Heet heet zweet zweet

01-07-2025 16:27 361 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Mocht vandaag gelukkig op kantoor in de airco werken en kreeg nog een ijsje ook van de baas! Verder mijn gemak houden en dan kom ik deze hitte ook wel door!
Ik heb van dat vieze zweethaar. En omdat mijn haar geverfd is, geeft 't altijd wat af. Ik werk (thuis) met mijn voeten in een bak koud water en verder accepteer ik maar gewoon dat het zo warm is. Katten liggen helemaal languit op de koelste plekjes.
-edit- verkeerde topic. Ik kan gelukkig het grootste deel van de dag binnen zijn, net alleen even op de fiets boodschappen gehaald, daarna meteen onder de douche gesprongen. We hebben wel een mobiele airco in huis, maar die staat boven bij dochter, zij heeft toetsweek dus het hardst de koelte nodig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Vanochtend gaan sporten en sindsdien weinig gedaan.
Wel de hond snel uitgelaten op de strook gras hier om zijn pootjes te beschermen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Vanochtend buiten zitten lezen. Daarna naar binnen gegaan en af en toe weer even buiten gezeten. Nu zit ik al een poosje binnen. Straks weer buiten lezen.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Ik kijk uit naar verkoeling.

De laatste jaren voel ik me een moppersmurf als het te warm is. Mijn hersens werken niet, slaap slecht, lichaam zwelt op en algehele malaise.

Nu op kantoor, de airco lijkt niet denderend te werken. Ik heb hoofdpijn maar ik blijf hier binnen. Buiten is erger.

Aan alle mensen die fysiek werk moeten verrichten, sterkte.
Ik heb long covid dus dit weer is niet bepaald fijn voor mijn longen en lijf. Ik lig nu op bed in mijn slaapkamer, op de noordkant van het huis, dus relatief koel. Woonkamer op het zuiden is 26,5 graden, slaapkamer zo'n 22 graden. Met de ventilator erbij en een ijskoffie is het oke, gewoon rustig houden en uitzitten. Komt goed, niet teveel verwachten en willen.

Wat eet iedereen eigenlijk met dit warme weer? Ik denk aan zoiets voor vnvd https://www.lowcarbchef.nl/recept/burra ... lde-perzik
Pimpelmeesje87 schreef:
01-07-2025 16:46

Wat eet iedereen eigenlijk met dit warme weer? Ik denk aan zoiets voor vnvd https://www.lowcarbchef.nl/recept/burra ... lde-perzik
Ik had nog een pie en een quiche van de bonusbox vorige week, en voor zoon heb ik er een maaltijdsalade bij gekocht. En wie er dan nog honger heeft kan een lekker broodje caprese maken of zo.
(Herman Finkers)
Vanmorgen beetje planten bijgeplukt en water gegeven. Half uur in de zon gezeten.
Administratie bijgewerkt.

Om 12 uur 2 uur gaan fietsen door de landerijen om nog wat zon op mn huid te voelen in de wind.

Nu al even in de woonkamer om de hitte te buiten ontvluchten, heb Downton Abby helemaal gezien nu.
Maar ik had ook wel naast het huis in de schaduw kunnen zitten.

Zo maar even met het eten beginnen en dan doe ik voor de 1e keer dit jaar daar even de airco aan😀

Paar jaar geleden op kantoor, geen airco en de thermometer die - - aangaf als het warmer werd dan 33 graden, dan zette ik een bak met koud water op de grond om mn voeten in te doen.

Helaas na morgen stukken koeler.

Edit: wij eten aardappelen, vlees en groente, sla natuurlijk met deze warmte.
Pieremachochel
Ik had vanmiddag een zomerse film gekeken op Film1Drama. Falcon lake.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
noglangnietjarig schreef:
01-07-2025 16:53
Vanmorgen beetje planten bijgeplukt en water gegeven. Half uur in de zon gezeten.
Administratie bijgewerkt.

Om 12 uur 2 uur gaan fietsen door de landerijen om nog wat zon op mn huid te voelen in de wind.

Nu al even in de woonkamer om de hitte te buiten ontvluchten, heb Downton Abby helemaal gezien nu.
Maar ik had ook wel naast het huis in de schaduw kunnen zitten.

Zo maar even met het eten beginnen en dan doe ik voor de 1e keer dit jaar daar even de airco aan😀

Paar jaar geleden op kantoor, geen airco en de thermometer die - - aangaf als het warmer werd dan 33 graden, dan zette ik een bak met koud water op de grond om mn voeten in te doen.

Helaas na morgen stukken koeler.

Edit: wij eten aardappelen, vlees en groente, sla natuurlijk met deze warmte.
Deze snap ik dus niet zo. Je gaat naar binnen om de hitte te ontvluchten, zet van narigheid de airco aan en vervolgens vind je het erg dat het na morgen nog maar 24 graden wordt? Schiet mij maar lek hoor.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2025 17:00
Deze snap ik dus niet zo. Je gaat naar binnen om de hitte te ontvluchten, zet van narigheid de airco aan en vervolgens vind je het erg dat het na morgen nog maar 24 graden wordt? Schiet mij maar lek hoor.
Vreemd genoeg snap ik haar. Al vind ik het niet erg dat het na morgen wat koeler wordt.
Ik ben niet gemaakt voor deze temperaturen. En zit het lijdzaam binnenshuis uit. Verkeer in de gelukkige omstandigheden dat ik pas donderdag voor het eerst weer naar buiten hoef.
Ik vind het klote weer. Kan dit jaar gelukkig wel voor de luchtkoeler en ventilator hangen, maar ik ben niet gemaakt voor dit weer.
Pluviofiel
Mijn lijf kan hitte niet goed verdragen. Opgeblazen, darmen die het niet fijn hebben. Mijn hoofd daarentegen vind het wel fijn.
Ons pand is qua temperatuur niet te regelen. In de zomerperiode veel te warm, in de winter te koud. Tropenrooster niet nodig want toetsweek, per toeval is dat alles redelijk vroeg gepland.

Vanmorgen flink lopen zweten omdat we een ander kantoor hebben nu en alles verplaatst moest worden, en God wat heerlijk! Van een kantoor in de volle zon waar een lullig klapraam open kan, naar een ruimte met deuren die open kunnen én in de schaduw ligt :jump:

Thuis binnen redelijk te doen, de tuin is de hel.
There is always something happening, and it's usually right now
Aan het werk van 9 tot 14, bij mensen thuis dus ik zit of in hun hitte of in hun aircogekoelde huis.
Daarna met mijn moeder aan de thee onder de berk gezeten (bomen geven zo'n fijne koelte af) en nu zit ik met voor (achter?) de ventilator. Het is 27,5 graad in mijn huis, ramen en deuren zijn dicht.

Straks ga ik lekker pasta bolognese maken, vinden de kinderen ook lekker. Met een laagje ijsbergsla.

Ik kan goed tegen warmte én tegen kou, ik heb mazzel met mijn thermostaat. Maar van mij mag het 10 graden koeler zijn!
.
Ik vind het hier lekker, maar ik herinner me nog het benauwde weer in Nederland. Vriendin van mijn zoon werkt in de zorg. Zij hoeft niet eens mensen te wassen etc. Maar wel medicatie toe te dienen, infusen verzorgen en wond verzorging. Zij geeft aan dat het voor veel mensen, patiënten echt te heet is in huis.
Normaal kan ik de hitte redelijk verdragen, maar nu ik zwanger ben kan ik er echt niet tegen.
Ik heb alle ramen, gordijnen en ventilatieroosters dicht. Het is in huis nu zo'n 23 graden. Ik vind het zo'n benauwde lucht. Dat maakt dat ik dit niet zo goed trek.
Gelukkig over een paar dagen weer koeler.
Vanochtend vroeg flinke wandeling met de hond en voor 9 uur boodschappen gedaan
Verder een paar wassen gedraaid en opgevouwen .
De hond ligt al de hele dag voor pampus .
Ik heb de luxe het kalm aan te kunnen doen. In huis is het prima te doen met alles dicht (wat toch een beetje onnatuurlijk voelt als het zo'n mooi weer is, maar als ik naar buiten stap weet ik weer waarom ik het doe :sun:
Mijn bejaarde hondje heeft het wel zwaar. Gisteren wilde ze niets eten, vandaag gelukkig weer wel. Zelf eet ik straks salade met een broodje erbij.
Lady*Voldemort schreef:
Oke deze week gaat t nog wel goed, maar hier toch weer een paar dagen 19 graden volgende week.

En het is hier minder warm dan ten zuiden van ons.

Midden op de dag vind ook ik het erg warm om buiten te zitten, vandaar even lekker weg op de fiets en daarna heb even mn film afgekeken.

Op vakantie aan zee met deze temperaturen, hoor je mij niet klagen.
Pieremachochel
Lady*Voldemort schreef:
Oke deze week gaat t nog wel goed, maar hier toch weer een paar dagen 19 graden volgende week.

En het is hier minder warm dan ten zuiden van ons.

Midden op de dag vind ook ik het erg warm om buiten te zitten, vandaar even lekker weg op de fiets en daarna heb even mn film afgekeken.

Op vakantie aan zee met deze temperaturen, hoor je mij niet klagen.
Pieremachochel
Vanmorgen op kantoor koud onder de airco. Daarna op de fiets, flinke klap qua hitte verschil. Hou wel van hitte maar inderdaad zweet! Ik zweet normaal niet snel, ben ook altijd de laatste in de sauna die begin met zweten. Daarna rest van de dag in daklozenopvang, airco maar niet te koud. Verbaast me nog dat er zo weinig mensen binnen zaten vandaag. Lekker teruggegietst en straks met vriend nog even met de scooter naar strand of plas in de buurt. Is nu 34 graden volgens de weerapp, gevoelstemp 36.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven