Vergoeding kosten kinderfeestje [trolltopic]

06-08-2025 22:27 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet ik opdraaien voor de kosten van een kinderfeestje waar mijn kind niet eens van wist?

Onlangs sprak een moeder mij aan bij de BSO. Onze dochters (beide 6 jaar) zitten bij elkaar in de klas op school. Ze vertelde dat mijn dochter was uitgenodigd voor het verjaardagsfeestje van haar kind, maar ik had daar helemaal niets over gehoord. Mijn dochter is dus ook niet gekomen.

Nu vraagt die moeder of ik wil meebetalen aan de gemaakte kosten voor mijn dochter.

Ik ben een beetje verbaasd. Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Is dit een normaal verzoek?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-08-2025 12:11
Reden: Trollen
0.00% gewijzigd
Hoe heeft je dochter die uitnodiging dan ontvangen? Welke kosten zijn er dan gemaakt? En ik vind dit geen normaal verzoek.
Nee, dat is zeker geen normaal verzoek!

Punt 1 had ze wel eens fatsoenlijk mogen uitnodigen, met een kaartje of bericht aan jou of zo. Al zou mijn kleuter 10x roepen dat hij bij Pietje op zijn feest mocht komen, dan geloofde ik dat niet, omdat kleuters wel vaker dingen roepen. Jij mag wel/niet op mijn feestje komen hoor je het hele jaar door. Betekent hetzelfde als 'ik vind jou op dit moment aardig/stom'.

Punt 2: als kind wél gekomen was, had je dan ook die kosten mogen betalen? Je wordt toch uitgenodigd, daar zijn geen kosten aan verbonden, behalve een cadeautje.
Geen normaal verzoek, dus keiharde nee.
Ik zou dochter wel vragen of ze een uitnodiging heeft ontvangen, maar ik kan mij niet indenken dat kinderen rond die leeftijd (mijn jongste even oud) die dingen vergeten, veelal zijn ze juist blij.

Daarop toegevoegd we leven in een digitaal tijdperk, ik denk dat je best als ouder zijnde die het feestje houdt een kleine groepsapp aan kunt maken voor de ouders van de genodigde kids, met eventuele vragen/updates/foto's etc. Dus eh missertje van haar. (En ja ik heb een kleine groepsapp aangemaakt ten tijden van mijn jongste haar verjaardag)
Nee joh. Je kind heeft óf geen uitnodiging ontvangen óf ze is het vergeten. Het kind is zes, dat kan gebeuren. Moeder had er ook nog even achteraan kunnen gaan: hé, we wachten op Annabel, is er iets tussen gekomen?
Nee, echt hun eigen verlies hoor, jammer dan.
Maar die moeder heeft niet bij iedereen gecheckt of ze komen? Hier is het normaal om op die leeftijd alle ouders eerst een berichtje te doen met je kunt een uitnodiging verwachten voor een kinderfeestje dan en dan. Laat je even weten of kind komt? En daarna kaartjes uit te delen. Of om de ouders te vragen te bevestigen via app en dan een x tijd voor het feestje nog even een berichtje te sturen.

Ik zou eens vragen hoe dochter uitgenodigd is en evt tips geven maar meebetalen zou ik niet doen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ongelooflijk verhaal dit.
Moeder heeft niet gebeld toen je kind niet kwam opdagen op het feestje?
[...]
Haar uitlachen (en enorm verbaasd zijn over de inhaligheid en schaamteloosheid van deze actie).
Nee, dit is geen normaal verzoek.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-08-2025 19:23
Reden: OP quoten is niet toegestaan
71.05% gewijzigd
Kinderfeestje op Barbados?
Is dit zo’n groot en complex probleem dat je op meerdere fora om advies moet vragen?
meijteeks wijzigde dit bericht op 07-08-2025 08:19
6.83% gewijzigd
Misschien de bal terugkaatsen: er is niet fatsoenlijk uitgenodigd. Hierdoor heeft je dochter een feestje misgelopen. Wanneer kan ze dat komen inhalen? 😜
Maria1905 schreef:
07-08-2025 08:10
Kinderfeestje op Barbados?
Exact mijn idee.
Zie napraat.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
-Matilda- schreef:
07-08-2025 07:49
Nee, dat is zeker geen normaal verzoek!

Punt 1 had ze wel eens fatsoenlijk mogen uitnodigen, met een kaartje of bericht aan jou of zo. Al zou mijn kleuter 10x roepen dat hij bij Pietje op zijn feest mocht komen, dan geloofde ik dat niet, omdat kleuters wel vaker dingen roepen. Jij mag wel/niet op mijn feestje komen hoor je het hele jaar door. Betekent hetzelfde als 'ik vind jou op dit moment aardig/stom'.

Punt 2: als kind wél gekomen was, had je dan ook die kosten mogen betalen? Je wordt toch uitgenodigd, daar zijn geen kosten aan verbonden, behalve een cadeautje.
Nou dit dus! Scheelt me typen :P
MeijTeeks schreef:
07-08-2025 08:10
Is dit zo’n groot probleem dat je op meerdere fora om advies moet vragen?
:O
Ik had jullie gisteren ook allemaal verwacht op mijn feestje. Waar waren jullie? Ik zal zo even mijn rekeningnummer geven zodat jullie de gemaakte kosten kunnen terugbetalen.

1 april is vroeg dit jaar.
En welke kosten heeft ze effectief gemaakt?
Het snoep-uitdeel-zakje dat ze nu zelf heeft moeten opeten?
De extra prinsessenjurk die ze nog op de rommelmarkt kwijt kan?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
SunShine35 schreef:
07-08-2025 08:44
Ik had jullie gisteren ook allemaal verwacht op mijn feestje. Waar waren jullie? Ik zal zo even mijn rekeningnummer geven zodat jullie de gemaakte kosten kunnen terugbetalen.

Is toch juist laat? :blond:

David Dunning
Het maakt toch helemaal niet uit of die uitnodiging wel of niet goed gedaan is.

Ik heb een keer een kinderfeestje georganiseerd met kosten wegens een activiteit. Ik zou de kinderen meenemen uit school.
Op het schoolplein sta ik te wachten tot de school uit gaat. Komt een moeder naar me toe: pietje is een beetje moe en overprikkeld, die komt niet. Naast allerlei vraagtekens die het opriep (waarom zeg je dat nu pas, etc) heb ik geen gedachte gewijd aan het terugvragen van de kosten die ik wel gemaakt had voor haar kind. Ik vond het vooral raar, lullig voor mijn kind etc. Ook wel lullig voor het onnodig uitgegeven geld maar ja, shit happens.
Met 4 kinderen kan ik me haast niet voorstellen dat dit het eerste kinderfeestje is.

Volgens mij is redelijk normaal dat ze een fysieke uitnodiging meekrijgen en dat je als ouder dan het verzoek krijgt om te laten weten of kind op het feestje komt.
En als je als ouder van het feestvarken geen reactie krijgt dan neem je even contact op om te controleren of ze de uitnodiging daadwerkelijk hebben ontvangen.
coravanmora schreef:
07-08-2025 08:58
Het maakt toch helemaal niet uit of die uitnodiging wel of niet goed gedaan is.

Ik heb een keer een kinderfeestje georganiseerd met kosten wegens een activiteit. Ik zou de kinderen meenemen uit school.
Op het schoolplein sta ik te wachten tot de school uit gaat. Komt een moeder naar me toe: pietje is een beetje moe en overprikkeld, die komt niet. Naast allerlei vraagtekens die het opriep (waarom zeg je dat nu pas, etc) heb ik geen gedachte gewijd aan het terugvragen van de kosten die ik wel gemaakt had voor haar kind. Ik vond het vooral raar, lullig voor mijn kind etc. Ook wel lullig voor het onnodig uitgegeven geld maar ja, shit happens.
Je weet toch niet een paar dagen van tevoren al dat je kind moe en overprikkeld gaat zijn die dag? Dus op zich snap ik wel dat dat zo kort voor aanvang wordt gemeld, als dat de reden van afzegging is.

Voor TO, ik zou niks betalen. Moeder is nogal laks geweest qua uitnodiging. Ze had je ook kunnen appen dat ze nog geen reactie heeft gehad op de uitnodiging. Er zomaar van uit gaan dat een 6-jarige zelf de uitnodiging door geeft enz is vreemd. Je checkt even of het goed is aangekomen bij de ouders ja.
Volkomen terecht van moeder dat ze jou hierop aanspreekt. Ik zou niet alleen het bedrag dat ze voorstelt betalen, ik zou het verdubbelen. Taart erbij, strik erom.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
07-08-2025 09:26
Volkomen terecht van moeder dat ze jou hierop aanspreekt. Ik zou niet alleen het bedrag dat ze voorstelt betalen, ik zou het verdubbelen. Taart erbij, strik erom.
Plus nog het bedrag dat anders aan een cadeautje was uitgegeven. Niet zo knieperig hè.

David Dunning
Solomio schreef:
07-08-2025 09:27
Plus nog het bedrag dat anders aan een cadeautje was uitgegeven. Niet zo knieperig hè.
Je hebt gelijk ook.
Si abra la puerta hay lobos.
Deze kan zo in het gierig topic. Echt niet dat ik dat ging betalen.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
SunShine35 schreef:
07-08-2025 08:44

Nee, ho, wacht even! Ík had gisteren een feestje en ik heb jou niet gezien! Waar was je? Ik stuur je zo een pb met een tikkie.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven