Kleding dilemma

22-09-2025 11:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand tips voor mij? Dochter (groep 8) is best mode bewust. We moeten binnenkort inkopen doen voor najaar (bijna alles is te klein) en ze heeft duidelijke voorkeuren. Y2K stijl liet ze me zien online, ze bewondert ook een alternatieve stijl, maar wel met een drupje roze/paars (preppy). Ik ben dus alvast gaan kijken online. Bij bekende ketens zoals H&M en C&A zie ik wel een paar dingen die hierin passen, maar online is het vooral Shein die echt leuke alternatievere kledingstukken heeft. Ook lijken me de broeken fijn, wel jeans, maar met veel elastiek aan de achterkant. Ik wil liever niet bij zo'n winkel kopen, maar zij spelen natuurlijk snel in op trends en zijn wat gedurfder in designs. Weten jullie misschien nog een (online) winkel waar ik kan slagen (maat 146/152)? We gaan sowieso eerst naar de lokale tweedehands kinderkledingbeurs. Hier wist dochter vorig jaar ook best veel dingen te vinden.
Vergeet vooral ook vinted niet!
Vinted?
Qua preppy Subdued en Hollister.
Misschien eens kijken of ze de xxs of de xs al aankan bij the New Yorker of Monki. Die hebben volgens mij wel kleding in de lijn. Mijn dochter van 10 past van the New Yorker inmiddels wel wat kleding, maar is denk ik wel wat langer dan jouw dochter.
Voor mij is dat nooit een dilemma. Ik koop niet bij aanbieders als Shein of Ali, gewoon niet, dus dan moet je het sowieso elders zoeken.
Bershka, Stradivarius, Zara, dat zijn wel winkels waar jonge meiden hun outfits shoppen.
Ik heb wel altijd grenzen gesteld aan de kleding van mijn pubers. De jongens mochten niet met zichtbare boxershorts de deur uit en de meiden niet met blote buiken. Voor een feestje wel, maar niet naar school/oma/bijbaantjes.
Oh blote buiken heb ik niet echt moeite mee, mits gewoon strookje buik. Zeker niet op haar leeftijd, misschien hypocriet, maar het voelt nu niet sensueel oid. Ik ga zeker even kijken naar jullie tips! Vinted vind ik soms onoverzichtelijk, maar dat is natuurlijk een kwestie van de juiste zoekopdrachten.
Waitingforthenight schreef:
22-09-2025 16:41
Oh blote buiken heb ik niet echt moeite mee, mits gewoon strookje buik. Zeker niet op haar leeftijd, misschien hypocriet, maar het voelt nu niet sensueel oid. Ik ga zeker even kijken naar jullie tips! Vinted vind ik soms onoverzichtelijk, maar dat is natuurlijk een kwestie van de juiste zoekopdrachten.
Laat haar lekker zelf op vinted zoeken. En dan samen bestellen.
Cider is ook leuk.
KamilleT schreef:
22-09-2025 12:49
Voor mij is dat nooit een dilemma. Ik koop niet bij aanbieders als Shein of Ali, gewoon niet, dus dan moet je het sowieso elders zoeken.
Eens. Ik zou dan wel extra moeite steken in het zoeken (ook tweedehands winkels enzo) maar nooit Shein of Ali.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven