Via via gevraagd worden op nichtje te passen
dinsdag 29 januari 2019 om 12:59
Het blijkt dus maar weer dat je voor ieder topic dat je schrijven wilt weer een andere nick moet aanmaken.
Hoe kinderachtig is het voor sommige van jullie , om iedere To te loepen of rond te neuzen wat ze nog meer op andere topics hebben gereageerd.
Dan ga ik mij toch maar weer afvragen ....heb je niks beters te doen ?
Wat doe je in godsnaam heel de dag...heb je geen leven ofzo...ben je in real live.. ook zo 'n roddeltante / buurvrouw wat alles en iedereen in de gaten houdt ???
Hoe kinderachtig is het voor sommige van jullie , om iedere To te loepen of rond te neuzen wat ze nog meer op andere topics hebben gereageerd.
Dan ga ik mij toch maar weer afvragen ....heb je niks beters te doen ?
Wat doe je in godsnaam heel de dag...heb je geen leven ofzo...ben je in real live.. ook zo 'n roddeltante / buurvrouw wat alles en iedereen in de gaten houdt ???
anoniem_380540 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 20:18
Reden: Dat lijkt mij duidelijk !!!
Reden: Dat lijkt mij duidelijk !!!
80.47% gewijzigd
dinsdag 29 januari 2019 om 14:01
Ik ga daar van uit omdat TO zelf aangeeft dat er direct gevraagd kan worden en daar over valt. Lijkt me geen rare aanname.redbulletje schreef: ↑29-01-2019 13:59Je gaat er hierbij nog steeds vanuit dat TO haar telefoonnummer te grabbel zou willen gooien naar zo'n schoonfamilielid.
dinsdag 29 januari 2019 om 14:02
Oja, kan ook nog natuurlijk. Ik hou ook niet zo van de vraag 'heb je wat te doen?'redbulletje schreef: ↑29-01-2019 13:58Het via via vat ik hier op als eerst vragen of TO wat te doen heeft ipv gewoon direct de vraag te stellen of een van hen beiden toevallig zou kunnen oppassen.
dinsdag 29 januari 2019 om 14:05
dinsdag 29 januari 2019 om 14:05
Ik vind dat toch wel iets anders dan iemand te vragen om op te passen op je kind. Daar vraag je toch geen vreemde voor?nlies schreef: ↑29-01-2019 13:43Ik leef blijkbaar nog alsof iedereen niet zijn eigen telefoon heeft, en het dus heel logisch vind dat je dan via een ander contact leg. Voorbeeld: Heb zus aan de telefoon, he zus zou zwager even daar naar kunnen kijken, vraag hem eens hoe het zit met ... want daar ben ik me bezig. Of aan een vriendin die een handige man heeft: Zou jou man even dat of dat voor me kunnen doen als hij tijd heeft. En dan hoor ik wel of dat lukt
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 29 januari 2019 om 14:06
dinsdag 29 januari 2019 om 14:07
MonicaG schreef: ↑29-01-2019 13:57Ik vind het wel sneaky dat die schoonzus eerst vraagt of TO iets te doen heeft op die dag en dan pas vraagt of ze kan oppassen.
Ik zou dat trouwens ook zo vinden als de schoonzus die vraag rechtstreeks gesteld had.
Het antwoord op 'heb je dan en dan iets te doen' is denk ik bij veel mensen voorwaardelijk: voor bepaalde dingen maak ik tijd, voor andere dingen heb ik nooit tijd - en alle mogelijke varianten daartussen.
Door eerst de vraag te stellen of TO dan al iets te doen heeft, probeert schoonzus op voorhand 'ik kan niet' te pareren - denk ik.
En die vriend van TO vind ik ook al niet zo'n fijn type, met zijn boos worden omdat TO niet kan/wil.
Mijn antwoord is dan ook altijd: 'ligt eraan'
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 29 januari 2019 om 14:07
dinsdag 29 januari 2019 om 14:09
dinsdag 29 januari 2019 om 14:15
dinsdag 29 januari 2019 om 14:21
Dit, wat een droeftoetersborboletas schreef: ↑29-01-2019 13:04Een beetje raar is het wel maar ik geloof dat ik me er verder niet zo druk om zou maken. Ik zou direct naar schoonzus reageren: 'joh, ik hoorde dat je vrijdag een oppas zoekt maar helaas kan ik niet vanwege andere plannen'. En dan vriend er verder buiten laten, zoals het hoort.
Overigens valt een gepland ziekenhuisbezoek over 3 dagen wat mij betreft niet onder de categorie 'noodgeval'.
dinsdag 29 januari 2019 om 14:24
Ik vind alles wat niet direct gevraagd word via via.redbulletje schreef: ↑29-01-2019 13:58Het via via vat ik hier op als eerst vragen of TO wat te doen heeft ipv gewoon direct de vraag te stellen of een van hen beiden toevallig zou kunnen oppassen.
Dat het daarna ook nog met een soort strikvraag gevraagd word is ook raar.
dinsdag 29 januari 2019 om 15:18
Dat is al beter, maar desalnietemin zou ik dan vragen waarom ze haar broer niet zelf vraagt op te komen passen. Alsof alle vrouwen van kinderen houden.
dinsdag 29 januari 2019 om 15:34
Ik vind het schokkend om te zien hoe weinig men voor een ander over heeft.
Schoonzus moet naar het ziekenhuis. Daar gaat ze waarschijnlijk ook niet heen omdat ze dat dat zo leuk vindt maar omdat het nodig is.
Dan heb je dus oppas voor Je kind nodig. Aangezien veel mensen werken is dat best lastig te vinden. De vriend van to werkt waarschijnlijk ook.
Ze weet dat to op dat tijdstip vrij is en van je familie mag je verwachten dat ze je helpen.
En oh oh wat vreselijk omdat ze toch al met haar broer aan het appen is vraagt ze het aan haar broer. Zo erg is dat toch niet.
To zegt dat ze al plannen heeft. Ligt eraan wat dat voor plannen zijn.
Ik denk dat iedere vriendin wel zal begrijpen dat iemand oppas nodig heeft voor een ziekenhuis bezoek en dat dit belangrijker is dan een middagje winkelen of thee drinken en het dus niet erg vindt dat de afspraak wordt afgezegd.
Zou to nu echt iets belangrijks hebbendan wordt het ander verhaal. Dan kan ze terecht zeggen dat ze niet kan. Maar dan snap ik nog niet dat ze moeilijk doet omdat het ter sprake kwam toen haar vriend aan het appen was met zijn zus.
Schoonzus moet naar het ziekenhuis. Daar gaat ze waarschijnlijk ook niet heen omdat ze dat dat zo leuk vindt maar omdat het nodig is.
Dan heb je dus oppas voor Je kind nodig. Aangezien veel mensen werken is dat best lastig te vinden. De vriend van to werkt waarschijnlijk ook.
Ze weet dat to op dat tijdstip vrij is en van je familie mag je verwachten dat ze je helpen.
En oh oh wat vreselijk omdat ze toch al met haar broer aan het appen is vraagt ze het aan haar broer. Zo erg is dat toch niet.
To zegt dat ze al plannen heeft. Ligt eraan wat dat voor plannen zijn.
Ik denk dat iedere vriendin wel zal begrijpen dat iemand oppas nodig heeft voor een ziekenhuis bezoek en dat dit belangrijker is dan een middagje winkelen of thee drinken en het dus niet erg vindt dat de afspraak wordt afgezegd.
Zou to nu echt iets belangrijks hebbendan wordt het ander verhaal. Dan kan ze terecht zeggen dat ze niet kan. Maar dan snap ik nog niet dat ze moeilijk doet omdat het ter sprake kwam toen haar vriend aan het appen was met zijn zus.
dinsdag 29 januari 2019 om 15:46
dat het via hem gaat is misschien wat vreemd, maar gebeurt hier ook als mijn man toevallig bij zijn broer is. "weet jij wat broadway dan en dan doet? kan ze misschien oppassen?" en man geeft dat dan aan mij door en dan kan ik of niet.
het meest giftig zou ik zijn als er vervolgens boos gereageerd wordt op een nee. het is een vraag, jij geeft antwoord, klaar.
het meest giftig zou ik zijn als er vervolgens boos gereageerd wordt op een nee. het is een vraag, jij geeft antwoord, klaar.
En doooooor!
dinsdag 29 januari 2019 om 15:47
Dan nog is het raar. Waarom vraagt ze broer niet? Waarom vraagt ze dat TO zelf niet ?
Waarom word broer boos op haar als ze niet kan/wil?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 15:48
6.36% gewijzigd
dinsdag 29 januari 2019 om 15:49
Waarschijnlijk niet omdat broer dan een middag vrij moet nemen hier voor.Lucifer2018 schreef: ↑29-01-2019 15:47Dan nog is het raar. Waarom vraagt ze broer niet? Waarom vraagt ze dat TO zelf niet ?
En ik vind het nog steeds een enorm onzin topic.
To en vriend zitten op de bank, vriend whatsappt met zus en die vraagt of to kan oppassen vriend laat het meteen lezen aan to en wij krijgen hier een topic over..
Het komt allemaal erg puberaal over.
Maar goed er komt vast een volgend topic.
dinsdag 29 januari 2019 om 15:50
Ik vind het schokkend dat dat jouw conclusie is.
Zowel TO als degenen die hier reageren zeggen niet meer dan "Je mag nee zeggen". Iets doen voor een ander is niet verplicht. En voor hetzelfde geld heeft TO er een flinke werkweek op zitten en is haar afspraak op vrijdag dat ze eindelijk eens tijd heeft voor de sauna.
Natuurlijk, het is normaal om wat voor een ander over te hebben, een ander te helpen als dat nodig is, maar het is niet verplicht.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.