Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Ype das wel een goede reden!
Zo hee, twintig kilo!!! Wil je nog meer afvallen of zit je (bijna) op je streefgewicht?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Hi ladies,

Ik meld me ook maar even. Ik wil ook 5/2 gaan vasten na mijn vakantie. Dat wordt dus pas augustus maar nu ben ik tot de vakantie aan het sana-slanken (eiwit dieet met pakjes en zakjes). Dat sanaslank was nadat een vriend me had overgehaald want ik houd eigenlijk niet van dieeten uit dozen. Het is ook nog eens schreeuwend duur. Maar het helpt wel dus ik doe even een maandje een crash met de hoop 8-10 kg te verliezen. Voor daarna zoek ik iets dat ik ook op de langere termijn kan volhouden.

Heb dus wel al heel jullie topic doorgelezen (je moet iets doen om gemotiveerd te blijven als je niet lekker kunt eten).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van alle onderzoeken op het gebied van voeding en de strijd tussen voedingscentrum, Katan, Meds enerzijds en paleo en no carbs-adepten en Melchior Meijer (enzo nog meer) anderzijds wel een beetje vermoeid raak. Ik heb niet de kennis om de verschillende onderzoeken te controleren en in elk verhaal zit wel iets logisch of onlogisch. Ik houd het er maar op dat calorieën in ieder geval belangrijk zijn. Van teveel word je dik en van minder val je af.

Ik merk nu met dat Sana slank echter dat geen koolhydraten en veel eiwit daadwerkelijk werkt tegen honger (hoewel ik dol ben op brood en aardappels en altijd dacht dat ik ze niet kon missen) en het 5:2 vasten spreekt me aan omdat ik dan ook elke week een cheatday kan hebben en het inhouden/honger lijden te overzien is.

Ik blijf dus bij jullie meelezen.
quote:louise1 schreef op 01 juli 2014 @ 12:59:

Zo hee, twintig kilo!!! Wil je nog meer afvallen of zit je (bijna) op je streefgewicht?Nog zo'n 20 te gaan voor streef
Welkom Hiltje. Volgens mij ben jij ook 'n echte bourgondier en dan is 5:2 echt 'n goeie optie. Door elke keer de teugels weer even strak te trekken houdt je je hongergevoel en snaaibehoefte onder controle en op de dagen dat je mag eten hoef je niet op 'n blaadje sla te leven en 'n stuk gekookte kip, maar kun je ook gewoon 'ns frietjes of aardappelsalade eten en je visje in roomboter bakken.
quote:louise1, 5 uur geleden

Smaakt naar rubber Daar moet ik dan nog even over nadenken

Vandaag maar eens boterhammen gesmeerd en mee naar werk genomen. Eens wat anders dan salade. Ik verheug me er nu al op Nee hoor, smaakt helemaal niet naar rubber. Het is gewoon lekker. Zonder iets heeft het geen smaak, maar in een roerbakschotel smaakt het echt prima. Ik hou ook gewoon van lekker eten hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Twintig kilo? Je gaat als een trein zeg!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hallo allemaal!

Heb een paar keer gelezen in dit topic en aan de hand daarvan ook de docu opgezocht van Michael Mosley. Maar 2556 berichten is echt heel veel om door heen te scrollen!

Even korte schets: vrouw van tegen de 40, gezin en klein beetje tijd om te sporten. We eten bijna elke dag vers, geen pakjes wel een keer in de week aan de frietjes. Mijn pijnpunt: ben een tv snacker. Dit kan ik mezelf wel afleren is me vaker gelukt om dat te beperken.

Wat zijn jullie tips om te beginnen met 5:2?

Alvast bedankt!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 01 juli 2014 @ 14:41:

Twintig kilo? Je gaat als een trein zeg! Thanx!
quote:zeeuwsknoopje schreef op 01 juli 2014 @ 16:01:

Hallo allemaal!

Heb een paar keer gelezen in dit topic en aan de hand daarvan ook de docu opgezocht van Michael Mosley. Maar 2556 berichten is echt heel veel om door heen te scrollen!

Even korte schets: vrouw van tegen de 40, gezin en klein beetje tijd om te sporten. We eten bijna elke dag vers, geen pakjes wel een keer in de week aan de frietjes. Mijn pijnpunt: ben een tv snacker. Dit kan ik mezelf wel afleren is me vaker gelukt om dat te beperken.

Wat zijn jullie tips om te beginnen met 5:2?

Alvast bedankt!Ik snaai en snack ook liefst de hele dag door, maar ik ben eerst afgekickt tot 3 verzadigende maaltijden per dag zonder tussendoortjes (dus ook geen worteltjes e.d. want het is toch 'n zwak aftreksel van wat je liever zou snacken) Na 'n week ben ik calorieen wat gaan beperken en na 'n maand kwam ik die docu van Mosley pas tegen en ben begonnen met 5:2. Ik weet niet of ik het gelijk had aangekund vanuit nog 'n calorierijk eetpatroon. Maar op deze manier kwam 't voor mij op 't juiste moment.
Iemand van jullie al aan de rijstolie? Dat schijnt zelfs gezonder te zijn dan olijfolie (die ik vies vind) Bovendien mag je rijstolie verhitten tot 250 graden zonder dat zich transvetten vormen, olijfolie en zonnebloemolie maar tot iets van 125 ofzo. Heb vanmiddag 'n flesje gekocht bij de Jumbo (had er eigenlijk nooit eerder over gehoord) en 't is nog goedkoop ook.
Ik ben zeker een bourgondier.....en daarom nu ook boven de 100 kg. En ook net 40 geworden en toen ging het door mijn hoofd.....je hebt nog maar heel kort de tijd om een lekker wijf te zijn. En toen bedacht ik dat ik een serieuze poging ga doen om flink af te vallen en als dat lukt ga ik ongelooflijk hoeren en sloeren...

Wat ik niet snap van dat aardappelzetmeel is dat daar weer volop koolhydraten en calorieën in zitten. Ergens is het niet logisch dat je van die Melchior aardappels moet laten staan en dan aardappelzetmeel moet gaan drinken. Maar goed, niet alles is met logisch verstand uit te leggen. Maar ik begin er voorlopig niet aan.

Oja, en heb geprobeerd die volledige docu van Mosley op youtube te vinden, maar niet gelukt. Heeft iemand nog een link?

En Elninjoo, hoe lang heb jij over die 20 kg gedaan? En die 20 kg heb je dus hoofdzakelijk via 5:2 eraf gekregen?
Ik ben nu net 3 maanden bezig, waarbij maand 2 (toen ik net met 5:2 begon) dus het meest succesvol ging met 8 kilo in die maand er af. En ik eet op de eetdagen gewoon brood (okee, maar 1 pistolet ipv 4) en 2-3 keer per week een aardappelproduct waarvan 1 keer friet.

Linkje naar docu:

http://www.dailymotion.co ... live-longer-hd_shortfilms
elninjoo,

ik probeer ook die drie maal per dag te eten zo als jij, maar het lukt me nog niet, de honger tussendoor doet gewoon echt fysiek pijn in mijn maag, en anders om is het weer zo dat mijn maag zeer doet als ik een echte maaltijd eet (dus die calorieen verdeeld over drie keer, elke keer is dus een grotere portie dan 10 eet momenten per dag), als je het nog volgt Hoe deed jij dat of paste je maag zich snel aan?

en 20 kilo is knap zeg, hoe veel wil je in totaal kwijt zijn?
Ik at grote maaltijden op die 3 eetmomenten en met veel eiwitten (dus vlees, vis en eieren) Kleine minimaaltijdjes eten heb ik nooit gedaan, want dan was ik nooit verzadigd. Inmiddels kan ik prima verzadigd voelen op 'n vastendag waarop ik maar 1 maaltijd van ca. 500 kcal eet. Gewoon daarna 'n pikante thee drinken (choco chili of chai) dat remt 't hongergevoel ook af. Verder denk ik dat mijn lichaam zich meer heeft hersteld wat betreft verzadiging voelen. Normaal at of snackte ik gewoon wanneer ik trek had.
Wow 20kg in 3 maanden. Mooi resultaat Nien!

Leuk dat hier steeds weer mensen komen schrijven die ook gaan starten met 5:2.

Ik heb ook in het begin gedacht dat het me niet zou lukken om in een keer te starten met vasten. Wilde eerst langzaam opbouwen. Uiteindelijk niet gedaan en meteen gestart. En het is me 100% meegevallen. Denk dat ik juist meer trek zou hebben als ik het had opgebouwd met bv Max 1000kcal op een vastendag. Op een gegeven moment ben je wel over je trek heen.

Donderdag ofzo maar weer eens op de weegschaal. Ben benieuwd of ik een 64 ga zien
quote:elninjoo schreef op 01 juli 2014 @ 17:54:

Ik at grote maaltijden op die 3 eetmomenten en met veel eiwitten (dus vlees, vis en eieren) Kleine minimaaltijdjes eten heb ik nooit gedaan, want dan was ik nooit verzadigd. Inmiddels kan ik prima verzadigd voelen op 'n vastendag waarop ik maar 1 maaltijd van ca. 500 kcal eet. Gewoon daarna 'n pikante thee drinken (choco chili of chai) dat remt 't hongergevoel ook af. Verder denk ik dat mijn lichaam zich meer heeft hersteld wat betreft verzadiging voelen. Normaal at of snackte ik gewoon wanneer ik trek had.Ik eet eigenlijk alleen wanneer ik gillende honger heb, het vervelende is dat dat heel vaak is misschien is het om dat ik in eens ben gestopt met sporten door blessure en ben gestopt met roken, heb het idee dat mijn lichaam die schok nog niet te boven is. Die pikante thee is een goeie! Nooit aan gedacht maar ik ga eens kijken en wat meer eiwitten eten, remmen die meer het honger gevoel dan brood?
Ja, eiwitten zijn verzadigender dan koolhydraten. Koolhydraten als in brood, wekken juist snel de honger weer op. Zeker in de beginfase at ik heel veel eieren (soms 3 per dag) Eén ei kost maar zo'n 75 kcal en heeft 'n goede verzadigende werking. Ik kies overigens wel voor omega3 eieren wegens de gunstige voedingswaarde.
Hiltje, die AZ wordt koud gedronken en wordt ook niet echt opgenomen, maar zodra je het verhit zou het weer onder de Koolhydraten vallen. Beetje sobere uitleg maar dat is d strekking.

Nien Olijfolie is gezonder en mag je alleen koid gebruiken, voor bakken en braden en frituren kan je beter kokosolie nemen. Rijst olie kan je idd heel hoog verhitten maar heeft net als alle ander plantaardige olie soorten ( zonnebloem e.d.) te veel omega 6, wat ontstekings bevorderend is. Wij in onze westerse voeding hebben een teveel aan omega 6, ontsekingsziekten zijn kanker en hart en vaat ziekten!
Dat kokosolie gezond is en verhit mag worden heb ik idd ook gelezen, echter is het moeilijker verkrijgbaar en duur. En dan moet je ook nog de variant zonder smaak zien te vinden. Kokossmaak vind ik niet lekker bij de meeste gerechten. Eigenlijk alleen in Thaise curry ofzo.

Het ging mij meer om een alternatief voor zonnebloemolie (die ik normaal altijd gebruik) maar die dus blijkbaar meer schadelijke stoffen vormt bij verhitting dan rijstolie.
Als je het zo bekijkt is idd de rijstolie minder schadelijk dan de zonnebloemolie.

De geurloze kokosolie heb ik altijd, die is niet slecht hoor, die heeft alleen minder gezondheidsvoordelen dan dan de onbewerkte.

Ik bak alleen nog maar in kokosolie en roomboter. En ik ben ook niet weg van de onbewerkte kokosolie met die overheersende geur.

Ik haal altijd een grote emmer van 2220 ml (die oranje) op de markt voor 17 euro doe je heeeeeeeeel lang mee!
Jee, een hele emmer! Zou niet weten waar ik die kwijt zou kunnen in m'n keuken, haha, al mijn kastjes staan vol.
Nou deze dus maar die is op de markt dus 17 euro of 17,95

http://www.deonlinedrogis ... iate&utm_content=default1
quote:elninjoo schreef op 01 juli 2014 @ 18:49:

Jee, een hele emmer! Zou niet weten waar ik die kwijt zou kunnen in m'n keuken, haha, al mijn kastjes staan vol.Ik heb een grote keuken...;-)
Elninjoo; 20 kilo, wat goed!En zo snel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven