Pampers jongen, 7 jaar

23-02-2020 11:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een tip/advies voor een goed merk luiers voor de nacht.
Onze zoon is 7 jaar en ‘s nachts niet zindelijk. Een paar keer per week lekt hij zodanig door, dat zijn hele bed nat is.
We hebben Kruidvat eigen merk geprobeerd, Etos en Dry nites.
Ik zou eens naar een apotheek gaan, die zullen vast incontinentieluiers hebben voor kinderen. Werkt beter denk ik dan gewone luiers qua absorptievermogen.
Wij hebben de moed opgegeven en maken zoon elke nacht wakker rond een uur of half 11, 11 uur. Dan is de plas niet meer zo groot dat alles nat wordt. Volgens mij bestaan er niet veel meer varianten luierbroekjes dan die Dry Nites en het Kruidvat huismerk..
Gebruik je van Dry nites die van 4-7 of 8-15 jaar? Wij gebruikten voor onze zoon van 3 die van 3-5 jaar maar dat lekte ook vaak. 4-7 gaat nu meestal wel goed. Dus mocht je 8-15 nog niet geprobeerd hebben dan zou dat een oplossing kunnen zijn.

Heb je bed van zoon wel dubbel opgemaakt zodat je snel kan verschonen in de nacht? Lost niet alles op maar scheelt wel gedoe midden in de nacht.
De luierbroekjes va het kruidvat lekten niet door bij mijn zoon.

Toen hij baby was had hij altijd pampers.

Maar toen hij ouder was en overdag al lang zindelijk en hij alleen 's nachts nog een luierbroekjes droeg zaten die van kruidvat beter.
Via de huisarts incontinentie-materiaal aanvragen is ook een optie. De verzekering zou dan een deel vergoeden.
Molicare, werkt perfect. Via de apotheek, mogelijk met advies huisarts.
Juffiejuf schreef:
23-02-2020 12:17
Via de huisarts incontinentie-materiaal aanvragen is ook een optie. De verzekering zou dan een deel vergoeden.
Ligt eraan.....mijn zoon was ook lang niet zindelijk s nachts, maar het werd pas een probleem en voor vergoedingen vatbaar na zijn 10de jaar.
Maar misschien is er inmiddels een en ander veranderd bij de verzekeringen.
Dat klopt Darkside maar als je een goede huisarts hebt lukt dat tegenwoordig wel.
We gebruiken de Dry nites 4-7 variant (werd een beetje terughoudend door de leeftijd van 15, leek me veel te groot), maar in ieder geval het proberen waard.
Morgen de huisarts eens bellen met de vraag of er mogelijkheden zijn voor incontinentiemateriaal voor kinderen.
Bedankt voor jullie advies!
sugarmiss schreef:
23-02-2020 12:11
De luierbroekjes va het kruidvat lekten niet door bij mijn zoon.

Toen hij baby was had hij altijd pampers.

Maar toen hij ouder was en overdag al lang zindelijk en hij alleen 's nachts nog een luierbroekjes droeg zaten die van kruidvat beter.
Hoe lang is dat geleden?
Ik weet dat Kruidvat een tijdje geleden de luiers heeft veranderd en dat ze voor ons niet meer zo goed zijn als ze waren.
Mijn zoontje van 6,5 jaar plast s’nachts echt veel. Ik heb de kruidvat luiers ( wel de oude versie ) want bij de vernieuwde lekte hij en het merk baby dry pamperbroekjes .
Desmopressine neusspray bij de huisarts halen.
Echt; mijn zusje was notoire bedplasser en hiermee was ze er binnen 2 weken vanaf. Las het nota bene als tip op de Achterwerk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wellicht kom je in aanmerking voor vergoeding van plaswekker? Heeft onze zoon enorm geholpen. Heeft tot 8 in bed geplast en had achteraf eerder moeten beginnen met plaswekker. Is broekje met sensor die bij eerste druppel afgaat. Hierdoor leert het lichaam de signalen te herkennen en uiteindelijk dus op tijd wakker te worden.
Plaswekker?
https://www.123drogisterij.nl/abena-abr ... 3uEALw_wcB

Ik heb hier nog een gesloten pak van staan, als je de verzendkosten betaalt stuur ik ze zo naar je op als denkt dat dit wat zou kunnen zijn. Of je moet uit (de buurt van) 040 komen, dan kunnen we zo iets afspreken.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
elmo11 schreef:
23-02-2020 12:45
Hoe lang is dat geleden?
Ik weet dat Kruidvat een tijdje geleden de luiers heeft veranderd en dat ze voor ons niet meer zo goed zijn als ze waren.
Een jaar of 3 geleden
Pampers loopt tot maat 8 (bol of wehkamp) trouwens, als je dat liever eerst probeert... :)
gizz schreef:
23-02-2020 13:06
Wellicht kom je in aanmerking voor vergoeding van plaswekker? Heeft onze zoon enorm geholpen. Heeft tot 8 in bed geplast en had achteraf eerder moeten beginnen met plaswekker. Is broekje met sensor die bij eerste druppel afgaat. Hierdoor leert het lichaam de signalen te herkennen en uiteindelijk dus op tijd wakker te worden.
Hielp bij mijn zusje ook niks. Echt die desmopressinespray, en het hele probleem was als sneeuw voor de zon verdwenen.

Desmopressine is ADH (antidiuretisch hormoon), zij maakte dat zelf niet voldoende aan ‘s nachts, maar door die desmopressinespray ging denk ik het feedbacksysteem aan de slag, waardoor ze het dus wel ging aanmaken.

Maar je kan het ook probleemloos langer gebruiken, want het is dus ‘gewoon’ ADH, een lichaamseigen stof.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
23-02-2020 13:15
Hielp bij mijn zusje ook niks. Echt die desmopressinespray, en het hele probleem was als sneeuw voor de zon verdwenen.

Desmopressine is ADH (antidiuretisch hormoon), zij maakte dat zelf niet voldoende aan ‘s nachts, maar door die desmopressinespray ging denk ik het feedbacksysteem aan de slag, waardoor ze het dus wel ging aanmaken.

Maar je kan het ook probleemloos langer gebruiken, want het is dus ‘gewoon’ ADH, een lichaamseigen stof.
Supertip
Er zijn ook incontinentie pyjamabroeken. Underwunder heeft verder goed incontinentieondergoed. Is alleen niet voor megaplassen, dus zou ook idd kind om 11u/12u laten plassen. Of desnoods op ander moment in de nacht nog een keer als je zelf toevallig wakker bent.
Abriform junior xs2.

Met de leeftijd van je zoontje zul je deze op machtiging vergoed kunnen krijgen. Anders zijn ze erg duur (26€ voor 32 stuks).

Wij gebruiken deze voor onze 2,5jarige zoon welke wegens medische redenen heel groot en zwaar is. Ze kunnen tot 2,5e liter opnemen!
Met al het andere nat wakker, deze perfect!
bam_1984 schreef:
23-02-2020 13:07
https://www.123drogisterij.nl/abena-abr ... 3uEALw_wcB

Ik heb hier nog een gesloten pak van staan, als je de verzendkosten betaalt stuur ik ze zo naar je op als denkt dat dit wat zou kunnen zijn. Of je moet uit (de buurt van) 040 komen, dan kunnen we zo iets afspreken.
Wat lief! Heel graag.
Ik wil je er ook wel een vergoeding voor geven. Wij wonen niet in de buurt...
Ik heb op dit moment meerdere pakken abriform xs 2 thuis staan. Krijg ze wegens leeftijd nog niet vergoed maar krijg ze ook van hele lieve mensen. Je mag best een pak of 2 van me hebben tegen verzendkosten.
elmo11 schreef:
23-02-2020 14:46
Wat lief! Heel graag.
Ik wil je er ook wel een vergoeding voor geven. Wij wonen niet in de buurt...

Je hebt een pb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven