Klussen
alle pijlers
Schatting kosten vliering maken?
zaterdag 19 oktober 2024 15:26
zaterdag 19 oktober 2024 16:33
Een vliering maken. Het is nu een open plafond, de steunbalken zijn te zien.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
zaterdag 19 oktober 2024 16:33
Dat hoeft niet, het is inderdaad om te gebruiken als berging/zolder.
zaterdag 19 oktober 2024 17:22
Wat bedoel je met steunbalken? Balken in ‘de lucht’ die steunen op horizontale balken in het dakvlak?
Als die steunbalken om de 60cm zitten kun je er underlaymentplaten op schroeven. En dan kun je er overheen lopen.
Twee dagen werk, vlizotrap plaatsen ook een dag.
Wil je de onderkant van de draagbalken ook afwerken met gipsplaat of vind je het geen probleem als je tegen de onderkant van het underlayment aankijkt?
Dan is dat ook nog een dag werk.
Beetje afwerking, 5 dagen werk.
Dus €3000,- arbeid en €2000,- materiaal.
Ruwe gok hoor.
De vraag is vooral wat je bedoelt met steunbalken.
Als die steunbalken om de 60cm zitten kun je er underlaymentplaten op schroeven. En dan kun je er overheen lopen.
Wil je de onderkant van de draagbalken ook afwerken met gipsplaat of vind je het geen probleem als je tegen de onderkant van het underlayment aankijkt?
Ruwe gok hoor.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
donderdag 24 oktober 2024 11:44
groenebroek schreef: ↑22-10-2024 14:31Zou zeggen nodig 3 bedrijven uit voor het uitbrengen van offerte.
Tis echt maar net wat nu de situatie is en hoe je het afgewerkt wil hebben.
Ik heb een huis gekocht (turn-key) en het bouwbedrijf heeft een kosteninschatting afgegeven. Deze vraag is bedoeld om te staven of dit een reële inschatting is, of dat ik minder kosten kwijt zou zijn als ik dit na oplevering door een ander bedrijf laat uitvoeren.
donderdag 24 oktober 2024 11:45
ninanoname schreef: ↑19-10-2024 17:22Wat bedoel je met steunbalken? Balken in ‘de lucht’ die steunen op horizontale balken in het dakvlak?
Ruwe gok hoor.
Goede vraag. Ik weet niet precies wat voor balken het zijn. Maar dit geeft wel een goed idee, dankjewel!
donderdag 24 oktober 2024 20:30
Dit was hun reactie:
Wat zijn de meerkosten om bergruimte te realiseren door de vliering op de eerste verdieping dicht te maken, met een vlizotrap (opgang in de slaapkamer)?
Vloer en vlizotrap inclusief montage € 2900,-
Dat zegt dus verder weinig..
Wat zijn de meerkosten om bergruimte te realiseren door de vliering op de eerste verdieping dicht te maken, met een vlizotrap (opgang in de slaapkamer)?
Vloer en vlizotrap inclusief montage € 2900,-
Dat zegt dus verder weinig..
zaterdag 2 november 2024 23:21
Als absolute non-expert, alleen ervaringsdeskundige met allerlei verbouwingen aan het huis, valt zo'n bedrag mij ook reuze mee!ninanoname schreef: ↑24-10-2024 22:48Ik vind het geen geld en als je de bergruimte nodig hebt moet je het gelijk doen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in