Vermaak in de auto 18 maanden

10-08-2020 19:58 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar leuke tips om onze dochter (18 mnd) te vermaken tijdens een autorit van ong. 6 uur. En dan vooral creatieve dingen waar ze zich mee vermaakt (al mag het ook best speelgoed zijn). De liedjes van nijntje zijn in de auto favoriet, alleen daar worden wij wel een beetje horendol van na 30 min.

Zelf al bedacht:
- aqua doodle travel
- een portemonnee met pasjes, ritsjes e.d
- verhaaltjes die voorgelezen worden via Spotify

Wie kan zijn creatieve brein er nog op los laten op deze zwoele zomeravond..
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
11-08-2020 16:21
Ik heb dus nog de illusie dat dat niet hoeft.. maar misschien kom ik daar op terug
Bij ons is dat inderdaad niet nodig. Hij zit ook nog achteruit, dus ziet ons niet. 1x voor gekomen dat ik er toch naast ben gekropen.
Ken je busy books al? Worden ook wel quiet books genoemd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
12-08-2020 11:08
Ken je busy books al? Worden ook wel quiet books genoemd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die zijn leuk! Kende ze wel vaag. Zijn die kant en klaar te koop of moet ik dan zelf aan de knutsel? Kan het op internet niet echt vinden.
Cookieholic schreef:
12-08-2020 11:37
Die zijn leuk! Kende ze wel vaag. Zijn die kant en klaar te koop of moet ik dan zelf aan de knutsel? Kan het op internet niet echt vinden.
Ik heb ze zelf gemaakt, maar ik denk dat ze ook best te koop zijn. Etsy of marktplaats misschien.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de muziekjes waar je gek van wordt: meestal kun je in de auto de speakers zo instellen dat met name de achterspeakers geluid produceren en voor minder.
Dan is het wat minder aanwezig voorin de auto.
Voorin zetten met een speelgoed stuurtje.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
12-08-2020 12:03
Wat betreft de muziekjes waar je gek van wordt: meestal kun je in de auto de speakers zo instellen dat met name de achterspeakers geluid produceren en voor minder.
Dan is het wat minder aanwezig voorin de auto.
Goeie, nog niet aan gedacht!
Heb niet het hele topic gelezen maar onze dreumes is altijd lang zoet met de geluiden boekjes van Clavis en een oude sleutelbos die ik vast maak met een keycord aan haar stoel.
Plan je tankbeurten zorgvuldig en altijd bij een goede parkeerplaats met aire. Laat ze lekker lopen en moe worden.
Bind de favoriete knuffel of pop vast met een veter aan het stoeltje. Dan kan ze die altijd terughengelen. Knuffel/pop bleef ook altijd in de auto om op de auto te passen tijdens de reis. Konden we die niet onderweg kwijtraken of vergeten.

En inderdaad proberen ‘s nachts te rijden. Of heel vroeg in de ochtend vertrekken (overleggen van bed naar autostoel als dat kan).
anoniem_321581 wijzigde dit bericht op 08-09-2020 07:08
30.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee i.v.m. een aankomende vakantie, is een speelbord van melissa en doug leuk voor een 18 jarige of nog te moeilijk?
https://www.amazon.nl/Melissa-Doug-1378 ... oys&sr=1-1
Alle reacties Link kopieren
Magnetisch tekenbord van Nijntje vond dochter erg leuk, verder het boekje 100 eerste woordjes van vtech, post its plakken in de auto, autootje, Nijntje ap op de telefoon, en de Netflix ap met wat filmpjes erop.

Verder rozijntjes of ander eten en dochter sliep veel in de auto.

Ze had ook een stuurtje met geluidjes die je aan de autostoel voor je kan vastmaken
Alle reacties Link kopieren
Ja, en, wat ik steeds vergeet te posten, maar na een lange rit met zoon wel weer opvalt: niet teveel tegelijk aanbieden!

Als je in eerste uur alles al aanbiedt en kind dit wegduwt of 5 minuutjes rommelt en dan wegmikt, ben je door je verrassingseffect heen.

Hier werkt het erg goed om te beginnen met uit het raam kijken en samen wat benoemen. Bomen, vrachtwagen, auto, koe, ja nog een, ja nog een, ja nog een. En dan een autootje of klein rommeltje in de handjes stoppen. Dan blijven ze kijken en ondertussen friemelen de handjes wel, zonder dat jij je erin mengt.
Is dat klaar, dan zelfde met een muziekje. Samen instarten, beetje meezingen, gezellig. En dan muziekje laten draaien en hop weer iets in de handjes. En zelf weer wat anders doen.

Dan blijft het ook voor jezelf te behappen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
marielouisa schreef:
16-08-2020 11:39
Ik lees even mee i.v.m. een aankomende vakantie, is een speelbord van melissa en doug leuk voor een 18 jarige of nog te moeilijk?
https://www.amazon.nl/Melissa-Doug-1378 ... oys&sr=1-1
Voor een 18 jarige wellicht niet.. maar ik denk voor mijn dochter nog wel iets te moeilijk. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe handig die van jou is. Even proberen en als het niks is terug de kast in?
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
16-08-2020 12:10
Ja, en, wat ik steeds vergeet te posten, maar na een lange rit met zoon wel weer opvalt: niet teveel tegelijk aanbieden!

Als je in eerste uur alles al aanbiedt en kind dit wegduwt of 5 minuutjes rommelt en dan wegmikt, ben je door je verrassingseffect heen.

Hier werkt het erg goed om te beginnen met uit het raam kijken en samen wat benoemen. Bomen, vrachtwagen, auto, koe, ja nog een, ja nog een, ja nog een. En dan een autootje of klein rommeltje in de handjes stoppen. Dan blijven ze kijken en ondertussen friemelen de handjes wel, zonder dat jij je erin mengt.
Is dat klaar, dan zelfde met een muziekje. Samen instarten, beetje meezingen, gezellig. En dan muziekje laten draaien en hop weer iets in de handjes. En zelf weer wat anders doen.

Dan blijft het ook voor jezelf te behappen.
Vind dit een hele goeie. Dank :)

Ben ondertussen alvast wat aan het sparen.. een vtech boekje gekocht, die kent ze nog niet dus ben benieuwd. Verder van de action plastic boerderijdieren en een paar leuke apps gedownload voor op de tablet (iemand daar nog tips voor, tis snel te moeilijk naar mijn idee).
En anders gewoon lekker een filmpje kijken :)
Magneetbord staat nog op de planning om te kopen en heb een inschuifmapje gekocht en 40 foto's afgedrukt.

Denk dat we dan toch een heel eind moeten komen.
marielouisa schreef:
16-08-2020 11:39
Ik lees even mee i.v.m. een aankomende vakantie, is een speelbord van melissa en doug leuk voor een 18 jarige of nog te moeilijk?
https://www.amazon.nl/Melissa-Doug-1378 ... oys&sr=1-1
Mwah, moet nét kunnen... :rofl:

On topic: wij gaven haar in de auto als we vertrokken helemaal niets. Dus gewoon geen speelgoed, knuffels of vermaak. Pas als ze zich ging vervelend, en dat was altijd wonderwel veel later dan we verwachtten, dan zetten we muziek op. Was dat klaar, dan gaf ik haar wat te eten. Was dat op en ging ze zich weer vervelen, dan gaf ik haar een kadootje. Dus niets tegelijkertijd, maar alles na elkaar, dan heb je veel meer 'nut' van je opties :)

En halverwege planden we altijd een leuke speeltuin voor een of anderhalf uur, waarna ze dan rustig 2 uur kon slapen.
Succes en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
18-08-2020 21:31
Vind dit een hele goeie. Dank :)

Ben ondertussen alvast wat aan het sparen.. een vtech boekje gekocht, die kent ze nog niet dus ben benieuwd. Verder van de action plastic boerderijdieren en een paar leuke apps gedownload voor op de tablet (iemand daar nog tips voor, tis snel te moeilijk naar mijn idee).
En anders gewoon lekker een filmpje kijken :)
Magneetbord staat nog op de planning om te kopen en heb een inschuifmapje gekocht en 40 foto's afgedrukt.

Denk dat we dan toch een heel eind moeten komen.

Superleuk!
Hips, hopsakee en pierlala.
Cookieholic schreef:
10-08-2020 21:04
Achterstevoren reizen wordt aangeraden tot 105 cm, en ik heb een kleintje van 75 cm, haha. Sowieso kan ze nog in het eerste stoeltje, dus ze kan niet bij het raam..

We denken er wel overna om een nieuwe stoel te kopen, maar eigenlijk hoeft het nog niet (en ook die is dan achteruit).
Zou je zelf niet sjagerijnig worden van 6 uur lang naar een stuk stoel kijken? Ik ben geen 2 en zou er gek van worden. DVD spelertje met filmpjes een idee? Je hebt van die hoesjes die je aan de hoofdsteun kunt bevestigen.
Ik zou in de nacht gaan rijden, dan slaapt kind het grootste deel.
marielouisa schreef:
16-08-2020 11:39
Ik lees even mee i.v.m. een aankomende vakantie, is een speelbord van melissa en doug leuk voor een 18 jarige of nog te moeilijk?
https://www.amazon.nl/Melissa-Doug-1378 ... oys&sr=1-1
Ik zou vriendje/dinnetje meenemen, die houd die 18 jarige vast veel beter bezig dan welk boek dan ook :D
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
18-08-2020 21:31
Vind dit een hele goeie. Dank :)

Ben ondertussen alvast wat aan het sparen.. een vtech boekje gekocht, die kent ze nog niet dus ben benieuwd. Verder van de action plastic boerderijdieren en een paar leuke apps gedownload voor op de tablet (iemand daar nog tips voor, tis snel te moeilijk naar mijn idee).
En anders gewoon lekker een filmpje kijken :)
Magneetbord staat nog op de planning om te kopen en heb een inschuifmapje gekocht en 40 foto's afgedrukt.

Denk dat we dan toch een heel eind moeten komen.
Mijn neefje van 20 maanden vermaakt zich op de iPad met de app ‘Mijn kleine stad’ en ‘In het circus’ van Wunderkind. Het zijn al vrij oude apps, mijn 9-jarige vond ze destijds ook geweldig. Het zijn interactieve prentenboeken. Nou ja, één grote tekening met tig ‘acties’. Als ze op de leeuw drukken dan brult deze, op een doosje tikken en dan komt er een clown uit, enz. Per ‘prent’ zo’n 80 ‘special effects’.

Wel investeren in een goede ‘bumper’ om de tablet :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-08-2020 01:49
Mijn neefje van 20 maanden vermaakt zich op de iPad met de app ‘Mijn kleine stad’ en ‘In het circus’ van Wunderkind. Het zijn al vrij oude apps, mijn 9-jarige vond ze destijds ook geweldig. Het zijn interactieve prentenboeken. Nou ja, één grote tekening met tig ‘acties’. Als ze op de leeuw drukken dan brult deze, op een doosje tikken en dan komt er een clown uit, enz. Per ‘prent’ zo’n 80 ‘special effects’.

Wel investeren in een goede ‘bumper’ om de tablet :-)
Thanks, dat klinkt leuk! De bumper is besteld, dan kan ze hem ook beter vasthouden :)
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
19-08-2020 00:18
Ik zou vriendje/dinnetje meenemen, die houd die 18 jarige vast veel beter bezig dan welk boek dan ook :D
Haha ik bedoel 18 maanden :facepalm: :-D ooops typefout
Alle reacties Link kopieren
marielouisa schreef:
16-08-2020 11:39
Ik lees even mee i.v.m. een aankomende vakantie, is een speelbord van melissa en doug leuk voor een 18 jarige of nog te moeilijk?
https://www.amazon.nl/Melissa-Doug-1378 ... oys&sr=1-1
Ik kan jullie vertellen dat hij idd erg leuk is, maar wel wat zwaar op schoot, dus zo'n tafeltje ga ik tzt halen. Wat al helemaal een topper is, is bellenblaas. Is hij helemaal gek op.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in de nacht rijden......
Alle reacties Link kopieren
marielouisa schreef:
12-09-2020 21:26
Ik kan jullie vertellen dat hij idd erg leuk is, maar wel wat zwaar op schoot, dus zo'n tafeltje ga ik tzt halen. Wat al helemaal een topper is, is bellenblaas. Is hij helemaal gek op.
Bellenblaas in de auto? Hoe moet ik dat voor me zien..

Het fotoboekje is hier overigens een hit. We hebben besloten om in 2x te rijden en het langste stuk moet nog komen, die plannen we zo dat hij deels in haar middagslaap valt. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Hij een lege, ik of vriend een volle en af en toe een bubbel blazen. Vooral dat zwaard van de hema is leeg een topper, maakt lekker veel geluid als je het zwaard langs de rand haalt, kan hij zich lang mee vermaken. Mn zoontje vind het leuk om de bubbels te vangen met zijn stokje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven