Ebook kopen via Amazone zonder creditcard

29-03-2022 15:10 22 berichten
Er is vast wel iemand met ervaring hier.
Het lukt mij niet om een ebook te kopen via Amazone. Ik krijg steeds alleen de keus om met creditcard te betalen, maar die heb ik niet. Nu heb ik net een cadeaubon gekocht. Maar ook die kan ik niet gebruiken.

Wie o wie weet of ik het boek toch kan betalen ?
Alle reacties Link kopieren
Mij lukte het ook alleen met creditcard. Met cadeaubon heb ik nog nooit geprobeerd maar dat zou toch wel moeten kunnen lijkt me. Ik volg even mee.
Alle reacties Link kopieren
Probeer je wel amazon.nl of amazon.de en niet per ongeluk .com?
Flashy schreef:
29-03-2022 15:36
Probeer je wel amazon.nl of amazon.de en niet per ongeluk .com?
Nee echt amazon.nl . Het was nog een heel gedoe, omdat mijn account op .de stond. Maar ik had verwacht dat ik dus wel met die cadeaubon kon betalen als dit gewijzigd was. Maar niet dus :|
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
29-03-2022 15:38
Nee echt amazon.nl . Het was nog een heel gedoe, omdat mijn account op .de stond. Maar ik had verwacht dat ik dus wel met die cadeaubon kon betalen als dit gewijzigd was. Maar niet dus :|
Wat raar!
Flashy schreef:
29-03-2022 15:39
Wat raar!
Ja toch?
Als ik een gewoon boek wil kopen, kan ik mijn cadeau bon wel inleveren en een ebook moet ik met een creditcard betalen
Alle reacties Link kopieren
Even contact opnemen met de klantenservice?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, helaas, ervaring met het willen kopen van e-books met een cadeaukaart bij Amazon. Lang verhaal kort: het kan niet.

Langer verhaal: ik kreeg een cadeaubon om e-books te kopen bij Amazon (heb een Kindle). Lukte me niet dus contact opgenomen met klantenservice. En daar vertelden ze me dat het idd niet kan. Staat nergens op de site dus was niet echt blij en de gever van de cadeaubon ook niet.
De gever heeft zelf contact opgenomen met Amazon en het is hem gelukt om het geld teruggestort te krijgen. Dat zou je nog kunnen proberen!

Ik koop met creditcard dus weet niet of er nog een andere betaaloptie is.
Meteenboekjeopdebank schreef:
29-03-2022 16:05
Even contact opnemen met de klantenservice?
Goed idee! Net gedaan. Ebooks zijn alleen met een creditcard te koop
Alle reacties Link kopieren
Ben ik wel benieuwd naar de reden, waarin verschilt de aankoop van een ebook van een willekeurig ander artikel?
Meteenboekjeopdebank schreef:
29-03-2022 16:50
Ben ik wel benieuwd naar de reden, waarin verschilt de aankoop van een ebook van een willekeurig ander artikel?
Geen idee. Ik kreeg alleen te horen dat het niet kon.
Alle reacties Link kopieren
Een cadeaubon van Amazon is alleen geldig voor exact het land dat erop staat. Dus een nl.bon kan idd niet in bv dld gebruikt worden. Maar daar was je al achtergekomen...

Op Amazon.de kun je met ideal of met een bankafschrijving betalen. Op Amazon.nl met ideal.
Heb je toch een creditcard nodig dan kun je gratis een prepaid Revolut kaart aanvragen, dat is zo geregeld (wel paspoort en foto nodig want het is een echte bank).

Of: via de klarna app kun je tegenwoordig online shoppen waar je wilt met achterafbetaling via een eenmalige visa credit card (24 uur geldig) die je met de klarna app aanmaakt. Supersimpel! En voor Amazon is dat gewoon een visa kaart.
Alle reacties Link kopieren
Klopt van die Revolut, die heb ik een tijdje erbij gehad voor tijdens reizen voor als mn normale kaarten geblokt/ gestolen zouden worden. Is heel makkelijk aan te vragen.
ciska schreef:
29-03-2022 17:02
Een cadeaubon van Amazon is alleen geldig voor exact het land dat erop staat. Dus een nl.bon kan idd niet in bv dld gebruikt worden. Maar daar was je al achtergekomen...

Op Amazon.de kun je met ideal of met een bankafschrijving betalen. Op Amazon.nl met ideal.
Heb je toch een creditcard nodig dan kun je gratis een prepaid Revolut kaart aanvragen, dat is zo geregeld (wel paspoort en foto nodig want het is een echte bank).

Of: via de klarna app kun je tegenwoordig online shoppen waar je wilt met achterafbetaling via een eenmalige visa credit card (24 uur geldig) die je met de klarna app aanmaakt. Supersimpel! En voor Amazon is dat gewoon een visa kaart.
Mijn amazon account stond sinds vanmorgen nog geregistreerd op Duitsland. Maar ook daar moest ik met creditcard betalen.

Met veel moeite heb ik hem op Nederland gezet en ook daar met creditcard. Toen heb ik bij de Primera een giftware gekocht. Maar deze werkte niet voor ebooks. Daarna nog een giftcard via de site, maar ook deze werkte niet.

Ik moet er misschien toch eens aan geloven om een creditcard te kopen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde ervaring. Maanden terug geprobeerd een e-book te kopen via Amazon.nl. Maar dat kon alleen met creditcard. Omdat ik die niet heb en er niet speciaal een wilde aanschaffen voor dat e-book heb ik van de koop afgezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen creditcard. Meestal zoek ik even door tot ik het ergens anders vind (bv bookdepository voor boeken). Is er niet ook ergens een prepaid creditcard-optie op amazon? vond ik ook teveel gedoe in ieder geval.
Nee, volgens mij verschijnt dit boek ook alleen op Amazone.

Maar inderdaad. Ik zal waarschijnlijk nooit een boek kopen op Amazone. Sowieso werkt het ook niet heel lekker samen met een kobo reader :P
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan die bon voor iets anders gebruiken en het ebook elders kopen met iDeal. Oh mosterd zie ik, is niet elders te koop
Niet speciaal een creditcard kopen voor aanschaf van 1 ebook, dat wordt een duur eboek dan!
Het is Amazon trouwens, niet Amazone ;-)
Via Amazon.de lukt het wel met een cadeaubon :cheer:
Je moet wel een cadeaubon uit .de gebruiken ;-D
toulouse74 schreef:
30-03-2022 10:20
Ik zou dan die bon voor iets anders gebruiken en het ebook elders kopen met iDeal. Oh mosterd zie ik, is niet elders te koop
Niet speciaal een creditcard kopen voor aanschaf van 1 ebook, dat wordt een duur eboek dan!
Het is Amazon trouwens, niet Amazone ;-)
Ja, mijn toetsenbord plaatst er steeds een e achter. Heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Amazon is niet écht gebruiksvriendelijk en dat niet alleen voor boeken .
Ik koop er nooit meer iets .
Beter eens een kijkje nemen op Bol.. com vlotte service en betaal mogelijkheden en tevens een ruime keuze van e-books om te downloaden.
Mijn naam is Alexander alles voor mij niks voor een ander

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven