Vermaak in de auto 18 maanden

10-08-2020 19:58 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar leuke tips om onze dochter (18 mnd) te vermaken tijdens een autorit van ong. 6 uur. En dan vooral creatieve dingen waar ze zich mee vermaakt (al mag het ook best speelgoed zijn). De liedjes van nijntje zijn in de auto favoriet, alleen daar worden wij wel een beetje horendol van na 30 min.

Zelf al bedacht:
- aqua doodle travel
- een portemonnee met pasjes, ritsjes e.d
- verhaaltjes die voorgelezen worden via Spotify

Wie kan zijn creatieve brein er nog op los laten op deze zwoele zomeravond..
Alle reacties Link kopieren
Elk uur een kadootje uitpakken.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Heel veel doosjes yoghurttozijntjes
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
10-08-2020 20:01
Elk uur een kadootje uitpakken.
Ja, zat ik ook aan te denken.. alleen wat stop je dan in die kadootjes..
Kan de action natuurlijk leeglopen, maar vind het wel fijn als ze er later ook nog mee wil spelen..
Bij zo'n lange rit zou ik gaan in de avond zodat kind slaapt tijdens het grootste gedeelte.
xylofoon of iets van muziek maken
slapen
tv of filpmje opzetten
Alle reacties Link kopieren
Een flappenboek, sowieso een nieuw boek met kijkplaten.

Meekijken met kind naar buiten en woordjes benoemen wat je ziet.

Speen erin en lange dut.

Nieuw autootje/poppetje/duplo wat in de hand past en lekker frummelspul is.

Een ketting van grote kralen aan een koord die niet helemaal vol is. Verschillende vormen eventueel.

Een ziplock vullen met rijst en daaronder een foto van jullie, zodat kind de rijst aan de kant moet frummelen.

Een ziplock met een paar klodders verf erin (wel extra tape over de opening), kan kind kleuren kneden en mengen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Een klein magneetbord met magneetfiguurtjes, daar is mijn zoontje in de auto tijden zoet mee geweest. Of iets met stickers misschien?

En verder zou ik om de twee uur stoppen, bij iets met een speeltuin dat ze even haar energie kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
10-08-2020 20:06
Een flappenboek, sowieso een nieuw boek met kijkplaten.

Meekijken met kind naar buiten en woordjes benoemen wat je ziet.

Speen erin en lange dut.

Nieuw autootje/poppetje/duplo wat in de hand past en lekker frummelspul is.

Een ketting van grote kralen aan een koord die niet helemaal vol is. Verschillende vormen eventueel.

Een ziplock vullen met rijst en daaronder een foto van jullie, zodat kind de rijst aan de kant moet frummelen.

Een ziplock met een paar klodders verf erin (wel extra tape over de opening), kan kind kleuren kneden en mengen.
Dit zijn hele leuke tips! Dank!
Alle reacties Link kopieren
Oei... bij onze rit van 6 uur hadden we alleen 2 autootjes, een boekje, zijn knuffel en speentje. Drinken, koekje en rozijntjes mee. Maar ging prima.
Hij heeft geslapen, we hebben liedjes gezongen, af en toe even de auto uit. Er was maar 1 mental breakdown van onze 18 maanden oud kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een magnetisch tekenbord doen ipv aquadoodle. Bij het magnetische bord zit de pen namelijk met een touwtje vast. Als ze hem dan laat vallen kan ze hem ook zelf weer terugpakken. Het bord zelf zal ook ongetwijfeld een keer vallen, maar dat is iets makkelijker van uit de voorstoelen op te pakken dan een pennetje dat weg rolt.

Een flapjesboek vinden ze meestal ook wel leuk en inderdaad rozijntjes. En geduld, veel geduld. Succes ;)
Alle reacties Link kopieren
L0latheshowgirl schreef:
10-08-2020 20:12
Ik zou een magnetisch tekenbord doen ipv aquadoodle. Bij het magnetische bord zit de pen namelijk met een touwtje vast. Als ze hem dan laat vallen kan ze hem ook zelf weer terugpakken. Het bord zelf zal ook ongetwijfeld een keer vallen, maar dat is iets makkelijker van uit de voorstoelen op te pakken dan een pennetje dat weg rolt.

Een flapjesboek vinden ze meestal ook wel leuk en inderdaad rozijntjes. En geduld, veel geduld. Succes ;)
Goede, ik kan bij die magnetische borden alleen maar borden vinden vanaf 3 jaar.. ze zit nog achterste voren dus kan niet zien of het dan allemaal goed gaat...nog maar eens goed naar kijken dus
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is eens heel lang bezig geweest met papieren zakdoekjes uit het pakje te pulken open te vouwen en weer proberen terug te stoppen. Daar is hij zeker drie kwartier mee bezig geweest toen wij ook niet meer zo goed wisten hoe kind bezig te houden. Je loopt natuurlijk de kans dat kind ze gaat versnipperen. Dat heeft ons kind gelukkig niet gedaan.

Veel snoep of koek geven zou ik niet doen. Je wil niet dat je kind misselijk wordt.

Hopelijk doet je kind een lange middagdut in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
10-08-2020 20:14
Goede, ik kan bij die magnetische borden alleen maar borden vinden vanaf 3 jaar.. ze zit nog achterste voren dus kan niet zien of het dan allemaal goed gaat...nog maar eens goed naar kijken dus
Die van Nijntje is leuk. En als je de stempeltjes eruit haalt zou ik het gerust aan mijn 1,5 jarige geven.

Maar kun je niet naast je kindje gaan zitten?

Verder een fotoboekje laten afdrukken met foto's van papa, mama, opa, oma etc.
Alle reacties Link kopieren
staan in de vakantiebieb app nog de luisterverhaaltjes van dikkie dik? Zijn best leuk.

Op een gegeven moment gaan die standaard geluiden die elk nieuw verhaaltje inluiden en afsluiten ook irriteren omdat elk verhaal maar een paar minuutjes duurt.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
10-08-2020 20:23
Die van Nijntje is leuk. En als je de stempeltjes eruit haalt zou ik het gerust aan mijn 1,5 jarige geven.

Maar kun je niet naast je kindje gaan zitten?

Verder een fotoboekje laten afdrukken met foto's van papa, mama, opa, oma etc.
dat vond ons kind ook leuk foto's kijken
Van die ruit stickers (niet te klein ivm evt verstikkingsgevaar uiteraard)
Alle reacties Link kopieren
Plastic raamstickers op de ruiten plakken misschien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij kopen vaak ook wat spullen waarmee ze kunnen spelen of gebruiken als we stoppen. Denk hierbij aan een bal, een nieuwe beker, een petje, een spelletje etc.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
10-08-2020 20:14
Goede, ik kan bij die magnetische borden alleen maar borden vinden vanaf 3 jaar.. ze zit nog achterste voren dus kan niet zien of het dan allemaal goed gaat...nog maar eens goed naar kijken dus
Iemand anders tipte het ook al: de stempeltjes er eventueel uit halen, dan zou het gewoon moeten kunnen bij18-maanden. En wellicht eerst rustig thuis eens samen proberen zodat je haar kan laten zien hoe het werkt en jij kan inschatten of het wat is (en zo niet dan zet je het nog even in de kast tot ze wat ouder is).

Als je op pinterest zoekt op travel activities 18 months of travelling with todler dan zitten er misschien ook nog wat leuke ideeën tussen.

Ik zette meestal een mandje op de achterbank met daarin verschillende dingen + de knuffel zodat ze zelf konden pakken waar ze mee wilden spelen.
l0latheshowgirl wijzigde dit bericht op 10-08-2020 20:44
0.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
10-08-2020 20:23


Maar kun je niet naast je kindje gaan zitten?
Dat sowieso doen.
Alle reacties Link kopieren
Slaapt ze niet in de auto?

Wij maakten vaak ritten van 7-8 uur en hadden altijd een vast ritme. Vertrek, wat liedjes luisteren/zingen of zelf met iets laten spelen, na een tijdje vielen ze in slaap, meestal voor 1 tot 1,5 uur. Dan na het wakker worden nog even vermaken, snackje geven of een filmpje opzetten hooguit een half uurtje en dan uitgebreide stop bij restaurant/speeltuintje. Dan weer verder, zelfde riedeltje van voor af aan. Op een rit van 6 uur zou dat 1 stop betekenen of als het tegenzit qua verkeer 2. En tegen het einde van de rit, als kind vervelend wordt denk dan vooral niet 'oh het is nog maar een uurtje, we gaan nu niet meer stoppen' want dat wordt een erg lang uur :-D beter gewoon ff de benen strekken, wat eten en weer verder.

Op die leeftijd ging ik er nog wel vaak naast zitten. Kijkl naar je kind waarmee vermaakt die zich? Magnetisch tekenbord vonden mijn kinderen pas boeiend toen ze 3,5 waren ofzo. Ik zou voor een dreumes eerder denken aan zo'n electronisch Vtech (liedjes)boek oid of idd een portemonnee met pasjes, tasje met algemene huishuidelijke rommeltjes die ze normaal nooit krijgt etc. een nieuw plastic diertje, duplo setje, smartmax of wat ze maar leuk vindt. Het hoeft geen Action-meuk te zijn.
nootboek wijzigde dit bericht op 10-08-2020 21:17
2.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog achterstevoren met 1,5 jaar? Ik ken dat helemaal niet. Maar goed, mijn kinderen zijn al ouder.

Ik kan me voorstellen dat het voor het kind al 10x beter uithouden is als ze gewoon meekijkt mee autorijden. Dan zie je toch veel meer?
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
10-08-2020 21:00
Nog achterstevoren met 1,5 jaar? Ik ken dat helemaal niet. Maar goed, mijn kinderen zijn al ouder.

Ik kan me voorstellen dat het voor het kind al 10x beter uithouden is als ze gewoon meekijkt mee autorijden. Dan zie je toch veel meer?
Achterstevoren reizen wordt aangeraden tot 105 cm, en ik heb een kleintje van 75 cm, haha. Sowieso kan ze nog in het eerste stoeltje, dus ze kan niet bij het raam..

We denken er wel overna om een nieuwe stoel te kopen, maar eigenlijk hoeft het nog niet (en ook die is dan achteruit).
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
10-08-2020 20:17
Mijn kind is eens heel lang bezig geweest met papieren zakdoekjes uit het pakje te pulken open te vouwen en weer proberen terug te stoppen. Daar is hij zeker drie kwartier mee bezig geweest toen wij ook niet meer zo goed wisten hoe kind bezig te houden. Je loopt natuurlijk de kans dat kind ze gaat versnipperen. Dat heeft ons kind gelukkig niet gedaan.

Veel snoep of koek geven zou ik niet doen. Je wil niet dat je kind misselijk wordt.

Hopelijk doet je kind een lange middagdut in de auto.
Ook deze ga ik onthouden, ach en versnipperen is ook prima, stofzuiger erdoor als we weer thuis zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven