Kind zonder speen - help mij consequent te zijn!

19-10-2009 19:43 47 berichten
Vanavond is onze dochter voor het eerst zonder speen naar bed gebracht. Ze wordt eind van dit jaar 3, dus wij vonden het de hoogste tijd. Maar ja, ze was al zo'n beetje vanaf dag één aan dat ding verslaafd...

Sowieso mocht ze hem overdag nooit en legde ze hem 's ochtends in haar eigen bed zodra ze wakker werd en eruit kwam. Maar 's nachts had ze dat ding altijd zeeeeer nodig.

Haar nichtje van een halfjaar jonger slaapt al een tijdje zonder speen. Die had te horen gekregen dat de spenenfee haar speentjes opgehaald had. Onze dochter was daar helemaal vol van, dus wij vanochtend ook maar aan de slag. Spenen onder het kussen gelegd, half uurtje later waren ze opgehaald

De hele dag was dochterlief trots dat ze een 'grote meid' was en vertelde ze aan iedereen die het maar horen wilde dat ze vanavond zonder speen ging slapen. Samen met papa heeft ze een aftelkalender gemaakt, zodra ze vier nachtjes zonder speen geslapen heeft mag ze een cadeau uitzoeken. Het leek te gaan werken allemaal...

En natuurlijk, nu het zover is, is het drama. Ze ligt nu al een half uur te brullen in bed. Mijn man is haar nu even troosten maar we zijn 100% van plan haar speentjes NIET meer te geven. Het is alleen zo moeilijk, je doet je kindje oprecht verdriet...

Ik heb steun nodig! Help mij consequent zijn! En als iemand nog andere tips heeft, dan gráág!
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je de spenen die je in huis hebt, weggooien. Dan kun je er niet meer naar grijpen al zou je willen.

Succes ermee!
En vooral veel complimentjes geven dat ze het zo goed doet!!
Dank jullie voor de tips. Met dat complimentjes geven zit het wel goed. Spenen weggooien is een goede voor morgenochtend. Ze liggen namelijk hoog in haar kledingkast in een schoenendoos (wilde er 1 of 2 bewaren voor 'later').

Kleintjes kunnen wel creatief zijn trouwens...eerst begon ze te roepen dat als ze 'eeeeeventjes naar beneden mocht, heeeel eeeeventjes maar, dat ze dan wel ging slapen zonder huilen' en nu ligt ze al bijna tien minuten 'auauauauauaau' te brullen. Ik vrees dat dit een hele lange avond gaat worden...
weggooien die spenen, in de container!

Wat is er precies leuk aan een speen, later?

Even volhouden, over een paar nachten is het over.

Als je nu toegeeft...
He Mmmmoi

Wij hebben ook het hele spenenfee verhaal achter de rug, haha! (speen in een envelop toen hebben we de speen op de post gedaan. Iets via de post besteld, en ze was helemaal in de wolken met haar k3 microfoon van de spenenfee. Ze is nu al 8 of 9 weken zonder speen. In het begin best moeilijk gehad, maar het feit dat we zeiden dat haar tandjes heel lelijk zouden worden door de speen, dat hielp wel. Nu vind ik het heerlijk dat we hebben doorgezet! Bij ons viel het wel mee, maar 1 avond even gehuild (wel heel hard..)

Maar echt, het gaat echt beter, het komt goed, Even doorbijten, je kan het!

En inderdaad alle spenen weggooien zodat je niet terug kan grijpen.

Succes en sterkte vanavond/vannacht

*Ze was trouwens van de week bij de suup tegen een andere peuter (met speen) aan het vertellen, dat spenen voor baby's zijn, en haar speen alláng door de spenenfee naar een meisjesbaby gebracht was. Ze stak nog net niet haar neus in de lucht toen ze zich omdraaide..
En dan komt nog hysterischer brullen, hoofd tegen de deur slaan, overgeven, zeggen dat ze stikt, dat ze je haat, dat ze wilde dat papa en mama dood waren, need I say more?

Blijven denken aan de consequenties als je nu toegeeft en haar die speen geeft. Je wil er van af, je weet dat ze alles in het werk zal stellen om jou zover te krijgen. Volhouden he!

Succes!
Mijn zoon is bijna 4 en is vanavond ook voor het eerst zonder speen naar bed gegaan.

Heel spannend dus....

Hij begon er helemaal zelf over dat hij nu groot genoeg was om zonder speen te kunnen.

Even bedacht hij zich 'mama, zullen we zaterdag maar doen om zonder speen te slapen?'

Maar uiteindelijk gaf hij zonder morren zijn speen aan mij.

Ik was van plan om met Sinterklaas een brief van de sint in de schoen te doen waarbij hij om de speen vroeg in ruil voor een kado.

Maar dat hoeft dus nu niet meer (als het goed is ;) )

Ik denk wel dat hij vannacht wakker zal worden en om zijn speen zal vragen.

Zal wel even moeilijk worden vrees ik....

Ik ben wel super trots dat jij dit toch maar even uit zichzelf probeert!
Arme mmmoi, ik heb geen verstand van spenen, maar ik wil je wel even een geven. Wat moet het vreselijk moeilijk zijn om niet toe te geven en voet bij stuk te houden, terwijl je dochter zo huilt.

Probeer sterk te zijn en je voor ogen te houden dat het nu eenmaal een kéér moet. Als je er nu aan toegeeft, zal het de volgende keer nog moeilijker zijn.
The time is now
Hee Mmmoi, even een hart onder de riem van mij.

Geen tips behalve doorzetten. Wij hebben ook een dag of 2 drama gehad met inslapen maar daarna was het ook over.

We zijn ondertussen alweer een paar maanden speenvrij en ze probeerde er laatst 1 die nog ergens in een mandje lag maar het zag er heel onbeholpen uit, ze vond er ook niks meer aan.

Succes!

Als je dochter er niet naar vraagt het ook niét over de speen hebben!

Zoon (bijna 2,5) slaapt sinds een paar dagen zonder speen. Hij heeft wel een knuffel waar hij niet zonder kan, mss kan je een soort vervanging voor in bed geven?

Maar wat anderen ook al zeiden, spenen weggooien, dan kom je ook niet in de verleiding.
Ohja en hier liggen ook nog 2 eerste speentjes te verstoffen in de kast hoor

Ohja en lukt het echt niet, ik heb vorige week zo'n keiharde speen gekocht. Zoon vond hem blijkbaar niet zo lekker als z'n oude speentjes, misschien is hij daarom ook zo snel gestopt?
Jullie zijn lief allemaal...ik heb wel echt wat aan jullie woorden! Het geeft me een hart onder de riem. Ik weet dat het idd gewoon een keer móet en nu we ervoor gegaan zijn, moeten we doorzetten...

Ben net nog even naar haar toe geweest. D'r vader is zo'n lekker type die dit soort dingen 's ochtends bedenkt en zélf 's avonds weg moet Kan mama het weer oplossen, haha.

Ik heb net even met haar gepraat, haar getroost, neus laten snuiten en water gedronken en toen duidelijk gezegd dat ik weet dat ze heel verdrietig is, ik er écht niks aan kan veranderen en dat ik dus ook niet meer boven kom vanaf nu. Ze is nu stil. Sterker nog, ik geloof zelfs dat ze slaapt. Doodswensingen heb ik dus nog niet gehad, haha... Ben wel benieuwd hoe het vannacht gaat. Dit kan nog een flinke klus worden! Heb jullie woorden nog wel nodig hoor!

Enneh, marEsol, jij ook sterkte!
quote:mmmoi25 schreef op 19 oktober 2009 @ 20:31:

Ze is nu stil. Sterker nog, ik geloof zelfs dat ze slaapt. Doodswensingen heb ik dus nog niet gehad, haha... Ben wel benieuwd hoe het vannacht gaat. Dit kan nog een flinke klus worden! Heb jullie woorden nog wel nodig hoor!

Nou ja, meer 'bij wijze van'. Fijn dat ze in ieder geval even stil is.

Succes vannacht! Komt goed!
Ik bedenk me net nog een nadeel dat dochter nu geen speen meer heeft.

Voorheen konden we nog zeggen dat we haar speen afnamen als ze niet ging slapen maar dat gaat nu dus niet meer.
quote:pebbles10 schreef op 19 oktober 2009 @ 20:25:

Hee Mmmoi, even een hart onder de riem van mij.

Geen tips behalve doorzetten. Wij hebben ook een dag of 2 drama gehad met inslapen maar daarna was het ook over.

We zijn ondertussen alweer een paar maanden speenvrij en ze probeerde er laatst 1 die nog ergens in een mandje lag maar het zag er heel onbeholpen uit, ze vond er ook niks meer aan.

he pebbs, gebruikt je jongste dochter een speen? Misschien kan mmoi zeggen dat hij naar haar toegestuurd wordt!
Na 5 maanden doorzetten met mijn zoon die niet sliep zonder speen weer de speen gegeven. Wat een rust ik was kapot. 5 maanden niet geslapen ik was ten einde raad. Ik heb dus in overleg met het consultatieburo weer de speen gegeven, ik kon niet meer en mijn zoon ook niet, ja, wakker blijven, dat wel.

Met mijn andere kinderen ging het prima hoor dus gewoon vol blijven houden
quote:krokusje schreef op 19 oktober 2009 @ 20:59:

[...]

he pebbs, gebruikt je jongste dochter een speen? Misschien kan mmoi zeggen dat hij naar haar toegestuurd wordt!De jongste heeft haar duim dus dat gaat niet werken. Bij de oudste heb ik trouwens ook gezegd dat haar speen naar de baby's is gegaan maar ik heb niet een specifieke baby genoemd.

@stoeptegel: 5 maanden slecht slapen zonder speen!!! Jee wat een drama. Hoe oud was hij toen?
Ja 5 maanden pebbles hield hij het vol. Hij was toen 4 jaar oud. Op dringend advies van het CB de speen weer gegeven....
En en en???

(hier een hele nieuwschierige meelezer )
Hoe is het gegaan Moi??

Hier is het supergoed gegaan!

Mijn zoon is helemaal niet wakker geweest, heeft lekker uitgeslapen en heeft er zelfs nog helemaal niet naar gevraagd!

Ik weet niet wat me overkomt, dit had ik ècht niet verwacht.

Hij is zò speenverslaafd, kon er echt niet zonder.

En nu zomaar ineens uitzichzelf wel.
Hier is het ook best goed gegaan eigenlijk! Wat lief dat jullie er naar vragen!

Mijn dochter werd rond twaalf uur even wakker, lag heel eventjes te huilen maar was meer in slaap. We zijn niet eens bij haar geweest. Vanochtend rond zeven uur gebeurde dat weer even en uiteindelijk was het pas na achten toen ze naar onze kamer kwam! Ze vroeg er wel direct weer om. Wij hebben gezegd dat haar speentjes naar de arme kindjes gebracht worden maar zij zei doodleuk: 'dan gaan we toch even met het vliegtuig de speentjes weer terug halen?' Dat werkte hier dus ook niet echt

Mijn moeder belde en die beloofde haar vrijdag een Barbie die ze al een hele tijd wil hebben, dus dat hielp ook mee. Vandaag overdag is ze er niet meer over begonnen!
Wij knipten iedere keer een stukje van de speen af. Werkte ook prima! Totdat het ding zo klein was dat hij vanzelf uit viel.

Fijn dat het goed gegaan is.
Tja, het middagslaapje wordt natuurlijk ook niks. Bek af, maar niet slapen...ach ja, ik laat haar maar gewoon een tijdje liggen. Dan rust ze ook.
quote:krokusje schreef op 19 oktober 2009 @ 20:59:

[...]

he pebbs, gebruikt je jongste dochter een speen? Misschien kan mmoi zeggen dat hij naar haar toegestuurd wordt!

Leuk idee!!! Of de speen naar Krokus opsturen, de baby moet toch zeker wel een speentje???

Ik wens je veel geluk voor vanavond. Wedden dat je over een maand hier lachend naar terugkijkt????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven