Spelletjes

12-04-2024 21:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand hier leuke tips voor spelletjes voor de Nintendo switch.
Wij zijn hier nieuw in. En absoluut geen gamers.
Kind is 5 jaar.
We hebben wel minecraft gekregen,
Maar daar staat leeftijd 7 jaar.
Hoe serieus kijken jullie naar die leeftijden?


Wij vinden het belangrijk dat er geen geweld bij zit zoals schieten of vechten en natuurlijk geen horror.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mario Party of Mario Party Allstars. Wij kijken wel naar de leeftijd want dat heeft met de moeilijkheidsgraad te maken of is meer met geweld. Een 5-jarige kan wel een spelletje spelen voor 7 jaar.

Kirby is hier trouwens ook favoriet.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minecraft is vooral bouwen maar hij kan ook afgemaakt worden, door oa creepers en online door vreemden in gemaakte werelden ;-)

Mario ( en consorten) en Kirby, Yoshi, Sonic spellen zijn best vaak vanaf 3 jaar, qua behendigheid zal nog wel moeilijk zijn maar veel zijn geschikt qua leeftijd en wat je vraagt.

Animalcrossing.


Switch sport varianten, is ook leuk omdat samen kan. Mario Party ook.
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 12-04-2024 22:01
10.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Just Dance, ook leuk samen.
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 12-04-2024 22:01
45.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben Mario kart, mario party, kirby en verschillende pokemon spellen. Onze zoons van 5 en 7 spelen vooral de mariospelletjes of Kirby maar ze spelen niet alleen en vragen er vaak alleen om als er vriendjes zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Animal crossing is een aanrader.
Mario ook leuk, waarschijnlijk wel al wat lastiger.
Yoshi crafted world is volgens mij ook redelijk makkelijk.

Zelf geen kinderen, dus kan zijn dat ik er naast zit qua inschatting van moeilijkheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook minecraft, pokemon, lego city en mario, animal crossing. Kids zijn 7 en 5. Een spelletje spelen als 5 jarige voor 7 jaar mag hier prima. Dat is soms alleen weleens wat moeilijk hier en daar. Spelletjes met geweld enz mogen niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Minecraft is prima voor een 5jarige, in 'creative mode' is het alleen bouwen, in 'survival mode' kan hij o.a. dood gemaakt worden door creepers.

Hier vinden ze MarioKart, Mario Odessey & Mario Party, ook erg leuk.

Maria Odessey moeten ze wel vechten tegen slechteriken, maar het is niet heel geweldadig..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben Mario Wonder, maar is nog wel lastig voor dochter van 6. Ik heb hem inmiddels uitgespeeld :mrgreen:

Mario Party hoor ik wel vaak als tip, dus die gaan wij nog wel aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoontje van 5 is hier heel erg fan van Mario en wil alle spellen hebben. Hij heeft vooral Mario oddysey heel veel gespeeld. Mario kart, donkey kong en Rayman doet hij ook regelmatig.

Animal Crossing doet hij ook soms, maar is mega irritant dat ik dan de hele tijd hele lappen tekst moet voorlezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lasvegas-84 schreef:
12-04-2024 22:40
Wij hebben Mario Wonder, maar is nog wel lastig voor dochter van 6. Ik heb hem inmiddels uitgespeeld :mrgreen:
Dat allerlaatste level, The Final-Final Test Badge Marathon, met al die verschillende badge challenges heb ik denk ik wel ruim vier uur over gedaan. Zooooo vaak dood. Je sterft je letterlijk een weg naar de eindstreep op ieder onderdeel. :rofl:

Gelukkig zijn die hele moeilijke levels optioneel voor het hoofdverhaal en meer voor de completisten (en masochisten), en je kunt ook als Yoshi of Nabbit spelen. Als vijanden je dan raken ga je niet af, waardoor het wat toegankelijker wordt voor jongere spelers of mensen die liever wat meer relaxt spelen. (Je kan alleen ook geen vuur, ijs of olifant power ups gebruiken.)

Yoshi's Crafted World vind ik ook een leuke (zo schattig gemaakt die wereld van knutselspullen) en inderdaad goed te doen. Net als Animal Crossing met wat hulp, en Mario Kart is sowieso leuk om te hebben als er visite is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Animal crossing, wordt hier met hele gezin gedaan. Gaat meer om samenwerken. Superleuk!

Mario kart: vind ik zelf vreselijk, dochter van 4 doet mee met de ouderen, en vindt het erg leuk!

Just dance ook leuk
Alle reacties Link kopieren Quote
Kind vind spelletjes spelen wel leuk zo af en toe. Hij is best kieskeurig ook qua spelletjes.

iPad heeft hij nooit naar omgekeken.

In het weekend als we wat langer in bed willen dutten, geven we soms even de mobiel waar hij youtube kids op kijkt.
Of een race spel..
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar hier staan leuke tips bij! Zie al wat er tussen staan wat hij wel leuk vind qua spelletjes.

Bedankt allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marielle8585 schreef:
12-04-2024 23:53

Mario kart: vind ik zelf vreselijk
Te vaak van dit soort momentjes gehad? :P

https://www.youtube.com/watch?v=_43cq3DalZw
Alle reacties Link kopieren Quote
Op die leeftijd speelden mijn jongens graag mario kart , lego city undercover, mario bros, mario party en donkey kong.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wojak schreef:
12-04-2024 23:35
Dat allerlaatste level, The Final-Final Test Badge Marathon, met al die verschillende badge challenges heb ik denk ik wel ruim vier uur over gedaan. Zooooo vaak dood. Je sterft je letterlijk een weg naar de eindstreep op ieder onderdeel. :rofl:

Gelukkig zijn die hele moeilijke levels optioneel voor het hoofdverhaal en meer voor de completisten (en masochisten), en je kunt ook als Yoshi of Nabbit spelen. Als vijanden je dan raken ga je niet af, waardoor het wat toegankelijker wordt voor jongere spelers of mensen die liever wat meer relaxt spelen. (Je kan alleen ook geen vuur, ijs of olifant power ups gebruiken.)

Yoshi's Crafted World vind ik ook een leuke (zo schattig gemaakt die wereld van knutselspullen) en inderdaad goed te doen. Net als Animal Crossing met wat hulp, en Mario Kart is sowieso leuk om te hebben als er visite is.
Oow volgens mij zit ik in die levels idd. Das die wereld die na het eindspel verschijnt toch? Tis alweer een tijdje geleden, maar daar ben ik na heel vaak proberen idd gefrustreerd mee gestopt. Misschien moet ik met yoshi gaan ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Marielle8585 schreef:
12-04-2024 23:53
Animal crossing, wordt hier met hele gezin gedaan. Gaat meer om samenwerken. Superleuk!

Mario kart: vind ik zelf vreselijk, dochter van 4 doet mee met de ouderen, en vindt het erg leuk!

Just dance ook leuk
Huh? Hebben jullie dan allemaal een eigen switch en een eigen gamecard?
Want je kan eigenlijk helemaal niets samen, anders dan op elkaar eiland komen en wat ruilen dan.
Waar je dus per persoon een eigen device met eigen gamecard voor nodig hebt.

Wij hebben een switch en een switch lite en 2 gamecards en nintendo online abonnement zodat de kinderen op elkaars eiland kunnen om dingen te ruilen/halen bij elkaar. Maar verder is er niets samen te doen.
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 13-04-2024 11:47
16.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tjee, 5 jaar en dan al een spelcomputer? Is dat echt leuk? Mijn kind speelt nog met poppen :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
13-04-2024 11:32
Tjee, 5 jaar en dan al een spelcomputer? Is dat echt leuk? Mijn kind speelt nog met poppen :-D

Mijn kind speelt ook met poppen/superhelden/lego/en lekker veel buiten.
En af en toe een spel. (Dat is ff een relaxmoment voor hem)
Hij heeft zelf niks met tv kijken/ipad.
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
13-04-2024 11:32
Tjee, 5 jaar en dan al een spelcomputer? Is dat echt leuk? Mijn kind speelt nog met poppen :-D
Wat goed van jouw kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
13-04-2024 11:46
Wat goed van jouw kind.
😀
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
13-04-2024 11:32
Tjee, 5 jaar en dan al een spelcomputer? Is dat echt leuk? Mijn kind speelt nog met poppen :-D
En spreekt die nooit bij vriendjes af? Hier hebben ze bij bijna alle vriendjes wel een switch oid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommige kinderen staan de hele dag “aan”die van mij dus ook. En enige wat hem wat rust geeft is samen kleuren/tekenen. Of een spelletje doen op mijn mobiel. Maar dat is niet altijd handig voor mij om mijn mobiel dan af te staan.
Heb dan liever iets als een switch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb zelf super leuke herinneringen aan mijn gameboy.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven