Klussen
alle pijlers
Tuinrenovatie
woensdag 17 juli 2024 15:21
Beste medeforumers,
Even een vraag van mijn kant.
Ik heb een kleine achtertuin. Ik denk rond de 45 vierkante meter. Nu heeft deze nodig een renovatie nodig. Te denken aan een schutting, betegelen, zit te denken aan een hogere border langs een kant van de schutting. Niet teveel poespas, onderhoudsvriendelijk. Ik ben geen tuinnierster. Zit wel graag in de tuin. De schutting tussen buurvrouw en mij doen we samen, dus deze kosten delen we. Tegels en schutting uithalen ga ik met hulp zelf doen. Volgende week komt er een tuinbedrijf kijken en een offerte opmaken. Wie kan mij nu evt al vertellen waar ik aan zou moeten denken qua bedrag. Ik hoop met aanleg, arbeidsloon en materialen rond de €5000,00 te kunnen blijven. Is dit realistisch?
Even een vraag van mijn kant.
Ik heb een kleine achtertuin. Ik denk rond de 45 vierkante meter. Nu heeft deze nodig een renovatie nodig. Te denken aan een schutting, betegelen, zit te denken aan een hogere border langs een kant van de schutting. Niet teveel poespas, onderhoudsvriendelijk. Ik ben geen tuinnierster. Zit wel graag in de tuin. De schutting tussen buurvrouw en mij doen we samen, dus deze kosten delen we. Tegels en schutting uithalen ga ik met hulp zelf doen. Volgende week komt er een tuinbedrijf kijken en een offerte opmaken. Wie kan mij nu evt al vertellen waar ik aan zou moeten denken qua bedrag. Ik hoop met aanleg, arbeidsloon en materialen rond de €5000,00 te kunnen blijven. Is dit realistisch?
woensdag 17 juli 2024 15:42
Geen idee. Ik denk zelf dat ze met een week of zo klaar kunnen zijn. Tuin is echt niet groot en als alles er zelf al is uitgehaald. Kan me echt vergissen hoor. Zit hier zo niet in.
woensdag 17 juli 2024 15:48
Het uithalen lukt nog wel, maar het zelf erin leggen wordt ‘m niet. En ik wil ook niet te lang in de troep. Handig als je het zelf wel kunt allemaal. Ik ben alleen moet dus echt hulp vragen.Pimpelmeesje87 schreef: ↑17-07-2024 15:44Ik lees even mee. Heb tuin van 24m2. Maar wij halen de bestrating van Marktplaats en vriend legt het er zelf in. Vrienden helpen met onttegelen en de borders.
woensdag 17 juli 2024 15:49
Ja in de border die ik wil.
woensdag 17 juli 2024 15:50
woensdag 17 juli 2024 15:53
In geen 100 jaarReisverslaafde schreef: ↑17-07-2024 15:48Ik lees ook even mee. Als mensen hun tuin laten doen hoor ik alleen maar bedragen van 10-20k, ook al is het een kleine simpele tuin. Hopelijk komen hier wat tips.
woensdag 17 juli 2024 15:57
Ik schat bij mij dat de tuin zo’n 45 vierkante meter is. Maar zeker niet groter eerder kleiner. En schutting is maar voor de helft van tuin. Andere kant is een aantal jaar geleden gedaan met de buurvrouw aan de andere kant. Ik woon in een tussenwoning. De max qua wat ik wil uitgeven is €6000,00 echt niet meer.Joepiejoepie schreef: ↑17-07-2024 15:50Ik had (inmiddels 2 jaar geleden) de tuin, wel groter (60m2) maar zonder schutting.
Bestrating weghalen, nieuwe bestrating en beetje kunstgras erin en een paar verhoogde borders was een kleine €7000
Planten zat hier nog niet bij in, dat hebben we later zelf gedaan.
woensdag 17 juli 2024 16:16
Gezien de buren de helft van de schutting betalen denk ik wel dat het kan voor EUR 6000,00. Maar dan zonder planten, dat zie ik zelf als losse post.
Je tegels kun je ook gratis aanbieden op markplaats met erbij dat ze zelf moeten weghalen. Hoef je helemaal niet zelf te sjouwen. Anders is de tegeltaxi nog een optie.
Je tegels kun je ook gratis aanbieden op markplaats met erbij dat ze zelf moeten weghalen. Hoef je helemaal niet zelf te sjouwen. Anders is de tegeltaxi nog een optie.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 17-07-2024 17:24
10.03% gewijzigd
woensdag 17 juli 2024 16:18
Verkijk je niet op wat beplanting kost.Draakje1976 schreef: ↑17-07-2024 15:52Het is alleen egaliseren van de grond, schutting plaatsen, betegelen en een border plaatsen. Bijkomende de arbeidskosten, btw, evt planten. Verlichting en andere aankleding komt later wel en kan mijn vader vast wel.
En denk je ook aan de afwatering omdat ik alleen maar tegels zie en geen gras.
woensdag 17 juli 2024 16:22
Dat was ook mijn plan bij ons op de weggeefhoek en voor de waaltjes heb ik al iemand.
woensdag 17 juli 2024 16:23
Nee ik hoor wel wat het gaat en daarna beslis ik pas.
woensdag 17 juli 2024 16:36
Ik denk dat het al snel duurder is.
Overigens staat marktplaats vol met gratis af te halen tegels, best kans dat niemand die bij jou komt afhalen.
Ligt er nu al overal bestrating waar het straks ook bestraat gaat worden? Zo niet, dan zal er aarde afgevoerd moeten worden en een zandbed gelegd.
Overigens staat marktplaats vol met gratis af te halen tegels, best kans dat niemand die bij jou komt afhalen.
Ligt er nu al overal bestrating waar het straks ook bestraat gaat worden? Zo niet, dan zal er aarde afgevoerd moeten worden en een zandbed gelegd.
Coffee is never my cup of tea
woensdag 17 juli 2024 16:36
Kun je zelf aarde kwijt bij de milieustraat? Meestal moet er voor nieuwe bestrating een laagje grond afgegraven worden, wat dan weer opgehoogd word. Als je dat zand zelf weg kan brengen is dat veel goedkoper dan wanneer dat niet-particulier gebeurd.Draakje1976 schreef: ↑17-07-2024 15:52Het is alleen egaliseren van de grond, schutting plaatsen, betegelen en een border plaatsen. Bijkomende de arbeidskosten, btw, evt planten. Verlichting en andere aankleding komt later wel en kan mijn vader vast wel.
woensdag 17 juli 2024 16:40
Dat geldt ook voor het wegbrengen van tegels als er niemand is die het gratis komt afhalen. In beide gevallen geldt wel dat je een aanhanger en een auto met trekhaak nodig hebt, en flink lichamelijke arbeid zult moeten verrichten.
Coffee is never my cup of tea
woensdag 17 juli 2024 16:49
Oude stoeptegels kun je dan wel weer hergebruiken door ze rechtop te zetten, creeer je een verhoogde border mee.Marianneke schreef: ↑17-07-2024 16:40Dat geldt ook voor het wegbrengen van tegels als er niemand is die het gratis komt afhalen. In beide gevallen geldt wel dat je een aanhanger en een auto met trekhaak nodig hebt, en flink lichamelijke arbeid zult moeten verrichten.
woensdag 17 juli 2024 17:02
Makkelijker is om een container voor puinafval te bestellen. Blijft wel een flinke lichamelijke klus om alle tegels eruit te halen.Marianneke schreef: ↑17-07-2024 16:40Dat geldt ook voor het wegbrengen van tegels als er niemand is die het gratis komt afhalen. In beide gevallen geldt wel dat je een aanhanger en een auto met trekhaak nodig hebt, en flink lichamelijke arbeid zult moeten verrichten.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in