Van 6 naar 5 voedingen het lukt niet, graag wat tips

17-05-2007 20:40 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 2 maanden en drinkt nu 180 cc 6 keer per dag. Soms slaapt hij eens een nachtje door, maar meerder van de tijd niet, en staat ie er stipt om de 4 uur om een fles.

Hij weegt ondertussen nu ook al 6.5 kg, wat echt veel is. Maar ik kan hem toch geen uren laten huilen van de honger ...

Hebben jullie soms wat tips ... Ik denk er aan bij de laatste avondfles nutriton bij te voegen om aan te dikken .

Ofwel zou ik 210 cc geven de laatste fles

Iemand ervaring hiermee , hoe opgelost?
quote:

quote: Witchke55 reageerde

Ga toch eens zien voor de 210cc savonds met 7 schepjes. En als dat niet lukt, sja dan moet ik maar afwachten, wanneer ie wel wil doorslapen. Precies, gewoon wat proberen en kijken waar je kindje het het beste op doet, voor de verdere rest: Relax:) Komt helemaal goed!:Rprecies mijn ventje van 10 maanden komt ook nog wel eens 's nachts voor een fles, ik ga dat echt niet weigeren. Hij kwam tot een maand of 8 echt nog elke nacht rond een uur of 4/5  voor een voeding, nou ja hij zal t wel nodig hebben, tegenwoordig slaapt hij aardig door maar omdat hij overdag vaak geen trek heeft in melk komt hij 's nachts een keer voor een fles, so be it... ik dacht op een gegeven moment ook dat het nooit meer goed zou komen en ineens werd ik pas om 8.00 wakker van zn geklets ipv 4.00 van gehuil.

succes!!
quote:

quote: TheNurse reageerde

quote: Witchke55 reageerde

Ga toch eens zien voor de 210cc savonds met 7 schepjes. En als dat niet lukt, sja dan moet ik maar afwachten, wanneer ie wel wil doorslapen. Precies, gewoon wat proberen en kijken waar je kindje het het beste op doet, voor de verdere rest: Relax:) Komt helemaal goed!:R

precies mijn ventje van 10 maanden komt ook nog wel eens 's nachts voor een fles, ik ga dat echt niet weigeren. Hij kwam tot een maand of 8 echt nog elke nacht rond een uur of 4/5  voor een voeding, nou ja hij zal t wel nodig hebben, tegenwoordig slaapt hij aardig door maar omdat hij overdag vaak geen trek heeft in melk komt hij 's nachts een keer voor een fles, so be it... ik dacht op een gegeven moment ook dat het nooit meer goed zou komen en ineens werd ik pas om 8.00 wakker van zn geklets ipv 4.00 van gehuil.

succes!!

Witscke, je kindje is pas twee maanden dan is het echt heel normaal dat hij nog niet doorslaapt. Na vijf maanden nachtvoeding heb ik werkelijk alles wat er maar bestaat uit de kast getrokken om mijn zoontje door te laten slapen!!! Niets heeft geholpen. Nu hij bijna elf maanden is lijkt hij het een beetje door te krijgen dat hij 's nachts moet slapen. Ik heb daardoor ook heel lang op zes voedingen gezeten. Zolang je je maar aan de richtlijn van een liter houdt is er niets aan de hand.
quote:

quote: Swinta reageerde

Het is nu eenmaal zo dat een baby die te hard in de lengte én breedte groeit energie nodig heeft. Ook mijn zoon kreeg bijvoeding vanaf 3,5 maand. Omdat zij zo snel groeien, zijn ze ook vlotter met hun ontwikkeling. En omdat zij weer vlotter zijn met hun ontwkikkeling kost dat ook meer energie.

Is dit iets specifieks voor flesvoeding dan?

Dat vraag ik me dus serieus af. Mijn dochter was behoorlijk vlot en niet bepaald klein. Bij 4 maanden was ze ook 68cm en ze woog toen 6545 gram en ja ze verbruikte haar dus energie inderdaad. Volgens zowel cb als de kinderarts kwam die lengte/gewicht verhouding juist doordat ze zich snel ontwikkelde en daarbij ook nog eens hard groeide. En dat is toch wel wat ik bij borstkindjes vaak hoor, dat kindjes die zich snel ontwikkelen en lang zijn voor hun leeftijd vaak wat minder zwaar zijn. Mijn gevoel zegt toch dat dat voor een deel ook komt omdat je met borstvoeding niet kunt overvoeden.

Nee helemaal niet hoor! .
quote:

Ach Blindje, laat ze lekker...(ik voel me zelf ook een beetje boos worden, want ik heb ook zo'n "rollade" thuis liggen ;)).

Whahaha, ja ja BV kindjes zijn minder zwaar...huhuhu zoonlief woog bij 4,5 maand 8,3 kilo bij een lengte van 66,5 cm. En...hij kreeg toen alleen maar borstvoeding. Intussen bij 5,5 maand geef ik hem ook weleens een fruit- of groentehapje (ohoh voor de 6 maanden :P) en nu weegt hij zo'n 8,8 kilo bij een lengte van zo'n 69,5 cm. Dus helaas, dat verhaal van dat bv kindjes minder dik zijn gaat niet op. Ik denk dat het ook uitmaakt wat het startgewicht is van je kindje. En ja zware kindjes hebben meer nodig.

Oh en op de vraag van TO terug te komen. Gewoon de voedingen geven die je kindje nodig heeft. Zelf zat ik toen op 5/6 voedingen en intussen op 4/6 voedingen. Hangt een beetje af hoeveel bv ik aan het einde van de dag heb (meestal is het dan een stuk minder dan 's ochtends). Ze zijn tegenwoordig toch zo van op vraag voeden (ook met fv). Dus lekker geven wat je kindje nodig hebt en over een paar maanden zie je wel weer verder...

Ik schreef 'gemiddeld na een jaar'. En dan flessekindjes afgezet tegen kindjes die een jaar lang BV hebben gehad. In de eerste maanden is het andersom, dan zijn BV kindjes vaak zwaarder door de slagroom van mams. Ik lees misschien niet goed qua verhouding gewicht en lengte van Blindjes zoon, maar jij leest mijn tekst dus ook niet goed.

En sorry Blindje, ik heb echt niet goed gelezen. Ik zag bij jouw omschrijving het zoontje van een kennis voor me. Die woog op zijn 1e verjaardag 13 kilo, bij een normale lengte en was dus echt letterlijk Dik Trom. Hij vreet (sorry, maar het is echt zo) alles wat ie ziet liggen en wordt boos als iemand anders eerder eten krijgt dan hij. En moeders geeft toe aan die ernome eetdrang en heeft haar kind dus nu al overgewicht gegeven (kereltje is nu anderhalf en weegt 15 kilo. Ter vergelijk, mijn zoon is net 3 en weegt 13 kilo). Zo sneu.
quote:(kereltje is nu anderhalf en weegt 15 kilo. Ter vergelijk, mijn zoon is net 3 en weegt 13 kilo). Zo sneu.

Dit is een beetje een kromme vergelijking. 1 1/2 jaar en 15 kilo is te veel maar 3 jaar en 13 kilo is aan de lichte kant. In jouw post komt het nu over of jouw zoon een gemiddeld gewicht heeft en dat is niet zo. Voor een 3-jarige is 15 kg een gemiddeld gewicht.

Ik begrijp de strekking van je verhaal wel; het is onbegrijpelijk dat een kind van 1 1/2 15 kg weegt doordat hij zoveel eet, slechte zaak van de ouders.
Iedereen wil altijd graag zijn mening geven over kindjes die niet precies het gemiddelde gewicht hebben. Nou ja, big deal.

Mijn dochter was ook een flinke bul, 4330 gr en 54 cm bij de geboorte. Wij gaven haar al snel de bijnaam Bessie Turf ;) en ze wordt nu nog steeds Turfie genoemd af en toe.

De opmerkingen van 'hé, das ook niet leuk om een peuter te baren' (wel hoor! :P) en noem maar op waren niet van de lucht. Nou en??? Ik maakte me er niet druk om hoor, ik was blij zoals ze was. Dikke kindjes worden vetgemest voor de kerst en magere kindje krijgen expres niets te eten want dun is in de mode... Zo hou je altijd opmerkingen.

Mijn dochter is inmiddels 20 maanden en weegt zo'n 12 1/2 kilo en is 88 cm. Prima toch?! En anders maar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven