knutselspullen (bijna) 14 jarige

27-02-2021 09:15 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn bijna 14 jarige vind het nog steeds om te knutselen, maar wat is nu echt nog leuk voor een 14 jarige?
Iemand ideeen?
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn knutsel-dochters (16-18) voor sinterklaas een pakket van builDIY.nl gegeven. Kost wel wat maar is ontzettend leuk. de oudste kreeg de studeerkamer, en is daar echt een paar dagen mee bezig geweest. er zit oa een lampje bij met batterij, en is een heel gepriegel om af te krijgen. Superleuk!

Mijn kinderen hebben hier ook veel geknutseld maar wat ik in huis heb is de in de loop van de tijd erg veranderd. Van goedkope glitterlijm en stickertjes naar alleen basisspullen. ze verzinnen nu zelf wat ze willen maken (via pinterest/youtube/...). Dus verf, karton, papier, lijm, ... Voor hun verjaardag krijgen ze wat duurdere mooie sets van bijvoorbeeld potloden of verf (van Gogh set ofzo), aangezien ze erg van schilderen en tekenen houden. Ze werkten eerst veel met waterverf en bijbehorend papier en kwasten. Afgelopen jaar zijn ze overgestapt op olieverf. Van beide is het merk Van Gogh erg goed.
Van potloden hebben ze een set van Prismacolor. Die heeft veel pigment, schijnt fijn te zijn.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Hier ook knutselfanaten. Hier doen ze;
Handletteren, tombow stiften en pigma micron fineliners zijn echt fijn.
Borduren is ook in sinds ik dat weer ben gaan doen.
Schilderen op nummer.
Breien en haken.
Ik heb zelf op die leeftijd een hele mooie doos met potloden in diverse hardheden gehad en goede kleurpotloden, daar was ik toen echt blij mee. Heb ook boeken gehad; perspectieftekenen, portret. En alhoewel er nu alles online te vinden is, grijp ik toch terug op die boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds te blij dat je je eigen schilderen op nummer afbeelding kan opladen. Ik heb niet eens aandelen maar hoop dat het blijft bestaan.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/drawing-on-the ... 000094674/

Dit boek!
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site van Paperfuel. Dooldle XXL-boek is heel leuk en ze verkoopt ook prachtige materialen. Stiften, papier, ponsen etc.
Alle reacties Link kopieren
Papierfiligraan

Afbeelding
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Filigraan, origami en een 3D printer!
Alle reacties Link kopieren
Een boek met materiaal.
Echt goed spul voor iets dat al jaren een hit is. Beter papier, hoger segment potlood merk. Upgrade penselen.
Een online cursus van iets nieuws met materiaal.
Fijne opbergers.

Ik kan wel wol van bedrijf x en naalden van bedrijf y. Maar dat is voorkeur en creatieve voorkeur afhankelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier is stenen verven het helemaal! Paar mooie acrylverf pennen, stapel stenen en een pot vernis en je bent er klaar voor!
Alle reacties Link kopieren
Met (acryl)verfstiften kan je op stenen tekenen (vind ik zelf ook erg leuk), maar ook op andere materialen zoals hout zodat je van alles kan decoreren. Wel heb je ook nog vernis nodig.
Glas/porceleinstiften, daarmee kan je dan weer op glazen, mokken, vazen, kommetjes of borden schilderen.
Alle reacties Link kopieren
Ken je epoxy?

Ik heb voor mijn nichtje die 18 wordt een epoxy starter set gekocht voor sieraden. Vond ze helemaal geweldig! Bij carols webshop heb je leuke kits
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
https://carolsshop.nl/
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Goede kwaliteit verf, potloden, penselen, of een mooie tekendoos als ze die nog niet heeft. Of goed papier.
Tjezus, wat vals
Hier is partner veel bezig met schilderen, tekenen etc. Buiten het normale materiaal zijn haar laatste uitbreidingen: een tafelezel, een stans en embossingmachine en een pocketprinter.
Alle reacties Link kopieren
Op die leeftijd was ik gek van Pergamano, dat zie ik nu eigenlijk nooit meer. Best jammer want je kon er echt mooie kaarten mee maken vind ik. het schijnt nog wel te koop te zijn volgens het internet.
Skawa schreef:
27-02-2021 12:49
Ken je epoxy?

Ik heb voor mijn nichtje die 18 wordt een epoxy starter set gekocht voor sieraden. Vond ze helemaal geweldig! Bij carols webshop heb je leuke kits
Leuk, ik werk ook met epoxy. Benadruk wel bij je nichtje dat ze altijd geschikte handschoenen ( nitril ) draagt, epoxy leidt gemakkelijk tot allergieën, zeker na huidcontact. Als het opgedroogd is, vormt het geen risico meer.
Als ze graag juwelen maakt in combinatie met epoxy, is http://www.hoblit-kralen.nl/ misschien nog een leuke site.
Alle reacties Link kopieren
Met epoxyhars kan je hele leuke dingen maken. Ik vind wel dat je veel nodig om extra te kunnen starten, kan best prijzig zijn worden.
Zelf sieraden/sleutelhangers maken.
Alle reacties Link kopieren
echt super ideeen, hier kan ik veel mee, dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Nog aanvullend op alle toffe ideeën:
Een zeefdrukset voor thuis van www.bobbinhood.nl

Met sjablonen en een heel laag instapniveau. Kan op papier (kaarten enz.) maar ook op kleding.
Hips, hopsakee en pierlala.
Of iets heel anders: een naaimachine. Kan je ook eindeloos veel leuke dingen mee maken en creatief zijn.
Zelf stempels maken is ook leuk met linoleum en een guts.
Alle reacties Link kopieren
Ecoline stiften.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Handlettering? Kalligrafeer oefenboeken? Vind ik zelf ook leuk!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
En ik heb aquarelpotloden, ook echt fantastisch
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Zie zoveel leuke kneuter dingetjes!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven