ik me pas 'zorgen' gaan maken en er serieus mee aan de slag gaan! Komt vast goed....
Druk weekend gehad en nu een drukke week voor de boeg. Hoop dat ik hier af en toe nog te vinden ben. Gelukkig nog steeds niet heel erg misselijk, of pijnlijke borsten ofzo. Ik ben wel meer moe en nog steeds meer dorst enzo maar dat is het gelukkig.
Hai,

Gisteren een lekker luiwammesdag gehad. Man was zaterdag op stap geweest dus die was sowieso niet zo fit. Toen Padboy op bed lag snel even de hoognodige dingen gedaan (stofzuigen omdat ik aan het niezen was van de katteharen) en toen met zijn tweeen op de bank liggen tukken. En gisteravond vroeg op bed, enige nadeel is dat ik nu de langwerkende insuline om 22.00 uur moet spuiten. Heb nu maar om 21.40 gedaan want kon het echt niet langer volhouden. Maar even vragen of het ook iets eerder kan, dan kan je wat makkelijker vroeg op bed gaan.

Nerwen: ik duim nog steeds voor je dat het goed gaat!

Annetje: jammer dat het niet gelukt is. Ik zou proberen er niet te gespannen onder te worden. 6 maanden voelt heel lang, maar is heel normaal.

Ga nu even snel aan het werk.
Hoi!

Hier nog een juli-mama (als alles goed gaat) Kan ik er nog bij?

Ben zelf 35, heb al een dochter van bijna vier en dit gaat dus ons tweede kindje worden. Heb voor zwangerschap dochter een miskraam gehad en vind het nu ook weer erg spannend. (onderbroek loeren en borstonderzoek is mij dan ook zeer bekend) Verdere kwaaltjes nog niet aanwezig alleen moe, dochter slaapt nu even een uurtje en ik denk dat ik er ook maar even induik...

Groet Meis

ps: ik ben dan 20 juli uitgerekend...
Hallo allemaal,

Mag ik ook meedoen? Ik ben 34 en zwanger van m'n eerste kindje (wat gek om dat zo zwart op wit te zien staan, heb het verder nog tegen niemand verteld...). Ben op 6 juli uitgerekend en heb 21 november de eerste afspraak bij de verloskundige.

Ik voel me verder prima, niet misselijk en ook niet extreem moe (niet meer dan normaal in de herfst). Na een jarenlange kinderwens ben ik heel gelukkig dat het binnen twee maanden nadat we het werkelijk zijn gaan proberen raak is. Ik durf het bijna niet te geloven...
Welkom en gefeliciteerd Engelbengel en Meis! Heerlijk he? En natuurlijk is hier nog plek vrij.

Annetje, ik zou er niet te krampachtig mee om proberen te gaan. Al die toestanden van ovulatietesten en temperaturen kan je altijd nog gaan doen. Zes maanden lijkt lang, maar is nog steeds hartstikke gemiddeld. Pas als je een jaar bezig bent, kan je stappen gaan ondernemen. Ik hoop dat je gewoon volgende maand in het augustus topic mee kan gaan schrijven. Veel succes.

Padababa, heerlijk zo'n luiwammesendag!

Weinig nieuws hier. Ik ben echt verbaasd over die misselijkheid. Hoe langer ik wacht met eten, hoe meer ik er last van heb. Vooral 's ochtends bij het opstaan. Dat heb ik nog niet eerder gehad maar het geeft me wel een fijn gevoel, raar maar echt waar... En die moeheid is ook fijn, toch een teken dat er wat gebeurt in je lichaam. Slapen jullie ook zo goed? Ik wel!
Nieuwe dames Gefeliciteerd! en welkom hier.

Nee, helaas slaap ik helemaal niet goed. Vanmorgen ook weer vanaf 5 uur wakker gelegen. MOet minimaal 1 keer eruit om te plassen, maar vaak ook 2 keer en lig dan daarna te draaien en heb dan last van onrustige benen.
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap voor Meis en Engelbengel. (Jane, je ziet het al.... weer werk aan de winkel voor die mooie tabel die je gemaakt hebt!)

Ring: balen van je misselijkheid maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het wel fijn is dat het daardoor wat concreter wordt allemaal. Probeer wat te knabbelen op je nachtkastje te leggen zoals mariabiscuitjes. (en een glas water want die krengen zijn zó droog!) Dan kan je dat in bed vast nemen, nog even blijven liggen en dan sta je misschien niet zo misselijk op.

Verder super fijn dat je zo goed slaapt. Geniet er maar van want helaas verandert dat meestal wel tegen het einde van je zwangerschap! Ik slaap wel goed op zich, alleen maar tot een uur of 4. Dan word ik misselijk wakker en soms dut ik dan wel in, maar echt lekker slapen doe ik dan niet meer. Soms heb ik geluk en zakt de misselijkheid optijd weg en dan kan ik nog net even een halfuurtje slapen voordat de wekker gaat!

Verder een baalavondje hier, dochter is bij mijn ouders aan het logeren en is ziek en blijft daardoor nog een nachtje langer daar. En ik mis haar opeens zó erg! Wil haar toch het liefst zelf verzorgen en knuffelen als ze ziek is maar ja dit is wel de beste oplossing ivm werken enzo. Maar toch...
Welkom en gefeliciteerd, nieuwelingen hier!

Ik slaap op zich wel goed, maar ben wel telkens vroeg wakker, om half 5 ofzo. Ik weet niet waarom, want ik hoef 's nachts niet naar het toilet en ben dan ook niet misselijk. Ik ben juist eerder misselijk als ik naar bed toe ga, maar niet in grote mate. Ik kan trouwens helemaal niet zeggen dat het zwanger zijn invloed heeft op mijn humeur en ik heb ook geen last van dementie, geloof ik.
Slapen gaat prima, alleen ik droom alweer zo veel...jullie?

Kreeg net een telefoontje van de moeders voor moeders mevrouw, ze komt woensdag. Doen jullie daar ook aan mee?
Welkom en gefeliciteerd Engelbengel en Meis! En Meis: ja, ik doe ook mee aan Moeders voor Moeders. Kleine moeite!
quote:maria52 schreef op 17 november 2008 @ 19:19:

Ik kan trouwens helemaal niet zeggen dat het zwanger zijn invloed heeft op mijn humeur en ik heb ook geen last van dementie, geloof ik. Haha! Hier wel.... Ik spoot vanochtend zeer veel deodorant in mijn haar ipv haarlak. En had daarna natuurlijk geen tijd meer om het eruit te wassen. Gelukkig ruikt mijn deo héééérlijk.

Met mijn klas gingen we vandaag naar een toneelstuk kijken. Het was heel leuk en grappig allemaal. Maar omdat ik het zo leuk vond moest ik steeds bijna janken. Sloeg echt nergens op. Dat hele toneelstuk was niet eens emotioneel ofzo. Tja, zullen de zwangerschapshormoontjes wel zijn. Hihi!!!! Kan er wel om lachen.
Welkom en gefeliciteerd, 'nieuwe' meiden!

Ben vandaag terug gekomen van een weekendje weg (morgen 3 jaar getrouwd, dus dat vonden we een feestje waard).

Lekker uitgewaaid aan de kust, maar wel echt beroerd geslapen! Slecht bed, dus veel wakker gelegen en ook nog eens heeeel veel geplast!

Voordat ik gister in slaap was, ben ik 5 !!!! keer naar de wc geweest... echt verschrikkelijk!

Mijn blaas is al niet zo sterk en ik moet er 's nachts altijd al uit, maar dit was echt doodvermoeiend...

Vanavond weer lekker slapen in mijn eigen bedje

En de komende uurtjes niet meer drinken
quote:Loeki1982 schreef op 17 november 2008 @ 21:41:En de komende uurtjes niet meer drinken Maar als je zwanger bent, dan moet je ook weer voldoende vocht binnen binnen krijgen en dus genoeg drinken! Wat een dilemma's.
Mag ik ook meeschrijven? Ik heb even een andere nick aangemaakt omdat wij het nieuws nog niet wereldkundig hebben gemaakt en je weet nooit of er hier bekenden meelezen. Ben nu 6 weken en 3 dagen en dus nog niet echt scheutig met dit mooie grote nieuws

Ik heb al een dochter van 14 maanden en volgens m'n eigen berekeningen op 8 juli uitgerekend. Maar die datum zal hoogstwaarschijnlijk nog worden bijgesteld, was met m'n eerste zwangerschap ook zo.

Ik wilde eerst pas na 3 maanden op dit topic meeschrijven, maar heb nu toch wel de behoefte om ervaringen uit te wisselen met mede-zwangeren! De eerste weken sliep ik als een blok, maar ik lig nu 's nachts te woelen. Ik ben erg bang om misselijk te worden omdat ik een SUPERhekel heb aan overgeven, brrrrrr. Vriend maakt dus voor de zekerheid elke ochtend een beschuitje voor me dat ik in bed oppeuzel en daarna sta ik heel rustig op. Scheelt enorm! Hopelijk kan ik zo de tijd doorkomen!

Verder veel moe, last van darmkrampen en een raar weeïg gevoel in de maag. Het lijkt wel of ik nu ff niet weet wat m'n maag bedoelt: wel of niet eten? Eet de hele dag door kleine beetjes omdat het na het eten snel weer voelt of ik trek heb.

En die scherpe reuk en smaak! Hebben jullie dat ook? Echt niet normaal meer, ik ruik nu echt alles en het eten proeft ook anders. Normaal ben ik een zoetekauw en nu denk ik de hele dag aan hartige dingen zoals soep en saucijzebroodjes.

Vind het wel zwaarder zo'n 2e zwangerschap omdat je al een dreumes hebt rondlopen die de hele dag aandacht vraagt. Vorige keer laste ik heuse slaapdagen in want ja, ik kon doen en laten wat ik wilde. Heerlijk was dat eigenlijk!

Ik heb nog geen afspraak staan met vk. Heb geen behoefte aan prenatale screening e.d. dus zie de noodzaak van een afspraak nog niet echt in. Mijn 1e zwangerschap is prima verlopen en ik ben thuis bevallen zonder complicaties. Nog even afwachten die eerste 12 weken, maar eigenlijk maak ik me nog niet echt druk. Heb dankzij de vorige zwangerschap en bevalling heel veel vertrouwen in m'n lijf gekregen!

Nou tot zover eerst even deze hele lange eerste post.

Groetjes Donderjagertje
Errug vervelend ja!

Gelukkig heb ik er al wel een behoorlijk aantal liters ingehesen vandaag

Wie o wie herkent trouwens (nu al) de angst om dikker te worden?

Ik heb er echt heel erg last van!

Ben twee jaar geleden ongeveer 20 kg afgevallen, terwijl het niet helemaal goed zat in m'n kop.

De afgelopen jaren is er steeds weer wat bijgekomen, waardoor ik vrijwel weer op m'n oude gewicht zit. Hier kan/kon ik best mee leven, omdat het in elk geval tussen m'n oren weer goed zit en ik weer een gezond eetpatroon heb. Dat was voor mij belangrijker dan dun zijn!

Maar ik voel mezelf echt nu al zo log! (En dat met 6 weken, belachelijk toch?) Ik moet er niet aan denken dat ik strakkies meer weeg dan mijn man (90kg) AARRGGHH!
quote:Loeki1982 schreef op 17 november 2008 @ 22:07:

Wie o wie herkent trouwens (nu al) de angst om dikker te worden?

Ik heb er echt heel erg last van!

Héééél herkenbaar! Ik ben voordat ik zwanger raakte 8 kilo afgevallen. Was ik keiblij mee. Maar ja... daar is al snel niets meer van te zien natuurlijk. Ben echt bang dat ik straks heel lelijk wordt en dat het daarna nooit meer goed komt. Haha! Dat ik het dan met een kind zo druk heb, dat ik geen tijd meer heb om de overtollige kilo's eraf te trainen enzo. Maar ach, we zien wel! Misschien worden we wel supermooie kamerolifantjes! Ik heb jarenlang om zwanger zijn gebeden/gesmeekt. En toen had ik er natuurlijk alles maar dan ook echt alles voor over! Ook een leven lang eruit zien als een nijlpaard. Dus wat zeur ik eigenlijk?

Welkom donderjagertje!!!!!
Ik wil die buik juist!!! Geef me die buik nu! Dan is het tenminste echt. Ik ben zelf helemaal niet slank, maar angst om dikker te worden heb ik niet. We zien het allemaal wel.

Donderjagertje, gefeliciteerd. Wat fijn dat jij wel zoveel vertrouwen in je lijft hebt. Lijkt me ideaal, je nergens druk om te hoeven maken.

Ik ben ook wel vroeger wakker dan normaal hoor. Maar verder slaap ik dus goed. Ik eet nu een crackertje voor ik m'n bed uitga, dat werkt wel goed.

Meis, ik doe niet mee aan Moeders voor Moeders. Ik heb nu twee keer een miskraam gehad en zou het sowieso vreselijk vinden om weer te moeten afbellen. Vandaar.
- even snel want Yara loopt rond te zwaaien met viltstiften-

We zijn zo ontzettend blij. vandaag hebben we een echo gehad én ons wondertje doet het prima. Ik ben precies 7 weken en 2 dagen zwanger en er was een goed kloppend hartje te zien! Wij zijn gelukkig! We durfden er allebei niet meer op te hopen, dus we waren echt helemaal verbluft toen de vk ons een kloppend hartje liet zien!

Gr mv Yara & wondertje!
Fijn MvYara. Gelukkig maar.
mvYara: wat fijn!!!! Gefeliciteerd hoor!
Gefeliciteerd mvYara!

Dan wordt 't ineens echt, lijkt me. Gaaf hoor!

@Blogbabe en Ring: we zullen wel zien hoe we er over een paar maanden bij lopen. We worden gewoon supermooi zwanger! Die buik maakt 't wel echter ja!

Ik hoop er alleen nu nog niet te snel wat van te gaan zien... heb vanaf 1 dec mijn baan opgezegd en ben dus al weken druk aan het solliciteren en ik hoop niet dat het met gesprekken al te zien is...
We hebben een hartje!!!!!!!!

Sorry dat ik weer zo binnenval, maar we zijn zo ontzettend blij. Vandaag bij de echo was heel duidelijk te zien dat het vruchtje gegroeid was sinds vrijdag en het kloppende hartje was niet te missen! De gyneacoloog heeft me weggestuurd met de woorden "rustig aan en komen over 2 weken maar weer terug". Geen reden tot zorgen dus.

Nu is het voor ons weer net als voor jullie, de 12 weken afwachten. Maar de kans dat het nu nog misgaat is wel kleiner geworden natuurlijk.

Ik ben uitgeput van alle spanning, als ik weer wat energie heb, lees ik bij en ga ik reageren. In elk geval allemaal bedankt voor de lieve woorden en het meeleven, het heeft vast en zeker geholpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven