Step of loopfiets?

27-02-2021 22:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou eigenlijk beter voor een 2 jarige. Step of loopfiets? Of ligt het gewoon aan het kind?
Alle reacties Link kopieren
Een step is wel lastig nog met twee.

Een loopfiets draagt bij aan balans.
Mijn dochter heeft voor haar vierde verjaardag een mooie step gekregen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Zou zeker voor loopfiets gaan. Step eventueel later nog.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
Mijn tweejarige is heel snel op step (microstep, dus twee wieltjes voor en 1 achter) en iets langzamer op loopfiets. Ik vind de step heel handig, want als kind niet meer wil is het veel lichter om kind+step te tillen dan dan kind+loopfiets ;) En ook makkelijk op de fiets mee etc (als we ergens naartoe gaan bedoel ik, op mijn fiets). Neem de step vrijwel altijd mee om te voorkomen dat ik hem moet tillen, maar wij gebruiken geen buggy oid.

Hij heeft de loopfiets langer, dus is echt blijkbaar intuïtiever de step! Zelfs het sturen, dat duurde wel heel even trouwens voor hij dat snapte (je moet naar 1 kant leunen). Hij is zo snel dat wij voor ons ook een step overwegen, om niet telkens te hoeven rennen.

Ik zou zeggen, concluderend: beide is handig. Want de loopfiets goed leren is waars zonder zijwieltjes over naar gewone fiets! Dat is ook wat waard.
anoniem_401611 wijzigde dit bericht op 27-02-2021 22:59
13.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zeker een loopfiets

tip: Onze kinderen hebben veel plezier gehad vd loopfiets van Yedoo. Deze zijn ook lichtgewicht dus makkelijk mee te nemen als je kind ff niet meer wil.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
27-02-2021 22:57
Mijn tweejarige is heel snel op step (microstep, dus twee wieltjes voor en 1 achter) en iets langzamer op loopfiets. Ik vind de step heel handig, want als kind niet meer wil is het veel lichter om kind+step te tillen dan dan kind+loopfiets ;) En ook makkelijk op de fiets mee etc (als we ergens naartoe gaan bedoel ik, op mijn fiets). Neem de step vrijwel altijd mee om te voorkomen dat ik hem moet tillen, maar wij gebruiken geen buggy oid.

Hij heeft de loopfiets langer, dus is echt blijkbaar intuïtiever de step! Zelfs het sturen, dat duurde wel heel even trouwens voor hij dat snapte (je moet naar 1 kant leunen). Hij is zo snel dat wij voor ons ook een step overwegen, om niet telkens te hoeven rennen.

Ik zou zeggen, concluderend: beide is handig. Want de loopfiets goed leren is waars zonder zijwieltjes over naar gewone fiets! Dat is ook wat waard.
Ik was ook op zoek indd naar de micro step.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een loopfiets gemaakt door van een 12 inch fietsje de trappers te halen. Ging prima. Toen hij op de stangetjes van het trapgedeelte ging trappen hebben we de trappers er weer aan gemaakt. Hij was toen 3 en fietste zo zonder zijwieltjes weg.
Alle reacties Link kopieren
Tip! Stepje van de decathlon. 20 euro! Echt een leuk en goed ding. Onze peuter kan er ook al aardig mee overweg
Alle reacties Link kopieren
Jillian76 schreef:
27-02-2021 23:13
We hebben een loopfiets gemaakt door van een 12 inch fietsje de trappers te halen. Ging prima. Toen hij na een tijdje op de stangetjes van het trapgedeelte ging trappen hebben we de trappers er weer aan gemaakt. Hij was toen bijna 3 en fietste zo zonder zijwieltjes weg.
Alle reacties Link kopieren
Noenoecasa schreef:
27-02-2021 23:09
Ik was ook op zoek indd naar de micro step.
Ik denk dat t per kind verschilt mijn dochter is juist heeeeel snel op de loopfiets 😂
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Als je moet kiezen zou ik de loopfiets doen.

Maar waarom niet allebei?

Wij hebben een loopfiets (Puky) voor 30 euro van marktplaats. En wil nog een step van decathlon (20 euro) aanschaffen.

Marktplaats staat vol met goede loopfietsen. Zitten een paar krasjes op, maar die krijg je op een nieuwe ook vrij snel. Stepjes vond ik lastiger te vinden. Kleiner aanbod en vaak helemaal afgeragd.
Alle reacties Link kopieren
Allebei!

Mijn oudste had overigens eerst een loopfiets en daarna een step.
Voor mijn andere kind (nog lang geen 2) is de loopfiets nog te zwaar, maar probeert de step van de oudste steeds uit. Die zal dat zeker kunnen met 2.
Alle reacties Link kopieren
We hebben voor buiten een loopfiets en nu in de winter de step van de decathlon binnen.
Alle reacties Link kopieren
Allebei!

Mijn oudste was dol op de loopfiets. Voordeel was dat hij met drie jaar kon fietsen, hij reed meteen zonder zijwielen weg.

Mijn jongste had ook een loopfiets, maar wilde liever op de step van zijn buurjongen. Dus toen hebben we die gekocht, een microstep. Ideaal! Hij kon toen hij 2 was echt prima steppen.
Nadeel: hij is nu net vier en kan nog niet zonder zijwielen fietsen, je leert goed evenwicht houden. Dat is het voordeel van de loopfiets. Maar mijn jongste is trouwens ook niet gedreven om zonder zijwielen te leren fietsen, het interesseert hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Regenboogm schreef:
27-02-2021 23:13
Tip! Stepje van de decathlon. 20 euro! Echt een leuk en goed ding. Onze peuter kan er ook al aardig mee overweg
Deze hebben wij deze maand ook aangeschaft, prima om eens te zien of ze het wat vindt en een stuk vriendelijker geprijsd dan de echte micro step. En wat Saga ook al zei, het neemt makkelijk mee als je ergens op de fiets naartoe gaat.

Daarnaast hebben wij een veloretti loopfiets met 3 wielen waar ze al heel vaardig op is. Keihard afzetten en dan voetjes omhoog en dikke lol. Ik verwacht dat we daar deze zomer wel het derde wiel vanaf kunnen halen, dan is het super goede training voor fietsen zonder zijwielen :)

Bij opa en oma heeft ze een driewieler trapfiets met zo'n duwstang en daar wil ze ook elke keer op nu. Een heel wagenpark tot haar beschikking dus (en dan heb ik het nog niet eens over wat ze op het kdv allemaal kan gebruiken...)

Wij hebben dus 'gewoon' alle opties. Het is ook onze eerste en we hopen het tzt te kunnen gebruiken voor een tweede en anders neefjes of nichtjes. Ze is trouwens 2 jaar en 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Jongste kreeg op haar tweede verjaardag een loopfiets van Puky, de kleinste met twee wielen.
De dag erop kreeg ze een fietshelm, ze ging als de brandweer op die loopfiets!
Rond haar derde verjaardag kon ze fietsen zonder zijwieltjes.
Op haar vierde kreeg ze een step, die heeft ze ook nog veel gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Beide, een step vergelijkbaar met de micro mini (of de micro mini) en een loopfiets vergelijkbaar met die van puky (niet zo zwaar om mee te tillen als kind niet meer wil en met een plankje waar ze hun voetjes op kunnen zetten als ze heel hard gaan, dat helpt in de balans leren).
Alle reacties Link kopieren
Hier ook beiden. De step van decathlon en houten loopfiets van trybike.
Alle reacties Link kopieren
Beide. Behalve een loopfiets helpt een step ook met t trainen van balans.

Mijn kinderen gebruikten ze allebei vanaf een jaar of 2. Oudste was sneller en behendiger met loopfiets, naar vond step ook leuk. Jongste vond step veel leuker dan loopfiets, keek amper naar de loopfiets om. Beiden geen problemen met leren fietsen, al was een vd twee daarin sneller dan de ander maar dat is volgens mij omdat die van nature sportiever/motorisch handiger is, en had niets te maken met step vs loopfiets.
Alle reacties Link kopieren
Loopfiets. Mijn zoon kon op zijn derde zonder zijwielen fietsen omdat hij een goede balans had gekregen door zijn Puky loopfietsje :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben allebei heel veel op de loopfiets gefietst. Ze konden daarna vrij snel zonder zijwieltjes fietsen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Kind stepte al ruim voor haar tweede verjaardag razendsnel op de microstep van haar zus . Zus zelf kreeg hem voor haar derde verjaardag, en had zelfs toen nog tijd nodig om het te leren. Kortom het verschilt enorm per kind.
Wat ik wel lastig vind, is dat je er echt naast moet hollen, omdat ze nog weinig van tot niets van het verkeer begrijpen. Vooral lastig als je alleen met 2 kinderen op pad bent.
Binnen steppen, zou voor haar niets zijn, dat gaat veel te hard.
Je kunt een inklapbare step wel heel makkelijk op vakantie meenemen, hij past zelfs onder de autostoel.
Als je er de ruimte voor hebt, kun je straks als het echt voorjaar is misschien naar een tweedehands loopfiets kijken, want dat is toch ook een fijn speel en oefen fiets voor later.
Alle reacties Link kopieren
Is de step van decathlon echt zo goed fijn dan? Mooi prijsje dan voor de hele step dus 20 euro? Neem die dan ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ja is een prima step hoor. Geen lichtgevende wieltjes enzo en waarschijnlijk wat meer kunststof dan een micro (die zijn volgens mij grotendeels aluminium) maar hij is licht en stuurt en rijdt soepel en is op verschillende hoogtes in te stellen. Je betaalt iets van 18 voor de basis en dan moet je nog een los voeten steuntje erbij aanschaffen, die hebben ze in meerdere kleuren en kost 2 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven