Wat geven jullie voor kerst/sint aan kind? Inspiratie topic

19-10-2018 13:50 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een topic ter inspiratie. Beter te vroeg dan te laat :cheer2:
Wat geven jullie aan jullie kind(eren) met sint en/of met kerst? Misschien even handig om de leeftijd er bij te zetten.

Wij vieren beide dagen omdat mijn man uit Amerika komt. Dus onze zoon (4) wordt extra verwend. Maar mijn inspiratie is een beetje op. Ik wil ook niet te gek en hij heeft al zo veel!
Ik wil voor beide gelegenheden het budget rond de 50 euro houden, maar voor kerst ben ik bang dat ik dat er niet door krijg en het op verzoek van man hoger ligt.

Sint:
Altijd een chocolade letter
Sokken van Paw Patrol al op de kop getikt bij Next
Een nieuwe pyjama
En dan dus nog andere cadeautjes waar ik hier inspiratie op hoop te krijgen :)

Kerst:
Stocking cadeautjes is een must
En dan dus nog een stuk of 4 (of meer) cadeautjes...

Wat geven jullie?
Tiana_76 schreef:
19-10-2018 15:18
Ook geen naaste familie daar die wat apartere dingen kan scoren en opsturen? Zou je zelf al online vooronderzoek kunnen doen.

Ik zou het wel weten.
Ja, precies. ;-)

Sorry TO ik heb verkeerd gelezen, ik dacht dat hij geen kadootjes kon/wilde regelen omdat hij in Amerika was. Maar je bedoelde dat hij van die regio komt en daarom kerst belangrijk vind?

Blijf er bij, laat hem ook wat leuks bedenken/regelen. Via Bekenden/familie uit Amerika is helemaal tof natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt nog te vroeg. Eind oktober beginnen de eerste voorbereidingen. Tot dan mijd ik decemberfeestengedoe. Eens moet je een lijn trekken want als je de winkeliers hun zin gaf dan begonnen ze al in juli. Daar zitten ze echt niet mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier dochter van 2,5 krijgt in ieder geval het boekje 'Liselotje op het potje'. Daarnaast iets van onderstaande:
- poppenhuis (lidl webshop, tip!)
- dekbedovertrek
- muts en handschoenen
- regenlaarzen
- tafeltent
- andere boekjes (wie zit er op de wc, de mol die wilde weten, e.d.)
- step
- babypop
- verkleedkleren en accessoires
- schommel
- spelletjes (haba)
- puzzels met echte stukjes
- skippy bal
- aquaplay waterbaan
- magic sand

Dit is een vrij algemeen lijstje dat ik door het jaar heen bij houd. Soms kom ik tussendoor iets tegen, worden er dingen geschrapt, etc. Dit lijstje gaat ook weer mee naar haar verjaardag. Ik vind vooral grotere dingen of dingen die aangevuld kunnen worden handig...

Ik wil de cadeau-stroom met sinterklaas wel beperken. Bij ons waarschijnlijk een boek, een gezelschapsspel, iets praktisch en iets te spelen. Dan nog voor een paar tientjes van opa en oma en wat kleinigheidjes van ooms en tantes en is het alsnog een hele berg ;-) Cadeautjes met kerst doen we niet aan. Al vind ik een nieuw (voor)leesboek met kerst wel een fijne traditie.
Tiana_76 schreef:
19-10-2018 15:41
Afbeelding

Mooi voor elke leeftijd.
Helaas niet meer verkrijgbaar, 2e hands vragen ze op mp 60-80 euro.
Alle reacties Link kopieren
https://www.wonderbly.com/nl/personaliz ... flake-book

Dit boek voor sinterklaas zodat je er nog iets aan hebt de rest van december. Hun andere boeken zijn ook geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Van ons krijgt dochter van bijna 3 een "groot" cadeau voor kerst, gevonden op marktplaats en iets waarvan ik weet dat ze er veel en nog lang mee zal spelen. Bijv. een duplo set. Voor nu wordt ze niet gelukkiger van een berg cadeaus, maar ik begrijp dat ook zij over een jaar of twee waarschijnlijk met een waslijst aan frozen prullaria zal komen :D Sinterklaas vieren we niet, alleen de familie.

.
Mijn net 4 jarige speelt al veel met Lego. Hij heeft ook veel bouwpakketten vanaf 5/6 jaar ik zet vooral veel voor hem in elkaar, maar ook zonder het zelf in elkaar zetten is het al super leuk.

Verder is hij op alles uitgekeken. Brandweerman Sam, pj masks, Paw patrol. Hij wilt wel graag de look out tower van Paw patrol dus misschien dat hij daardoor ook weer meer met zijn Paw patrol poppetjes en auto’s gaat spelen. Hier dus ook inspiratie loos op Lego na.
Alle reacties Link kopieren
Voor dochter van 2,5 een dokterssetje en frozen memory. Op sintfeest van werk krijgt ze een ambulance en politiewagen.
Verder waarschijnlijk iets van muziek (trommel, gitaar), klei en een spelletje (eerste boomgaard of kroko loko).
Alle reacties Link kopieren
Misschien een leuk bordspel voor de hele familie? Of bijvoorbeeld duplo?
Jongste gaat voor het eerst Sinterklaas op de kleuterschool meemaken en we hebnen ook elk jaar op mijn werk een bijeenkomst.
Verder vieren we geen Sinterklaas.
Met kerst hebben we voor iedereen iets onder de boom van ongeveer 20 euro pp.
Niet alles gelezen. Ons budget is 80-100 euro voor beide kinderen.
Ze hebben al best veel speelgoed dus vind het lastig. Momenteel is hubelino een hit, we hebben de startbox en vullen die nu aan met een andere. Zoon is dol op grasmaaien haha hij krijgt een speelgoedgrasmaaier. Gereedschap van bob de bouwer. Toet toet auto voor jongste. Allebei een pyjama. Wat lekkers
zecora schreef:
19-10-2018 18:56
Helaas niet meer verkrijgbaar, 2e hands vragen ze op mp 60-80 euro.
Wat???? 60-80 euro???? Belachelijk! Wij hebben hem ook
Mijn zoon is 6 en mijn dochter is 4. Duplo is nog steeds leuk hier. Zelfs de oudste prefereert het regelmatig over Lego. Een Razor A3 scooter wordt leuk rond de 4 1/2 (jonger is de Micro Mini step een hit). Een voorlees boek. Waterverf. Een kids hydroflask voor op school. Etc.
zecora schreef:
19-10-2018 18:56
Helaas niet meer verkrijgbaar.
Waarschijnlijk omdat de pieten in dat boek inmiddels niet meer kunnen. Alle pietenparafernalia die ik tot nu toe zag dit jaar zijn met roetveegpieten.
Alle reacties Link kopieren
ereader schreef:
20-10-2018 18:04
Waarschijnlijk omdat de pieten in dat boek inmiddels niet meer kunnen. Alle pietenparafernalia die ik tot nu toe zag dit jaar zijn met roetveegpieten.
schrijfster wil m niet meer uitgeven, ze kreeg te veel negatief commentaar. Volgens mij is dat boek van rond 2008, andere tijden toen.
Boek is wel nog beschikbaar in de bibliotheek. Ik vind m erg leuk, hoop dat de schrijfster hem herzien opnieuw uitbrengt.
Alle reacties Link kopieren
Doktersetje check!
Gitaar (geen electrische) check!

Wat een leuke tips allemaal.
Ik heb inmiddels ook bunchems op zijn lijstje gezet. Hebben jullie daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Asinum schreef:
23-10-2018 12:11
Doktersetje check!
Gitaar (geen electrische) check!

Wat een leuke tips allemaal.
Ik heb inmiddels ook bunchems op zijn lijstje gezet. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het schijnt drama te zijn als ze die dingen op hun hoofd doen, bijna niet meer uit hun haren te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn kinderen voor sinterklaas alleen tweedehands dingen, zodat de hoop zooi in ons huis en op aarde niet toeneemt. Zoon krijgt houten constructiespeelgoed en een houten knikkerbaan, dochter krijgt een weefgetouw en weefgaren (allemaal MP). Ze krijgen allebei een boek (tweedehandswinkel) en ik naai voor allebei een pyjama.
Asinum schreef:
23-10-2018 12:11
Doktersetje check!
Gitaar (geen electrische) check!

Wat een leuke tips allemaal.
Ik heb inmiddels ook bunchems op zijn lijstje gezet. Hebben jullie daar ervaring mee?
Die dingen zijn vreselijk. Bij een dochter van een vriendin kwam het in de haren terecht, vreselijk. Ik heb ze zelf nooit gekocht/ gegeven vanwege vreselijke verhalen.
Ja, daarom mogen ze ze hier niet. Die Bunchems. Mijn jongste doe alleen maar stoute dingen. Ik gok dat ik na een wc beurt haar haar dan kan afknippen. :-?

Vind het idee wel erg leuk maar niet in de buurt van de jongste. :-D
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
23-10-2018 19:25
Ik geef mijn kinderen voor sinterklaas alleen tweedehands dingen, zodat de hoop zooi in ons huis en op aarde niet toeneemt. Zoon krijgt houten constructiespeelgoed en een houten knikkerbaan, dochter krijgt een weefgetouw en weefgaren (allemaal MP). Ze krijgen allebei een boek (tweedehandswinkel) en ik naai voor allebei een pyjama.
Ik ben het helemaal met je eens qua duurzaamheid, en de zooi in huis ben ik ook goed klaar mee. Maar wat ik me nu even afvraag is hoe reageren je kinderen hier op? Ik bedoel een tweedehands kado is niet hetzelfde als nieuw uit de verpakking. Of zien ze het niet? Of maakt het hen niet uit? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Alle reacties Link kopieren
Dajka schreef:
30-10-2018 19:45
Ik ben het helemaal met je eens qua duurzaamheid, en de zooi in huis ben ik ook goed klaar mee. Maar wat ik me nu even afvraag is hoe reageren je kinderen hier op? Ik bedoel een tweedehands kado is niet hetzelfde als nieuw uit de verpakking. Of zien ze het niet? Of maakt het hen niet uit? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Kinderen krijgen hier ook vaak tweedehands.
Aan de ene kant ziet het er minder aantrekkelijk uit, maar het plezier is er écht niet minder om.
Alle reacties Link kopieren
Als jekind van Paw Patrol houdt en je bent van plan daar een en ander van te kopen, dan loont het echt om even goed op het internet rond te kijken.

Prijzen schommelen enorm bij bijv. Bol.com en Wehkamp. Aardige kortingen op bepaalde sets, maar bij andere sets zijn ze dan weer flink duurder...
Alle reacties Link kopieren
Dajka schreef:
30-10-2018 19:45
Ik ben het helemaal met je eens qua duurzaamheid, en de zooi in huis ben ik ook goed klaar mee. Maar wat ik me nu even afvraag is hoe reageren je kinderen hier op? Ik bedoel een tweedehands kado is niet hetzelfde als nieuw uit de verpakking. Of zien ze het niet? Of maakt het hen niet uit? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Ik koop nu ook nog veel tweedehands, ze zijn 2,5 en een halfjaar dus hebben dat nog niet door, en koop vaak dingen die zelfs nog in de verpakking zit of waar de doos nog bijzit. Maar ben benieuwd hoe dat gaat als ze ouder zijn dus ben ook benieuwd.
Sinterklaas vieren we niet zo groots, ze krijgen van ons een cadeautje en dan cadeautjes van de beide opa's en oma's.

Met Kerst pakken we het qua cadeautjes wat groter uit met ons gezin.
Alhoewel, elk kind krijgt 4 cadeautjes, en lekkers en kleine dingen in de stockings.
We doen de cadeautjes volgens het principe:

"Someting you want, something you need, something to wear and something to read"

Vinden ze erg leuk!
Ik denk dat we zo'n 20 euro per kind besteden aan Sinterklaas en zo'n 80 euro per kind aan kerst. Maar zoals je kan lezen zit daar dus ook kleding bij, iets wat ze nodig hebben en een (voor)leesboek.
Voor ons een mooie traditie :)
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 30-10-2018 20:54
1.30% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven