Verwijt slechte moeder :(

18-11-2017 21:22 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig krijg ik een verwijt dat ik een slechte moeder ben die haar kinderen niet laat werken tot ze 18 zijn en het dan zelf mogen weten. Ik heb een dochter van 17 en een zoon van 15. Mijn kinderen mogen van mij niet werken. Waarom? Omdat de werkgevers voor de kinderen helemaal geen pedagogische kwaliteiten hebben en vaak drop-outs zijn van school die nu ergens leidinggevende zijn en dus eigenlijk een soort losers die nergens anders kunnen werken. Daarnaast vind ik het schandalig dat kinderen door een domme wet moeten werken omdat zij misschien recht hebben op 4 euro en zo baantjes inpikken van mensen die al eeuwen rondhangen bij het UWV, het is gewoon kindermisbruik.

Het ligt ook wel een beetje aan de omgeving hier. Wij wonen in een buurt met veel tweeverdieners die vinden dat je kinderen van jongs af aan moet leren dat ze moeten werken voor hun geld. Hier zijn kinderen van 14 jaar die bijna met stok het aardbeienveld opgejaagd worden voor een schamele 400 euro per maand...

Dat ik van meerdere vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen hoor dat er alcohol in de kantine wordt gedronken bij de AH, kinderen worden ontslagen omdat ze niet als robots vakkenvullen, er voor de Action heel de dag medewerkers in hun bedrijfskleding staan te roken, er eisen worden gesteld als laat je school links liggen en kom hier werken totdat je 18 bent en je weer te duur wordt, dat is blijkbaar allemaal fantastisch want daar worden kinderen hard van en het gaat maar om een ding: geld.

Daarnaast vind ik het erg vervelend hoe de mening van andere ouders over dat ik mijn kinderen niet laat werken wordt geuit. Ik vind ook iets van dat zij hun minderjarige kinderen laten werken maar ga toch ook niet zeggen dat ze hun kinderen slecht behandelen? Het zijn niet mijn kinderen.
anoniem_359061 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 21:27
8.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cactusvdikea schreef:
18-11-2017 21:28
Als ik hier de AH binnenloop zie ik alleen maar kinderen van een jaar of 16 werken. Hebben al die leidinggevenden diploma's voor hoe om te gaan met d eze jonge groep medewerkers? Is nog eens wat anders dan starters van 25 jaar.
Hoezo omgaan met deze groep jongeren? Zij vullen de vakken, Albert Hein betaalt ze daarvoor. Pedagogische dingen doe jij als moeder dan weer. Dat heet opvoeden.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Onze zoon kreeg zakgeld van ons en hij kon daar niet mee toe komen omdat hij veel uit wilde gaan. Wat is er dan mis mee dat hij een baantje had waarmee hij geld verdiende. Zo kon hij toch uit gaan elk weekend.
Je bent zo maf als een weggewaaid dakraam.
Alle reacties Link kopieren
En denk jij echt dat starters van 25 beginnen met vakkenvullen bij de AH? In welke wereld leef jij?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Doe mij ook maar wat van het gene jij gedronken/gerookt/whatever hebt.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Man, man, man, man, man.
Alle reacties Link kopieren
Als je slim bent, laat je je kinderen thuis werken.
Wassen, stofzuigen, afwassen.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:
Ik geloof hier echt niks van...
Alle reacties Link kopieren
Wat voor werk doe jij? Daar ben ik echt benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
400 euro vind ik wel veel, toen ik 17 was verdiende ik krap 200 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
En hoe wil je dat doen als een van je kinderen een BBL of BOL opleiding wil gaan volgen?!
Alle reacties Link kopieren
Als dit niet echt is: je hebt fantasie, én schrijftalent. Doe er iets mee!

Als dit wel echt is: man man man man :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij die verwijten van meerdere mensen uit je eigen omgeving wel voorstellen. Je bent echt niet goed... Wat een rare ideeën heb jij. En wat een vreemd wereldbeeld krijgen ze van jou mee.

Denk je werkelijk dat jouw kinderen niet met alcohol of roken in aanmerking komen?? Ze gaan blijkbaar nooit op stap?? En om hardwerkende mensen losers te noemen echt... :bonk:
S-Meds schreef:
18-11-2017 21:25
stuur ze ook niet naar school, daar stikt het van de losers
net als in de sportkantine

De helft maar natuurlijk, de anderen hebben gewonnen. Tenzij het gelijk was.
Ik hoop maar dat jij voldoende opvoedkundige kwaliteiten hebt om je kinderen niet te besmetten met jou wereldbeeld : “leidinggevendenden zijn drop-outs en losers die nergens anders iets konden krijgen”. Ga je heel diep schamen.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
18-11-2017 21:42
Als dit niet echt is: je hebt fantasie, én schrijftalent. Doe er iets mee!

Nou.. dáár verschillen de meningen nog wel over hoor..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je, hoor!
Zo mochten mijn kinderen ook niet op stage, ze kregen er geen cent voor!
Plus, de stagebegeleiding.... niks pedagogisch aan.

Ze wonen nu nog wel thuis, mijn lieverds.
Sjon is 43 en Cindy is 47.
Ik vind het gezellig.)))
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Cactusvdikea schreef:
18-11-2017 21:28
Als ik hier de AH binnenloop zie ik alleen maar kinderen van een jaar of 16 werken. Hebben al die leidinggevenden diploma's voor hoe om te gaan met d eze jonge groep medewerkers? Is nog eens wat anders dan starters van 25 jaar.
Ik ben echt heel nieuwsgierig wat voor soort "omgang" jouw bloedjes nodig hebben dat mensen daar een diploma voor zouden moeten hebben. Het enige wat ik kan bedenken is dat jouw kinderen doof zijn, of een mentale beperking hebben dat ze niet zonder extra begeleiding kunnen. In dat geval zou ik inderdaad kijken naar een supermarkt die dit wel biedt (die zijn er).
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk hoor!
Nee, maar echt.

Wie zegt dat je een slechte moeder bent eigenlijk, toch niet die gepensioneerde Harry Piekema die hele generaties vakkenvullers het gesticht in heeft gejaagd met zijn ondoordachte opmerkingen?

Hij is gevlucht naar de UK, zgn in een toneelstuk spelen. De hufter.
Mijn zoon heeft er ook heel veel verdriet van gehad, vakkenvullen en wat was ik boos toen hij een krantenwijk had genomen :steam:

Dat met een moeder die ooit als vakantiebaantje de klachten over de bezorging van die krant zat te noteren. Ik zei toen ook: voor DAT geld zou ik ook de kranten in de sloot flikkeren, als ik ooit een kind krijg mag hij NOOIT een krantenwijk nemen.
Hij gaat maar gewoon statiegeldflessen zoeken en inleveren of hij zoekt iets met een modaal inkomen. En toch is het misgegaan op zijn 15e ong. :facepalm:

Het erge is dat je er niks aan kan doen, het gros van de scholieren vult stiekem de schappen want als ze er thuis achterkomen zwaait er wat. Logisch maar maak dat de mensen die je zo behandelen, vergeet niet te vertellen wie dat zijn aub, maar eens wijs :hug:
#vakkenvullenispubermishandeling

Gooi een petitie online, ik teken meteen!
Alle reacties Link kopieren
Sirius schreef:
18-11-2017 21:52
toch niet die gepensioneerde Harry Piekema die hele generaties vakkenvullers het gesticht in heeft gejaagd met zijn ondoordachte opmerkingen?

Hij is gevlucht naar de UK, zgn in een toneelstuk spelen. De hufter.
Beetje offtopic, maar dit klopt niet. Hij was in Spanje
Afbeelding
Jeetje :popcorn:
Hé, Harry Piekema is hartstikke pedagogisch, hij is nu notabene hoofdpiet!
Alle reacties Link kopieren
peaches100 schreef:
18-11-2017 21:33
Whut..?? Uhm is er ergens weer eoa nieuwe drugs in opleving? :hyper:
Designerdrugs!! :idee:

https://www.vice.com/nl/article/exyypk/ ... wonnen-394

Daar kan je vet mee verdienen als je wint. Leuk om erbij te doen naast school, google is je leraar. :popcorn:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven