Stephen King

18-12-2023 15:46 94 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik ben me aan het verdiepen in boeken van Stephen King. Ik heb een aantal bekende verfilmingen gezien en ben benieuwd naar de boeken van hem.
Welke zouden jullie aanraden om te lezen?
Alvast bedankt!
-
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn favoriet is Vel over Been.
In the end, it is what it is.
Hij schrijft goed, maar ik vind zijn boeken wel altijd heel dik. Als je dat niet erg vindt:
It
Schone slaapsters (met zijn zoon geschreven)
22-11-1963
Alle reacties Link kopieren Quote
Aanraders:
Het instituut is een geweldig boek
Mr Mercedes en daarna Holly
Fairy tale
22-11-1963 is ook heel goed.

In een ver verleden heb ik The Green Mile en The stand ook gelezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
The green mile!!
Alle reacties Link kopieren Quote
The Stand/ De beproeving. Oude versie dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
The shining & the green mile blijven behoorlijk favoriet.

Natuurlijk ook klassiekers als Misery en Carrie

Verder wel genoten van Salem's lot, dreamcatcher, Billy Summers. Cell en Duma Key vond ik iets minder. Heb nu nog fairytale liggen om te gaan lezen.
Dark towers serie moet ik nog eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er staan trouwens diverse films op YouTube.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
18-12-2023 15:53
The Stand/ De beproeving. Oude versie dan.
Wat is daaraan veranderd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een ontzettend groot fan van Stephen King, en ik heb bijna al zijn boeken. Ik heb wel voorkeuren, ik hou bijvoorbeeld niet zo van Gevangen en van de Donkere Toren serie.
Titels die er voor mij echt uitspringen zijn:

Lisey's verhaal
22-11-1963
Duma (vond ik niet zo goed de eerste keer, maar fantastisch bij de tweede keer lezen)
De spelbreker
Ogen van vuur
Mr. Mercedes
De regelaars
De buitenstaander
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja, de Buitenstaander👍🏻
Alle reacties Link kopieren Quote
Van een heel ander kaliber, Dolores Claiborne is ook zeer de moeite waard. Minder spanning, meer drama en beklemming.
Rosie en De Noodzaak zijn ook toppers wat mij betreft.

Als ik mijn hele leven lang nog maar één schrijver mocht lezen, was het Stephen King. En dan zou ik daar innig gelukkig mee zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben nu bezig met Fairy tale :heart:
Favoriet van mij is de beproeving.
Maar eigenlijk zijn ze het allemaal wel waard om te lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En als je die tientallen titels van King uit hebt, kun je verder in Preston&Child :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
18-12-2023 16:08
En als je die tientallen titels van King uit hebt, kun je verder in Preston&Child :proud:
Ja agent Pendergast, geweldig.
Heb net de laatste in de Nora Kelly serie uit. Ook zeer de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
18-12-2023 15:56
Ik ben een ontzettend groot fan van Stephen King, en ik heb bijna al zijn boeken. Ik heb wel voorkeuren, ik hou bijvoorbeeld niet zo van Gevangen en van de Donkere Toren serie.
Titels die er voor mij echt uitspringen zijn:

Lisey's verhaal
22-11-1963
Duma (vond ik niet zo goed de eerste keer, maar fantastisch bij de tweede keer lezen)
De spelbreker
Ogen van vuur
Mr. Mercedes
De regelaars
De buitenstaander
Gooed te horen. Dacht dat ik de enige King-fan was die niks met de Donkere Toren had ;-)
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
The Mist (film)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een boekenkast vol met boeken van Stephen King.
Ooit als puber de boek "vel over been" in een tweede hands winkel gekocht, alleen toen nooit meer gelezen.
Tot ik op latere leeftijd regelmatig verfilmingen van de boeken van Stephen King keek, ging er een lampje branden dat ik een boek van hem had.
In het begin ben ik vooral de boeken gaan lezen die verfilmd zijn.
De beste verfilmingen vind ik The Stand en The green mile.
Hierna ook de niet verfilmde boeken gaan lezen.
Hiervan vind ik Lisey's verhaal, de regelaars en (onlangs uitgelezen) Billy Summers goede boeken.
En heb ik inmiddels de donkere toren serie drie keer uitgelezen.
Vind het bij die serie voor geweldig hoe hij de link legt met zijn eigen leven en zijn eerdere geschreven verhalen.
Eurus schreef:
18-12-2023 16:20
Gooed te horen. Dacht dat ik de enige King-fan was die niks met de Donkere Toren had ;-)
Ik heb mezelf na drie pogingen toestemming gegeven er nooit meer aan te hoeven beginnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de donkere toren ook niks aan.
The stand vind ik 1 van zijn beste verhalen.

Een boek wat minder bekend is maar ik wel erg goed vind the long walk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn 17e las ik de Talisman en daar verdween ik compleet in. Ik kan het gevoel 30 jaar later nog zo oproepen. Daar bleef het bij; zijn andere boeken leken me te eng.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dodewake/Pet Sematary staat nog op mijn lijstje om te lezen. Ik heb een aantal boeken van hem in mijn kast staan. Ook onbekendere. En ik heb er al veel gelezen. De donkere toren vond ik ook niet leuk.
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna75 schreef:
18-12-2023 16:38
Op mijn 17e las ik de Talisman en daar verdween ik compleet in. Ik kan het gevoel 30 jaar later nog zo oproepen. Daar bleef het bij; zijn andere boeken leken me te eng.
Mijn lijstje hierboven zijn geen echte horror, meer fantasy
Alle reacties Link kopieren Quote
*Elfje* schreef:
18-12-2023 16:42
Dodewake/Pet Sematary staat nog op mijn lijstje om te lezen. Ik heb een aantal boeken van hem in mijn kast staan. Ook onbekendere. En ik heb er al veel gelezen. De donkere toren vond ik ook niet leuk.
Ik vond Dodenwake wel erg goed geschreven, maar ik vond het verhaal zo intens verschrikkelijk, dat ik er toch een naar gevoel aan overhield.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amarilis schreef:
18-12-2023 16:49
Mijn lijstje hierboven zijn geen echte horror, meer fantasy
Stephen King heeft heel veel geschreven wat niet echt horror is. En de boeken die dat wel zijn, hebben nog zo veel méér in zich, dat vind ik zo knap aan hem.
Daarnaast is hij ontzettend divers. Hij heeft een herkenbare stijl, maar de boeken zijn wel allemaal weer heel anders.
Ik heb ook veel boeken van Dean Koontz, en daar hou ik ook van, maar het kan zomaar gebeuren dat je halverwege een boek pas beseft dat je deze al had gelezen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven