Voor de ouders hier; waarom bezuinigen sommige van jullie zo

17-06-2008 19:37 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Oh, mijn kinderen vind ik niet zo belangrijk, dus ik probeer zo goedkoop mogelijk aan een oppas te komen. Lukt dat niet, dan blijven ze maar alleen thuis, ze slapen toch.
Mijn kind is al duur zat! En wil natuurlijk voor een dubbeltje op de eerste rang zitten he?
ik heb gratis oppas,en goed
-
Moordwijf, kun je je misschien weer opgeven bij zo'n gastouderbureau? Ik denk eigenlijk dat je dan toch standaard wel wat meer betaald krijgt?

3 euro, dat lijkt me eerder een tarief voor een buurmeisje dat op komt passen of zo...
ouders van nu zijn nog van het "gulden tijdperk" die denken dus jeee f6,60 voor een uurtje op de bank zitten
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Wat vraag jij dan per uur? Effe nieuwsgierig
ik ben geen ouder, obviously, maar ouders betalen voor het kdv overdag, 'savonds willen ze lekker stappen. Dat gaat niet als ze dan ook nog eens dat duur moeten betalen. Ik denk dat ze vooral iemand willen die het uit vrije wil doet, omdat het leuk is. Maar ik ken ook oppassen met een hoger uurtarief, namelijk E8,- Mijn schoonzus heeft zo'n oppas en is daar heel tevreden mee, en vindt haar tarief zelfs aan de lage kant.
Meld je aan bij regeltante.nl
Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt waar er oppas voor wordt gevraagd. Is het oppas voor 's avonds, als de kinderen al in bed liggen en je niets anders hoeft te doen dan televisie kijken/studeren/whatever, of is het de hele dag de kinderen bezig houden.
6 gulden 60 verdiende ik toen ik 15 was in de supermarkt!

Ouders van nu, uit het gulden tijdperk, zijn echt niet zo achterlijk hoor!

maar ik denk dat het zelf te maken heeft met het dure leven van tegenwoordig en dan proberen overal op te bezuinigen en niet vergeten dat je voor een kinderdagverblijf/ peuterspeelzaal ook relatief minder betaald gezien je geld terugkrijgt van je werkgever/ regering etc.

Dus die bedragen worden dan ook aangenomen dat je dat kwijt bent voor een gastouder.
mijn oppas is ook gratis (oma :D)

dat oma niet kon is nog nooit gebeurd maar wat voor eisen ik wil stellen aan de oppas weet ook niet...

eigenlijk wil ik helemaal mijn kinderen niet bij een vreemde achter laten
-
Moordwijf, in welke regio werk je?
Ik kan me nog wel voorstellen dat een 'avondje bankhangen' minder kost dan 'echt' oppassen, inclusief spelen, eten, badderen, etc. etc. Maar 3 euro voor een 22-jarige, dat vind ik echt een laag bod.

Nogmaals, kun je niet via een oppascentrale, een gastouderinstantie of hoe het ook heet, aan de slag?
Ik vraag me dat ook vaak af hoor.
Livre schreef op 17 juni 2008 @ 19:52:

Moordwijf, in welke regio werk je?
Eindhoven
Haha, nou is het net of ikzelf maar 3 euro over heb voor een oppas, niets is minder waar.

Ik probeer al tijden een oppas te regelen, ik heb er ongeveer 6 a 7 euro voor over, iemand interesse? X-D
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
tangerine schreef op 17 juni 2008 @ 19:55:

Ik kan me nog wel voorstellen dat een 'avondje bankhangen' minder kost dan 'echt' oppassen, inclusief spelen, eten, badderen, etc. etc. Maar 3 euro voor een 22-jarige, dat vind ik echt een laag bod.

Nogmaals, kun je niet via een oppascentrale, een gastouderinstantie of hoe het ook heet, aan de slag?
Ja uiteraard reken ik daar een ander tarief voor, maar goed, dat vinden ze vaak te hoog.

En ik heb al even rondgenuesd hier naar een goed gastouderbureau, maar er zijn eigenlijk geen bureaus die mensen voor savonds en de weekenden aannemen, dus dat is erg lastig aangezien ik studeer.
Moordwijf schreef op 17 juni 2008 @ 19:49:

@ peppie; Wat ik per uur vraag is afhankelijk van het aantal kinderen en de leeftijd van de kinderen.

Mijn starttarief is 6 euro.

Okay. Ik vraag dat omdat ik een inkomen heb op bijstandsniveau maar ook best wel eens een avondje weg zou willen. Maar met dit soort tarieven wordt dat een stuk moeilijker dus...
lolapaloeza schreef op 17 juni 2008 @ 19:56:

Haha, nou is het net of ikzelf maar 3 euro over heb voor een oppas, niets is minder waar.

Ik probeer al tijden een oppas te regelen, ik heb er ongeveer 6 a 7 euro voor over, iemand interesse? X-D
Waar woon je X-D
-
Ik ben ook op zoek naar een oppas, maar Eindhoven is denk ik toch wel wat ver van huis (Echt), anders had ik graag even kennis met je gemaakt...
Moordwijf schreef op 17 juni 2008 @ 19:59:

[...]

Ik snap dat het dan lastiger wordt ja.

Heb ook tijden voor een vrouw gewerkt die mij niet kon betalen. Ik paste bij haar op en zij deed daarvoor mijn huishouden 2 uur per week. Zij blij, ik heeeeeel blij!
1 ding is zeker; je huishouden kom ik niet doen! :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven