Via via gevraagd worden op nichtje te passen

29-01-2019 12:59 160 berichten
Het blijkt dus maar weer dat je voor ieder topic dat je schrijven wilt weer een andere nick moet aanmaken.

Hoe kinderachtig is het voor sommige van jullie , om iedere To te loepen of rond te neuzen wat ze nog meer op andere topics hebben gereageerd.
Dan ga ik mij toch maar weer afvragen ....heb je niks beters te doen ?
Wat doe je in godsnaam heel de dag...heb je geen leven ofzo...ben je in real live.. ook zo 'n roddeltante / buurvrouw wat alles en iedereen in de gaten houdt ???
anoniem_380540 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 20:18
Reden: Dat lijkt mij duidelijk !!!
80.47% gewijzigd
Blijenvrij schreef:
29-01-2019 19:47
Goed zo. Jammer van die ruzie, maar je vriend zal zelf inzien dat het nergens op slaat dat hij boos wordt op jou omdat jij een andere afspraak hebt.
En als ze jou voortaan sms't zit hij daar niet meer tussen en hoeft niet meer boos te worden. :-)
Als zus bij haar broer gaat klagen dat TO nooit wil oppassen komt dat vanzelf.

Hoe sta jij zelf tegenover kinderen, Windlicht? Als jij zelf bewust kindvrij bent mag je gerust aangeven dat jij no way in te zetten bent als oppas.
Blijenvrij schreef:
29-01-2019 19:48
Je zal vast niet de enige ter wereld zijn die ze kan vragen.
Ja precies , 1 van haar vriendinnen bijv of moeder enz enz

En daarnaast had ze het eerder kunnen regelen.

Precies
Windlicht schreef:
29-01-2019 19:45
Dit geld voor mij ook.
Blijkbaar telt dat niet voor schoonzus en vriendlief.
Ze geven (gaven) mij het idee , dat ik alles maar moet laten vallen.
En dan nog zoiets , het blijkt dat ze al lang genoeg van te voren bericht had gehad voor deze afspraak.
Dan had ze naar mijn idee , ook al iets kunnen regelen.
Of de afspraak in het zh verzetten.
Jou probleem niet. Ook niet als je geen plannen had.
redbulletje schreef:
29-01-2019 19:49
Als zus bij haar broer gaat klagen dat TO nooit wil oppassen komt dat vanzelf.

Ik vind kinderen heel leuk

Hoe sta jij zelf tegenover kinderen, Windlicht? Als jij zelf bewust kindvrij bent mag je gerust aangeven dat jij no way in te zetten bent als oppas.
Alle reacties Link kopieren
sarahconnor schreef:
29-01-2019 13:01
Ik vind dat je vriend maar moet gaan oppassen.
:applause:
poezenmoedertje schreef:
29-01-2019 13:02
Waarom kan hij zelf niet op zijn eigen nichtje passen????
Wegens zijn werk
Vind het goed dat je voet bij stuk houd!
lemoos2 schreef:
29-01-2019 18:20
:-D Soms ook gebracht als: “Ze zeggen zoooo vaak dat ze graag eens een weekendje willen logeren bij oom en tante”.

In schoonfamilie steevast die figuren die er dan ook gelijk minimaal drie hebben, altijd jonger dan je eigen grut ( zolder afgraven op zoek naar Duplo) en zelf nooit naar jouw kind hebben omgekeken toen het klein was.
En dan vind ik het nog een verschil of het er drie zijn die het ook echt leuk vinden om te komen (en daardoor ook makkelijk bezig zijn te houden, te voeden en eventueel te verschonen) of drie stuks met een ‘ontdekkend leren’ opvoedingsstijl die voor het eerst het woord ‘nee’ horen en je continue bezig bent met scheidsrechtertje spelen, hond en kat redden, zoon uitleggen dat ze nog klein zijn en eten van de vloer kunt vegen.
Oh, hebben wij dezelfde schoonfamilie? Inderdaad 3, jongste 7 jaar verschil met mijn jongste, 1 met serieuze gedragsproblemen dus dat de mijne ze dan bezighouden, vergeet het maar. Die weten niet hoe snel ze weg moeten wezen.

Weer al die auto’s uit de kist die ik ook nog eens speciaal moet bewaren voor dit doeleind. Ik heb geen toiletverkleiner, rietjes, tuitbekers, toetendoeken, potjes klei en doosjes rozijnen meer in huis. Maar omdat ik ooit ook kleine kinderen had denkt familie dat ze geen hutkoffer mee hoeven naar mij want ik weet toch ‘precies hoe het werkt met kleintjes’.

En dan moet shimmer en shine op YouTube via de tv en ik heb geen zin om uberhaupt te weten wie dat zijn. Mijn kinderen keken Thomas of Dora, behalve bij deze tante, want als je daar op visite was met je peuters ging de tv uit :proud:.

En ik wil ook geen verhalen over zwemles/vulmaarin want ik ben erg blij dat dat al jaren klaar is. Ik vind het echt een beproeving.
davo1979 schreef:
29-01-2019 21:13
Vind het goed dat je voet bij stuk houd!
Dankjewel :)
Mijn broer kan me altijd bellen voor zijn dochter.

Als ik kan, dan draait ze gewoon het dagprogramma mee, dat gooi ik er niet voor om.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dat je schoonzus het via haar broer vraagt vind ik op zich niet zo raar, het kan zijn dat ze er aan dacht toen ze in gesprek waren, en dan is het ook raar om dat gesprek te stoppen en de andere persoon in dat huis te bellen/appen.

Dat je vriend voor jou beslist vind ik wel raar, en dat hij er boos om word is helemaal bizar.
Daar zou ik ook niet in meegaan, ze heeft nog een halve week, jij bent niks verplicht.
Vragen staat vrij maar nee is ook een antwoord.
Snoesje666 schreef:
29-01-2019 22:47
Mijn broer kan me altijd bellen voor zijn dochter.

Als ik kan, dan draait ze gewoon het dagprogramma mee, dat gooi ik er niet voor om.
Het gaat niet om haar broer of zus en ze kon niet. :-D

TO, heeft de zus van je vriend nog gereageerd?
Haasjehop schreef:
29-01-2019 15:56
Ben jij de schoonzus van TO? :hihi:
:rofl:
Bunnybunny schreef:
29-01-2019 16:00
@ sugarmiss wat doet het ertoe wat voor plannen TO heeft? Zij beslist toch zeker zelf wel waar zij haar tijd aan wil besteden. Misschien werkt ze wel heel veel en heeft dan eindelijk een avond vrij. Daar heeft ze dan toch recht op? Ze is toch niet verantwoordelijk voor andermans kinderen?
Ik denk er ook zo over en dan heb ik zelf gewoon kinderen. Ik heb gewoon geen zin om op de kinderen van de zus van mijn man (vergelijkbaar met schoonzus van to, alleen is de mijne te lui om te werken en ze laat zich onderhouden door mammie en pappie) te passen. Hier hetzelfde gehad, to. En maar blijven drammen. Nee mag niet en nu is t oorlog. Oh wat begrijp ik to goed. Op kinderen van andere schoonzus met wie ik een goede band heb pas ik liever. Op kind van mijn zus is altijd ja. Ligt er dus echt aan wat voor een band je hebt. Ik denk dat to zich kapot ergert aan schoonzus, gok ik zo.
made@kate schreef:
29-01-2019 22:13
Oh, hebben wij dezelfde schoonfamilie? Inderdaad 3, jongste 7 jaar verschil met mijn jongste, 1 met serieuze gedragsproblemen dus dat de mijne ze dan bezighouden, vergeet het maar. Die weten niet hoe snel ze weg moeten wezen.

Weer al die auto’s uit de kist die ik ook nog eens speciaal moet bewaren voor dit doeleind. Ik heb geen toiletverkleiner, rietjes, tuitbekers, toetendoeken, potjes klei en doosjes rozijnen meer in huis. Maar omdat ik ooit ook kleine kinderen had denkt familie dat ze geen hutkoffer mee hoeven naar mij want ik weet toch ‘precies hoe het werkt met kleintjes’.

En dan moet shimmer en shine op YouTube via de tv en ik heb geen zin om uberhaupt te weten wie dat zijn. Mijn kinderen keken Thomas of Dora, behalve bij deze tante, want als je daar op visite was met je peuters ging de tv uit :proud:.

En ik wil ook geen verhalen over zwemles/vulmaarin want ik ben erg blij dat dat al jaren klaar is. Ik vind het echt een beproeving.
Als de verwekker van het trio steevast ook nog achteraf gaat bellen met verwijten tussen neus en lippen door zoals “Goh ja, Willemientje vertelde dat Josientje bij jou een lepel kreeg, wij doen eigenlijk aan Rapley” en je de neiging hebt om heel gard te gillen “Maar jullie hebben dan ook muren waar mijn hond tegenaan kan kotsen èn spuitdiarree naast kan krijgen zonder dat jij het verschil ook maar zou zien of ruiken” dan zijn wij wellicht schoonfamilie van elkaar :-D :cheers:
redbulletje schreef:
29-01-2019 19:39
Misschien moet je die relatie dan nog ns heroverwegen.
Verder zou ik die schoonzus bellen en haar zeggen dat je niet gediend bent van voor haar karretje gespannen worden en dat ze jou voortaan niet meer lastig valt met haar oppasproblemen.
Ik heb dat ook eens gezegd tegen mijn schoonzus. Oorlog.
lemoos2 schreef:
29-01-2019 23:57
Als de verwekker van het trio steevast ook nog achteraf gaat bellen met verwijten tussen neus en lippen door zoals “Goh ja, Willemientje vertelde dat Josientje bij jou een lepel kreeg, wij doen eigenlijk aan Rapley”
O_O
lemoos2 schreef:
Als de verwekker van het trio steevast ook nog achteraf gaat bellen met verwijten tussen neus en lippen door zoals “Goh ja, Willemientje vertelde dat Josientje bij jou een lepel kreeg, wij doen eigenlijk aan Rapley” en je de neiging hebt om heel gard te gillen “Maar jullie hebben dan ook muren waar mijn hond tegenaan kan kotsen èn spuitdiarree naast kan krijgen zonder dat jij het verschil ook maar zou zien of ruiken” dan zijn wij wellicht schoonfamilie van elkaar :-D :cheers:
Jouw huis, jouw regels. Helemaal niet verkeerd voor een pukkie om te leren dat het bij anderen ook anders kan.

Dus bij ons thuis is het handen wassen voor het eten. "Dat hoef ik thuis niet?" Ja, en hier wel. Dat haar neef van 16 zijn handen al stond te wassen én het zeeppompje gebruikte, maakte haar toch enthousiast.

Waar je ze al mee kunt lokken, een spannend zeeppompje.
:rofl:
Ik moest opzoeken wat Rapley is. Wat mensen zoal niet verzinnen zeg o_o
lemoos2 schreef:
:woa:

Die heeft wel lef zeg. En niets begrepen van het hele concept oppassen. Alsof ze jou een gunst verlenen, dat jij de uitverkorene bent die hun wereldwonder mag vermaken&voeden. Bloemen en chocola in plaats van verwijten is wel het minste. Wel eens gehoord van Rapley maar ik wist niet dat dat betekende dat lepels verboden zijn. Met terugwerkende blij dat ik er nooit aan begonnen ben. Ik doe gewoon wat ik een goed idee vind, ook bij oppaskinderen. Heb sowieso al vanaf dag 1 een pesthekel aan mensen en methodes die voor mij bepalen hoe ik moet opvoeden.

We zijn geen familie. Mijn zwager is type ik bemoei me niet met mijn eigen kroost. Wat dan voor haar weer regelmatig reden is om te hinten naar oppasdienstverlening door mij. Maar ik heb geleerd om dan mijn mond te houden. Van man. Die zijn zus al zijn hele leven kent :proud:.
Windlicht, waarom zou ze alleen vriendinnen/moeder kunnen vragen? Zijn in jouw omgeving alleen vrouwen geschikt om op te passen?
z-u-s schreef:
30-01-2019 07:40
Ik moest opzoeken wat Rapley is. Wat mensen zoal niet verzinnen zeg o_o
Dan voer ie je kind een hele winterpeen i.p.v. een zelfgekookt, verantwoord prutje, geloof ik.

Mijn zoon is prima groot geworden op groenteprut, verstevigd met couscous en aangevuld met druivenpitolie.

Daar zat meer smaak aan dan aan Olvarit.
Een*Nieuwe*Lente schreef:
30-01-2019 00:08
Ik heb dat ook eens gezegd tegen mijn schoonzus. Oorlog.
Het heeft geen zin.
Gaat een tijdje goed...En dan begint ze weer...het is nl niet de 1ste keer.
Ze lijkt het gewoon niet te begrijpen.
Heb het haar gisteren toen ik haar zag nog 's gezegd.
Dat ik er niet van gediend ben op de manier waarop ze mij dit steeds flikt.
Dat als ik om een bepaalde tijd klaar ben met werken of dergelijke..het niet vanzelfsprekend is dat ik dan maar ga oppassen.
Dat het ook 's goed kan zijn dat ik of een afspraak heb of wat dan ook. En dat ze voortaan maar haar dingen ..met andere moet gaan regelen.
Hoe reageerde ze daarop?
Windlicht schreef:
31-01-2019 22:46
Het heeft geen zin.
Gaat een tijdje goed...En dan begint ze weer...het is nl niet de 1ste keer.
Ze lijkt het gewoon niet te begrijpen.
Heb het haar gisteren toen ik haar zag nog 's gezegd.
Dat ik er niet van gediend ben op de manier waarop ze mij dit steeds flikt.
Dat als ik om een bepaalde tijd klaar ben met werken of dergelijke..het niet vanzelfsprekend is dat ik dan maar ga oppassen.
Dat het ook 's goed kan zijn dat ik of een afspraak heb of wat dan ook. En dat ze voortaan maar haar dingen ..met andere moet gaan regelen.
Ben benieuwd wat haar reactie was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven