Aanstaande maandag 11 november wordt er gepland onderhoud uitgevoerd aan het forum. Hierdoor is het forum op maandagochtend enkele uren onbereikbaar.

Schatting kosten vliering maken?

19-10-2024 15:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Kan iemand hier inschatten wat (grofweg) de kosten zijn om een vliering dicht te maken, met vlizotrap, incl. montage? Het gaat om +- 24 m2 oppervlakte.

Alvast bedankt!

Gr. James
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Wanneer je gewoon het trapgat dicht laat timmeren ben je voor een paar honderd euro klaar, heb je ook geen vlizotrap meer nodig.
Niet geschoten is altijd mis
Een vliering maken of een bestaande vliering dichtmaken?
Als het beloopbaar moet zijn is het aanmerkelijk duurder dan als je er gewoon wat platen tegenaan timmert die alleen wat dozen en een kerstboom hoeven te houden.
Wintertime16 schreef:
19-10-2024 16:12
Een vliering maken of een bestaande vliering dichtmaken?

Een vliering maken. Het is nu een open plafond, de steunbalken zijn te zien.
KamilleT schreef:
19-10-2024 16:27
Als het beloopbaar moet zijn is het aanmerkelijk duurder dan als je er gewoon wat platen tegenaan timmert die alleen wat dozen en een kerstboom hoeven te houden.

Dat hoeft niet, het is inderdaad om te gebruiken als berging/zolder.
Wat bedoel je met steunbalken? Balken in ‘de lucht’ die steunen op horizontale balken in het dakvlak?
Als die steunbalken om de 60cm zitten kun je er underlaymentplaten op schroeven. En dan kun je er overheen lopen.
Twee dagen werk, vlizotrap plaatsen ook een dag.
Wil je de onderkant van de draagbalken ook afwerken met gipsplaat of vind je het geen probleem als je tegen de onderkant van het underlayment aankijkt?
Dan is dat ook nog een dag werk.
Beetje afwerking, 5 dagen werk.
Dus €3000,- arbeid en €2000,- materiaal.
Ruwe gok hoor.
De vraag is vooral wat je bedoelt met steunbalken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Zou zeggen nodig 3 bedrijven uit voor het uitbrengen van offerte.
Tis echt maar net wat nu de situatie is en hoe je het afgewerkt wil hebben.
groenebroek schreef:
22-10-2024 14:31
Zou zeggen nodig 3 bedrijven uit voor het uitbrengen van offerte.
Tis echt maar net wat nu de situatie is en hoe je het afgewerkt wil hebben.

Ik heb een huis gekocht (turn-key) en het bouwbedrijf heeft een kosteninschatting afgegeven. Deze vraag is bedoeld om te staven of dit een reële inschatting is, of dat ik minder kosten kwijt zou zijn als ik dit na oplevering door een ander bedrijf laat uitvoeren.
ninanoname schreef:
19-10-2024 17:22
Wat bedoel je met steunbalken? Balken in ‘de lucht’ die steunen op horizontale balken in het dakvlak?
Als die steunbalken om de 60cm zitten kun je er underlaymentplaten op schroeven. En dan kun je er overheen lopen.
Twee dagen werk, vlizotrap plaatsen ook een dag.
Wil je de onderkant van de draagbalken ook afwerken met gipsplaat of vind je het geen probleem als je tegen de onderkant van het underlayment aankijkt?
Dan is dat ook nog een dag werk.
Beetje afwerking, 5 dagen werk.
Dus €3000,- arbeid en €2000,- materiaal.
Ruwe gok hoor.
De vraag is vooral wat je bedoelt met steunbalken.

Goede vraag. Ik weet niet precies wat voor balken het zijn. Maar dit geeft wel een goed idee, dankjewel!
Wat heeft het bedrijf voor prijsopgaaf gegeven dan?
En wat voor afwerking zien zij daarbij?
Dit was hun reactie:

Wat zijn de meerkosten om bergruimte te realiseren door de vliering op de eerste verdieping dicht te maken, met een vlizotrap (opgang in de slaapkamer)?
Vloer en vlizotrap inclusief montage € 2900,-

Dat zegt dus verder weinig..
Ik vind het geen geld en als je de bergruimte nodig hebt moet je het gelijk doen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Vraag het ChatGPT!
Ik zou de aannemer even navragen wat ze voor dat bedrag precies doen. En als dat dan is, waar jij blij mee bent, doen!
Het is geen gek bedrag.
ninanoname schreef:
24-10-2024 22:48
Ik vind het geen geld en als je de bergruimte nodig hebt moet je het gelijk doen.
Als absolute non-expert, alleen ervaringsdeskundige met allerlei verbouwingen aan het huis, valt zo'n bedrag mij ook reuze mee!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven