Tips disneyland
dinsdag 2 september 2025 om 09:09
Ik ben nog nooit in Disneyland geweest, maar binnenkort gaan we er drie dagen naartoe. We hebben twee hotelovernachtingen geboekt, inclusief shuttlebus naar het park.
Onze kinderen zijn 5 en 7 jaar. Iemand tipte ons om een bolderkar mee te nemen, maar dat lijkt me nogal onhandig. Ze kunnen best goed lopen, al zullen ze natuurlijk ook moe worden.
Wat is handig om mee te nemen? Welke dingen mogen we absoluut niet missen? En moet je van tevoren restaurants reserveren? Ook ben ik benieuwd wat je gemiddeld per dag in Disneyland kwijt bent. Ik weet dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt, maar ik wil graag een beeld krijgen.
Een vriendin vertelde dat je souvenirs beter online kunt kopen omdat het daar flink scheelt in prijs. Klopt dat echt? Mijn idee was om de kinderen allebei één ding te laten uitkiezen, maar niet om met tassen vol spullen thuis te komen.
Onze kinderen zijn 5 en 7 jaar. Iemand tipte ons om een bolderkar mee te nemen, maar dat lijkt me nogal onhandig. Ze kunnen best goed lopen, al zullen ze natuurlijk ook moe worden.
Wat is handig om mee te nemen? Welke dingen mogen we absoluut niet missen? En moet je van tevoren restaurants reserveren? Ook ben ik benieuwd wat je gemiddeld per dag in Disneyland kwijt bent. Ik weet dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt, maar ik wil graag een beeld krijgen.
Een vriendin vertelde dat je souvenirs beter online kunt kopen omdat het daar flink scheelt in prijs. Klopt dat echt? Mijn idee was om de kinderen allebei één ding te laten uitkiezen, maar niet om met tassen vol spullen thuis te komen.
dinsdag 2 september 2025 om 09:34
Hangt ervan af, ik heb wel eens via de disney store online een souvenir (grote knuffel) met 50% korting kunnen kopen, terwijl die in het park voor de oorspronkelijke prijs verkocht werd. Maar over het algemeen zou ik ook gaan voor een souvenir daar laten kiezen als je echt iets uit disneyland wil geven. Heel veel mensen kiezen er volgens mij wel voor om zo'n oortjes haarband goedkoper van tevoren ergens te bestellen, maar dat is een keuze, want die zijn dan 'nep'.
Wij hebben tot nu toe altijd alleen gegeten bij de afhaalrestaurants, daar heb je voor rond de 20 euro pp wel een menu en voor kinderen iets goedkoper, dacht ik.
Wij hebben tot nu toe altijd alleen gegeten bij de afhaalrestaurants, daar heb je voor rond de 20 euro pp wel een menu en voor kinderen iets goedkoper, dacht ik.
dinsdag 2 september 2025 om 09:51
Koop thuis vast een haarband met Mickey oren.
Die gaan je kinderen willen en kosten in het park 25 euro.
Eten (fastfood) kan je op genoeg plekken gewoon bestellen en een plekje zoeken, wil je in de a la carte restaurants, dan moet je ruim tevoren reserveren.
Wij zijn rond de 100,- kwijt, maar nemen lunch, tussendoortjes en waterflessen mee.
Die kan je overal in het park bijvullen.
Verder gewoon lekker gaan en over je heen laten komen.
Veel plezier!
Die gaan je kinderen willen en kosten in het park 25 euro.
Eten (fastfood) kan je op genoeg plekken gewoon bestellen en een plekje zoeken, wil je in de a la carte restaurants, dan moet je ruim tevoren reserveren.
Wij zijn rond de 100,- kwijt, maar nemen lunch, tussendoortjes en waterflessen mee.
Die kan je overal in het park bijvullen.
Verder gewoon lekker gaan en over je heen laten komen.
Veel plezier!
dinsdag 2 september 2025 om 10:02
Onze kinderen waren 4 en 6 maar liepen alles zelf, geen probleem. De afstanden zijn niet groot.
Die haarbanden zijn inderdaad duur in het park!
Het eten was daar prima. Wij hebben bij de Pirates of the Caribbean gegeten, heel sfeervol bij de attractie! Volgens mij zonder te reserveren. De prijs weet ik eigenlijk niet meer zo goed want het is al een paar jaar geleden.
Ze hebben een voorrangssysteem dat je niet in de rij hoeft, maar dan betaal je je (uiteraard) echt scheel. Dat is iets van €10-20 p.p. per attractie, of rond de €100 p.p. voor een hele dag.
Verder kan ik me niet echt herinneren dat we veel aan voorbereiding hebben gedaan.
Veel plezier!
Die haarbanden zijn inderdaad duur in het park!
Het eten was daar prima. Wij hebben bij de Pirates of the Caribbean gegeten, heel sfeervol bij de attractie! Volgens mij zonder te reserveren. De prijs weet ik eigenlijk niet meer zo goed want het is al een paar jaar geleden.
Ze hebben een voorrangssysteem dat je niet in de rij hoeft, maar dan betaal je je (uiteraard) echt scheel. Dat is iets van €10-20 p.p. per attractie, of rond de €100 p.p. voor een hele dag.
Verder kan ik me niet echt herinneren dat we veel aan voorbereiding hebben gedaan.
Veel plezier!
wombat wijzigde dit bericht op 02-09-2025 10:02
2.23% gewijzigd
dinsdag 2 september 2025 om 10:02
Wij hebben avondeten in het hotel geboekt. Het was een buffet en dat was echt dikke prima.
In het park zijn restaurants waar je alleen kunt eten als je vooraf reserveert, maar ik ben blij dat we dat niet gedaan hebben met jonge kinderen.
Iedereen is super moe 's avonds. Niemand had nog zin om uitgebreid in een restaurant te zitten. De restaurants zijn ook ver van het hotel, dus dan moet je na het eten nog half uur/ 3 kwartier lopen naar je bed.
Zonder reserveren zijn er in het park alleen fast food restaurants met matige patat en burgers.
In het park zijn restaurants waar je alleen kunt eten als je vooraf reserveert, maar ik ben blij dat we dat niet gedaan hebben met jonge kinderen.
Iedereen is super moe 's avonds. Niemand had nog zin om uitgebreid in een restaurant te zitten. De restaurants zijn ook ver van het hotel, dus dan moet je na het eten nog half uur/ 3 kwartier lopen naar je bed.
Zonder reserveren zijn er in het park alleen fast food restaurants met matige patat en burgers.
dinsdag 2 september 2025 om 10:26
dinsdag 2 september 2025 om 10:41
Ah geweldig naar Disneyland!
Mijn jongste is ook 5, wij hebben nog wel een goedkope inklapbuggy met een groot mandje onderin dan hoeven we niet met zware rugzakken met flessen water te sjouwen en als ze moe is kan ze lekker even zitten.
Ik heb trouwens op Vinted originele minnie ears gekocht
. Ik heb er vier gekocht en zo konden ik en mijn dochters elke dag kiezen welke we op wilde en naar de souvernirwinkeltjes hebben ze niet omgekeken
Mijn jongste is ook 5, wij hebben nog wel een goedkope inklapbuggy met een groot mandje onderin dan hoeven we niet met zware rugzakken met flessen water te sjouwen en als ze moe is kan ze lekker even zitten.
Ik heb trouwens op Vinted originele minnie ears gekocht

dinsdag 2 september 2025 om 10:56
Heb je ontbijt bij je hotel en hoe ver zit je van de parken?
Of je een buggy nodig hebt hangt een beetje van je kinderen af. Wij hebben in April 8 dagen Disneyworld gedaan met onze kinderen van toen 5,7 en 10 zonder buggy en dat ging perfect zonder klagen. Disneyland is echt stukken kleiner.
Het eten in de parken is niet geweldig. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar een bakkertje opzoeken en daar stokbrood kopen. In het dorp zit ook een grote Auchan waar je van alles kunt kopen inclusief verse sushi. In the village zit aan de achterkant Vapiano daar kun je lekker pizza eten (wel wegblijven rond de druktste eet momenten).
Of je een buggy nodig hebt hangt een beetje van je kinderen af. Wij hebben in April 8 dagen Disneyworld gedaan met onze kinderen van toen 5,7 en 10 zonder buggy en dat ging perfect zonder klagen. Disneyland is echt stukken kleiner.
Het eten in de parken is niet geweldig. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar een bakkertje opzoeken en daar stokbrood kopen. In het dorp zit ook een grote Auchan waar je van alles kunt kopen inclusief verse sushi. In the village zit aan de achterkant Vapiano daar kun je lekker pizza eten (wel wegblijven rond de druktste eet momenten).
dinsdag 2 september 2025 om 11:04
Ik vind zelf de pasta en pizza bij Bella Notte in het park (ook een counter restaurant) wel lekker trouwens.
En het kraanwater is officieel drinkbaar, maar ik vind het vies en naar chloor smaken, dus wij hadden voldoende flessenwater meegenomen.
dinsdag 2 september 2025 om 11:40
Wij gaan volgend jaar en dan zijn ze 7 en 9 maar originele plan was dit jaar en heb geen enkel moment overwogen om een bolderkar mee te nemen. Doe ik bij dagje efteling ook niet.
En een buggy hebben we trouwens ook al jaren niet meer.
En een buggy hebben we trouwens ook al jaren niet meer.
mangogogo wijzigde dit bericht op 02-09-2025 12:46
13.80% gewijzigd
Zebra tussen de paarden
dinsdag 2 september 2025 om 11:45
dinsdag 2 september 2025 om 11:50
Toen wij gingen was de jongste net 5 en toen had ik een buggy meegenomen. Meer om alle spulletjes in op te bergen, maar was achteraf wel fijn want ze was de 2de dag ziek geworden, dus heeft er toen veel in gezeten. Een bolderkar lijkt me echt heel onhandig om mee te lopen slepen.
Eten, drinken en snacks hebben we in de supermarkt gekocht en meegenomen. Bespaart kosten, maar vooral ook tijd in de rij staan wachten voor eten/drinken. ‘s avonds wel een patatje ergens op het park gehaald, maar niet gereserveerd. Vond ik niet fijn om al helemaal vast te leggen en dan echt aan die specifieke tijd en locatie vast te zitten. Eten was matig en duur; zoals altijd bij pretparken haha.
Qua souvenirs, wij zijn niet echt Disney fanaten, dus geen behoefte aan veel souvenirs. Kinderen een knuffel laten uitzoeken en zelf een trommel met koekjes meegenomen. Tuurlijk prijzig, maar wel echt uit Disneyland dan. En daar stel je je dan op in vooraf. Online geen ervaring mee, maar dat is het toch net niet lijkt me.
Eten, drinken en snacks hebben we in de supermarkt gekocht en meegenomen. Bespaart kosten, maar vooral ook tijd in de rij staan wachten voor eten/drinken. ‘s avonds wel een patatje ergens op het park gehaald, maar niet gereserveerd. Vond ik niet fijn om al helemaal vast te leggen en dan echt aan die specifieke tijd en locatie vast te zitten. Eten was matig en duur; zoals altijd bij pretparken haha.
Qua souvenirs, wij zijn niet echt Disney fanaten, dus geen behoefte aan veel souvenirs. Kinderen een knuffel laten uitzoeken en zelf een trommel met koekjes meegenomen. Tuurlijk prijzig, maar wel echt uit Disneyland dan. En daar stel je je dan op in vooraf. Online geen ervaring mee, maar dat is het toch net niet lijkt me.
dinsdag 2 september 2025 om 13:39
Voor sommige ontmoetingen met karakters heb je nu een virtuele rij. Voordeel is dat je niet meer in de rij hoeft te staan. Nadeel is dat het lastig kan zijn een plaats te krijgen. Wil je een van die karakters ontmoeten dan moet je boeken op het moment dat de rij opengaat (ik ben de tijdstippen vergeten maar het is 2x per dag, ergens in de morgen en begin van de middag, staat wel aangegeven of kan je van te voren opzoeken.) Gebruik dan niet de wifi van het park daarvoor want dat is langzamer maar je eigen data.
Karakters waarvoor dit geldt zijn: Mickey Mouse, Spiderman, Prinsessen en Stitch (misschien ook nog anderen.)
Voor de rest kan je gewoon de rij aansluiten als je ze ziet.
Wil je graag veel karakters ontmoeten en niet in de rij staan dan kan zijn er verschillende restaurants waar je kan boeken (oa royal banquet) en karakters aan tafel verschijnen.
Voor mijn jongste waren die ontmoetingen echt het hoogtepunt.
Karakters waarvoor dit geldt zijn: Mickey Mouse, Spiderman, Prinsessen en Stitch (misschien ook nog anderen.)
Voor de rest kan je gewoon de rij aansluiten als je ze ziet.
Wil je graag veel karakters ontmoeten en niet in de rij staan dan kan zijn er verschillende restaurants waar je kan boeken (oa royal banquet) en karakters aan tafel verschijnen.
Voor mijn jongste waren die ontmoetingen echt het hoogtepunt.
dinsdag 2 september 2025 om 13:41
Qua eten heb je verschillende fastfood restaurants maar alle gewone restaurants kan je beter boeken. Sommigen zijn al maanden van te voren volgeboekt (zoals Ratatouille) maar vaak zijn er afzeggingen dus kan je nog wel wat vinden op het laatste moment. Andere restaurants kan je prima een of twee dagen van te voren boeken.
dinsdag 2 september 2025 om 13:50
Wij zijn bij Ratatouille gaan eten met 2 kinderen en vonden dat zwaar tegenvallen, zo mooi als het restaurant is, zo slecht/middelmatig is het eten. Als voorgerecht kregen de kinderen (toen 6 en 7) een toastje met eendenleverpaté.. Er zullen vast kinderen zijn die dat wel blieven, maar het zijn er niet veel denk ik

dinsdag 2 september 2025 om 13:54
Dat is merkwaardig! Ik herinner het me niet als heel erg verschillend qua loopafstanden. Je loopt wel aardig wat, maar omdat er zoveel afleiding is kunnen kinderen dat prima handelen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in